Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
porto
Posts: 416
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by porto »

Momolo zice

Cuplul, cred eu, e un alt mare "secret".

Asa cred si eu ca torcul este extrem de important deoarece numai un torc cat mai mare poate invinge micro-frana pe care o opune MEREU acul de la cartus cand citeste discul de vinyl.
Si tot torcul este important in mentinerea cat mai constanta a vitezei platanului.
Fara un torc mare muzica devine plata si plictisitoare ...torcul mare da corp si substanta in muzica.
totusi un torc mare si curat se obtine cu motoare puternice sau , cum se mai face , cu o masa mare a platanului care prin momentul mare de inertie poate invinge si el aceasta micro-frana data de varful acului " la arat ".
Totusi o greutate mare a platanului poate avea rezultate nedorite in rulment daca nu este facut cu materiale care sa reziste la aceasta mare presiune data de un platan greu...si materialele care sunt utilizate sa nu dea sunete nedorite in muzica.
Tipul din Reno- Nevada care mi-a facut mie rulmentul a utilizat ceva plastice facute cu ajutorul unor tehnologii de frontiera utilizate de NASA ( nu glumesc ) pentru pastila pe care sta rulmentul si a peretilor si a mai facut altceva extrem de important si anume a durizat la maximum suprafata rulmentului si coroborat cu slefuirea tip oglinda a dat o frecare minima.
Acum si aici sunt doua directii:
- una in care dupa aceste tratamente si modificari rulmentul se invarte , dupa ce nu mai actioneaza forta motorului asupra lui , foarte mult timp
- si o alta teorie care spune ca tolerantele sa fie cat mai mici si atunci rotirea de dupa este foarte controlata si rulmentrul cu paltanul nu se mai invart dacat cateva turatii dupa ce moturul nu mai actioneaza
Jean Nantais este adeptul primei teorii dar eu am simtit ca si cea dea doua teorie are aceleasi rezultate daca este facute bine.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by momolo »

porto wrote:Momolo ce cred eu , ca are cel mai important Lenco , este idler-ul care este poizitionat VERTICAL ( diferit de garrard si thorens ) ceea ce ii permite , daca bratul idler-ului are joc foarte mic , sa pastreze foarte constanta viteza ( e foarte important cum este asezat idler-ul -rotitza- pe axul conic iesit al motorului adica trebuie sa fie asezat perfect perpendicular ptr a avea un singur diametru pe care ruleaza ).
in opinia mea este exact invers de ceea ce spui, idlerul orizontal (EMT, DUAL, BSR, etc) are o variatie mai mica decat idlerul vertical tocmai pentru ca cel vertical se poate misca pe raza platanului, ceea ce rezulta evident un raport variabil de transmisie. Dar daca am discuta si mai corect tehnic, atat idlerul vertical cat si cel orizontal sunt la fel (in privinta variatiei de viteza din transmisie) daca axul motorului pe care calca idlerul nu este cilindric ci conic sau tip butoias (ceea ce e cazul la unele, inclus Lenco unde axul este conic). Daca insa axul motorului este cilindric, cea mai precisa transmisie este in mod evident cu idlerul orizontal pentru ca oricat ar balangani (fula) idlerul, raportul este exact acelasi pe cand la cel vertical orice deviatie (balanganire) a idlerului schimba raza intre punctul de calcare si axul platanului. Logic!

Mai este un aspect legat de dispunerea idlerului, parghia. Cel vertical face o parghie intre punctul de apasare si axul platanului, cel orizontal nu actioneaza ca o parghie, apasa direct constant pe laterala axului. Intre cele doua variante rezulta un tip de uzura diferit in lagarul platanului si in opinia mea Lenco este dezavantajat, uzeaza mai tare lagarul si neuniform, urat. Defapt neuniform uzeaza si cel orizontal dar macar nu exista parghie si apasarea e preluata pe toata latimea de contact a lagarului platanului. In concluzie, metoda folosita de Lenco este usor mai proasta, un alt dezavantaj fiind punctul de calcare a idlerului, practic situat pe dosul discului.

