Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?
- Gabriel_Wo
- Posts: 899
- Joined: 14 Sep 2010, 19:56
- Location: Iasi
Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?
Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?! Si da , si nu..majoritatea inregistrarilor dupa anii 80 sunt pe format digital. Ce e grav , e altceva si anume>corespondenta lor de pe vinyl, aici ma gandesc in special la opusuri vechi prebaroce si baroce dar si cele clasice, romantice sunt fie de tot rasul, adica atat de slabe comparativ cu cele actuale, incat te prapadesti de ras , fie inregistrari slabe calitativ..inregistrarile f. bune de muzica baroca de exemplu, se pot numara pe degete, lasand la o parte cele cateva reeditari facute de Harmonia Mundi France sau Philips..rockul si jazz ul in schimb sunt bine reprezentate de vinyl urile vechi si actuale dar si de multe alte formate..poftim un subiect serios de topic si anume ce ne ofera vinylul ca si inregistrari?!
"Este intotdeauna de preferat compania oamenilor care cauta adevarul, fata de a celor care l-au gasit deja" Terry Pratchett
Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?
Eu nu cred in superioritatea automata a inregistrarii analogice deasupra celei digitale. Exista multe inregistari digitale, culmea, chiar si vechi, executate cu scule digitale "primitive" in anii 80 si care suna fain.
Insa eu cred in superioritatea unor mesteri/meseriasi deasupra altor mesteri/meseriasi. Una din cauzele calitatii aproape inexplicabile a unor inregistrari asazis "primitive" in anii 50...60 sta in calitatea profesionistilor care le-au facut.
Eu nu cred in masina, eu cred in om.
Din pacate asa cum exista talibani digitali, exista si talibani analogici.
Si nu cred ca as putea fi suspectat de partinire pentru mediul digital. Cine ma cunoaste stie perfect cat de "fan" digital sunt eu. Nu ma refer la vorbe ci la fapte ca una e sa clantani din gura sau tastatura si cu totul alta e sa dai din buzunar.
In opinia mea si riscand sa fluier (again!) in Biserica, cred ca majoritatea inregistrarilor pe CD sunt bune. Problema este la redare.
Din punctul meu de vedere sculele de inregistrare pun mult mai putine probleme decat cele de redare. La redare este cheia problemei. Ori LP-ul are avantaje in ceea ce priveste calitatea sunetului redata la omul obisnuit acasa la el.
Daca discutam de ergonomie e alta poveste, digitalul este infinit mai ergonomic, mai practic in utilizarea de zi cu zi.
Si inca o chestie - ceea ce impulsioneaza foarte mult actuala industrie de streamere digitale si tot soiul de DAC-uri si sisteme de redat fisiere digitale, este nici mai mult si nici mai putin decat piratarea drepturilor de autor (unde o mare vina o are si lacomia fara margini a industriei muzicale care intre timp a ucis pana si creatia adevarata. Banul este cel care ucide omenia, prietenia, sufletul si intr-un final Muzica).
Muzica downloadata de pe net (in majoritate mp3 si FLAC) este practic gratis iar ripp-ul unui CD Audio este floare la ureche, o poate face si un copil de 5 ani si nici macar nu dureaza in timp real asa cum este copierea analogica. O data ripp-uit un CD Audio, multiplicarea fisierului obtinut se poate face la infinit fara pierderi si este incredibil de usoara.
Lumea se orienteaza catre astfel de sisteme bazate pe fisiere digitale dintr-un simplu motiv - muzica (furata) e gratis! Hai sa nu mai fim ipocriti si sa recunoastem asta. E plin netul de fanfaroni pro-PC-audio care se ascund dupa deget. Pe astia nu-i vezi in fatza raftului cu CD-uri audio si cu atat mai putin la casa sa le plateasca; dar sunt bravi audiofili de internet unde nu mai contenesc sa clantane din tastatura.
Iar diferenta de calitate audio intre redarea unui LP si a unui fisier digital e foarte mica sau mai degraba neimportanta in urechile unui om de rand, majoritar.
La putini li se falfaie de problema asta a calitatii "extrambulante" a redarii audio. Majoritatea nu fac diferenta intre un PC cu placa on-board si un sistem audiofil, tot aia e pentru ei, o chestie care "canta" in momentele cand au nevoie sa le cante ceva la urechi.
Astia (ca noi) cu pasarici (audiofoole) la creier suntem putini si ceea ce discutam noi de obicei este limba extraterestrilor cu antene verzi pentru imensa masa a oamenilor normali si majoritari.
Asa ca redarea comoda a unei muzici obtinuta GRATIS (prin sisteme bazate pe PC) este preferata de peste 90% din populatie (asta ca sa fiu....optimist!...Am senzatia ca nici la 1% din populatie nu-i pasa de ceea ce ne roade pe noi la sufletel. Insa acest lucru nu este important deoarece nu cred ca trebuie sa ajungem cu totii niste furnici imbecile).
