Magnetofoane SH - ghid de achizitie ?

A fost odata ca niciodata
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 13971
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Magnetofoane SH - ghid de achizitie ?

Post by momolo »

nu mi se pare ca A700 e cea mai buna alegere de la Studer si asta nu din cauza ca nu ar fi solid sau nu ar avea mecanica buna.

Obelix daca tu crezi ca magurile alea AKAI sau altele din vremea aia au fost facute cu componente cumparate la kil in punga exact ca cele vandute la magazinele pentru hobbysti, esti liber sa crezi ce vrei.

Intotdeauna marile companii japoneze fac comenzi speciale la producatorii de componente. Daca vrei sa reproduci un aparat avand schema corecta, chiar si desenul cablajului precum si intreg manualul service, nu-ti iese. Pentru simplu fapt ca nu ai acele componente care desi sunt marcate identic cu cele vandute pe piata libera, nu sunt la fel.

Erau unii care produceau exact asa cum crezi tu, adica asamblau placile cu piese venite la caldare si identice cu oricare alte piese vandute pe piata. Adica ai nostrii in timpul lui ceasca, IEI, Pipera, Tehnoton Iasi, Targul Mures, etc. Ieseau ce probabil cunosti deja.

Nu poti sa controlezi o calitate buna standart daca nu iei masuri speciale privind livrarea de componente.
In schemele cu tranzistori, acestia sunt tot atat de critici precum sunt tuburile electronice in schemele lor specifice.
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.

User avatar
LEKTOR
Posts: 1774
Joined: 05 Oct 2008, 16:08
Location: Audiofilsburg

Re: Magnetofoane SH - ghid de achizitie ?

Post by LEKTOR »

Nu se merita un mag pe 15"/sec si 2 piste - poate asa de weekend, sau sa stii ca ai asa ceva - eu am un Technics RS pe 15 si 2 seturi de capete, 2 si 4 piste/redare si inregistrare, dar tot pe 747 ascult cel mai mult - pe o banda buna, biasul si eq reglat, nu se simte diferenta ! Iar acel Studer A700/ Revox a/b 77 nici nu arata asa bine, deci in concluzie eu sustin ca un Akai GX produs in 1982 se incadreaza intr-un sistem modern 2009 fara nici o problema !
... living a vi(ntage)king analog lifestyle in a digital world ...

User avatar
yinyangbt
Posts: 190
Joined: 11 Oct 2008, 18:59

Re: Magnetofoane SH - ghid de achizitie ?

Post by yinyangbt »

Problema e ca un mag pe doua piste pe 38 sau chiar 19 maninca suficient de multa banda incit sa devina o problema , din ce stiu eu , banda nu e prea ieftina in ultimul timp-sau ma insel ?
Ma gindeam si eu la o astfel de varianta, dar cred ca nu e rentabil.Il iei si sta acolo in loc sa mearga.
Iar cele in doua piste mai vechi de 1980 nu pun probleme mai mari cu mecanica?
Revin cu intrebarea : cine reconditioneaza/repara profesionist maguri in Mioritika ???
Fara raspuns cit de cit acceptabil la intrebarea asta, e greu sa risti 500-1000 E si mai mult pe un mag, fie si Akai (desi mi-ar placea la nebunie, vreo trei-patru, un Pioneer, un Teac, un Technics , un Revox, tot ce-am visat...si-atit !!!) :lol: .
Sau facem apel la cei de la Audioscope, ca tot sintem cetateni europeni !!!
Mai trebuie si ceva paralutze pentru transport !

Obelix
Posts: 1444
Joined: 19 Jan 2009, 13:01

Re: Magnetofoane SH - ghid de achizitie ?

