Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
User avatar
remoteviewer1
Posts: 925
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by remoteviewer1 »

Prima mea experienta cu cablurile a fost cu cele de boxe, la care am observat ca sunetul se modifica dramatic. Am avut si o tentativa acum cativa ani cu un power pe care l-am inserat in sistemul meu de atunci si nu auzeam nimic. La fel cu un cablu de semnal facut in regim diy de un dealer ce nu era tocmai ieftin, insa la nivelul meu "avansat" de atunci nu sesizasem o diferenta covarsitoare. Aceste experiente nu m-au transformat in anti-cabluri, am gandit la acel moment ca mai am de pus la punct destul de mult sistemul.Nu mi-am batut capul cu teoria, cu ceva studii in domeniu electric ce sunt irelevante in acest hobby. Parametrii clasici ce modeleaza matematic comportamentul cablurilor in retele lungi (de ordinul km) nu se pot aplica copy paste la lungimi de 1 metru dupa parerea mea. Povestea Dorelului (ce a auzit pe la colturi de efectul pelicular) cu km de cabluri de la centrala pana la tigaile sale (a se citi boxe) devine hilara, daca Dorelul s-ar interesa mai mult, ar realiza ca subiectul este foarte complex...insa lui ii place mai mult barfa si bascalia. Banc pentru Dorel: "ce poate sa fi pe lumea asta mai nasol decat un audiofil?Raspuns: un audiofil bogat!"In acest caz, ca si in teoria cu undele gravitationale, (aparentul) vid al universului poate fi totusi plin cu ceva, chiar daca este "nedescoperit", nu este scris in carti(sau pe Wikipedia), sau de care Dorelul, ce s-a format ca si electrician la CET, nu a auzit.

Revelatiile de zilele trecute mi-au adus, mie personal, o noua dimensiune a sunetului in casa, nu o schimbare greu de detectat, imposibil de sesizat cu un test A/B ci pur si simplu o diferenta de noapte versus zi (nu e gluma). Imi recunosc spiritul trancotar avand in vedere ca am trait atatia ani cu sarme (adica cabluri entry level)legate la sistem, mai bine sa ai tarziu aceste revelatii decat niciodata. Cel putin pentru mine, subiectul este incheiat, intrebarea acum se pune, nu daca o sa am cabluri in sistem pe viitor, ci la ce cabluri imi permit? Nu te poti numi audiofil sau pasionat cu adevarat de sunet, fara cablaraie pusa la punct, indiferent de procentul de 150% sau 20% fata de pretul unei componente, cablurile ar trebui sa fie in ansamblul lor cel mai scump component ( adunate powere+semnal+boxe+phono+dac si roman+etc.) al unui sistem de calitate. Ca sa inteleaga si trancotarii (ca si mine) e la fel ca si la nota de la sistemul de operare Windows, e data de cea mai slaba componenta, nu ai placa video bengoasa poc! Degeaba ai procesor minune si ram cacalau...nu sunt IT-ist, insa ati inteles ideea. Sistemele legate cu sarme de veioza suna a ...(evident :lol: ) veioza. Eu zic sa inchidem subiectul "daca se merita cablurile" si sa il deschidem pe cel "ce cabluri nimerite ne luam?". Spor la ascultat!
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

porto
Posts: 415
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by porto »

Daca tot discutam de cabluri vreau sa va povestesc cum am redus eu , destul de simplu , zgomotul de fond din "instalatie"...stiind faptul ca acest zgomot de fond este unul din factorii hotaratori in a asculta un sunet de mare calitate.
In primul rand de ce avem nevoie:

- un ipad sau un telefon inteligent

- o aplicatie soft care masoara zgomotul ( decibelii )

Dam drumul la sistem la mers in gol cu un volum cat mai mare cu putiinta si cu tabla pornita dar care pur si simplu sa functioneze fara disc ( platanul sa se invarta ) si apoi incepem "dansul" cablurilor adica mutatul dintr-o priza intr-alta , indepartarea cablurilor de orice fel ...curent , interconect , phono...unele fata de altele si chiar deplasarea sculeleor unele fata de altele. Un lucru f important este volumul care sa fie cat mai mare cu putiinta pentru a se putea face o masurare cat mai facila.