Iar in ce priveste calitatea audio despre care s-a tot discutat, subiectul calitatii sunetului live din sala de concert in comparatie cu cele mai high-end sisteme audio, va povestesc o intamplare de ieri - eram prin piata, o hala clasica din Bucuresti, piata de legume si fructe, spatiu mare pe care-l stiti. Pe acolo umbla o trupa de colind, un om deghizat in capra, unul cu o toba primitiva legata de gat, gen instrument taranesc cu prapure de oaie si inca doi cu suflatori, un fel de mini-tuba, instrument jigarit si coclit de om sarac si celalalt cu alta suflatoare relativ mica ce semana cu un corn englezesc calcat de camion si apoi indreptat cu un ciocanel tiganesc de genul prelucrarii ibricelor de arama din Maroc. Probabil un instrument recuperat dintr-un accident si reparat pe bordura la tara. Ei bine astia faceau un soi de muzica asemanatoare cu Ansamblul Ciocarlia (cel care a cantat la Nobel in Norvegia, niste meseriasi din punctul meu de vedere si Bravo lor!). Se auzea intr-un mare fel in hala aia plina cu tarabe de legume si m-am gandit instant - oare ce sistem audiofil oricat de scump si oricat de mare ar fi in stare sa redea asa ceva, asa sunet ?! - raspunsul instant, nici unul, niciodata ! Tot ce am auzit (si cred ca destul de multe) e departeee de ceea ce auzeam acolo LIVE !
Insa eu cred in superioritatea unor mesteri/meseriasi deasupra altor mesteri/meseriasi. Una din cauzele calitatii aproape inexplicabile a unor inregistrari asazis "primitive" in anii 50...60 sta in calitatea profesionistilor care le-au facut.
Eu nu cred in masina, eu cred in om.
Din pacate asa cum exista talibani digitali, exista si talibani analogici.
Si nu cred ca as putea fi suspectat de partinire pentru mediul digital. Cine ma cunoaste stie perfect cat de "fan" digital sunt eu. Nu ma refer la vorbe ci la fapte ca una e sa clantani din gura sau tastatura si cu totul alta e sa dai din buzunar.
In opinia mea si riscand sa fluier (again!) in Biserica, cred ca majoritatea inregistrarilor pe CD sunt bune. Problema este la redare.
Din punctul meu de vedere sculele de inregistrare pun mult mai putine probleme decat cele de redare. La redare este cheia problemei. Ori LP-ul are avantaje in ceea ce priveste calitatea sunetului redata la omul obisnuit acasa la el.
Daca discutam de ergonomie e alta poveste, digitalul este infinit mai ergonomic, mai practic in utilizarea de zi cu zi.
Si inca o chestie - ceea ce impulsioneaza foarte mult actuala industrie de streamere digitale si tot soiul de DAC-uri si sisteme de redat fisiere digitale, este nici mai mult si nici mai putin decat piratarea drepturilor de autor (unde o mare vina o are si lacomia fara margini a industriei muzicale care intre timp a ucis pana si creatia adevarata. Banul este cel care ucide omenia, prietenia, sufletul si intr-un final Muzica).
Muzica downloadata de pe net (in majoritate mp3 si FLAC) este practic gratis iar ripp-ul unui CD Audio este floare la ureche, o poate face si un copil de 5 ani si nici macar nu dureaza in timp real asa cum este copierea analogica. O data ripp-uit un CD Audio, multiplicarea fisierului obtinut se poate face la infinit fara pierderi si este incredibil de usoara.
Lumea se orienteaza catre astfel de sisteme bazate pe fisiere digitale dintr-un simplu motiv - muzica (furata) e gratis! Hai sa nu mai fim ipocriti si sa recunoastem asta. E plin netul de fanfaroni pro-PC-audio care se ascund dupa deget. Pe astia nu-i vezi in fatza raftului cu CD-uri audio si cu atat mai putin la casa sa le plateasca; dar sunt bravi audiofili de internet unde nu mai contenesc sa clantane din tastatura.
Iar diferenta de calitate audio intre redarea unui LP si a unui fisier digital e foarte mica sau mai degraba neimportanta in urechile unui om de rand, majoritar.
La putini li se falfaie de problema asta a calitatii "extrambulante" a redarii audio. Majoritatea nu fac diferenta intre un PC cu placa on-board si un sistem audiofil, tot aia e pentru ei, o chestie care "canta" in momentele cand au nevoie sa le cante ceva la urechi.
Astia (ca noi) cu pasarici (audiofoole) la creier suntem putini si ceea ce discutam noi de obicei este limba extraterestrilor cu antene verzi pentru imensa masa a oamenilor normali si majoritari.
Asa ca redarea comoda a unei muzici obtinuta GRATIS (prin sisteme bazate pe PC) este preferata de peste 90% din populatie (asta ca sa fiu....optimist!...Am senzatia ca nici la 1% din populatie nu-i pasa de ceea ce ne roade pe noi la sufletel. Insa acest lucru nu este important deoarece nu cred ca trebuie sa ajungem cu totii niste furnici imbecile).
