Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
User avatar
TomJones
Posts: 635
Joined: 06 Oct 2008, 08:33
Location: Bucuresti

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by TomJones »

Discurile inregistrate f bine au inceput sa apara ( mono) pe la jumatatea anilor 50 aici vorbesc si de clasica si de jazz si apoi au venit primele discuri stereo prin '57 parca. Dar cele mono dupa parerea mea se apropie mai mult de suflet decat cele stereo care , da , sunt mai spectaculoase ca sunet dar cred eu un pic mai departe de adevarul sunetului.
Intr-adevar discurile mono se aud mai natural oricat ar parea de ciudat...Si astazi sunt firme ce fabrica doze mono si costa o caruta de bani....(cea mai ieftina fiind un ortofon de 95$). Ciudat de ce costa asa mult o doza mono, ma gandesc ca ori fi mai greu de fabricat? cine stie...
http://www.ortofon-shop.com/index.php?p ... Itemid=198" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.needledoctor.com/Ortofon-D-2 ... -Cartridge" onclick="window.open(this.href);return false;

Japonezii de la Lyra fac o doza mono de 6500 $
http://www.elusivedisc.com/LYRA-TITANi- ... LYRTITANM/" onclick="window.open(this.href);return false;
dar cea mai scumpa doza mono se pare ca este facuta de Koetsu, peste 10000 $
http://www.elusivedisc.com/KOETSU-ONYX- ... /KOEMONYX/" onclick="window.open(this.href);return false;

mai fac la cate va mii de euro o doza mono si japoneazii de la http://www.phase-tech.com/" onclick="window.open(this.href);return false;, doza PP-mono

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 13999
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by momolo »

Nu sunt mai greu de fabricat dozele mono insa cererea este foarte mica si elitista. E acelasi fenomen din piata audiofila dar la scara mai mica. Cu cat piata e mai restransa si cererea mai mica, cu atat preturile sunt mai mari pentru a acoperi costurile de productie, transport si logistica. De aceea observam cum preturile aparatelor si boxelor haudiofile in ultimii 20 de ani au crescut pana la sume absurde, este o piata din ce in ce mai mica. Unica solutie de ieftinire este cererea de masa insa asta nu se mai intoarce, a fost in perioada denumita "de aur" care s-a incheiat aproximativ prin anii 90 dupa ce intrase in criza la inceputul anilor 80.

In legatura cu monofonia, in opinia mea este ceva legat mai mult de perceptie. In stereofonie avem doua surse de semnal in doua pozitii din spatiu care emit o inregistrare cu diferente de faze intre canale si astfel percepem constient si inconstient diferente de faza ori se stie din batrani ca diferentele de faza sunt mult mai usor percepute de auzul uman decat distorsiunile. Practic monofonia pare mai naturala nu pentru ca acele discuri mono sunt trase mai bine ci datorita sistemului mono. Dupa ce a aparut stereofonia prin anii 50 si primele discuri stereo, acestea au fost facute la o calitate si mai buna dar intervine insusi fenomenul stereo in joc care aduce un lucru bun, senzatia de spatialitate dar si un lucru rau, diferentele de faza percepute la ureche. Iata de ce sistemul multicanal (surround) nu a prins in lumea audiofila si nici nu are cum sa prinda prea mult. Este impur prin definitie, adica nivelul defazarilor la ureche e mult prea ridicat oricat de minunat tehnic ar fi realizata intreaga instalatie. La filme merge, in acest caz compromisul este cat se poate de acceptabil insa si la acest capitol probabil unii au observat ca daca pui coloana sonora a unui film pe un sistem stereo de calitate va fi chiar mai placut decat un sistem surround mediocru sau chiar bun (in cazul celor cu auzul mai cizelat).