Pentru mine zgomotul de fond , care la volume normale de ascultat nu este perceput la prima vedere ca un mare dusman , dupa parerea mea este un factor foarte agravant in asanumitul fenomen al "oboselii" la ascultarea muzicii si mai ales in situatia destul de frecventa cand sotzia spune " da muzica aia mai incet ca mai inebunit"...cu ajutorul acestei tehnici putem sa marim nivelul sonor fara ca "dusmanul " ( glumesc !!! ) sa-si dea seama prea bine sau mai pe romaneste sa-l "inbarligam" un pic ...sa semanam deruta ha ha ha !!!!

User avatar
DorinD
Posts: 251
Joined: 20 Nov 2008, 16:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by DorinD »

O stire interesanta pentru vinylisti:

http://slippedisc.com/2016/02/radio-fra ... ts-vinyls/" onclick="window.open(this.href);return false;
"It is never too late to have a happy childhood"

User avatar
lordu73
Posts: 248
Joined: 15 Aug 2013, 11:28
Location: Tg Jiu

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by lordu73 »

Mi-a zis cineva apropo de vinil-uri, ca cele care se preseaza in ziua de azi (nu stiu daca vorbea de toate sau numai sau unele) ar avea ca "sursa" digital-ul.
E adevarat sau bate cimpii?
"You have your way. I have my way.
As for the right way, the correct way and the only way, it does not exist" - Nietzsche.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 13970
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by momolo »

lordu73 wrote:Mi-a zis cineva apropo de vinil-uri, ca cele care se preseaza in ziua de azi (nu stiu daca vorbea de toate sau numai sau unele) ar avea ca "sursa" digital-ul.
E adevarat sau bate cimpii?
e un subiect de discutie care se poata lasa cu bataie de strada (sau de bar) precum subiectul cablurilor.
In opinia mea cred ca asta e o legenda populara fara prea mult fundament sau fara un fundament corect. Sa ma explic:

1) chiar daca sursa master ar fi digitala, nu vad nimic rau in treaba asta. Putini (prin zona noastra) au ocazia sa auda, vada, inteleaga scule si operatiuni in zona profesional audio. Astfel putini au habar cat de bune pot fi sursele digitale in zona profy audio.
In mica noastra lume atunci cand discutam de digital ne referim la zona consumerista, deci CD audio si eventual diverse fisiere sublime care au pacatul ca ori sunt extrase dintr-un CD audio, ori din cine stie ce alte proveniente domestice. Sau exista fisiere cu adevarat "hirez" oferite la download de case consacrate insa marea buba nu e fisierul ci modul in care acesta ajunge convertit in semnal audio analogic pentru amplificare.
Insa in zona profy calitatea surselor digitale, chiar si din fisiere, e cu totul alta. Acolo conteaza pana si tipul de fisier WAV folosit, conteaza (evident, nu pentru latzosii care butoneaza behringeruri) tot felul de "taine". Cert este un lucru, calitatea unui "master" digital din zona profesionala este foarte mare si nu avem noi pe la casele noastre asa calitate digitala niciodata, caci nu avem cum si nici din ce. Problema noastra sta in calitatea formatelor comerciale, adica a produsului finit, din asta tragem noi concluzii.
Daca in cazul surselor profesionale analogice (maguri tip "aragaz") situatia e super simpla, problema sta doar in a avea banda master originala, in cazul surselor digitale profesionale situatia e infinit mai complicata si diversificata inca din era de inceput a digitalului, adica anii 80. Si sa fiu inteles, nu ma laud ca inteleg lucrurile astea caci nu le inteleg prea bine, dar am avut sansa sa vad, aud si sa inteleg ce calitate poate fi la masterele audio digitale in zona profy. Adica una de top!
Deci, prima premiza, cea cum ca, automat un master digital e prost si automat un master analogic e bun, este gresita! In general ceea ce vine pe master de pus pe CD audio, SACD sau LP e de o calitate foarte mare. Problemele sunt la transpunere, culmea, exista probleme si la modul in care e citit masterul la fabrica, deci probleme peste tot pe drumul dintre studio si produsul finit.

