E greu de cuantificat si facut reguli. Chiar mai greu este de povestit sunetul in cuvinte.
Dar un lucru te pot asigura, matchingul opereaza si mai rau in "zonele inalte"!
In opinia mea, faptul ca o incinta acustica merge la fel sau (apreciat ca fiind) bine pe orice amplificare nu e de bine, e de rau pentru acea incinta acustica.
Stiu ca in conceptiile vechi si conservatoare se considera invers. Adica incintele acustice care se aud bine pe orice, sunt bune. Aici nu pot spune ca e un adevar din punctul meu de vedere dar nici ca e complet fals. Depinde mult ce asteptari avem de la sunet ? Iar aici nu impart asteptarile in cele ale trancotarilor si cele ale audiofililor! Pur si simplu exista genuri muzicale extrem de variate si orice incinta acustica dar si orice amplificare reprezinta o suma de compromisuri. De aceea una e sunetul natural direct si alta e cel reprodus artificial. In cazul al doilea intervin multe alterari, indiferent de calitatea sculelor, astfel ca din ceea ce ramane unele particularitati ale sunetului pot impresiona pe unii, altele pe altii. De exemplu unii cauta ceva mai mult bas, eventual bubuiala, altii cauta niste inalte tzitziite, altii vor ca media sa le arate informativ cat mai multe detalii, altii vor ca sunetul sa nu fie obositor si agresiv, altii dimpotriva. Nici unul din acestia nu are dreptate si nici unul nu gresesete, este doar o chestiune de interpretare si gusturi. Nu toti rezonam la aceleasi lucruri.
In cazul asta ma intrebi, atunci ce inseamna trancotar ?!

Pai inseamna cu totul altceva, e vorba de mentalitate si as spune ca nici macar de educatia urechilor inspre audiofilie, pur si simplu e vorba de o mentalitate si filozofie de viata care se repercuteaza asupra oricaror aspecte, printre care si alegerea sculelor audio, alegerea sunetului si muzicilor preferate, felul de a le asculta, felul cum da sau nu da importanta unor lucruri ce par marunte sau nu, etc.
Astfel ca acest magic "matching" este ceva de care nu prea putem trece. din aceasta cauza exista si scule audio, ca in cazul lui nicumur, foarte ieftine care nu se potrivesc, dar exista si scule audio terbil de scumpe (si bune) care iarasi nu se potrivesc sau mai bine zis, nu-si arata complet calitatea daca sunt "pupate" impreuna.
Uite, eu de exemplu mi-am pus la colectie inca o pereche de boxulitze bookshelf destul de bune care nu au prestat deloc multumitor pe o amplificare de 5k euro insa au prestat minunat pe una de 400 euro! Nu e vorba ca boxele sunt proaste, pur si simplu nu s-au potrivit cu o amplificare chiar buna, care dealtfel se potriveste cu multe boxe foarte scumpe si considerate "rele".
Aici sunt destule explicatii tehnice. Cele legate de dumping, curent, excursie in tensiune, impedante, etc. Dar eu cred ca in timp ce
dupa constatarea practica a faptului ca incintele X nu merg perfect cu amplificarea Y, poti gasi destule explicatii tehnice valabile (dumping, curent, tensiune, inductanta, filtre pasive in incinte, etc), deci cum spuneam, in timp ce cazul expus e normal,
invers nu se poate, adica citind datele tehnice ale incintelor si amplificarii sa putem concluziona
inaintea probei ca ele nu se potrivesc sau se potrivesc de minune.
Evident, acest lucru se poate
estima INAINTE si se poate face o sortare grosiera, insa numai proba practica ne arata adevarul.
Lucrul asta arata ca totusi datele acestea tehnice nu sunt deajuns pentru a explica intreg fenomenul.
..Ca sa nu mai vorbim ca aprecierea de genul "nu se potrivesc" este ea in sine foarte relativa!....Dar pentru ce scop exista aceste "jucarii" daca nu pentru...aprecierea noastra relativa cu urechile noastre ?!...
In concluzie, matchingul e poate cel mai important lucru care sta in calea fericirii audiofile!

Si de aceea experienta si succesul sta si in intelegerea practica a acestui fenomen aparent ciudat si care ar enerva destui ingineri electronisti (cu gandire liniara si inflexibila

).
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.