Design auto

Doar o vorba sa-ti mai spun
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Design auto

Post by momolo »

Biata piata auto e in faliment mondial!

Insa am o intrebare, de ce au ajuns masinile sa semene in halul asta intre ele ?! Toate seamana cu niste galushti cu ochi tampiti!

Ma uit la modelele astea noi si nu prea gasesc diferenta infara de pret si culoare ?!

Plus ca toate contin piese din toata lumea, de la mama China pana la estul Europei., chit ca alegi un brand american, german sau englezesc.
Si toate sunt facute cu "ceas interior" pentru defectare, merg cativa ani dupa care incep sa crape tot soiul de piese simple dar scumpe care te duc la concluzia ca trebuie sa iei alta!

Eu ma uit la ce uratenii pot fabrica (si care imi inspira ori plictiseala, ori lipsa totala de inspiratie si talent) si parca nu mi-ar pare rau sa-i mai trieze falimentul si pe astia!
Parca sunt desenate de niste pushtani crescuti la intuneric numai cu jocuri de calculator.....ei parca! :lol:

http://autos.yahoo.com/carfinder/?bodys ... ce&start=1
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Constantin C.
Posts: 205
Joined: 13 Oct 2008, 17:28

Re: Design auto

Post by Constantin C. »

Biata piata auto e in faliment mondial!

Insa am o intrebare, de ce au ajuns masinile sa semene in halul asta intre ele ?! Toate seamana cu niste galushti cu ochi tampiti!

Ma uit la modelele astea noi si nu prea gasesc diferenta infara de pret si culoare ?!.....
Eu , unul , cred ca am gasit raspunsul:
au evoluat atat de mult incat au ajuns aproape de perfectiune... :)

User avatar
cosmin
Posts: 631
Joined: 06 Dec 2008, 14:38
Location: Bucuresti

Re: Design auto

Post by cosmin »

Constantin C. wrote:
Biata piata auto e in faliment mondial!

Insa am o intrebare, de ce au ajuns masinile sa semene in halul asta intre ele ?! Toate seamana cu niste galushti cu ochi tampiti!

Ma uit la modelele astea noi si nu prea gasesc diferenta infara de pret si culoare ?!.....
Eu , unul , cred ca am gasit raspunsul:
au evoluat atat de mult incat au ajuns aproape de perfectiune... :)
asta daca perfectiunea e relativa la timp si daca implica un interval mic de timp :P
Vreţi să ştiţi dacă o ţară este bine condusă şi civilizată, atunci ascultaţi muzica acesteia. (Confucius)

User avatar
cosmin
Posts: 631
Joined: 06 Dec 2008, 14:38
Location: Bucuresti

Re: Design auto

Post by cosmin »

momolo wrote: Toate seamana cu niste galushti cu ochi tampiti!

Ma uit la modelele astea noi si nu prea gasesc diferenta infara de pret si culoare ?!

Plus ca toate contin piese din toata lumea, de la mama China pana la estul Europei., chit ca alegi un brand american, german sau englezesc.

Parca sunt desenate de niste pushtani crescuti la intuneric numai cu jocuri de calculator.....ei parca! :lol:
Ei nu e chiar asa. La fel ca in audiofilie, depinde de buget. :P Spre exemplu:
Locul 1 - Scion Fuse http://www.scion.com/#conceptCars_fuse_showroom - a se vedea bordul in special;
Maybach Exelero http://www.exelerocar.com/
Sau de ce nu, la entry-level avem Dacia Coupe http://www.apropo.ro/cash-out/guy-s-cor ... to-3241484

Sau concept cars azi, productie maine:
http://www.conceptcarz.com/vehicle/z166 ... ncept.aspx
http://www.conceptcarz.com/vehicle/z165 ... nda-R.aspx
Vreţi să ştiţi dacă o ţară este bine condusă şi civilizată, atunci ascultaţi muzica acesteia. (Confucius)

User avatar
Schindler
Posts: 393
Joined: 28 Oct 2008, 11:13
Location: Constanta

Re: Design auto

Post by Schindler »