2) transpunerea pe placa LP este se pare, o mare arta, ceva deosebit de complicat care necesita o lunga calificare la locul de munca. Am auzit ca pe vremuri pentru a ajunge inginer sef la chestia asta trebuia sa faci ucenicie minim vreo 7 ani. Batranii care stiau pe vremuri sa transpuna placi bune, sunt ori morti, ori la pensie. S-a produs o prapastie intre generatii.
Astfel apare problema comuna atat la CD audio cat si la vinyl (LP ii zicem noi in mod incorect deoarece exista si alte forme de placi vinyl, nu numai Long Play), transpunerea intre master si produsul final. Asta e marea buba! Iar in cazul vinyl-ului (zic in"engleza" cu y sa placa si la licuricizati) problema transpunerii e foarte complicata. Bonus - trebuie si o instalatie capabila. Pai ce instalatie sa mai fie azi cand in anii 90 se intreceau care pe care arunca la gunoi si demoleaza instalatiile !? Se pare, azi nimeni nu mai produce astfel de instalatii, deosebit de costisitoare (si toate unicate), la randul lor necesitand oameni pregatiti care sa stie cum se fac astea. Deci se folosesc vechiturile care inca au mai ramas in functie sau care au fost carpacite. Nu mai exista industria din spatele lor. Ori mai e o problema - azi cam toata industria e mutata in China. Credeti ca ar fi chinezii capabili sa fabrice instalatii de presare la calitatea celor vechi (din Europa si America) ?!
Deci, o a doua problema majora este transpunerea masterului pe placa vinyl.

3) mai este o problema nebagata de multi in seama - la vinyl nu exista un anume standard (masura) la dimensiunile santului. Fiecare casa producatoare graveaza cum poate. Iar azi majoritatea placilor au santuri mai late si mai adanci decat cele "vintage". Asta necesita ace diferite la doza, desi orice doza le citeste. Discutam de fineturi.