Iar in ce priveste calitatea audio despre care s-a tot discutat, subiectul calitatii sunetului live din sala de concert in comparatie cu cele mai high-end sisteme audio, va povestesc o intamplare de ieri - eram prin piata, o hala clasica din Bucuresti, piata de legume si fructe, spatiu mare pe care-l stiti. Pe acolo umbla o trupa de colind, un om deghizat in capra, unul cu o toba primitiva legata de gat, gen instrument taranesc cu prapure de oaie si inca doi cu suflatori, un fel de mini-tuba, instrument jigarit si coclit de om sarac si celalalt cu alta suflatoare relativ mica ce semana cu un corn englezesc calcat de camion si apoi indreptat cu un ciocanel tiganesc de genul prelucrarii ibricelor de arama din Maroc. Probabil un instrument recuperat dintr-un accident si reparat pe bordura la tara. Ei bine astia faceau un soi de muzica asemanatoare cu Ansamblul Ciocarlia (cel care a cantat la Nobel in Norvegia, niste meseriasi din punctul meu de vedere si Bravo lor!). Se auzea intr-un mare fel in hala aia plina cu tarabe de legume si m-am gandit instant - oare ce sistem audiofil oricat de scump si oricat de mare ar fi in stare sa redea asa ceva, asa sunet ?! - raspunsul instant, nici unul, niciodata ! Tot ce am auzit (si cred ca destul de multe) e departeee de ceea ce auzeam acolo LIVE !
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.
- Gabriel_Wo
- Posts: 899
- Joined: 14 Sep 2010, 19:56
- Location: Iasi
Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?
Eu ma refeream in mare, strict la calitatea interpretativa ce o putem gasi pe inregistrarile analogice pana in anii 80, si cele ce au aparut in perioada digitala. Dau un singur exemplu, ele fiind numeroase de altfel> J.S. Bach Die Kunst der Fuge..pe vinyl in afara de varianta cu Hermann Scherchen si Vienna State Opera Orchestra , cu legendarii Gustav Leonhardt si Glenn Gould, primul mentionat avand doua versiuni inregistrate la clavecin la Vanguard si Deutsche Harmonia Mundi care culmea apar pe cd, cel de al doilea o varianta la orga la Columbia , reeditata de Sony pe cd si cateva variante vechi inregistrate numai la orga, alte variante, ma refer la cele strict orchestrale cu formatii baroce, nu sunt in tema ca ar exista de a fi luate in seama.
Luand la puricat in schimb inregistrarile de pe format cd, aici lucrurile iau o turnura dramatica in sens pozitiv. Vin cu exemple>varianta R. Goebel prezentat de mine intr un topic, cea mai buna dupa parerea mea, cu Rinaldo Alessandrini la OPUS 111, Jordi Savall la Astree si Aliavox, cu Fretwork la Harmonia Mundi France, Andre Isoir, orga, la Calliope, Marie Claire Alain, orga la Erato, Emerson String Quartet la DG, Juilliard String Quartet la Sony, Keller Quartet la ECM, Ramin Bahrami, pian la Decca, The Delme Quartet la Hyperion, Jean Galard orga istorica la Skarbo, Grigory Sokolov, pian la OPUS 111, Alice Ader , pian live la Virgin, legendara pianista sovietica Tatiana Nikolayeva, pian la Hyperion. Aceasta e preferata mea, legata de o interpretare solo. O versiune magnifica, cautati o si nu veti regreta . Mai sunt si alte versiuni cu orchestre de suflatori interesante, dar personal nu le am pe suflet.
La mine descarcatul de fisiere gratuite sunt excluse, ce am, le am procurat cu greu, cu rugaminti de pe amazon si ebay..cu cd le procurate de pe piata americane e mai greu. Am cateva albume americane si japoneze, cu adevarat se aud superb comparativ cu cele UE, alias Germany sau Holland. In schimb cd le produse de elvetienii de la Divox, de francezi in speta cele de la OPUS 111, Astree Auvidis si Naive cat si cele austriece de la Sony Classical editia Vivarte si AliaVox, casa de discuri patronata de Jordi Savall, sunt matritate exemplar in mare parte.
Francezii si in materie de editori de lp uri, erau adevarati maestrii pe taramul european..ei si englezii in primul rand, urmau olandezii, nemtii si restul..am avut cateva sarbesti cu Chick Coreea 73 si 74. O dinamica de vis, cum numai cele americane mai aveau .
Aduc astfel laude si caselor Melodya, Supraphon si Opus. Inregistrari cu mari maestrii din repertoriul clasic, scoli nationale si balet. O prezentare a copertilor de vis, adevarate bijuterii..
