incearca sa sari peste filtrul ala, baga-le direct insa trebuie sa o faci cand ai timp si chef de o comparatie obiectiva. Cere efort, trebuiesc schimbate repede ca sa-ti dai seama de diferente.alimentate prin cabluri si filtru marca "human",
Eu am observat ca multi pasionati asociaza automat rezultatul de a suna altfel cu rezultatul de a suna mai bine.
Sunetul se modifica (la scule bune) si doar daca folosesti doua cabluri diferite IEC de PC din plastic. Se modifica orice ai face pe alimentare, culminand ca la sisteme high-end sa se modifice si numai daca muti stecherul dintr-o priza in alta!
Si am mai spus-o, nu poti analiza fara muzica clasica, instrumente naturale, voci, discuri bune trase minimalist. NU electronice, jazz, pop, rock etc. Doar foarte rar exista discuri de jazz corecte, exemplu cele din anii 50...60 editate de XRCD, FIM, Concorde, etc,etc. Insa numai muzica clasica iti poate arata valoarea sunetului unui sistem audio! Iar daca un sistem suna bine pe clasica, va suna bine pe orice!
Scapa si de astea. Eu unul am cumparat si testat o tona de astfel de prelungitoare din comertul socialist. Inclusiv pe cele "germane" fabricate (toate) in China!Oricum, la mine in casa nimic nu e bagat in priza direct; totul trece prin prelungitoare cu filtre de protectie si zgomot retea.
Toate schimba sunetul. Intrebarea e daca in bine ?! Raspunsul meu a fost ca-l schimba..... in prost. Unu mai dezaxat ca altul. Nu faci altceva decat sa bajbai si mai in bezna!
Daca nu ai un filtru (sau conditionator) de retea audiofil (din cele fabricate cu destinatie precisa de branduri audiofile), cel mai cinstit este sa le bagi pe toate direct in priza si gata! Orice fel de filtre improvizate, filtrele din prelungitoarele chinezesti gasibile in supermarket, filtrele si upc-urile pentru PC, etc, toate afecteaza sunetul in mod negativ.
Le bagi pe toate direct in priza si apoi cauti o cablare corecta pornind de la cateva repere, macar unul din cabluri pe care sa pui baza ca e corect!
Fara indoiala si stiind bine ce fac toate filtrele astea improvizate si cele care nu sunt destinate pentru AUDIO, sunetul pare de multe ori mai interesant, pentru novici pare mai rezolut, insa in realitate nu fac altceva decat si o mai accentuata nelinearitate favorizand cateodata unele parti din spectru care pun in evidenta parti din sunet asociate cu...."detaliul".
Insa ceea ce ar trebui sa cautam este corectitudinea in TOT spectrul, de sus pana jos, corectitudinea timbrala in TOATA gama de frecventa si nu numai vioara sau chitara care ni se par noua mai naturale dupa care punem pianul si-l auzim precum clavecinul stricat sau vocea unei cantarete astfel ca nici ea nu s-ar mai recunoaste!
Am intalnit destui care-si "cableaza sunetul" pe chitara electrica de exemplu! Sau cazuri si mai aiurea, pe sintetizator sau pe hard rock!
Trebuie sa facem o distinctie fundamentala intre SUNETUL CORECT si SUNETUL COLORAT INTR-UN ANUME FEL (socotit pe unele muzici si de catre unii, "frumos").
Si sa nu uitam ca urechea da dovada de usurinta mare in obisnuinta creandu-si un mediu propriu artificial care ia locul celui natural. Mai simplu spus, multi se obisnuiesc cu un sunet aiurea si incorect (ne-natural) facand din asta o a doua natura.
Puteti spune ca ar trebui lasat omul sa se bucure de ceea ce-i place! Nimic mai normal si in mod evident, nu trebuie trecut nimeni strada cu fortza!
Dar, va asigur ca cei care-si fac din sunet o a doua FALSA natura sunt potential si intr-un final practic, cei mai nemultumiti, cei care incontinu se upgradeaza aiurea, care schimba o coloratura cu alta vesnic pastrand, cateodata undeva ascunsa o nemultumire si o nefericire. Sunt cei care azi se extaziaza pana la fanatism de anumite lucruri ca maine sa le arunce la gunoi gasind altele pe care sa-si canalizeze fanatismul disperat!
Este un fenomen normal. Atata vreme cat nu cauti NATURA si ceea ce este firesc asa cum este lasat de Dumnezeu pe Pamant, atunci ajungi foarte repede si pe nevazute direct in balarii ratacind aiurea si fara rost "gasind" mantuirea la tot pasul in lucruri false.
Deci, problema e simpla, poti obtine un sunet cat mai natural folosind muzica clasica trasa cat mai natural pentru ca apoi sa ai un sistem care presteaza corect (si bine) atat pe intrumentele naturale cat si pe cele sintetice si pe orice alt tip de muzica.
Si nu uita o chestie - fara o comparatie si un reper, nu prea sti daca te aflii pe pamant solid sau pe nisipuri miscatoare!