4) alta problema si cred ca asta e una din cele mai importante - calitatea materialului. Adica in sine vinilul, plasticul din care se fac placile. Toata lumea a observat, si asta e o observatie corecta, calitatea materialului la placile noi este proasta. Multe paraie de cum le desigilezi, deci de la prima ascultare. Multe se uzeaza foarte repede, abia le asculti de cateva ori si se inmultesc pocaniturile. Materialul pare moale si prost sau probabil prea casant, nu am de unde sa stiu. Cert este ca placi "vintage" care au 30...50 si au trecut o viata prin conditii grele, au fost arate de stramosi, tinute vai de ele in beci, pod, dube, etc, totusi asa cum le gasesti, le poti asculta de multe ori si nu capata pocanituri in plus daca ai o doza buna si bine reglata (daca nu le ari ca animalul pe cine stie ce rajnita). Cine are multe placi vechi si noi constata in mod evident ca cele noi sunt slabe din punct de vedere al calitatii materialului la uzura (la ascultare repetata).
Deci, azi nu mai exista probabil chimistii si industria de alta care fabrica material rezistent o viata.
Defapt asta se vede si la placile "vintage", in timp calitatea materialului a scazut, chiar incepand cu anii 60. Aici e de precizat un lucru - pana prin anii 70 majoritatea utilizatorilor aveau rajnite care arau violent placile (multe pickpuri cu doza quartz), dupa anii 70 in lumea civilizata cele mai multe cititoare erau cu doze MM cu apasare relativ mica. Deci placile din anii 50-60 vin din vremurile cand playerele arau vartos in sant. Astfel, pe vremurile alea pentru a multumi clientela si pentru ca nu incepuse inca era marketingului si PROFITULUI (cu orice pret - numai sa fie multumiti actionarii) se folosea material foarte rezistent, deci si scump, deci cel mai bun (se poate face o analogie cu caucicurile la automobile, toata lumea stie ce inseamna un cauciuc prost si unul bun). Caci totul e o chestiune de bani. Dupa anii 70 a inceput sa fie folosit si material ceva mai prost, deci mai ieftin pentru ca atunci lumea a fost zguduita de doua mari crize economice, una la inceputul anilor 70 si alta prin 1980-83 cand pretul a devenit cerinta numarul unu la toate si la tot.
Dar azi nu mai e problema cu pretul, oricum placile noi sunt aberant de scumpe (la media de 30...40 euro bucata) din ratiuni diferite, nu din cauza neaparat a materialului placii, mai degraba din cauza costului transportului (LP-urile sunt extrem de grele!) cat si consumului industrial (trebuie coperta, deci tipografie - azi tipografiile sunt pe duca, netul/calculatorul incepe sa inlocuiasca tot, inclusiv cartile pe hartie - drept dovada ca acestea devin din ce in ce mai scumpe si mai putine). Sper ca toata lumea stie un lucru logic - cu cat facilitatile industriale se imputineaza din cauza cererii pe piata, cu atat ceea ce produc acestea e mai scump. Ieftin si bun poate exista numai in conditii de serie masiva, cerere mare pe piata si evident, piata mare.
Deci, un motiv real ar fi calitatea proasta a materialului modern. Cauzata de conditiile si preturile moderne dar si de lipsa calitatii (profesionale) a celor care lucreaza in domeniul chimic in ziua de azi. Nu m-as mira ca plasticul folosit azi sa fie si asta importat din China, caz in care nu mai are rost sa discutam! (stim ce s-a ales de calitatea multor lucruri o data mutate in China).

Deci, sunt mai multe aspecte cand discutam de placile noi. O data e transpunerea, a doua este modul cum sunt gravate (santuri late si adanci - sper ca ati observat, multe placi desi sunt gravate pe cam toata fatza, au putin timp inregistrat. La cele vechi vezi aceeasi suprafata gravata si timpul e aproape dublu), alta problema este calitatea materialului plastic. Astfel, cred ca problema masterului digital sau masterului analogic e una secundara. Defapt cine are colectii de placi vechi stie ce diferenta (audio) mare exista intre diverse placi. Unele suna de doua ori mai tare, altele se aud plat si sec, altele se aud fenomenal. Intotdeauna s-au facut placi atat bune cat si proaste. Inclusiv in vremurile in care intreg lantul era analogic. Aceste diferente pot fi extrem de mari si asta in conditiile in care placile au fost produse in anii cand nu exista decat analogic. Asta dovedeste cat de importanta e transpunerea pe placa dar si in sine, calitatea masterului de studio.
Parerea mea este ca azi nu sculele digitale profesionale sunt prima problema, ci oamenii care le folosesc. In zona profy cea adevarata intotdeauna au exista scule audio foarte bune, atat analogice cat si digitale. Insa ca si la pictura, degeaba ai super vopsele si super pensule daca esti un pictor prost! Sau ca la pescuit, vezi cateodata toata lumea pe marginea baltii cu super scule, nimeni nu prinde mai nimic pana vine unul cu o guta si niste momeala de doi lei si ala incepe sa-si umple sacul. Am vazut deastea pe pielea mea!
Deci, ce vreau sa spun, omul e cauza (si rezolvarea), nu masina!
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.