Unul din motivele pentru care majoritatea automobilelor seamana intre ele ar putea fi faptul ca toate sint testate in tunele speciale si li se ajusteaza forma pentru a fi aerodinamice. Adevarul este ca masinile actuale sint teribil de monotone, inexpresive si urite. Desigur exista si exceptii - la sume foarte mari .
In privinta principiilor constructive, un prieten care a lucrat numai la reprezentante (Skoda, Volkswagen,Jaguar,Land Rover etc.) mi-a spus ca ne indreptam cu pasi repezi spre "masina de unica folosinta". Se fabrica automatizat niste masini, cu motoare "capsulate" care iti merg fara nici o problema un anumit numar de kilometri, anii de garantie si poate inca ceva. Dupa aceea, cind incepe sa pice, decit sa platesti costurile reparatiilor, mai bine o vinzi pe aia iti iei una noua. Lucru pe care il fac frecvent cei din Occident. Costurile mari ale reparatiilor nu se datoreaza doar pieselor de schimb, ci si faptului ca, la masinile moderne, toate componentele masinii, toate sistemele ei sint strins legate de computerul de bord. Daca ti se defecteaza o Dacie tip vechi, o legi cu sirma si pleci mai departe.Apoi ti-o repari tu singur sau ti-o repara orice mecanic auto. Daca se defecteaza o masina moderna, trebuie sa te duci la reprezentanta unde au testere si softuri specializate pentru fiecare firma auto in parte, pe care le conecteaza la computerul de bord pentru a depista defectiunea. Si toate astea Costa. Costa, fiindca o masina moderna nu prea ti-o poti repara tu nici mecanicul de la coltul strazii ci trebuie sa apelezi la firme care au grija sa te beleasca de bani.
"Stop hearing music. Start listening to it."

Constantin C.
Posts: 205
Joined: 13 Oct 2008, 17:28

Re: Design auto

Post by Constantin C. »

...La fel ca in audiofilie, depinde de buget.
Comparatia cred ca este valabila pentru produsele audio / video din categoria consumer.
La aparatele mai „audiofile” asa cum s-a discutat intr-un alt thread , adesea se aplica politica pretului inalt.

Pentru exemplele date mai sus pare sa fie aplicata politica pretului bazat pe costuri.
Profitul este obtinut in acest caz din optionale si servicii ulterioare sau asociate vanzarii.

Dorinta unor costuri de productie cat mai mici s-a manifestat intotdeauna in industria auto , dar sistematic , avandu-se in vedere productia de masa , de la nenea Ford.
Si asa a inceput o serie lunga de masini urate si ieftine…
Astazi , consevele mai trebuie sa stranga si niste stelute pe la testele NCAP , ca ajuta si asta la marketing , iar din punct de vedere estetic se va spune ca se incadreaza in curentul postmodernist , deci pot arata oricum… :)

User avatar
c6t9
Posts: 410
Joined: 05 Dec 2008, 09:39

Re: Design auto

Post by c6t9 »

un subiect pe gustul meu si care are in spate acelasi cretinism consumerist capitalist.

or fi masinile in forma de bomboana supta pt aerodinamica? daca studiem cifrele, o sa vedem ca nu prea (plus ca sunt tot mai grele, deci mare branza nu se castiga, iar diferentele pe hartie de 1-2l la % sunt absolut irelevante, oare cati merg cu acel consum)

or fi din cauza unei tendinte (trend pt cei tineri care nu mai stiu ce inseamna tendinta)? o, DA. este absolut incredibil cum functionam ca societate planetara. pt ca nu ma incadrez in "trend", sincer nici nu-l pot intelege. nu inteleg cum sunt impuse tendintele astea pe linie in toate domeniile, cum sunt ele justificate ca venind de la consumatori. pe de alta parte atata timp cat OTV global a prosperat continuu, chiar nu stiu de ce ma mir.
daca maine ar trebui sa iau o masina buget mediu 25k€, pur si simplu NU as avea ce sa iau.
"it's time to transfer all those mp3 on vinyl"

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Design auto

Post by momolo »

Chiar ieri am avut o sedinta de arhitectura in care un element de constructie "trebuia" sa fie trendy pentru ca "asa se face acum"!(de exemplu prin Germania sau Austria).
Exista ceva in subconstientul majoritar, probabil indus de media si toate aceste cantitati imense informationale cu care suntem bombardati de mici copii, chestie care induce un spirit de turma, o reactie inconstienta, viscerala de a ne incadra in "cursul trendy" ca si cand nu am avea alte optiuni!
Poate si pentru ca urasc acest stil de gandire, imi provoaca voma vederea noilor caroserii tip "gogoasa cu ochi tampiti de insecta" pe care le scot toate marile concerne auto, indiferent ca sunt americane, franceze, coreene, nemtesti sau japoneze!
Poate aceasta greatza mi-o provoaca si perceptia ca la acele caroserii s-a muncit mult, pentru ca daca va uitati, exista detalii cretinoide si rasucite, alambicate absolut aiurea, chestii care complica atat proiectarea cat si executia cu rezultat direct in chici si prost gust de o anume maniera. E poate acel sentiment pe care-l ai cand vezi un grup de tigani care-si picteaza carutele. Le observi munca, truda deosebita pentru a face acel mega-chici si ai acel sentiment de zadarnicie cand intelegi cat efort uman se poate depune pentru a construi castele de fum ce nici macar un rol estetic benefic nu au!

