...ceea ce in principiu nu-i o problema, atata vreme cat publicul stie cine e "in spate" are posibitatea sa "decripteze" mesajul, problema e cu cei care se dau independenti. Culmea e ca acu' vreo 10 ani Cornel Nistorescu a anuntat moartea presei independente si la vremea aia toti s-au ofuscat ingrozitor...Constantin C. wrote: Astazi, nici eu nu mai citesc ziarele.Deja anticipez atitudinea fiecarei publicatii fata de majoritatea subiectelor de discutie.
marlanul si tzoapa de Bucuresti
Re: marlanul si tzoapa de Bucuresti
-
- Posts: 205
- Joined: 13 Oct 2008, 17:28
Re: marlanul si tzoapa de Bucuresti
Diferenta esentiala este urmatoarea:West wrote:...
Acest gen de emisiuni imbecile sint si in Occident, de acolo au si invatat ai nostri. Si totusi Occidentul este si performant economic, tehnologic si artistic.
Sa nu ne speriem de emisiunile si presa de hazna sau de manele, au publicul lor....
Daca ABC sau CBS se decid sa-l sustina pe Obama, anunta public acest lucru si toti telespectatorii care privesc transmisiunile acestor posturi o fac in cunostinta de cauza.
Chiar si atunci cand sunt programe de calitate proasta, lucrurile sunt clare in privinta sustinerii unor forte politice sau grupuri economice din partea postului de televiziune sau ziarului respectiv.
In Romania, toate trusturile de presa sunt independente.Asa se declara...
Telespectatorii sunt indobitociti cu telenovele sud- americane (cum au fost indobitociti sud-americanii insisi si au acceptat cu seninatate timp de decenii regimuri dictatoriale ) si mizerii cu tenta sexuala.
Este o cultura a prostului gust si a inculturii. Adica , in sensul ca prostul gust este cultivat cu inteligenta si chiar profesionalism...pentru a atrage o masa cat mai mare de toape si toparlani tembeli in fata televizoarelor.
Astfel se castiga audienta.
Dupa aceea,...
Sunt invitati "analisti" si "specialisti " aparent neutri, sau care se neutralizeaza unii pe altii.
Adica, daca este o emisiune economica , sunt invitati niste medici sa-si dea cu parerea.Daca este o emisiune pe teme medicale, sunt invitati niste patroni de magazine. Daca este vorba despre sistemul de sanatate, sunt invitati niste economisti...si asa mai departe.
O alta tehnica de manipulare este sa invite foarte multe persoane in emisiune, cu un nivel eterogen de pregatire intelectuala si culturala , astfel incat vorbitorii sa se neutralizeze intre ei.
Prin urmare, tot timpul ai impresia ca este o dezbatere aprinsa, dar in realitate este o harababura in care moderatorul, subtil, introduce cate un mesaj.
Acest mesaj poate fi unul politic, sau unul cu caracter economic, ori poate servi un alt interes.Al postului TV sau al altcuiva, etc...
Acela este de obicei mesajul care este retinut, fiind exprimat clar, coerent si , mai ales, de catre cel care conduce discutia, adica persoana cu autoritate din cadrul grupului.
Poate, daca dorim sa vorbim despre tehnicile de manipulare prin presa care creeaza in mod voit toape si toparlani usor manipulabili ( tehnici despre care s-au scris destule tratate de specialitate ), este necesar sa deschidem alt topic, intrucat sunt sigur ca vor fi curiosi si de prin alte domenii decat audiofilia care-si vor arata interesul.Nu ar fi exclus ca forumul sa fie si mai atractiv...
Re: marlanul si tzoapa de Bucuresti
Daca privesti lucrurile din partea cealalta lucrurile se vad un pic altfel: faci rating cu costuri mici, iar cine cumpara minute de publicitate e interesat de reach, nu de calitatea publicului (uita-te de unde vin bugetele mari: telefonie mobila, bere, FMCG). Faptul ca bizonul incult se adanceste in mocirla lui e doar un produs secundar (benefic ce-i drept din pdv al posibilitatilor de manipulare ) dar nu e scopul in sine al genului asta de jurnalism, e doar o afacere ca oricare alta.West wrote: Pina la urma acesta este nivelul de educatie al publicului si rating-ul ii invata pe producatori cum sa se plieze lui. Sigur, s-ar putea spune ca este un cerc vicios, televiziunea deverseaza mizerii in loc sa emane educatie, iar publicul presupus nevinovat absoarbe ce i se da.
Eu nu sint de acord cu aceasta teorie a cercului vicios.
Cred ca mare parte din populatie este subculturalizata si primeste ceea ce adora, mahala si infractionalitate redata in gross-plan.
Culmea este ca ei considera ca se informeaza privind aceste emisiuni, sa 'stie si ei ce se petrece pe lume', sa 'fie pregatiti daca se intimpla ceva'.