User avatar
remoteviewer1
Posts: 925
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by remoteviewer1 »

Un citat pe aceasi tema al celebrului Tim de Paravicini:
the problem is not in recording music. We can do that. You wouldn't believe how good even tapes from 1950 are. That isn't the challenge. The problem is in the playback!
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

User avatar
lordu73
Posts: 248
Joined: 15 Aug 2013, 11:28
Location: Tg Jiu

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by lordu73 »

OK s-a inteles, merci !
"You have your way. I have my way.
As for the right way, the correct way and the only way, it does not exist" - Nietzsche.

porto
Posts: 415
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by porto »

http://www.factmag.com/2015/05/07/press ... dge-vinyl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Aveti aici pe larg explicatia de ce este greu sa obtii un vinyl de caliatate chiar daca inregistrarea este super.

User avatar
brighty
Posts: 897
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by brighty »

Poate sunteti interesati... Eu am de gand sa merg maine acolo! :D
La 9 ani de Record Store Day, Alexandru Anghel și Bogdan Șerban vin la Cărturești Carusel cu 9 discuri rare, din colecțiile personale. Le ascultăm împreună în "Hi-Res Audio" pe noul model de pick-up Sony (PS-HX500) și stăm de vorbă despre "întoarcerea" muzicii în format analog, sâmbătă, 16 Aprilie, de la ora 14:00.
▶ ▶ ▶
Printre "vedetele" zilei se numără albumul de debut al americanilor de la The Killers, Hot Fuss (disc colorat, ediție limitată la 3000 de exemplare), albumul "Puzzle" al celor de la Biffy Clyro (editat pe vinyl anul trecut de RSD, în 3000 de exemplare), un Pink Floyd „picture disc” dar și câteva noutăți.
▶ ▶ ▶
#CONCURS
Dacă iubești vinylul, acum e momentul să te afirmi. Vino sâmbătă în Cărturești Carusel, postează pe Instagram o fotografie cu albumul preferat din librărie și folosește hashtagul #RSDCarusel. Poți câștiga un ● Sony PS-LX300USB stereo turntable ● pe care să pui muzică pentru toți prietenii. Luni tragem la sorți câștigătorul și îl anunțăm pe pagina Carturesti Carusel.
▶ ▶ ▶
Vestea bună pentru audiofili e că toate librăriile Cărturești sărbătoresc Record Store Day cu o ● reducere de 20% la vinyluri ● valabilă doar sâmbătă. Vă așteptăm în librărie!

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 13970
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by momolo »

Eu zic sa dati navala, o sa fie pomana, chilipir, mocangeala exact ca la blac fridai! :D Poate aveti ocazia sa ascultati si un picup cu usebe (eventual pe beringar) invartit de un digei surd.

Parerea mea, preturile pentru placile noi in magazin sunt oricum de porc (ca si marfa). Ce conteaza reducerile (vai ce cuvant atractiv, cand aud REDUCERI imi pier uzul ratiunii!) ca tot pret de porc ramane! La niste placi pe care, multe din ele nu le-as lua nici pomana.
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.

User avatar
hondaru
Posts: 314
Joined: 31 Oct 2010, 06:35
Location: La tara...
Contact:

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by hondaru »

"Reduceri" dupa ce au fost scumpite in prealabil si apoi cu surle si trambite se propavaduieste marea reducere care de fapt aduce produsul la pretul de acum 2-3 luni. :D :D
◄◄ REW ► PLAY ▌▌PAUSE █▌STOP ►► FF
Daca nu ajungi sa te pierzi in muzica atunci muzica se pierde in sistemul tau

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 13970
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by momolo »

JICO (cele mai bune ace!)

http://www.jico-stylus.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.