In legatura cu discurile noi exista atat adevaruri cat si legende urbane. Se tot spune ca sunt facute din digital si de aia suna mai simplu si mai prost decat alea vechi. Eu cred ca asta e o poveste cu cocosul rosu. Sculele profy din orice studio decent sunt exceptionale chiar daca sunt digitale in intregime, problema o constituie ca si la calculatoare, "elementul viu" care sta in fatza monitorului, :) , oamenii care folosesc sculele alea. Asta ar fi un aspect, anume ca si daca masterul este digital in intregime lucrul asta nu inseamna automat calitate mai proasta decat masterurile din vechime complet analogice sau alea foarte vechi, complet pe lampi. Nu asta e problema ci inginerii de sunet, mesterii care folosesc sculele si cei care decid cum trebuie sa se auda. Se pot face inregistrari exceptionale chiar si cu scule 100% digitale de la cap la coada, dar pentru asta trebuie sa ai oamenii capabili de calitate. Si mai e un mare adevar, in digital se lucreaza complet diferit de analog, totul e altfel incepand de la captarea sunetului, e pur si simplu total alta lume si contrar legendelor urbane, digitalul e mai complicat decat analogul, are mai multe "taine" si "perversiuni'. In opinia mea, un inginer de sunet de top poate fi performer numai intr-unul dintre cele doua domenii, ori analog, ori digital. Asa cum in electronica construirea unui amplif pe tuburi este complet alta poveste decat constructia unuia pe tranzistoare. Cine spune ca le face pe amandoua la fel de bine e cel mult un mediocru sau minte. Inca o data spun, digitalul este un domeniu teribil de complicat in ciuda faptului ca pare simplu la prima vedere (superficiala).

Insa revenind la calitatea LP-urilor moderne, problema masterului sursa nu e cea mai importanta. Importanta este transferarea masterului sursa pe disc, procesul prin care se face prelucrarea incepand de la inregistrarea venita din studio pana la discul iesit de sub presa. Aici e marea belea si pentru ca un inginer de sunet sa stie ce are de facut in aceasta ramura distincta a meseriei, trebuie sa faca o ucenicie de minim 7 ani ! Problema este ca traditia s-a rupt intre generatii o data cu demolarea fabricilor de LP in anii 90 si trecerea totala la digital, atunci s-a rupt lantul intre generatia mesterilor vechi si tineri. Dupa o perioada de distrugere sistematica a sectorului LP de aproximativ 10...20 de ani se revine din nou la productie dar si aia mica si cu un sector de piata restrans (oricat ne-am imbata noi cu apa rece, piata LP este extrem de redusa, un sector de nisha). Asa ca in mod practic nu mai sunt oameni care sa stie din experienta de o viata cum se face un LP, s-a luat totul de la capat dupa o "chiuleala" de unul, doua decenii. Cum vreti voi in conditiile astea sa iasa discuri LP bune daca pana si in epoca de aur LP, anii 70, in piata numai o mica parte dintre mesteri stiau sa scoata LP-uri minunate ?! Dupa cum a observat si porto, chiar in cadrul unei case de productie exceptionale existau diferente intre inginerii de sunet, cei care decideau in procesul de transpunere intre banda venita din studio si placa finala. Ori in vremea aia toti acesti mesteri aveau in spate zeci de ani de meserie, aveau si o anume educatie muzicala, majoritatea invatasera muzica in scoala, unii proveneau chiar din randurile muzicienilor, iar muzica live cu cate un instrument in maini nu era rara, mai pe la orice petrecere era careva cu chitara sau pianul sau mandolina, banjo, muzicuta, vioara, etc, etc, lumea nu era atat de complet rupta de muzica naturala ca in ziua de azi cand daca intrebi 100 de persoane, numai cativa au auzit ceva natural pret de cateva ore in toata viata lor.

Pai in conditiile astea, cand pe vremuri ca inginer de sunet la masterizare LP ajungeai in paine dupa minim 7 ani de ucenicie, cum vreti sa faca astia discuri LP bune ?! Repet, in opinia mea nu este masterul sursa de vina (pentru ca ar fi digital ....sau cel putin, teoretic, nu digitalul e de vina) ci oamenii care-l folosesc. Vedem cate urechi de tabla avem in toata comunitatea asta "haudiofila", vedem cum unii asculta diverse seturi de "tigai gaurite" si "lighiane date pe scari", cum atatia papagali gureshi se extaziaza si sunt coplesiti ( :lol: :lol: :lol: ) de niste troace sinistre care suna precum galena bunicului in bucatarie ! Vedem cutiute cu difuzorele de 16cm puse in miijlocul unor camere haudiofile si audiofilul lesinand de bucurie intre aceste trompete zgomotoase care nu redau nici o fractie din banda audio si o mai fac si distorsionat in liniaritate iar timbrul sunetului e o parodie sinistra.....pai astora sa le vinzi LP-uri masterizate impecabil ???!!! Astia vor guitza ca nu au inalte destule (tzi, zti, zti :lol: ) sau nu au bas (bum, bum bum!) ! :lol: :lol: :lol: Pai la vreo 10 persoane de genul asta abia avem unul care stie cum sa-si foloseasca urechile din dotare (dar in rest toti sunt umflati in orgoliu si cauta pe orice cale sa se erijeze in "profesori"), restul tipa ca nu au.... "trasnparentza, aer, sounstage", etc! :lol: :lol: :lol: dar habar nu au cum suna ceva natural pentru ca la nici un concert de muzica clasica neamplificata nu-i vezi in sala (dar in timpul asta la ei acasa seteaza sistemu' cu lunile sau anii, probeaza si cumpara cabluri de zor, schimba aparate ca sa auda ...pianul sau vioara ...natural :roll: cand habar nu au cum suna o vioara, un pian sau o suflatoare de alama in mod natural !)