Post by Obelix »

momolo> desigur ca nu foloseau "chinezisme", ci isi alegeau furnizori cinstiti, care produceau piese de calitate si in tolerante decente...
La productie de serie mare NIMENI nu face altfel, sau mai bine zis masurile de "compensare" a plajei de toleranta ale pieselor folosite se iau in amont, in faza de proiectare...
Cele doua sunt scule IEFTINE, de fapt dar... cum le posed pe ambele, crede-ma pe cuvant... in afara contorului si a 2-3 functii in plus cu piesele aferente, cele doua sunt identice... :!:

User avatar
LEKTOR
Posts: 1774
Joined: 05 Oct 2008, 16:08
Location: Audiofilsburg

Re: Magnetofoane SH - ghid de achizitie ?

Post by LEKTOR »

Ieftine dar bune - functiile in plus sint cele legate de contorul digital - memorii,programari,etc si functia de pitch control. Am un GX625 de care sint extrem de multumit ! Are unele din cele mai frumoase vu-metre digitale - ac verde fosforescent pe un fundal alb/galbui si extrem de sensibil http://www.audioscope.net/images/akaigx620s3.jpg !

Una din pozele de pe net - http://www.xs4all.nl/~ebenau/files/GX-625-nieuw.jpg
Last edited by LEKTOR on 26 Feb 2009, 20:40, edited 1 time in total.
... living a vi(ntage)king analog lifestyle in a digital world ...

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 13971
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Magnetofoane SH - ghid de achizitie ?

Post by momolo »

Obelix, eu am comparat doua, ambele in stare foarte buna, un 620 cu un 625. Posibil ca in ciuda aspectului unul sa fi fost mai afectat de timp, adica 620 ?! Ca de umblat in ele, nimeni nu a umblat vreodata. Sau posibil sa fi fost reglate diferit din fabrica...

Sunt povesti si ca 747 nu seamana perfect intre ele, adica unele sunt mai cu motz decat altele. Posibil doar povesti.

O masina analoaga depinde enorm de reglaje, asta e incontestabil.

...Dar japonezii aia nu aveau (asa se spunea) vreo 3 calitati la sortare ?! Cica alea mai bune mergeau in tara lor, cele pe locul 2 mergeau in America si Australia, cateodata si Europa, mai ales UK si Germania iar cele pe locul 3 mergeau in tarile arabe, Africa si shopurile lui ceausecu. :D
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.

User avatar
LEKTOR
Posts: 1774
Joined: 05 Oct 2008, 16:08
Location: Audiofilsburg

Re: Magnetofoane SH - ghid de achizitie ?

Post by LEKTOR »

La audioscope cele mai scumpe maguri sint AKAI GX 747 SI TEAC X2000R - ambele peste 2500 euro !

http://www.audioscope.net/rtr-tape-deck ... =1&sort=2a
... living a vi(ntage)king analog lifestyle in a digital world ...

Obelix
Posts: 1444
Joined: 19 Jan 2009, 13:01

Re: Magnetofoane SH - ghid de achizitie ?

Post by Obelix »

momolo> poate caunul a "muncit" in centrele de inregistrari, altul nu... :wink: mai serios, se poate ca reglajele sa fie diferite intre cele doua, asta am intalnit-o eu la alte doua scule Akai din epoca, un cas GX31 (al meu...) si un GX51 (al unui amic) diferenta venea de la un semireglabil care regla constanta de timp la "faimosul" pre cu doua tranzistoare... :wink:
Dupa modificarea de rigoare (cu surubelnita... :oops: ) cela doua sunau la fel (la redare...)
In rest si fara sa am dovezi clare, s-ar oputea mai curand ca diferenta sa vina de la uzina de montaj a sculei respective, decat de o dorinta de a "baga gunoaie in shopul cizmarului". O uzina in japonia, cu muncitori-roboti, pentru americani, alta in zona duty-free din Dubai, pentru cei cu parul cret... parca poti sa stii ?

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 13971
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Magnetofoane SH - ghid de achizitie ?

Post by momolo »

Eu totusi stiam ca au umblat mereu la capete, adica le-au tot imbunatatit, se spune ca si in cadrul aceluiasi model fabricat in cativa ani consecutivi.
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.