User avatar
brighty
Posts: 897
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by brighty »

Am ajuns la Record Store Day de la Carturesti... Intr-adevar, erau anuntate reduceri cu 20% la pretul discurilor vinyl si chiar erau cativa pasionati care le rascoleau de zor! :) Unele se meritau a fi cumparate (cu reducere), avand pretul de baza mai mic, de altele insa (cele de jazz de la ECM, de exemplu) nu te puteai atinge nici cu mama reducerilor!...

Pick-upul vedeta era un Sony negru si slim (cel cu indicativul mentionat mai-sus, in postul meu anterior), langa care trona un mixer si un AV receiver negru si lucios (parca tot Sony). Pe langa astea se agitau "digeii" si recunosc ca doar am aruncat fugitiv un ochi, fara sa observ atent care cum sunt legate intre ele, de teama sa nu ii incurc pe mesteri... :P Erau doua seturi de boxe, din pacate nu cele mai grozave... O pereche de floorstandere mici Sony, ca de sistem home cinema ieftin, si inca una no name, stil boxe de nunta si botez, suite pe niste stative. Sunetul, asa-zis hi-res, era ceva placut, dar atat, fara absolut nici un fel de pretentie audiofila. Nici nu se putea altfel, avand in vedere setup-ul!...

Pacat ca astfel de initiative entuziaste esueaza lamentabil la noi... Poate ar fi frumoasa o cooperare intre cei ce detin astfel de spatii publice vizitate de un public cat de cat interesat, dealerii de scule si magazinele de muzica, atatea cate au mai ramas. Toata lumea ar avea de castigat, altfel ne vom plange la infinit de caracterul de nisa al uneia sau alteia dintre componentele divertismentului muzical, de avantul FLAC-ului furat de pe net in detrimentul formatelor fizice s.a.m.d.

User avatar
JohnnyDarkRo
Posts: 143
Joined: 09 Oct 2009, 17:25
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by JohnnyDarkRo »

Am ajuns si au azi la RSD la Get Music, un magazin nou inaugurat undeva in apropiere de Cismigiu. Am aflat de eveniment de pe Facebook. Era intr-adevar destul de multa lume (ceea cee m-a bucurat) dar oferta de muzica era limitata. Erau reduceri la viniluri de 20-40%. Eu mi-am luat David Bowie - "Blackstar" cu 105 ron (in loc de 149 ron). Preturile la viniluri noi sunt totusi extrem de mari, in toata Europa nu numai la noi.

Vreau sa spun cate ceva de Record Store Day: RSD este un concept de marketing gandit sa stimuleze vanzarile si implicit supravietuirea magazinelor specializate de muzica. In fiecare an exista niste titluri "de colectie", editii limitate care fac bucuria colectionarilor dar care sunt si speculate, pretul fiind peste normal (oriunde, nu numai in Romania). Doar ca la noi aceste titluri sunt inexistente!

Acum vreo doi ani nu organiza nimeni la noi RSD. De anul acesta vad ca au inceput sa miste, dar mai mult de cateva reduceri (care sunt de fapt un pret mai aproape de cel corect) nu exista altceva - ma refer la titlurile speciale RSD care lispesc cu desavarsire. Eram in magazinul de mai sus si a intrat un client disperat (in sensul bun al cuvantului) si a intrebat vanzatoarea unde sunt titlurile speciale RSD. Oamenii de acolo nici macar nu stiau ca exista asa ceva, nu mai vorbesc sa aiba la vanzare. Pacat... Noua, colectionarilor romani, ne ramane varianta internetului.
AudioAero Capitole SE, Aurender N100SC, Roksan TMS 3, JVC TD-V621, Thrax Dionysos, Thrax Orpheus, Thrax Teres, Ascendo Z-F3 SE, cables and power conditioner by Iura, HiFi Expert Audio Racks.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 13970
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by momolo »

Cred ca ar fi util sa facem un topic in care sa clasam cele mai proaste pickupuri. Ar fi util dintr-un motiv - unii isi cumpara un gunoi de pickup dupa care trag diverse "concluzii", evident aiurea. Problema e ca dupa aia au acces la internet si raspandesc prostii in populatie.