Consumarea sunetului audiofil e si asta un sport de performanta, trebuie antrenament sa sti sa-l faci dar si sa-l consumi in cunostinta de cauza (altfel cauti de zor "transparenta, aerul, sounstagele" si orice bullshit din asta). E ca la vinuri, daca nu ai unele cunostinte si experienta poti foarte usor prefera o posirca in locul unui vin nobil.

Problema e simpla, calitatea generala a scazut enorm (atat la consumator cat si la producator)....dar putem spune ca lumea s-a democratizat ! :lol: :lol: :lol:...Iar voi vreti LP-uri masterizate si stantate ca in anii 70 ! :lol: :lol: :lol: Pai am dubii ca azi stie vreunul cum se face materialul de stantat, de aia se pacane urgent, de moale si prost ce este. Nu e problema de materiale si bani, e problema de oameni. Oricum, profitul e mare, asta a invatat lumea in ultimii 30 de ani, "profitul conteaza cel mai mult"! :wink: (voi credeti ca degeaba costa un LP nou in medie 30 euro bucata ?!)
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

porto
Posts: 415
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by porto »

Am ajuns la o concluzie clara in ceea ce este mai important intre tabla , brat si cartus si anume :
tabla este cea mai importanta intre aceste trei si aceasta a venit din experienta pe care am avut-o in ultimele cateva luni.
De ceva vreme am achizitionat o alta tabla in afara de Lenco si anume o Avid Volvere care se vinde acum undeva in jur de 2000 -3000 la second hand.
Cand am ascultat prima data aceasta tabla am folosit un cartus absolut nou Audio Technica 150ANV si chiar de la inceput mi-a placut. Dar cu timpul -adica vreo cateva zile daca nu mai mult- am observat ca aceasta combinatie reusise sa imi domoleasca pofta de a asculta muzica cu toate ca suna frumos , mai curat decat sunetul pe care il avusesem inainte cu Acutex 320, mai deschis , mai bine asezate instrumentele, mai detaliat....ce mai trebuia sa fie bine in teorie dar...practica omoara si...intr-un sfarsit ce am facut...am schimbat cartusul cu Acutex si ce sa vezi minune sunetul deja era mult mai omenos si mai a muzica live...singurul impediment ce il mai aveam era in opinia mea de atunci ca nu reusisem sa scap 100 la sula de distorsiuni.
Cu timpul acest lucru a inceput sa ma roada si nu imi dadea stare ...pana intr-o buna zi cand ...nu am mai rabdat si am trecut ....la ....din nou Lenco si ...dupa reglaje care continua si in ziua de azi , tabla Lenco cu cartusul Audio Technica 150 a ....zdrobit pur si simplu tot ce auzisem eu pana atunci .
Diferenta este prea clara ca sa mai lase loc de indoieli....acest Lenco modificat suna ingereste si meritul cel mai mare este al tablei este clar.
Oameni buni puneti mana pe un Lenco si modificati-l cu simt de raspundere si sigur rezultatul va fi mult peste la ce va asteptati cand priviti cat de urata este o tabla Lenco.

oake
Posts: 625
Joined: 24 Oct 2008, 19:03
Location: bucuresti

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by oake »