In opinia mea Lenco daca are avantaje in sunet nu se datoreaza sistemului cu idler vertical, dimpotriva, este un sistem usor mai prost decat cel orizontal. Probabil avantajul este platanul foarte greu si lucratura buna, strungarie de precizie cu materiale bune si mai putina economie. Pentru ca toate trancotele de casa reprezinta o suma de compromisuri si inca mari! Daca eu as reproiecta Lenco cred ca nu as mai pastra nimic din el, totul e facut cu compromisuri insa trancotele de la alte firme si cele facute dupa aceea au avut compromisuri si mai mari. Adevarul este simplu, calitatea costa. Si nu cred ca bietul Lenco se pune cu un EMT, un DENON de studio din ala cat aragazul sau un SONY tot pentru profy. Insa pretul astora a fost la vremea respectiva pe masura. Lenco e probabil trancota ieftina pe care au descoperit-o surubarii netului si s-a dus povestea (netul are meritul asta de raspandire a legendelor si isteriilor in masa). Dar daca platesti pe un lucru adevarat, calitatea e alta. Exemplul tau cu TWA nu se pune din mai multe motive, ala era un model destul de modest, vechi si folosit iar TWA in opinia mea suna de rahat, am auzit nu de mult unul de 25K si suna ca un cdplayer. Sunt destule de genul asta prin marfa super scumpa haudiofila dar sunt altele foarte ok. Calitatea costa dar exista si cazuri in care banii sunt dati degeaba, generalizarea e daunatoare. Asa de exemplu am mai ascultat si alte marci haudiofile care costau cat o parte din colectia de tablouri ascunse in pereti de cel mai bun ministru de finante al nostru si nu mi-au placut deloc, precise la modul robotic, reci si seci ca niste cdplayere. Dar am ascultat si altele grozave cand mi-am dat seama ca daca vrei sa stai la clasa intai trebuie sa marci banul...

O alta presupunere este ca defapt atunci cand zici ca e obligatoriu lagarul nou, de precizie si inventat de bijnitarii americano-canadieni in domeniu (ca tre' sa manance si gura lor ceva) se datoreaza unui fapt, uzura rapida si urata a lagarului original de Lenco tocmai din cauza sistemului pacatos. Practic compari un lagar original uzat cu unul nou si foarte bine executat. Probabil cel original neuzat e la fel de bun insa nu ai unde-l gasi (ca-s toate folosite de vreo 40 de ani).
porto wrote:Ce am observat este ca mat-ul ( de Lenco 78 care este cel mai bun mat pe cere il stiu ) de la Lenco este lipit de platan.
am eu mat original de L78 cu tot cu trancota si nu este lipit de platan. E intradevar un mat bun si greu, l-am testat pe multe table si depinde daca se potriveste sau nu, depinde ce vrei de la sunet, nu e chiar asa usor de categorisit un mat ca fiind bun la modul universal. In anume situatii alte maturi au fost mai bune, in alte situatii a fost excelent dar nu as exagera cu laude de genul "cel mai bun".
porto wrote:Sub nici o forma nu vom auzi vibratiile in muzica !
eu cred ca orice ai face la un Lenco (sau alt sistem pe idler) nu poti scoate complet vibratiile din sunet. Dar depinde pe ce difuzoare si sistem asculti. Daca sistemul nu poate reda frecvente joase (ceea ce e cazul multor boxe audiofile), poti trai fericit ca nu (prea) auzi motorul insa pe un sistem potent il auzi orice plinta ai folosi, este inevitabil. E defapt un raport al suportabilului si cum putine sisteme audio stiu sa redea basul de jos, treaba "e rezolvata". Defapt asta e marele dezavantaj la orice sistem pe idler, nu ai cum scoate motorul din sunet, doar sa-l atenuezi cat mai mult si sa-l duci cat mai jos. Insa calitatea audio sta in multe alte atribute, la un moment dat nici nu mai conteaza zgomotul, brumul sau alte chestiuni daca avem o anume calitate a sunetului in partea care conteaza.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

porto
Posts: 416
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by porto »

Matul pe care l-am vazut lipit este la tabla Lenco a lui Jean Nantais.
Matul de Lenco 78 este cel mai bun din cate EU stiu dar asta nu inseamna ca nu sunt si altele si....are un atu ca este ieftin.
Eu folosesc acest mat cu clapaciocul facut din discuri de vinyl si cu plumb in cap astfel incat sa aiba cca 400 gr. (am patru clapacioace de greutati diferit si din materiale diferite )
Lenco se construieste in asa fel ca acul cand il pui pe disc sa fie in partea opusa idler-ului.
In legatura cu TW Acustic as vrea sa am mai mai multe "modestii" de 8000 de dolarei si cu acesti banuti poti sa faci 5-6 Lenco super modificate care sa sune, sa sune muzica.