Luand la puricat in schimb inregistrarile de pe format cd, aici lucrurile iau o turnura dramatica in sens pozitiv. Vin cu exemple>varianta R. Goebel prezentat de mine intr un topic, cea mai buna dupa parerea mea, cu Rinaldo Alessandrini la OPUS 111, Jordi Savall la Astree si Aliavox, cu Fretwork la Harmonia Mundi France, Andre Isoir, orga, la Calliope, Marie Claire Alain, orga la Erato, Emerson String Quartet la DG, Juilliard String Quartet la Sony, Keller Quartet la ECM, Ramin Bahrami, pian la Decca, The Delme Quartet la Hyperion, Jean Galard orga istorica la Skarbo, Grigory Sokolov, pian la OPUS 111, Alice Ader , pian live la Virgin, legendara pianista sovietica Tatiana Nikolayeva, pian la Hyperion. Aceasta e preferata mea, legata de o interpretare solo. O versiune magnifica, cautati o si nu veti regreta . Mai sunt si alte versiuni cu orchestre de suflatori interesante, dar personal nu le am pe suflet.
La mine descarcatul de fisiere gratuite sunt excluse, ce am, le am procurat cu greu, cu rugaminti de pe amazon si ebay..cu cd le procurate de pe piata americane e mai greu. Am cateva albume americane si japoneze, cu adevarat se aud superb comparativ cu cele UE, alias Germany sau Holland. In schimb cd le produse de elvetienii de la Divox, de francezi in speta cele de la OPUS 111, Astree Auvidis si Naive cat si cele austriece de la Sony Classical editia Vivarte si AliaVox, casa de discuri patronata de Jordi Savall, sunt matritate exemplar in mare parte.
Francezii si in materie de editori de lp uri, erau adevarati maestrii pe taramul european..ei si englezii in primul rand, urmau olandezii, nemtii si restul..am avut cateva sarbesti cu Chick Coreea 73 si 74. O dinamica de vis, cum numai cele americane mai aveau .
Aduc astfel laude si caselor Melodya, Supraphon si Opus. Inregistrari cu mari maestrii din repertoriul clasic, scoli nationale si balet. O prezentare a copertilor de vis, adevarate bijuterii..
"Este intotdeauna de preferat compania oamenilor care cauta adevarul, fata de a celor care l-au gasit deja" Terry Pratchett
Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?
- ce mare adevar ai zis! LP-uri de la Harmonia Mundi absolut superbe dar LP-urile stantate de casa DECCA in anii 60....70 sunt absolut fabuloase!Gabriel_Wo wrote:Francezii si in materie de editori de lp uri, erau adevarati maestrii pe taramul european..ei si englezii in primul rand, urmau olandezii, nemtii si restul.
Iar cat ii priveste pe rusii de la Melodia, au facut discuri absolut minunate! Unele sunt la nivelul cel mai de sus posibil. Evident, multe sunt si mediocre sau putine proaste. Multe dintre discurile Melodia de mare calitate sunt cu inregistrari proprii, sovietice. Adevarul e ca au avut si pe cine inregistra, unii dintre cei mai mari muzicieni ever.
As aminti si de RDG-istii de la Eterna. LP-uri fabuloase, mai ales cele DMM dar exista si discuri din perioada de inceput a anilor 60, absolut teribile, unele se remarca prin interpretarea superba a unor muzicieni si orchestre de care nu am auzit vreodata.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.
- Gabriel_Wo
- Posts: 899
- Joined: 14 Sep 2010, 19:56
- Location: Iasi
Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?
Fericit eram cand am facut primele mele inregistari Abba, Beatles, Pink Floyd, Beatles, Rolling Stones pe benzi ORWO. Toate rulau pe un mag da lu tata, un Grundig pe lampi si un ZK tot un lampas celebru in acei ani. Un sunet smantanos pe 2 piste, viteza 9,5 . Dar ce sunet ptr urechile mele nepervertite ..am lasat toate astea ptr un pick up TESLA NZC 150, cel mai tare din comertul socialist ..cand am pus pe el un Yessongs made in USA desigilat cu manuta mea, am crezut atunci ca l am apucat pe Dumnezeu de picior..trecand in timp prin mai multe componente, ma refer doar la pickup uri, de cele pe banda magnetica nefiind atras, magurile fiind extrem de scumpe>450$ ptr AKAI GX 4000 D, 700 $ ptr GX 636, 1200, 1300 $ cat costa un AKAI GX 747, 400 $ ptr un GX 91..well ptr un elev din provincie toate astea fiind o fata morgana. Tot ma rugam de ai mei, sa si faca rost de un sejur de lucru prin Iran . Astfel am ramas atunci fidel doar colectiei de vinyl. Calitate garantata la preturi mai mici. Prima mea experienta a fost un single Rolling Stones Street Fighting Man DECCA luat cu 45 lei. Au urmat lp le luate la preturi speculative plecand de la 350 lei culminand cu acel celebru 700 lei din 1989..STOP! A venit rivolutia pe aripi gorbaceviste, am dat de niste cd care se gaseau atunci pe la tejghele. Le tin minte si acum>3 albume elvetiene, un Debussy Marea, un Konrad Ragossnick la lauta si un Chopin..cd uri procurate pe filiera basarabeana la inceput Supraphon, prezente exceptionale. Atunci Melodya au editat primul lor cd, niste Stihiri de Ivan cel Groaznic, o inregistrare slaba tehnic. Puteam sa l compar cu editia vinyl digital mastering, 2lp, o inregistrare si o mapa de disc superba.