User avatar
LEKTOR
Posts: 1774
Joined: 05 Oct 2008, 16:08
Location: Audiofilsburg

Re: Magnetofoane SH - ghid de achizitie ?

Post by LEKTOR »

La capete au umblat , dar la cassuri in special - au fost 3 generatii de capete - pre 80, 80-85,post 85.

Noi am luat contact cu Generatia 80-85 in special

The Akai Super-GX combo head assembly model RP4-5 is a second generation Super-GX head that is compatible with type IV (Metal position) Compact Cassette recording tapes, and are magnetic head designs which evolved from prior generations of GX heads and Super-GX heads used for Compact Cassette recording applications in Akai cassette decks. This second generation Super-GX head was specifically developed for metal tape recording and playback, and continues to use Akai's famed GX glass and crystal ferrite structure for wear free head characteristics that yields a useful head life of 150,000 hours, or 17.5 years of continuous 24 hours daily use.

The RP4-5 combination head assembly consists of two magnetic heads enclosed in the same housing - one recording head with a 4 micron gap, and one playback head with a 1 micron gap, with both head structures precisely aligned and fixated during factory production for correct head height and azimuth alignment relative to each other. A glass based inter-head spacer is mounted between the recording and playback heads. The RP4-5 head assembly is a direct original replacement for second generation Akai Compact Cassette decks that employed a 3-head configuration with Super-GX head assemblies.

As a second generation Super-GX head design, the RP4-5 head assembly features improved characteristics, including smaller head cores, and reduced inter-gap spacing between the recording and playback head gaps, by means of a narrower inter-head glass spacer. This yields further reduced monitoring delay between the recorded signal as it passes through the recording head gap, and the travel time required for the tape to arrive at the playback head gap.

This part is useful for direct original manufacturer's part replacement for the following Akai cassette deck models if the head assembly on these decks have failed electrically and/or have been damaged or misaligned (between recording and playback heads within the housing) physically:

* Akai GX-F71, 3-head 3-motor dual capstan drive, direct capstan drive cassette deck
* Akai GX-F91, 3-head 3-motor dual capstan drive, direct capstan drive cassette deck


GENERATIA PRE'80

The Akai Super-GX combo head assembly model PR4-3 is a first generation Super-GX head that is compatible with type IV (Metal position) Compact Cassette recording tapes, and are magnetic head designs which evolved from prior generations of GX heads used for Compact Cassette recording applications in Akai cassette decks. The Super-GX head was specifically developed for metal tape recording and playback, and continues to use Akai's famed GX glass and crystal ferrite structure for wear free head characteristics that yields a useful head life of 150,000 hours, or 17.5 years of continuous 24 hours daily use.

The PR4-3 combination head assembly consists of two magnetic heads enclosed in the same housing - one recording head with a 4 micron gap, and one playback head with a 1 micron gap, with both head structures precisely aligned and fixated during factory production for correct head height and azimuth alignment relative to each other. A glass based inter-head spacer is mounted between the recording and playback heads. The PR4-3 head assembly is a direct original replacement for first generation Akai Compact Cassette decks that employed a 3-head configuration with Super-GX head assemblies.

This part is useful for direct original manufacturer's part replacement for the following Akai cassette deck models if the head assembly on these decks have failed electrically and/or have been damaged or misaligned (between recording and playback heads within the housing) physically:

* Akai GX-M50, 3-head 1-motor cassette deck
* Akai GX-F80, 3-head 2-motor cassette deck
* Akai GX-F90, 3-head 2-motor direct drive capstan cassette deck
* Akai GX-F95, 3-head 2-motor quartz locked direct drive capstan cassette deck

Generatia 3 post '85

3rd generation, LC-OFC Super-GX heads - The original
single housing fixated combination 2nd generation Super-GX record and playback
head structure has been upgraded to a 3rd generation
Super-GX head structure with true discrete head independent suspension head
structure. As a result of this significant costly upgrade to true discrete
heads, separately adjustable recording and playback head alignment in height and azimuth is realized for the most precise magnetic alignment between recording and playback heads. The new 3rd generation Super-GX heads uses LC-OFC Linear Crystal Oxygen Free Copper head core windings, yielding higher sonic purity from its improved electrical conductive characteristics.