"O alta presupunere este ca defapt atunci cand zici ca e obligatoriu lagarul nou, de precizie si inventat de bijnitarii americano-canadieni in domeniu "...

Eu nu cred ca oamenii pe care cineva nu i-a cunoscut sau a vorbit vreodata cu ei nu pot fi catalogati "a priori" bisnitari.
Am ascultat si rulmentul original cu bucse absolut noi si din acelasi material si nu "suna " la fel ci era plictisitor si tot baga zgomot nedorit in sunet.
Eu raman la parerea ca Lenco modificat cu cap este cea mai ieftina tabla care sa sune asa cum imi place mie.
La ce am modificat pana acum lipsesc cateva modificari pe care Jean Nantais le-a facut si la urmatorul Lenco le voi aplica si eu ( ca de pilda inelul din jurul rulmentuluiprin care a micsorat foarte mult deplasarea ca un satelit - exagerez - in jurul axei sale a rulmentului in intregime data de forta de apasare in plan vertical pe dedesuptul platanului si metoda prin care a micsorat tolerantele la deplasarea bratului idler-ului )

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by momolo »

porto, trebuie sa iei cu masura si o doza de scepticism ceea ce propovaduiesc niste oameni pe net in ceea ce priveste afacerea pe care o fac. Poate expresia folosita de mine, "bijnitari" este nepotrivita (eu am vrut sa fie plastica) dar e o mare diferenta intre persoanele care isi impartasesc experienta pe internet si cele care facand lucrul asta (sau altceva) castiga niste bani, pun de o afacere, fac un profit. Nu actiunea in sine e condamnabila, dimpotriva, sa nu fiu inteles gresit, ma refer la pozitia pe care trebuie sa o avem noi in calitate de eventuali consumatori, platitori, "invatacei", o atitudine care sa contina si o doza de scepticism. Ce te faci daca "mentorul" de Lenco iti scrie intr-o zi ca trebuie sa-ti agati un bolovan de gat in timp ce asculti tabla?!

Eu unul vad treaba ceva mai detasat si nu iau de bun nimic pana nu reusesc (daca reusesc!) sa fac o comparatie, o verificare. Cred ca adevarul e de cele mai multe ori pe undeva pe la mijloc si mai cred ca atunci cand anumiti oameni inventivi si intreprinzatori purced la dezvoltarea pasiunii lor, de exemplu in perfectionarea, bricolarea unei masinarii vechi (facand din asta o afacere pornita initial dintr-un hobby), dupa o vreme au tendinta sa exagereze si asta din motive evidente; atunci cand intri in morisca unei afaceri trebuie sa dai din ce in ce mai repede din picioruse pentru a evita epuizarea actiunii.

Daca as reproiecta Lenco as incepe cu sasiul si de aici as modifica radical modul in care sta si este miscat acel idler. Un mare neajuns pe care-l vad la treaba asta e montarea bratului pe plinta (pentru ca nu ai cum, sasiul nu e suficient de mare). Din puntul meu de vedere ideal este sa legi axul/lagarul platanului de axul bratului prin sasiu rigid (metalic). Ori daca bratul sta pe "buturuga" de lemn (sau alt material) nu mi se pare bine, mai ales ca aici discutam de microni, e greu de aliniat in plan. Dar exista si table care nu respecta principiul asta, bratul se pune alaturi pe propriul sasiu asezat pe rack-ul pe care sta si corpul separat cu platan. Trebuie vazut si testat cum e mai bine, probabil e o treaba dificila dar vreo 90% dintre producatori folosesc principiul "legarii" mecanice (sasiu metalic) intre lagar platan si lagar ax. Poate doar pentru a obtine reperele exact, nu stiu, insa unii spun ca si pentru altceva.

