Treaba e cam asa si nu e de gluma:
1) prin muzica nu stiu cum s-o denumesc, hai sa spun pop/comerciala se promoveaza satanismul. Imaginea e mai puternica decat sunetul (simtul vazului are cel mai mare impact) si iata ce se transmite:
http://www.cotidianul.ro/madonna-cazatu ... eo-257298/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://stirileprotv.ro/show-buzz/entert ... video.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Madonna inconjurata de draci, intre timp filmul a fost scos din cauza de drepturi de autor, se pare ca un mega concern, BPI in speta, are dreptul de difuzare a dracilor cu pricina.
Mai sus am dat exemplu clipul piz_ei cantatoare pe nume Inna:
https://www.youtube.com/watch?v=1mzl2Oo8Ncw" onclick="window.open(this.href);return false;
Deasemenea, are elemente satanice ca foarte multe alte clipuri, inclusa fiind si faimoasa Lady Gaga.
Deci, mesajul este in primul rand satanic. Si e foarte puternic deoarece se adreseaza in primul rand prin imagine.
2) aseara am vazut un episod din Sonic Highways (2014)
http://www.imdb.com/title/tt3893538/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu e cine stie ce dar mai sunt chestii interesante de aflat. De exemplu, in serialul de aseara era vorba despre disparitia a tot ceea ce reprezenta New York-ul in perioada veche, anii de glorie disco. Dispar magazinele mici tinute de familii fiind inlocuite de magazinele marilor corporatii- concerne multinationale. Dispar micile ateliere, dispare tot ce nu e corporatist. Dispar micile studiouri de inregistrare, in film apare un tip care inca mai supravietuia cu un mic studio clasic, aparatura analogica si digitala, mixere, microfoane, camera acustica, toate elementele clasice unui studio clasic. Povestea ca muzica se face acum doar pe laptop, fiecare e singur la el acasa cu calculatorul personal. Dispare obiceiul de a inregistra/face muzica in studio impreuna, dispar studiourile clasice. Din nou mega concernele multinationale, marea industrie se ocupa cu promovarea noului "furaj". Omul spunea ca nu a mai ramas nimic din cartierul in care locuia unde exista o viata de strada tipica pentru NewYork-ul vechi. In prezent a devenit un cartier de locuit pentru corporatisti care se inchid fiecare in cutiuta proprie si nu sunt interesati sa cumpere muzica (discuri, LP-uri) din magazine, nu sunt interesati de nimic, nici nu-i vezi, niste umbre care circula intre cutiile in care se izoleaza.
Astfel, problema este la noul model de majoritar, leguma umblatoare corporatista, omulet care se muta dintr-o cutie de sticla in alta cutie de sticla, de la un laptop la alt laptop, lipsit de interese culturale si mai ales, lipsit de viata sociala, un insingurat in fata unui ecran. Deja copilasii de gradinita cresc cu un mic ecran in fatza, daca le iei jucaria, devin rataciti, e ca si cum le-ai smulge ombilicul prin care se hranesc.
De obicei acest om nou (produs de capitalismul liberal de model americanesc) nu are un contact cu lumea vie decat in eventual cele 2 saptamani anuale de vacanta exotica unde evident, face excese bahice, sexuale si ii canta maneaua la cap. Genul asta de om nu creeaza cultura si nici nu participa la cultura, este zero din acest punct de vedere. Evident, unica lui fereastra spre lume este calculatorul, deci internetul pe unde ii parvine "furajul" produs de marile concerne, alea care interzic difuzarea celor 10 secunde de Madonna impiedicata intre draci, alea care ne baga pop-out-uri la fiecare pagina deschisa si reklame peste tot, pana si in buda probabil ne vor pompa in cur niste reklame in viitorul apropiat! Omul asta e complet izolat de natura, viata, societate, realitate si din ce in ce mai mult devine el insusi un produs sintetic, ceva fals. Ori arta, cultura e prin definitie un produs social, nu mai are rost sa ne miram de ceea ce a ajuns muzica azi, adica ceva fals, ne-viu, nefiresc!
Chiar si muzica nigarilor care jucau pe strazi cu boomboxul pe umar reprezenta ceva, un grup social, o viata sociala. A disparut pana si chestia asta, motivul a fost intre timp insusit de marile corporatii industriale care fabrica noile falsuri lipsite de orice continut si orice corespondenta cu ceva real, adica noile "furaje" sintetice produse in serie mare pentru micutii omuleti prizonieri in cuburi de sticla.
3) tineretul actual deschide ochii pe "valorile" care sunt promovate prin mass media. Cel mai mult se invata de la TV si din internet unde tanarul este bombardat cu ceea ce am spus mai sus, satanisme sinistre, cultul distrugerii, crimei si razboiului prin jocurile de PC dar si filme, non-muzica pe care noi o numim gheraiala si care nu are nici un mesaj, e mai degraba un fel de a consuma inutil timpul.... insa, important, un mod de a-i tine anesteziati, inerti, linistiti, sa nu existe revolta, sa nu le vina ideea sa ceara mai mult!
4) nu muzica e bolnava, intai de toate lumea e bolnava iar muzica reflecta acest lucru. Consumul de muzica s-a schimbat o data cu trendul general, practic asistam neputinciosi la constructia oarba a societatii descrise de George Orwell inca din anii 1930-1940! Remarcabil cat de vizionar a fost acest om!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.