Insa asemanarea intre caroserii eu cred ca e data nu numai de tunelul aerodinamic ci si de faptul ca de proiectare-design se ocupa cele cateva concerne internationale specializate. De aceea putem observa ca de la firme auto distincte ies noi modele care seamana suspect de mult intre ele.

Cauza e simpla, le-au comandat la acelasi grup de design, de obicei italieni. Se stie ca sunt multe modele japoneze desenate in Italia. Asta ca exemplu. Ceea ce si va duce la asemanari cu alte modele de la alte firme comandate in acelasi loc.
Plus ca in piata de design lumea circula, exista italieni care deseneaza pentru japonezi in Japonia sau pentru coreeni la ei acasa, etc si toti se uita ce au facut altii....ca sa afle cursul trendy! Intr-un fel problema pleaca si din departamentele de marketing care nu accepta un design aparte de frica bizonimii care nu ar mai cumpara modelul respectiv. Defapt treaba asta s-a si intamplat, unele modele au pierdut datorita designului ceva mai deosebit.

Astfel ca peste toate se suprapune acest spirit de turma discutat mai sus, acel subconstient care indeamna majoritarul sa fie trendy ca si cand nu ar mai exista nici o alta optiune. E si acel spirit de a nu iesi in evidentza, de a fi o oaie bine camuflata in turma de oi.

Dar e si educatia tinerelor generatii, cei care s-au nascut cu PC-ul in fatza ochilor. Se pare ca acestia percep lumea altfel si se pare ca povestile alea SF despre ciborgi nu sunt chiar complet tampite. Daca ne uitam bine, majoritatea caroseriilor actuale parca sunt facute de cirbogi pentru gusturile ciborgilor (ca si muzica dealtfel.....si dupa cum vedeti, toate sunt legate cum am spus mereu!)
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Kostas
Posts: 1479
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: Design auto

Post by Kostas »

Exemplu, ultimul tip de Mercedes care seamana leit cu Lexus, dupa ce Lexus a copiat ani de zile formele lui Mercedes. Exista o rinocerizare a aspectului la masini, trebuie sa para puternice, nu delicate, exista si o estetica a uratului, dar daca avem haine urate, case urate , de ce sa nu fie si automobile urate ! :)
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

User avatar
c6t9
Posts: 410
Joined: 05 Dec 2008, 09:39

Re: Design auto

Post by c6t9 »

1.comportamentul uman se bazeaza in mare parte pe imitatie.
2.individul simte acut nevoia de recunoastere sociala.

-"erorile" din sistem sunt rare si adesea oprimate violent.
"it's time to transfer all those mp3 on vinyl"

kaav
Posts: 1717
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: Design auto

Post by kaav »

Nu pot merge toate lucrurile la nesfarsit catre ''proges'' in ritm galopant.Si se mai si inmulteasca in progresie geometrica.Mult prea multe obiecte se produc.''Miroase'' a cancer productivitatea industriala,in mod special cea auto (este si mai vizibila social).Cat despre aspectul lor...lipseste personalitatea individuala din concept in foarte mare parte.Aerodinamice,forme fluide,etc...in fond si ce daca?Cand le vad pe strada imi amintesc de dvd playerele ieftine de pe rafturile din supermarket.Obiecte in ''marea lor majoritate'' cu aspect insipid.

Un exemplu de ''aspect corect'' (parerea mea) :
Attachments
Ford -  Mustang.gif

fluffy38
Posts: 405
Joined: 08 Oct 2008, 09:42

Re: Design auto

Post by fluffy38 »

Subscriu si eu la parerea lui kaav si recunosc ca am ramas acelasi fan vintage si la masini ca si la trancote.Nu stiu de ce,dar mi se pare ca exemplul din poza atasata corespunde cel mai bine cerintelor mele in ceea ce priveste design-ul auto.
Attachments
mercedes 190e.jpg
"Civilizatia vine dinspre apus, lumina vine de la rasarit!"

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Design auto

Post by momolo »

Cum ma uit la astea vechi vad ceva....talent, inteligentza manifestata liber, munca grea (nu aveau calculatoare, le desenau cu mana, modelajul era manual, nimic nu era simulat 3D in Catia, etc), intr-un final VALOARE!

E buna comparatia intre "galustile" moderne pe 4 roti si aparatele tip "scobitoare chinezeasca" de pe rafturile supermarketurilor, toate ca furajele pentru milioanele de pui crescuti intr-un hangar automatizat la intuneric sau bec electric pana la taierea automata pe banda rulanta.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
c6t9
Posts: 410
Joined: 05 Dec 2008, 09:39

Re: Design auto

Post by c6t9 »

e, va veti da voi seama ca de fapt de la voi porneste acest model si ca de fapt voi l-ati vrut si ca e spre binele vostru.

vai ce cunoscut suna asta :|
"it's time to transfer all those mp3 on vinyl"

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Design auto

Post by momolo »

go for it ! sau go4it :D
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Post Reply