Intr-un final cred ca totusi e bine sa ne retinem entuziasmarile in masa pe net, eu unul de exemplu refuz de fiecare data sa merg cu turma. Am citit pe forumul specializat si diversele marturii si de fiecare data le-am gasit niste puncte pe unde scartaie (cam asa cum sunt "marturiile" cu rapiri de catre extraterestrii si OZN-uri). Fara indoiala e ceva adevarat sau o mare parte (nu iese fum fara foc) dar simt si o mare exagerare pe care am observat-o si la alte (hai sa-i zic din nou plastic) "isterii de masa". Si avand, ruland, analizand si mai ales surubarind destul de multe table, in opinia mea exista multe exemple de "masinarii" prea bune la banii lor de nimic, nu e numai Lenco.... daca e.

Observ ca nu ma contrazici in ceea ce priveste pozitia idlerului.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

porto
Posts: 416
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by porto »

Momolo eu nu ma entuziasmez , acum , de ce ce scrie cineva pe net , ci chiar am la mine acasa cel mai ieftin exemplar dintr-un Lenco modificat de J N.
Esenta mesajului meu este ca , ascultand aceasta tabla de vreo dua zile , imi place din ce in ce mai mult.
In esenta modificarile sunt urmatoarele :

- modificarea ( nu inlocuirea totala ) rulmentului

- modificarea modului de cum este prins de subplatan a rulmentului prin adaugarea unui inel de o grosime cca 3-4 mm grosime ce sta ca un colier in locul unde se prinde rulmentul ( ca un al doilea guler ) ceea ce da o foarte mare stabilitate rulmentului ( nu am avut aceasta modificare )

-modificarea modului de ancorare al bratului idler-ului ( aceasta facandu-se acum printr-o piesa care este complet noua ) ce a dat o foarte mare stabilitate in miscarea bratului si implicit a rotitei ( idler ) care face transmisia miscarii intre motorul foarte puternic si platan ...inainte de aceasta piesa ceea ce exista si se vede la orice Lenco era un fel de "ceva" care permitea un foarte mare joc( 1-2mm) al bratului rotitei ceea ce implicit se traducea printr-o anumita inconstanta a vitezei ( la ce am modificat eu inainte la vreo 3 Lenco nu aveam asa ceva )

- modul de anclansare al rotitei nu se face cu un arc ci cu un fir de care atarna o greutate de x grame ( voi incerca sa verific exact cat este greutatea pentruca eu cred ca este foarte important )

-pornirea si oprirea motorului este extrem de simpla inlaturandu-se tot mecanismul ce exista inainte , pur si simplu acum este un simplu comutator fara jjj-de mii de parghiute

- tabla are acum trei picioare facite din bronz care au o forma de cilindru de un diametru de 50 mm si generatoarea de 45mm si care acest cilindru se termina extrem de abrupt pe o distanta de 5-7 mm intr-un punct dar aceasta terminare nu este conica ci sub forma uni arc de cerc - bineinteles ca picioarele sunt reglabile

-matul de Lenco 78 este pur si simplu lipit de platan

- suruburile originale ale carcasei de metal sunt de sus pana jos adica strabat toata plinta

- mai sunt inca cca 10 alte suruburi care aconcoreaza f bine subplatanul

- platanul este cel original fara nici o modificare ( prietenul meu de la Toronto a mai adaugat inca un platan original de Lenco peste cel original )

In aceste doua zile de cand tot ascult la tabla va spun ca nu m-am saturat sa ascult...ascult si ...tot ascult de s-a speriat sotia mea.
Ascult la un cartus Excel cu un brat Grace 704 ...o combinatie castigatoare si vreau sa spun ca e cu mult mai important potrivirea dintre cartus si brat decat cartuse de jj-de mii de parai si brate de jjj-de mii de coco care nu se potrivesc. ( tabla cand a fost adusa avea Graham Phantom II si cartus MM Shure Ultra 300 care avea un sunet bun dar cam sec pentru gusturile mele si dupa aceasta am incercat pur si simplu sa inlocuiesc numai cartusul si sunetul era cald dar numai atat, acum in schimb cu Grace 704 suna muzica...muzica )
Nu vreau sa mai aduc nici un argument nimanui ca sunt obosit de explicatii...cine doreste sa ia ceea ce am spus de adevarat e bine cine nu e la fel de bine ....eu acum ascult bine...muzica