Ei, eram sa uit primele auditii de clasa a 6 a la radio le gigant a lu bunica si bunicu cele cu un fel de pick up si milioane de lampi si lampite in el .
Ei, eram sa uit primele auditii de clasa a 6 a la radio le gigant a lu bunica si bunicu cele cu un fel de pick up si milioane de lampi si lampite in el .
"Este intotdeauna de preferat compania oamenilor care cauta adevarul, fata de a celor care l-au gasit deja" Terry Pratchett
Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?
Hai sa va povestesc ce am mai invatat zilele astea.
Am reglat viteza de rotatie a platanului cu cea mai mare precizie posibila si daca aveti si voi ipod sau ipad puteti sa o faceti.
Va duceti in App Store si acolo in coltul din dreapta sus scrieti platterspeed si dupa aia alegeti PlatterSpeed-Vinyl Tool.
Descarcati aceasta aplicatie si dupa asta mai aveti nevoie de un disc de reglaj tabla care sa aiba semnale pe el de 1000hz sau si mai bine 3150hz si apoi incepeti reglajul care se face f simplu dupa asta.
Aplicatia va poate da mai multe informatii in afara de reglajul precis al vitezei .
Pur si simplu puneti discul de reglaj si dati drumul la pasajul cu semnal si puneti ipad-ul sau ipod-ul in fata unei boxe de preferinta la cca 10-15 cm de difuzoare si veti vedea imediat ca pe ecran va aparea imediat viteza de rotatie a discului si in general daca se inscrie in parametrii corecti cifrele scrise vor apare cu verde iar daca nu cu rosu.
La mine am reusit sa fac flutuatia de 33.30 si max de 33.33 ceea ce ptr un Lenco care are ceva anisori e bine zic eu.- dar care sa se pastreze in timp ca aste e mai imortant decat ca viteza sa fie perfect 33.33
Eu nu am avut semnalul de 3150 care da cea mai mare precizie ci semnalul de 1000hz care e destul de precis si el dar e de preferat daca veti gasi semnal de 3150hz.
Bafta la reglaj si
LA MULTI ANI ! la toti HAUDIOFILII de pe acest forum- sic! si nu de la altele dusmane
In CONCLUZIE daca vreti sa ascultati cu adevarat magia muzicii ascultati discuri mono trase bine si de preferat ceva de la DECCA England din anii 55-60 si ceva care au eticheta din centrul discului portocalie si de preferat daca se poate care au in deadwax 1A 1E sau ceva care incepe cu 1.
La Decca discurile de acest fel sunt cele din seria LXT.
Am reglat viteza de rotatie a platanului cu cea mai mare precizie posibila si daca aveti si voi ipod sau ipad puteti sa o faceti.
Va duceti in App Store si acolo in coltul din dreapta sus scrieti platterspeed si dupa aia alegeti PlatterSpeed-Vinyl Tool.
Descarcati aceasta aplicatie si dupa asta mai aveti nevoie de un disc de reglaj tabla care sa aiba semnale pe el de 1000hz sau si mai bine 3150hz si apoi incepeti reglajul care se face f simplu dupa asta.
Aplicatia va poate da mai multe informatii in afara de reglajul precis al vitezei .
Pur si simplu puneti discul de reglaj si dati drumul la pasajul cu semnal si puneti ipad-ul sau ipod-ul in fata unei boxe de preferinta la cca 10-15 cm de difuzoare si veti vedea imediat ca pe ecran va aparea imediat viteza de rotatie a discului si in general daca se inscrie in parametrii corecti cifrele scrise vor apare cu verde iar daca nu cu rosu.
La mine am reusit sa fac flutuatia de 33.30 si max de 33.33 ceea ce ptr un Lenco care are ceva anisori e bine zic eu.- dar care sa se pastreze in timp ca aste e mai imortant decat ca viteza sa fie perfect 33.33
Eu nu am avut semnalul de 3150 care da cea mai mare precizie ci semnalul de 1000hz care e destul de precis si el dar e de preferat daca veti gasi semnal de 3150hz.
Bafta la reglaj si
LA MULTI ANI ! la toti HAUDIOFILII de pe acest forum- sic! si nu de la altele dusmane
In CONCLUZIE daca vreti sa ascultati cu adevarat magia muzicii ascultati discuri mono trase bine si de preferat ceva de la DECCA England din anii 55-60 si ceva care au eticheta din centrul discului portocalie si de preferat daca se poate care au in deadwax 1A 1E sau ceva care incepe cu 1.
