Returnarea marfii se face pe cheltuiala celui care a primit marfa. Costul trimiterii inapoi este practic o paguba si nu este de neglijat in cazul lucrurilor care costa cateva sute de euro.
Posta din UK (sau Germania, Olanda, Austria, etc) spre Romania este MULT mai ieftina decat posta din Romania inapoi spre aceste tari.
Dau un exemplu - pentru un colet normal de pana in 20 Kg (zona de greutate 10-20Kg, adica si pentru ceva care cantareste 10,5 Kg) din Germania in Romania se plateste 31....37 euro (
http://www.dhl.de/en.html" onclick="window.open(this.href);return false; iar cel de pe ebay poate cere cat vrea muschii lui si daca ii arati site-ul si pretul pe site iti va raspunde ca in plus costa ambalarea, prezentarea la usa si ce vrea muschiul lui, varianta fiind sa refuzi sa onorezi licitatia castigata caz in care primesti penalitate, feedback negativ - deci esti cumva la mana celui care trimite) insa acelasi pachet daca incerci sa-l trimiti invers, din Romania inapoi in Germania poate costa de la dublu in sus, de exemplu firma DHL de aici ti-ar cere chiar si .....470 euro pentru un colet de 12 Kg !!!
Aici Posta Nationala este cea mai "ieftina" (vorba vine, defapt e dublu cat posta germana) de trimis din Romania in Vestul UE insa pretul real il afli numai la oficiul postal (pe site e varza, daca telefonezi iti vor spune altceva decat vei afla la oficiul postal dupa ce stai la coada cu orele) si oricum, este minim dublu pretului platit pentru transportul din Vest spre Romania.
Din aceasta cauza returnarea din Romania in Vestul UE este atat de costisitoare incat nu merita pentru obiecte de cateva sute euro, poate ar merita pentru obiectele scumpe. De obicei se poate negocia cu cel care a vandut "chifteaua" sa-ti mai dea o compensatie in schimbul faptului de a nu primi feedback negativ de la tine, insa oricum, te alegi cu chifteaua si compensatia de obicei minora daca celalat este cumsecade. Daca nu, iti va rade in nas si-ti va spune sa-i trimiti obiectul inapoi. Tu de exemplu ai platit 150 euro pe obiect cu tot cu posta si pentru a-l trimite inapoi te va costa 50...80 euro, deci practic vei recupera 100...70 euro din 150 platiti. Oricum, totul va fi la cheremul deciziei Paypal, nu intotdeauna favorabila.
Ceea ce spune
porto este valabil pentru lumea CIVILIZATA dar nu aici.
Oricum, returnarea e totusi complicata si posibila numai daca ai platit prin PAYPAL si dupa ce ai intentat o actiune de reclamatie la Paypal. Dupa reclamatia cum ca ai primit un obiect (pickup) care nu corespunde descrierii, un reprezentant on-line Paypal va decide ce este de facut. E cam greu sa dovedesti ca un pickup nu se invarte corespunzator, probabil ti se vor cere poze si nu rezolvi nimic deoarece una arata si alta merge, e cuvantul tau contra cuvantului aluia. Cea mai clara situatie este cand nu primesti coletul deoarece exista tracking number. Sau cand il primesti strivit insa de cele mai multe ori coletul arata bine pe dinafara in timp ce obiectul din interior este facut bucatele marunte. Au fost cazuri in care din cauza zdruncinaturilor traful interior carcasei a plecat la plimbare prin carcasa si a maciulat intreg continutul; coletul si aparatul aratau bine pe dinafara insa inauntru era praf si pulbere. Daca primesti coletul, semnezi ca l-ai primit si daca arata bine pe dinafara nu prea ai ce face, abia dupa dezambalare constati problema si va fi greu de dovedit ceva. Oricum e greu de dovedit!
Pe scurt, hai sa nu o iau pe lungitura, cei din America au cu totul alte drepturi decat cei din Romania. Aici daca ai cumparat "chifteaua" alterata, nu ai de ales, trebuie s-o inghiti, toate metodele de returnare si recuperare implica in primul rand propria ta paguba, costul retrimiterii coletului care e mare si implica bunavointa celui care a vandut (daca o are!).
Unica posibilitate pentru noi "ierbivorele" aflate pe campul dominat de carnivore este sa fim preventivi. Trebuie sa porti un dialog cu cel care vinde si sa apreciezi cu fler modul in care iti raspunde. Unii sunt foarte putin "vorbareti" raspunzand telegrafic la diversele intrebari (conteaza si cum intrebi, trebuie sa nu dai posibilitate decat de un raspuns clar). Acestia au ceva de ascuns si de aceea nu scriu prea mult, pentru a nu fi prinsi ulterior - agentul de la Paypal va citi in primul rand corespondenta voastra si te va ajuta o corespondenta clara in care cel care vinde spune ca aparatul merge perfect. Insa daca corespondenta este neclara, raspunsurile ambigui, sau spune ca el nu se pricepe, nu l-a probat, o ia pe calea niznaiului, etc, va fi greu dupa aia sa ai castig de cauza. De aceea multi scriu ca nu au stecher sa bage in priza, ca nu stiu daca merge "dar arata bine si pare sa mearga", etc,
Daca insa platesti prin transfer bancar esti complet la mana celui care vinde, dupa aia poti reclama doar la Biserica aprinzand o lumanare. Exista si varianta sa platesti prin transfer bancar si sa nu primesti nimic sau sa primesti altceva. Tot nasol este deoarece in cazul asta ar trebui sa te adresezi Politiei din tara vanzatorului. Nu mai e nevoie sa continui, iti dai seama ca e o actiune perdanta.
Inca o data precizez, riscurile unei tranzactii on-line din Romania sunt mult, mult mai mari decat riscurile din Canada, SUA sau intre tarile puternice din Vestul Europei. Aici, in Romania, esti practic fiul ploii si oricum, trebuie sa cunosti bine macar limba engleza si sa fi foarte perspicace sa nu iti furi o tzeapa vestica!

Pe aia romaneasca ti-o furi de placere, e un fel de sport national!

Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.