http://www.ebay.com/itm/Eric-Clapton-Gr ... 5b0e87de24" onclick="window.open(this.href);return false; un disc care iese din tiparul a ceea ce se tot aude de la Eric Clapton pe net...este din perioada de inceputuri

http://www.ebay.com/itm/CHAMPION-JACK-D ... 41931883fc" onclick="window.open(this.href);return false;
un jazz blues usor de ascultat...in general jazz blues-ul este extraordinar

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by momolo »

porto wrote:Ascult la un cartus Excel cu un brat Grace 704 ...o combinatie castigatoare si vreau sa spun ca e cu mult mai important potrivirea dintre cartus si brat decat cartuse de jj-de mii de parai si brate de jjj-de mii de coco care nu se potrivesc. ( tabla cand a fost adusa avea Graham Phantom II si cartus MM Shure Ultra 300 care avea un sunet bun dar cam sec pentru gusturile mele si dupa aceasta am incercat pur si simplu sa inlocuiesc numai cartusul si sunetul era cald dar numai atat, acum in schimb cu Grace 704 suna muzica...muzica )
un mare adevar asta cu potrivirea intre doza si brat mai importanta decat doza sau bratul luate separat! Eu am gasit dealungul timpului doar 3 potriviri din astea de tip "nirvana" si nu cred ca exista teorie de gasit, se face numai practic prin incercari. Cateodata se potrivesc doze care in teorie nu au ce cauta pe bratul respectiv, alte dati chiar daca in teorie ar trebui sa existe mama potrivelii intre doza si brat, totusi nu e. Treaba este cam asa - daca se gaseste o mare potrivire din asta tip "nirvana" poti obtine mega sunet chiar si cu doze de doi lei si brate nu foarte de top.

Poate ai posibilitatea sa faci niste poze la acel Lenco modificat, o imagine face cat o mie de cuvinte. Nu pot sa-mi imaginez cum a bagat inca 10 suruburi in plus ?! Din ce mi se pare mie sasiul de tabla poate fi prins doar in cele 4 puncte de plinta de sub el.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

porto
Posts: 416
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by porto »

Uitati-va aici :


http://www.monoandstereo.com/2012/10/re ... three.html" onclick="window.open(this.href);return false;

undeva pe la mijlocul paginii sunt ceva din modificari si eu nu am rotita modificata din imagine adica aia plina ci aia cu 5 gauri.

User avatar
remoteviewer1
Posts: 926
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by remoteviewer1 »

porto
Pai care este tabla asta Kenzilla ?
Eu stiu ca cel mai mare torc avut vreodata de o tabla DD a fost cel de la Technics SP 10 MK III.
Poti sa opresti tabla cand apesi cu degetul ?
Sau daca apesi mai tare cu peria de curatat discul de praf ?
Am mai prezentat-o pe aici pe forum pe Kenwood+Godzilla=Kenzilla 8)
http://www.thevintageknob.org/kenwood-KP-1100.html