porto wrote:Am ajuns la o concluzie clara in ceea ce este mai important intre tabla , brat si cartus si anume :
tabla este cea mai importanta intre aceste trei si aceasta a venit din experienta pe care am avut-o in ultimele cateva luni.
De ceva vreme am achizitionat o alta tabla in afara de Lenco si anume o Avid Volvere care se vinde acum undeva in jur de 2000 -3000 la second hand.
Cand am ascultat prima data aceasta tabla am folosit un cartus absolut nou Audio Technica 150ANV si chiar de la inceput mi-a placut. Dar cu timpul -adica vreo cateva zile daca nu mai mult- am observat ca aceasta combinatie reusise sa imi domoleasca pofta de a asculta muzica cu toate ca suna frumos , mai curat decat sunetul pe care il avusesem inainte cu Acutex 320, mai deschis , mai bine asezate instrumentele, mai detaliat....ce mai trebuia sa fie bine in teorie dar...practica omoara si...intr-un sfarsit ce am facut...am schimbat cartusul cu Acutex si ce sa vezi minune sunetul deja era mult mai omenos si mai a muzica live...singurul impediment ce il mai aveam era in opinia mea de atunci ca nu reusisem sa scap 100 la sula de distorsiuni.
Cu timpul acest lucru a inceput sa ma roada si nu imi dadea stare ...pana intr-o buna zi cand ...nu am mai rabdat si am trecut ....la ....din nou Lenco si ...dupa reglaje care continua si in ziua de azi , tabla Lenco cu cartusul Audio Technica 150 a ....zdrobit pur si simplu tot ce auzisem eu pana atunci .
Diferenta este prea clara ca sa mai lase loc de indoieli....acest Lenco modificat suna ingereste si meritul cel mai mare este al tablei este clar.
Oameni buni puneti mana pe un Lenco si modificati-l cu simt de raspundere si sigur rezultatul va fi mult peste la ce va asteptati cand priviti cat de urata este o tabla Lenco.
Bună Porto!
Ai fost adeptul lui Lenco 75 până acum. A intervenit o noua scula. Până la urmă ai rămas la vechia sculă Lenco.
Eu folosesc o bază de 25 Kg la Lenco 75, din material compozit şi cu braţul originar modificat la greu, şi nu aud motorul. Mai mult, alaltăieri seară mi-am stresat vecinii ascultânt pickup. Pot să dau cât de tare şi nu se se simte pe ac. Nu mai spun de sunet.
Ce pot să spun despre scula Lenco 75... e bună!
Uneori, căutând sunetul ''perfect'' s-ar putea să pierdem deteliile.
Doamne! şi cât contează!

porto
Posts: 415
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by porto »

Eu , Oake ,m-am apucat sa fac inca un Lenco si am cumparat deja o alta tabla Lenco L 70.
Asta-i al patrulea Lenco pe care il voi construi.
Si chiar ieri am inceput cu primul pas ...adica reglajul motorului si am gasit o metoda prin care sa fac aproape complet fara vibratii motorul de la Lenco...UUURRRAAA!!!!!!
Este extrem de important ca motorul sa aiba cat mai putine vibratii cu putinta si in acelasi timp sa aiba cel mai mare torc cu putinta.
Am observat ca nu toate motoarele de la Lenco au acelasi torc , si asta ieri in timp ce am facut descoperirrea "epocala" cu reglatul motorului.
Eu avand vreo trei motoare de la " bestia" Lenco.
Am multe in cap cu acest nou Lenco si noutatea va fi un platan de 10-12 kg pe care pot sa il fac in doua moduri . Voi vedea care e mai putin costisitoare si mai fiabila in acelasi timp , asta daca exista asa ceva.
Am invatat multe de la celelalte Lenco facute si ma arde la ...poponetz sa realizez ..."Ultimate Lenco".Stiu ca e loc de mai bine si am cu ce pentru ca Lenco e o "bestie" care are fff multe secrete si ma poate duce cu siguranta acolo unde imi doresc.

oake
Posts: 625
Joined: 24 Oct 2008, 19:03
Location: bucuresti

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by oake »

Bună ''porto''
Foarte interesant ce spui: ''Si chiar ieri am inceput cu primul pas ...adica reglajul motorului si am gasit o metoda prin care sa fac aproape complet fara vibratii motorul de la Lenco...UUURRRAAA!!!!!!''
Se poate să ne spui şi nouă, celor îndrăgostiţi de Lenco, care este ''cheia filosofală'' a reglării motorului aproape complet fără vibraţii ?. Nu am neapărat nevoie de aşa ceva, oricum nu aud motorul, dar asta nu înseamnă că un motor mai bine reglat nu îşi va pune amprenta asupra sunetului.
Cu respect Radu

porto
Posts: 415
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by porto »