AKAI GX 75,95 , A&D
... living a vi(ntage)king analog lifestyle in a digital world ...

User avatar
LEKTOR
Posts: 1774
Joined: 05 Oct 2008, 16:08
Location: Audiofilsburg

Re: Magnetofoane SH - ghid de achizitie ?

Post by LEKTOR »

Descrieri complete - toate generatiile de maguri AKAI incepind din '65 - http://slbender.exactpages.com/akai0.html - vedeti toate paginile !
... living a vi(ntage)king analog lifestyle in a digital world ...

User avatar
italo_disco1988
Posts: 22
Joined: 27 Feb 2009, 04:10
Location: Constanta
Contact:

Re: Magnetofoane SH - ghid de achizitie ?

Post by italo_disco1988 »

yinyangbt wrote:Cum se comporta Teac-urile SH ? cum sint capetele , mecanica, se mai gasesc piese?
Poate ar fi utila o discutie pe tema asta legata si de
-Pioneer,
-Akai,
-Technics ,
-Tandberg,
- Revox,
-Otari
-Sony
-Philips
Ce e mai sigur de achizitionat sub aspectul durabilitatii si pieselor de schimb/servisarii-BIG PROBLEM !!!
Din experienta voastra care sint modelele cele mai reusite ca performanta audio/mecanica ?
Cel mai recomandat este sa cauti un akai GX in stare buna. Nu mi-au facut prea buna impresie teac-urile, au capete moi , constructie relativ firava, piese de vanzare nu prea am vazut , doar maguri defecte. Vorbind de maguri defecte, acum ceva timp am luat si eu un a-3340 defect la partea de comenzi mecanice. Capetele sunt relativ asemanatoare cu cele de tesla b115/cm130, cabestanul este pe curea lata (rupta in cazul aparatului meu), nu ma asteptam la asa ceva. Constructie solida, frane la tamburi independente actionate cu electromagneti (la nici un mag nu am mai vazut 2 electromagneti ptr frane :shock: ), poate reusesc intr-o zi sa il pun in functiune si voi povesti si cum se aude. Teac x2000 a ascultat cineva? :D :D

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 13971
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Magnetofoane SH - ghid de achizitie ?

Post by momolo »

Teac x2000 a ascultat cineva?
da! E frumos si elegant, impunator. Dar as prefera AKAI Gx 747.
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.

florinmacri
Posts: 32
Joined: 16 Apr 2009, 14:19

Re: Magnetofoane SH - ghid de achizitie ?

Post by florinmacri »

Va salut!
Am ocazia sa achizitionez un Revox B77 , nu stiu daca este MK II si nici nu stiu care este diferenta intre B77 si B77 MK II, la 300 de euro + un set de nab-uri.
Se merita ? Omul zice ca se aude f. bine si inregistrarea este super.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 13971
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Magnetofoane SH - ghid de achizitie ?

Post by momolo »

La Revox B77 trebuie sa verifici daca:

1. este 4 piste sau pe 2 piste (caz in care tu tragi si tu redai; benzile vechi si toate magurile "de casa" sunt pe 4 piste trase la viteza 19 si 9. Rar gasesti benzi trase pe 2 piste )

2. cum arata capetele si ghidajele/axul capstan. Ce sant au, cat e de adanc, daca setul de capete e primul original sau altul schimbat ? (verifici vopsea pe suruburi). Daca ai un sant pana in latime cam de 3mm si adancime mica, atunci se mai poate folosi o vreme. Daca ai nevoie de capete noi trebuie sa te pregatesti de dat peste 400 euro. Daca ai nevoie de rola presoare noua asta costa peste 30 euro bucata. Daca ai nevoie de rulment la axul motorului si alte consumabile, asta te duce cam la inca 100...130 euro. Piese se gasesc in Germania, mai greu cu capetele noi, bani sa ai pentru ca renovarea unui mag in stare proasta te costa o suma mai mare decat ai plati pe unul in stare buna deagata (si mai scump).