Nu vreau in nici un caz sa afirm ca are cel mai mare cuplu din lume...insa...fiind quartz locked se stabilizeaza la viteza dupa un sfert de tura de platan si pot sa apas cat de tare vreau cu peria de praf (cu peri de carbon), caci nu sare din viteza stabilita (are un led Quartz-lock ce sta aprins). Accidental de-a lungul timpului am mai atins cu degetul platanul si iti da senzatia ca ti-l azvarle neparand impresionat de atingerile accidentale. Alte pick-up-uri din colectie par foarte sensibile la atingere, unele pierzandu-si din viteza la apasarea finutza a periei de carbon. Cum fiecare cioara isi lauda puii, asa imi laud si eu Kenzilla-ul. Este singura piesa din sistem-ul personal pe care nu as vrea sa o vad plecata niciodata, o sa o las mostenire la nepoti...Are un sunet puternic, organic si carnos, se impaca bine dupa parerea mea cu modesta doza Nagaoka Mp-150, cel putin pentru pian, jazz,electronica , ce ascult in general.As putea sa il aseman cu amplificatorul Accuphase pe are l-am avut in posesie, il aveam de mult, ma plictisisem de el, insa cum bagam ceva nou in sistem, ii simteam lipsa. Am incercat ceva table (modeste in general), insa nu s-a comparat pana acum nimic la forta, rafinament, muzicalitate cu batranul Kenzilla. Cu cd-playerul meu luat la set cu amplificatorul, sterge pe jos in general (exista totusi unele cd-uri mai rasarite ce se apropie, diferentele la pret sunt nete in defavoarea siliciului), cu toate ca acesta din urma are cel mai analogic sunet pe care l-am avut in casa de la o sursa digitala (am un exces de auto-lauda in seara asta?). Tam nesam, acest pick-up vintage conectat la o doza moderna, m-a convins sa ma opresc din cumparat cd-uri (voi lua doar mega-oferte sau albume ce nu se gasesc in format vinil) si voi trece la mp3-uri...ptiu drace...vroiam sa zic flac-uri...nu am nimerit nici acum...vreau sa zic viniluri :lol: . Long live analog!

PS. ca sa imi dovedesc ca nu glumesc, am inceput deja sa cumpar viniluri cu muzica pe care o aveam deja pe cd...(adica dubluri de albume).
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

porto
Posts: 416
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by porto »

Arata impresionant tabla pe care o ai si vad de ce nu vrei sa o dai si sa o lasi la nepoti ( daca vor fi interesati vreodata ).
In calea mea am intalnit multe table , ca si momolo dealtfel , dar pana la urma s-a facut ca am revenit la un idler - Lenco si fiecare isi are prioritatile in sunet si functie de asta tot cautam si tot cautam.
La mine acum este prea mare diferenta fata de tot ce am avut ca sa mai dau inapoi.
Poate fi chiar picatura care a umplut paharul adica pur si simplu sa nu mai vreau sa caut ca imi este deajuns ( nu mai zic sotiei ha ha ha ! ).

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by momolo »

De citit si de vazut pentru clatirea ochiului (cu urechea e mai greu, e departe si costa mult). Cativa din moshii grei care inca mai tin audiofilia in viata:
Impressions: The Walker Audio Proscenium Black Diamond, Level V, Walker Audio Procession Phono Amplifier, the Walker Audio Eliminator, Room Crystals, and the Soundsmith Hyperion MI Cartridge (plus a supporting cast!) – a photo essay
by David W. Robinson
http://www.positive-feedback.com/Issue7 ... _audio.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by momolo »

TechDAS Air Force One din Japan, totul pe perna de aer (platan, suspensii iar discul LP este atras prin suctiune de aer), 79 Kg:

http://www.techdas.jp/analog_01.html" onclick="window.open(this.href);return false;

https://audio16.files.wordpress.com/201 ... e-one.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;

Image

Image
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

porto
Posts: 416
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by porto »

Da' l-ai intrebat pe nenea care monteaza " minunea " de tabla cat "coasta " ? ...hi hi hi !
E ceva de neatins pentru mine si asa ca ma intorc si ascult "minunea " care ma duce cu picioarele pe pamant.....nu-i zice rau deloc...
Astazi printre alte discuri am ascultat si

http://www.ebay.com/itm/A-Night-at-the- ... 7675.l2557" onclick="window.open(this.href);return false;

se aude acest disc atat de bine incat se bate cu foarte multe din discurile mele foarte bune.

porto
Posts: 416
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by porto »

Un alt disc plin de viata si bine tras

http://www.ebay.com/itm/LISTEN-n8962-LP ... 258f1c82fe" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by momolo »