Hai sa iti povestesc cum am facut.
Stii cred ca atunci cand desfaci motorul sa ungi componentele ai patru suruburi mai argintii cu cap de surubelnita linie , dar ca acest dar e de fapt cel mai important mai ai si patru suruburu cu cap negru in cruce care tin miezul motorului.
Ei aceste suruburi le desfaci dar numai cateva ture pana gaci sa se miste un pic miezul motorului.
Aceste suruburi le vei desface un pic dupa ce ai facut ungerea motorului cum ai vazut la sectiunea speciala din lencoheaven how to....
Asadar cu ungerea bine executata si cu motorul in mana dar cu suruburile albe toate desfacute de tot tii tot motorul cu axul motorului pependicular pe pamant si surubelul de reglaj din capul motorului desfacut dar sa nu iasa din carcasa - deci miezul rotorului in jos adica cu ascutitura v- ului motorului in sus.
Acum incepe de fapt reglajul cel mai important....dai drumul la motor asa perpendicular pe pamant si cu suruburile negre cruce desfacute cate ture ca sa poata misca miezul...si el poate initial nu va porni dar tu cu cealalta mana deplasezi miezul in plan orizontal pana cand incepe sa se miste si aici te vei chinui sa ii gasesti pozitia miezului in care vei avea cea mai mica vibratie- asta va dura ceva timp ptr ca trb sa te obisnuiesti cu vibratiile si ca sa poti simti cand ai atins vibratiile minime si atunci vei strange suruburile negre unul cate un pic si celalalt un pic si celalalt un pic samd pana cand ai strans numai cele doua suruburi dinspre parte care pot fi stranse ca cealalta parte o vei putea strange numai dupa asta adica vei ridica pur si simplu v- ul motorului si asa vei putea strange si celelalte doua suruburi negre...iar dupa asta vei putea strange si celelalte suruburi argintii care in prealabil au fost complet desfacute.
Dupa asta va fi si mai bine daca i un ipad care in prealabil are aplicatia cu simtitul vibratiilor si asa vei putea compara daca vibratiile au scazut cu adevarat...
Recomand ca atuncu cand vei incerca motorul daca mai are vibratii puternice sa il pui pe o suprafata care are un pic dar nu mult de rezonanta cum ar fi blatul de la dulapul de bucatarie.
Si asa dupa lupte seculare am ajuns sa am un motor cu extrem de putine vibratii...
Spor la treaba si ....bafta ca ai nevoie de asa ceva ....intodeauna si daca mai poti avea si a treia mana care va strange prima data suruburile negre si mai bine..... :D r :wink: :P

User avatar
TomJones
Posts: 635
Joined: 06 Oct 2008, 08:33
Location: Bucuresti

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by TomJones »

Vinilul a crescut in vanzari cu 78% in primele patru luni din 2013

http://www.nme.com/news/various-artists/69832" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
JohnnyDarkRo
Posts: 143
Joined: 09 Oct 2009, 17:25
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by JohnnyDarkRo »

Pot sa afirm ca ma inscriu in trend. in ultimul timp am cumparat destule viniluri, consecvent mai mult decat inainte. Iar daca inainte imi cumparam doar chestii care nu existau (sau nu gaseam eu) decat pe vinil, in ultimul an mi-am tot luat albume pe care le consider esentiale si pe care le aveam deja in varianta CD. Noi sau secons hand - nu conteaza! Doar ca posta te rupe din ce in ce mai mult cand comanzi din afara. :(
AudioAero Capitole SE, Aurender N100SC, Roksan TMS 3, JVC TD-V621, Thrax Dionysos, Thrax Orpheus, Thrax Teres, Ascendo Z-F3 SE, cables and power conditioner by Iura, HiFi Expert Audio Racks.

User avatar
Gabriel_Wo
Posts: 899
Joined: 14 Sep 2010, 19:56
Location: Iasi

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by Gabriel_Wo »

Ajungi la vinyl si la table, doar daca ai avere ramasa de la tata sau bani adunati gramada :shock: , daca ai posibilitatea sa faci multe, multe excursii prin metropole europene si rusesti, daca vei avea rabdare cu ele, daca nu prea asculti muzica corala :) , daca iti place sa scornesti anticariatele si cosignatiile, daca iti place sa fii harnic si gospodar, daca gasesti ceia ce vrei si daca NU prea ai la inima, muzica pana la Mozart :wink: Daca nu ai acele preferinti preclasice si renascentiste, atunci te vei bucura de tot ce iti doresti..
"Este intotdeauna de preferat compania oamenilor care cauta adevarul, fata de a celor care l-au gasit deja" Terry Pratchett