La Decca discurile de acest fel sunt cele din seria LXT.
Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?
Si nu uitati tot pentru mono si discurile COLUMBIA England sau France tot din anii 55-60 si ceva.
- Gabriel_Wo
- Posts: 899
- Joined: 14 Sep 2010, 19:56
- Location: Iasi
Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?
Dle Momolo, dati ne si noua un sirag de exemple din acele multe inregistari digitale, culmea, chiar si vechi, executate cu scule digitale "primitive" in anii 80 si care suna fain. Va fi cu siguranta de real folos pentru multi colectionari. La urma urmelor, de asta vorbim ..
"Este intotdeauna de preferat compania oamenilor care cauta adevarul, fata de a celor care l-au gasit deja" Terry Pratchett
Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?
Marea casa de productie Deutsche Grammophon ( http://www.deutschegrammophon.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ) a renuntat la analogic undeva in jurul anului 1983. Au fost printre primii pionieri ai utilizarii digitalului in productie si astfel, avem o serie de LP-uri digitale, evident nu mai trebuie mentionat si CD-ul audio, in intregime capodopera digitala de la A la Z. De la aceasta casa de productie vei gasi extrem de multe inregistrari digitale exceptionale, chiar si din era de pionierat, adica inceputul anilor 80.
Alta chestie care-mi vine acum in cap - detin la colectie un LP cu Radu Lupu, productie DECCA... inregistrare digitala. Suna fabulos!
Sunt multe, ba chiar as spune, sunt mai putine cele analogice (si ma refer la inregistrari foarte bune).
Alta chestie care-mi vine acum in cap - detin la colectie un LP cu Radu Lupu, productie DECCA... inregistrare digitala. Suna fabulos!
Sunt multe, ba chiar as spune, sunt mai putine cele analogice (si ma refer la inregistrari foarte bune).
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.
- Gabriel_Wo
- Posts: 899
- Joined: 14 Sep 2010, 19:56
- Location: Iasi
Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?
Deutsche Grammophon, o casa de discuri uriasa, majoritatea aparitiilor pe cd>la astea ma refer, fiind interpretari istorice, de exceptie. Buba e alta>interpretarea formidabila, multe din ele best ever, dar tehnic vorbind iti lasa un gust amar, cu precadere reeditarile .
La fel si ultimele aparitii ECM New series, am luat cu inima deschisa de la ei inregistrari noi cu sonatele Beethoven cu A. Schiff si cateva cu Hilliard Ensemble..inregistrarile la pian , ai impresia ca au fost inregistrate cu niste frumusele microfoane AKG invelite in broboada bunicii , cele la voce cu sibilanta..
Cred ca, capel maistru Manfred Eicher de la ECM numai are acea mana forte care l a facut cunoscut..
Am mai achizitionat din UK niste aparitii Deutsche Harmonia Mundi, nu tocmai fericite ca si inregistrare..la fel aceiasi problema>interpretari sclipitoare, dar tehnic vorbind..
In schimb surata mai mare Harmonia Mundi France, merge precum furnalul >indiferent ce cumperi de la ei, indiferent ca le cumperi de pe rafturile de la un aprozar din Erbiceni, regiunea Iasi, sau dintr un magazin elegant de pe Mariahilferstrasse, acelea vor suna la fel, adica excelent.
La fel si toate inregistrarile de la Sony Classics si Denon, ultima amintita editand numai bijuterii tehnice..
Incercati case de discuri italiene, frantuzesti precum mici label uri germane, multe necunoscute. Veti ramane uimiti de calitate si bunul simt.
La fel si ultimele aparitii ECM New series, am luat cu inima deschisa de la ei inregistrari noi cu sonatele Beethoven cu A. Schiff si cateva cu Hilliard Ensemble..inregistrarile la pian , ai impresia ca au fost inregistrate cu niste frumusele microfoane AKG invelite in broboada bunicii , cele la voce cu sibilanta..
Cred ca, capel maistru Manfred Eicher de la ECM numai are acea mana forte care l a facut cunoscut..
Am mai achizitionat din UK niste aparitii Deutsche Harmonia Mundi, nu tocmai fericite ca si inregistrare..la fel aceiasi problema>interpretari sclipitoare, dar tehnic vorbind..
In schimb surata mai mare Harmonia Mundi France, merge precum furnalul >indiferent ce cumperi de la ei, indiferent ca le cumperi de pe rafturile de la un aprozar din Erbiceni, regiunea Iasi, sau dintr un magazin elegant de pe Mariahilferstrasse, acelea vor suna la fel, adica excelent.
La fel si toate inregistrarile de la Sony Classics si Denon, ultima amintita editand numai bijuterii tehnice..
Incercati case de discuri italiene, frantuzesti precum mici label uri germane, multe necunoscute. Veti ramane uimiti de calitate si bunul simt.
"Este intotdeauna de preferat compania oamenilor care cauta adevarul, fata de a celor care l-au gasit deja" Terry Pratchett
Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?