3. verifica starea contactelor, basculelor, etc. De obicei fac figuri si sunt greu de curatat, depanat.

4. verifica cum sta cu franele la derulare. La Revox daca nu ai franele reglate bine risti sa rupi banda la derulare/stop. Are motoare mai puternice decat AKAI-urile si au prostul obicei sa rupa benzi, ceea ce la AKAI aproape ca e imposibil daca nu faci tampenii. La Revox poti rupe banda nefacand altceva decat folosindu-l corect. Vina o poarta motoarele puternice si franele. Revox-urile se mai deregleaza in timp la chestia asta, vina o poarta uzura la consumabile

Daca se merita ca sunet? , asta numai tu sti. Depinde de pretentiile tale. Insa, in general e bine daca iti cumperi Revox sa fi priceput la surubareala. Fatza de AKAI sunt mai putin fiabile, au defecte "standart", au probleme cu contactele, mufele audio sunt de toata jena, capetele sunt consumabile (spre deosebire de GX-uri).
O mare problema ar fi - daca cineva a schimbat in timp capetele originale din fabrica cu un set nou si au apucat sa prinda santz cat de mic, atunci e bine ca reglajele de azimut sa fi fost corecte pentru ca daca ai santz, nu mai ai ce sa le faci, adica raman asa cum sunt. De aia e bine sa gasesti unul cu capetele originale din fabrica. Dar santz vei avea oricum, nu prea gasesti Revox cu capetele virgine.

Modele MKII si altele diferentiaza unele modificari aduse de producator in timp. Dar nu sunt chestii critice, suna bine si primul model. Mai pot diferentia modelele pe 4 piste de cele pe 2 piste (mai numeroase, mai usor de gasit). Mai diferentiaza si modelele speciale care au avut turatiile 19 si 38 in loc de 9 si 19. Insa 38 a fost numai pe modelul cu 2 piste.

Inca ceva - pentru a modifica de la 2 la 4 piste sau invers, nu e de ajuns sa gasesti setul complet de capete (inclus cel de stergere), trebuiesc facute si unele reglaje specifice, eventual mici modificari valori piese pe placi. Deci, daca vrei 4 piste, cauti 4 piste, nu te baza pe vorbele aruncate cum ca in viitor la modelul cu 2 piste gasesti capete de 4 piste si doar le pui.

Ca sunet modelul pe 2 piste este in mod evident mai bun. Insa diferenta de calitate nu justifica deloc consumul in plus de banda, in opinia mea. Dar daca nu mai ai benzi si te apuci acum de sportul asta (pentru dinozaurii care refuza sa depuna armele), mergi pe modelul cu 2 piste; platesti mai mult pe banda dar ai calitate serioasa.
Daca ai insa o colectie de benzi gata trase sau cumperi unele gata trase, cauta modelul pe 4 piste.


PS - eu am optat pentru B77 varianta 4 piste in stare buna (adica nu a necesitat nici o reparatie, inlocuire de ceva). Am o colectie de benzi vechi.
Am si AKAI-uri. In general as putea spune ca prefer sa trag pe Revox si sa redau pe Akai, asa imi pare optim. Akai-urile vor numai banda subtire si buna, noua, etc, pe cand Revoxul se descurca cu orice banda, atat ca trebuiesc hotarate reglajele pe un anume tip de banda. Are reglaje foarte complexe pe cand Akai-urile au numai cateva reglaje primitive si deci, ori le pui banda pe care au fost optimizate, ori la revedere (la REC doar; pentru redare nu ai nevoie de reglaje specifice pe o anume banda specifica la nici un mag; ei, si aici e o discutie legata de curba de raspuns dar astea sunt alte fineturi).
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.

Post Reply