User avatar
comanr
Posts: 517
Joined: 26 Apr 2013, 21:36
Location: galati
Contact:

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by comanr »

@porto

interesant reglajul, sant multi care se plang de vibratii la modelul asta, curios e de stiut daca ele apar in timp(ani de zile) sau au fost prezente in unele pickup uri de la inceput.
my soul project - http://www.analogicsound.ro

cablurile cu sens.

porto
Posts: 415
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by porto »

Aceste vibratii au fost prezente de la inceput cu siguranta , dar atunci in anii 60-70 nu se dadea ff mare importanta la o tabla de un asa nivel deoarece trb sa recunoastem ca aceasta tabla a fost ceva de mijloc care si-o putea permite aproape oricine din vest. A fost o tabla populara ca drept dovada sunt f multe pe piatza si nu necesitau o atentie speciala.
Era ca un bun pe care il cumperi si nu iti mai bati capul cu el.
Descoperirea ca este o tabla cu mare potential a facut-o un canadian Jean Nantais din Ottawa care a avut si inca mai are o intuitie extraordinara.
In Romania, am vazut , nu este multa lume in general sa isi bata capul cu o tabla din cauza ca nu exista o piatza adevarata a discurilor second hand.
Dar eu am vazut ce poate aceasta tabla sa faca si , nu vreau ca sa ma laud ca mi-as permite si o tabla de 5000 de dolarei , dar aceasta tabla pur si simplu m-a vrajit.
E nevoie de multa munca si pasiune sa o faci sa devina o tabla exceptionala si trebuie multe schimbate la ea dar mecanismul idler si motor puternic care da un torc pe masura raman.
Dupa experienta pe care am acumulat-o in acesti ani ceea ce o trece de o anumita bariera care e greu de trecut este schimbarea radicala a rulmentului si dupa opinia mea este cea mai mare schimbare dupa care vin celelalte schimbari adica confectionarea unei plinte grele de , da , 50 kg din lemn ( preferinta mea ) sau ardezie ,apoi vine reglajul idlerului si al motorului.
Si cum am mai spus voi face si un platan de min. 10 kg si va voi tine la curent cu ce aduce aceasta schimbare.
Cat m-au costat pe mine aceste schimbari :
300-400 rulmentul modificat
150-200 lemnul folosit
reglajul motorului si idlerului tine de experienta
tabla propriuzisa care pretul variaza in europa intre 50-150 euro eu recomand un Lenco L 78 deoarece are un mat durere de bun
picioare reglabile din bronz sau fibra de carbon nu pot sa dau o suma
Ce am observat este ca e nevoie de o ff mare planietate a platanului cu baza pe care sta bratul ca daca nu la cartuse cu compliance mare vei avea vesnic distorsiuni mai mici sau mai mari.
DAR CEL MAI IMPORTANT ESTE VOINTA SI PASIUNEA PTR SUNETUL PE CARE IL VEI OBTINE DE LA O TABLA CARE ITI VA DA FIORI CAND O VEI ASCULTA-O. :oops:

porto
Posts: 415
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by porto »

Am uitat sa precizez ca preturile ce le-am scris sunt euro.

User avatar
comanr
Posts: 517
Joined: 26 Apr 2013, 21:36
Location: galati
Contact:

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by comanr »

foarte utile informatiile.
ma gandesc totusi ca la un platan de 10kg o sa apara uzura mare la pornire, patinare , etc. ar fi interesant daca ai putea pune un platan dual-mass gen volanta auto.
my soul project - http://www.analogicsound.ro

cablurile cu sens.

porto
Posts: 415
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?

Post by porto »

Nu inteleg cum ar fi treaba cu volanta la un platan de picap....
Dar sa va spun ca am luat fratele lui Acutex 320 " nas lung " si anume Acutex M320 "nas scurt"( adica seamana mai mult cu un cartus normal) si e mai bun ca frate-sau si mai bun decat tot ce am eu la ora actuala ca arsenal de cartuse( ca intre timp am mai acumulat si un Grace F9 Ruby).
Dar cand l-am pus prima data sunetul a fost subtire si "bright" ceea ce m-a dezamagit si aproape ca imi parea rau de banii dati pe el dar dupa lupte care au durat trei zile am reusit sa scot din el ceea ce poate si acum sunt f multumit de sunet si poate ma voi opri aici....dar nu se stie... :roll: ca ma omoara sotiaoara...
Orice cartus ati avea nu va lasati pana nu scoateti din el...untul...

Post Reply