Pentru cei dintre noi care avem o tabla aveti aici un reglaj pe intelesul tuturor...care stiu sa citeasca in engleza.
http://walkeraudio.com/lloyd-walker-on- ... turntable/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://walkeraudio.com/lloyd-walker-on- ... turntable/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?
Pentru cei pasionati un film extrem de interesant despre cartuse
http://www.youtube.com/watch?client=mv- ... nomobile=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=atGyH2GSZ6Y" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=upR4qqK0Dw8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?client=mv- ... nomobile=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=atGyH2GSZ6Y" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=upR4qqK0Dw8" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?
Asa este!!Momolo wrote:Asa ca redarea comoda a unei muzici obtinuta GRATIS (prin sisteme bazate pe PC) este preferata de peste 90% din populatie (asta ca sa fiu....optimist!...Am senzatia ca nici la 1% din populatie nu-i pasa de ceea ce ne roade pe noi la sufletel. Insa acest lucru nu este important deoarece nu cred ca trebuie sa ajungem cu totii niste furnici imbecile).
Revenind la LP, nimeni nu-si explica exact de ce vinilurile vechi suna atat de bine si cele noi suna nasol. De ce oare fabricantii de viniluri nu fac naiba ceva sa creeze acele viniluri cu muzica autentica ce s-au creat pana la sfarsitul anilor '70. ! Stiu ca multe benzi cu inregistrari au fost trecute in format digital ca se stricau de trecerea timpului (mucegai, ciuperci), dar cu toate astea opare nu exista o tehnica moderna sa le faca sa suna ca la inceput ? De ce naiba nu asculta acestia niste viniluri din apoca de aur a vinilului si apoi sa-l reproduca, cum pot scoate asa viniluri de se aud nasol in zilele noastre si cu toate aste vinilul inregistreaza cresteri de vanzari mari datorita nostalgiei ce il creaza...
- Gabriel_Wo
- Posts: 899
- Joined: 14 Sep 2010, 19:56
- Location: Iasi
Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?
Explicatii logice dadea dl Momolo, nu odata..secretele manufacturarii pierdute, lipsa personajelor calificate .. cei din trecut, multi ce ocupau un scaun prin studiorile de inregistrari erau adevarate evantaie enciclopedice muzicale, ..puncte de reper pierdute, urechi distorsionate, comoditate samd. De ce nu se mai fac carti legate in coperti din piele de bovina sau ovina? Populatie mai multa, ovine mai putine , numai sunt meseriasi care sa le lege, am dat un exemplu...
Ne miram de ce atatea trupe formidabile nascute prin anii 60 si 70, ca dupa 1980 se asterne linistea, parerea mea..dupa razboi, Churchill in Anglia devastata, dadea o lege desteapta, precum fiecare copil provenit din mediile modeste, putea accesa gratuit o scoala de arta, multe infiintate atunci. Asta e cauza emulatiei !
Prin anii 60, fiecare hippyot iubitor de carte dupa ce si fuma tigara Dunhill , care si acelea erau facute cu simt de raspundere, nu mizeriile de acum, sau pipa cu tutun olandez, se napustea in ritmuri de vals la unul din numeroasele magazine cu vinyle ce existau atunci, si iesea din magazin cu cel putin 3 LP uri sub bratz, la pret de 5, 6 lire sterline . Dupa, erau organizate acele suiete de pomina cu multi prieteni avand punct comun Pepsi sau Coca Cola si vodka finlandeza, care si acelea aveau un gust divin, nu ca acum, si..Muzica!
Acum, acele LP uri care sunt scoase la vanzare, dintre cele noi, au preturi bune pentru magistrati sau deputati, ca si aceia sunt oameni..
In concluzie, in trecut, in perioada de aur a omenirii , exista o comuniune! Acum, se aud numai impuscaturi si explozii de pe counter strike..
Ne miram de ce atatea trupe formidabile nascute prin anii 60 si 70, ca dupa 1980 se asterne linistea, parerea mea..dupa razboi, Churchill in Anglia devastata, dadea o lege desteapta, precum fiecare copil provenit din mediile modeste, putea accesa gratuit o scoala de arta, multe infiintate atunci. Asta e cauza emulatiei !
Prin anii 60, fiecare hippyot iubitor de carte dupa ce si fuma tigara Dunhill , care si acelea erau facute cu simt de raspundere, nu mizeriile de acum, sau pipa cu tutun olandez, se napustea in ritmuri de vals la unul din numeroasele magazine cu vinyle ce existau atunci, si iesea din magazin cu cel putin 3 LP uri sub bratz, la pret de 5, 6 lire sterline . Dupa, erau organizate acele suiete de pomina cu multi prieteni avand punct comun Pepsi sau Coca Cola si vodka finlandeza, care si acelea aveau un gust divin, nu ca acum, si..Muzica!