porto wrote:Da' l-ai intrebat pe nenea care monteaza " minunea " de tabla cat "coasta " ? ...hi hi hi !
E ceva de neatins pentru mine si asa ca ma intorc si ascult "minunea " care ma duce cu picioarele pe pamant.....nu-i zice rau deloc...
chiar daca e de neatins pentru tine si pentru mine, poate fi de atins pentru altii. De exemplu, mai sus ai dat link catre un LP second hand pe care se cer in USA pe ebay 125 USD ( :roll: ) si sa sti, pentru multi de aici chiar si LP-urile de 23 USD (+transport, +eventual TVA si taxe vamale) sunt poate de neatins. Si in general linkurile din USA sunt de neatins aici. Pentru ca cei mai multi de acolo nu vor sa trimita in Romania, pentru ca preturile sunt "de porc" si pentru ca iti pot ajunge bucatele de la asa distanta (si pentru ca nici ca informatie nu-s de folos deoarece multe sunt specifice doar pietei americane si nu au calcat ever prin Romania). In cazul asta, hai sa nu mai postam nimic inafara de strict ce putem comanda si cumpara noi doi! :roll: Ca doar e chat intre noi, nu e forum! :roll:
Intrebarea mea - trebuie sa existe un barem peste care nu avem voie sa discutam si nici sa postam informatii !?
Parerea mea, ar trebui sa incercam sa fim putin mai empatici si mai deschisi, lumea e un pic mai mare decat micuta lume si micutul punct de vedere pe care le avem fiecare. :wink:
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

porto
Posts: 416
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by porto »

Cand am spus ca este incredibil de scumpa eu ma refeream la tabla Walker


http://www.ebay.com/itm/Walker-Audio-Pr ... 461e7c106e" onclick="window.open(this.href);return false;


si zau ca daca vom pune cele doua table fata in fata si mai ales cu preturile mari afisate sub tabla
in acelasi sistem ( dar nu sisteme care sa-ti dea sangele pe nas de atata rezolutie ci un sistem care sa faca muzica )...eu cred ca cei mai multi dintre "haudifili" vor alege tabla Lenco modicata ( de baza 3800$ ) a lui J N ...si asta din cauza ca, la un moment dat , orice are pretul correct si eu nu cred ca se merita diferenta de 101 000$ pentru o asa mica diferenta in calitatea sunetului...poate cu tabla lui Walker vei auzi si besina lui ala ce sta in sala in al "doishpelea" rand...dar oare asta se merita.
J N are meritul ca a dat la multa lume "de pe planeta" acces ( modificarea simpla a unui Lenco din anii 60 in mod DIY care poate fi facuta de multa lume in cateva puncte dar cu piese de calitate ) la sunetul de calitate mare adica , el si nu Walker , va face fericiti o gramada ( ordonata...ha ha ha ! ) de oameni care iubesc muzica.
Si unde este mai mare satisfactie decat de a da solutii care si le permita cat mai multi.
Este adevarat pe dealtaparte ca tot acelasi J N are facute si table care costa 10000$ dar asta nu sterge cu nimic meritul tablei lui de baza ( 3800$ ) sa faca muzica.
Pentru cineva care ar vrea sa faca modificarile ce le-a facut el , la acelasi nivel de calitate , nu ar avea nevoie decat de max 1500$ si cand spun acest max ma refer ca poti sa bagi in compozitia tablei si alte tipuri de lemn mai exotice.
Walker ce adus revolutionar in tabla lui...100 000 de parai ...hai sa fim seriosi.
Stiu ca tu vei spune ca nu am dreptate la tot ce am spus eu pe aici dar pentru mine un om normal indragostit de muzica nu am puterea de mai mult si cred din tot sufletul meu ca nu se merita acei bani pe care ii cere Walker...am fost saptamana trecuta la show-ul audio si am fost prezent toate trei zilele si am avut timp sa ascult tot ce era pe acolo ...majoritatea rezolutie pe paine si bani pana la cer ca de parca toti cei ce iubesc muzica ar fi ceva fii de milionari ( zic fii ca astia cheltuie mai usor banul decat tatii lor ).
Intr-o singura camera dupa opinia mea era muzica dar si aici cand redau de pe tabla , ca atunci cand incepeau sa dea "hairez" de pe calculator incepea sa puta a metale grele arse.
Imi place daca am sa dau si sa aduc un pic de fericire la cat mai multa lume nu sa vand pe preturi aberante asa sa traiasca numa' fii melionarilor. ( aici am cam dat-o cu "manie proletara" daca e sa exagerez ).
Arta , de dragul artei , este ceva foarte frumos si inteleg bine asta dar pana la urma o viata avem si eu vreu sa profitam cat mai mult de ea.

Post Reply