Nu mai spun de altii care au avut la viata lor una bucata pickup si au tras deja concluzia vietii.

Deci, credeam ca stiu care este cel mai prost, horror, mizer, dezastru pickup (ma refer la sunet, nu la altceva) din cate s-au gasit vreodata pe la noi, iata "premiantul":

Tesla NC 430
http://www.audioweb.cz/viewtopic.php?id=17562" onclick="window.open(this.href);return false;

Aceasta "capodopera" s-a fabricat in anii comunismului in Cehoslovacia. La noi in tara era lux pe vremurile alea sa ai asa ceva!

Am crezut ca cele doua modele UNITRA care s-au gasit tot in comertul socialist, ala argintiu, belt (cu celula foto si motor de casetofon) precum si frumosul "ADAM", erau cele mai sinistre chestii in materie de pickup (o sa radeti, dar gunoiul din plastic de tomberon care se facea la Electronica Industriala Baicului Bucuresti, zis IEI era la sunet mult mai bun, chit ca se defecta inca din fabrica, chit ca era facut din materiale de deseuri!).

Dar dupa o analiza recenta mi-am dat seama ca m-am inselat, exista ceva si mai sinistru decat UNITRA!

Este TESLA NC 430! Dealtfel frumos si aratos, nu-mi venea sa cred! Dar e adevarat, aceasta rajnitza ucide sunetul orice i-ai face, este un fel de mp3 printre pickupuri si nu se poate schimba cu nimic, trebuie schimbat cu totul!

Apropos de marfa comunista, chiar si marfa cehoslovaca. Faimosul NAD de plastic negru facut tot in vremurile alea in Cehoslovacia, este la ani lumina deasupra astora, ba chiar este o tabla buna mai ales la banii lui! (de nou).

Revenind la acest "premiant" de casapit sunetul de vinil, mai de curand am desoperit ca exista ceva si mai si! .....Incredibil, exista ceva mai prost decat TESLA NC430 ?! :shock:

...Da! Este "capitalistul" chinez facut de marea firma japoneza Audiotechnica, model 120, supranumit "Direct-Drive Professional Turntable ", adica pickup cu.... USB! :roll:

http://www.audio-technica.com/cms/turnt ... 3a8662772/" onclick="window.open(this.href);return false;

Fantastica realizare! Exista ceva si mai prost decat Tesla NC 430!!! Uimitor dar adevarat!

Acest AT-LP120-USB este efectiv moartea sunetului fara speranta! Daca la TESLA mai ai o speranta, aceea de inlocui bratul, firele, motorul si caracasa :lol: , la chinezul asta nu mai exista nici o speranta! Pana si un PC de secretariat care ruleaza fisiere mp3 printr-un cablu de 5 lei cumparat de la taraba, il depaseste! Nu are importanta daca sunetul e scos prin gunoiul din interior pe post de cica, preamp phono :roll: sau e scos direct printr-o operatie chirurgicala!.... De USB nici nu pot discuta!.... In toate cazurile suna horror!
Pai da, iata avem un caz in care rularea fisierelor furate de pe net este o actiune haudiofila! :lol:

Dar arata bine! (pentru ochiul neavizat). Si mai ales costa putin!

Totusi, la 300 dolari ce poti sa capeti in ziua de azi ?!.... Ceva care se invarteste! :lol: Vorba aia, putin dai, nici atat nu face!

Am scris aceste randuri in urma unor analize si experiente (evident atinse de subiectivismul personal si atat cat ma pricep). Sfatul meu este urmatorul - daca doriti sa cumparati aceste aparate si in special AT 120 cu USB, mai bine dati foc la bani sau ii betzi la carciuma! Caci in aceste cazuri, PC-ul este intradevar o solutie "hiend haudio" si mai ales este GRATIS! :lol:


Image

Image
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.

Post Reply