Acum, acele LP uri care sunt scoase la vanzare, dintre cele noi, au preturi bune pentru magistrati sau deputati, ca si aceia sunt oameni..
In concluzie, in trecut, in perioada de aur a omenirii , exista o comuniune! Acum, se aud numai impuscaturi si explozii de pe counter strike..
"Este intotdeauna de preferat compania oamenilor care cauta adevarul, fata de a celor care l-au gasit deja" Terry Pratchett
Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?
Nu numai ca suna altfel dar se pacanesc extrem de repede.
Eu unul m-am cam lecuit sa mai cumpar discuri noi - pur si simplu e ca la ruleta...
De ce erau mai bune....?
Eu cred ca explicatia sta in evolutie , si nu cea de acum ci cea de atunci...
Discurile inregistrate f bine au inceput sa apara ( mono) pe la jumatatea anilor 50 aici vorbesc si de clasica si de jazz si apoi au venit primele discuri stereo prin '57 parca. Dar cele mono dupa parerea mea se apropie mai mult de suflet decat cele stereo care , da , sunt mai spectaculoase ca sunet dar cred eu un pic mai departe de adevarul sunetului.
Cei care au facut discurile au crescut odata cu ele si au invatat din greseli si chiar aveau material si inregistrari berechet sa- si poata perfectiona tehnica de pus inregistrare pe disc si daca asta vine din pasiune cu atat mai mult devine o arta.
La Decca England si London fiecare mester ce punea inregistrarea pe disc isi punea in deadwax semnatura printr- o litera. La mine majoritatea celor ce au litera J sau W suna mai bine decat cele ce au E de exemplu. Dar asta nu inseamna absolut deloc ca toete cele care incep cu E sau A suna prost ci numai ca un numar mai mare din aceste discuri suna mai putin bine. Ceea ce inseamna pentru mine ca si cei cu E sau A stiau meserie dar erau mai inconsecventi asa cum este la serviciul nostru cel de toate zilele.
Si inca ceva ...cate viniluri se mai scot astazi in comparatie cu perioada de glorie...eu cred ca raportul este covarsitor pentru acei ani, adica mai putin material de facut incercari si de perfectionat meseria.
Va dau certitudinea ca exact aceiasi super inregistrare pusa pe disc de doi mesteri diferiti nu suna la fel.
Dar mai e si invers adica poti avea mesterul....manole cu burta de fasole...si sa nu ai inregistrarea facuta super si atunci nu iese.
Deci cred eu ca trebuie sa avem si inregistrarea si punerea pe disc de aceiasi calitate si.... Mai conteaza si a cate discuri s-au scos cu aceiasi matrita ...ca daca tu ai cumparat un disculetz care e tras ceva mai la urma nu vei avea veci acelasi sunet.
Eu unul m-am cam lecuit sa mai cumpar discuri noi - pur si simplu e ca la ruleta...
De ce erau mai bune....?
Eu cred ca explicatia sta in evolutie , si nu cea de acum ci cea de atunci...
Discurile inregistrate f bine au inceput sa apara ( mono) pe la jumatatea anilor 50 aici vorbesc si de clasica si de jazz si apoi au venit primele discuri stereo prin '57 parca. Dar cele mono dupa parerea mea se apropie mai mult de suflet decat cele stereo care , da , sunt mai spectaculoase ca sunet dar cred eu un pic mai departe de adevarul sunetului.
Cei care au facut discurile au crescut odata cu ele si au invatat din greseli si chiar aveau material si inregistrari berechet sa- si poata perfectiona tehnica de pus inregistrare pe disc si daca asta vine din pasiune cu atat mai mult devine o arta.
La Decca England si London fiecare mester ce punea inregistrarea pe disc isi punea in deadwax semnatura printr- o litera. La mine majoritatea celor ce au litera J sau W suna mai bine decat cele ce au E de exemplu. Dar asta nu inseamna absolut deloc ca toete cele care incep cu E sau A suna prost ci numai ca un numar mai mare din aceste discuri suna mai putin bine. Ceea ce inseamna pentru mine ca si cei cu E sau A stiau meserie dar erau mai inconsecventi asa cum este la serviciul nostru cel de toate zilele.
Si inca ceva ...cate viniluri se mai scot astazi in comparatie cu perioada de glorie...eu cred ca raportul este covarsitor pentru acei ani, adica mai putin material de facut incercari si de perfectionat meseria.
Va dau certitudinea ca exact aceiasi super inregistrare pusa pe disc de doi mesteri diferiti nu suna la fel.
Dar mai e si invers adica poti avea mesterul....manole cu burta de fasole...si sa nu ai inregistrarea facuta super si atunci nu iese.
Deci cred eu ca trebuie sa avem si inregistrarea si punerea pe disc de aceiasi calitate si.... Mai conteaza si a cate discuri s-au scos cu aceiasi matrita ...ca daca tu ai cumparat un disculetz care e tras ceva mai la urma nu vei avea veci acelasi sunet.