-
- Posts: 205
- Joined: 13 Oct 2008, 17:28
Re: marlanul si tzoapa de Bucuresti
Toeretic este corect.De fapt, asa se intampla in tarile normale...nu este cazul Romaniei.bnt wrote:...
Daca privesti lucrurile din partea cealalta lucrurile se vad un pic altfel: faci rating cu costuri mici, iar cine cumpara minute de publicitate e interesat de reach, nu de calitatea publicului (uita-te de unde vin bugetele mari: telefonie mobila, bere, FMCG). Faptul ca bizonul incult se adanceste in mocirla lui e doar un produs secundar (benefic ce-i drept din pdv al posibilitatilor de manipulare ) dar nu e scopul in sine al genului asta de jurnalism, e doar o afacere ca oricare alta.
Iar perspectiva din care privesti problema este cea economica! Mai exista, din pacate, si alte perspective.
In realitate, lucrurile in Romania stau putin diferit.Ma explic deindata.
Oamenii de presa romani au avut mereu venituri imense aparent inexplicabile.Imi vine acum in minte doar situatia lui D Tinu, dar sunt multe situatii.
Cele mai mari venituri in presa sunt din Publicitatea venita de la institutii de stat.Abia de cand a inceput guvernarea actuala s-a schimbat situatia.
Odata cu declansarea crizei si disparitia publicitatii platite de stat presa a cam intrat in panica. Astfel o sursa de venit tot mai utilizata este "taxa" ceruta pentru a nu se da publicitatii anchete defavorabile la adresa unor persoane sau institutii.Ori sunt ceruti direct bani pentru a crea o imagine favorabila.
Am vorbit despre asta tocmai pentru ca un caz recent - M.Ridzi - poate fi studiat de catre cei interesati.
Re: marlanul si tzoapa de Bucuresti
Aveam impresia ca inca din guvernarea trecuta se mai strinsese surubul la publicitate din bani publici, dar sigur este ca nu morala a lovit-o pe actuala guvernare ci criza.
Aceeasi criza a subtiat drastic bugetele de publicitate ale firmelor private.
Cred ca tocmai secarea riului de miere dinspre firmele private i-a lovit pe presari. Probabil ca acum presa traieste mai mult pe banii de la buget. De aceea a devenit si mai imbecila decit inainte. Au de respectat citeva teme electorale si nu-si mai permit sa faca pe istetii, ca altfel pac la somaju' cu ei.
Uitati-va cit de jalnica este campania de presa contra lui Paleologu. Ma uitam aseara cum toti de la Sinteza Zilei isi faceau constiincios datoria de serviciu sa-l batjocoreasca. A urmat Badea care a bifat si el in fisa postului. Cred ca le este sila si lor, isi dau seama ca sint atit de stravezii, dar nu-i timpul sa ai initiative in trust.
Aceeasi criza a subtiat drastic bugetele de publicitate ale firmelor private.
Cred ca tocmai secarea riului de miere dinspre firmele private i-a lovit pe presari. Probabil ca acum presa traieste mai mult pe banii de la buget. De aceea a devenit si mai imbecila decit inainte. Au de respectat citeva teme electorale si nu-si mai permit sa faca pe istetii, ca altfel pac la somaju' cu ei.
Uitati-va cit de jalnica este campania de presa contra lui Paleologu. Ma uitam aseara cum toti de la Sinteza Zilei isi faceau constiincios datoria de serviciu sa-l batjocoreasca. A urmat Badea care a bifat si el in fisa postului. Cred ca le este sila si lor, isi dau seama ca sint atit de stravezii, dar nu-i timpul sa ai initiative in trust.
Re: marlanul si tzoapa de Bucuresti
Stai linistit, nu le era sila Chiar tu ai zis-o: face parte din fisa postului. Si oricum, niciodata n-a fost timpul sa ai initiative in trust...Barem nu se dau independenti Adica...banuiesc ca nu se dau, ar fi prea de tot una ca asta...West wrote: Ma uitam aseara cum toti de la Sinteza Zilei isi faceau constiincios datoria de serviciu sa-l batjocoreasca. A urmat Badea care a bifat si el in fisa postului. Cred ca le este sila si lor, isi dau seama ca sint atit de stravezii, dar nu-i timpul sa ai initiative in trust.
-
- Posts: 205
- Joined: 13 Oct 2008, 17:28
Re: marlanul si tzoapa de Bucuresti
...De felul sau un om rezervat si cu bun-simt....Uitati-va cit de jalnica este campania de presa contra lui Paleologu...
Este vorba despre ministrul culturii si acesta ramane pentru multi o persoana necunoscuta.
Toapei si toparlanului, despre care vorbim in topic, nu prea-i pasa despre cine este vorba.
Campania este eficienta tocmai in fata publicului despre care am discutat mai inainte si care a fost cultivat de presa insasi pentru a deveni usor manipulabil.
Adica, in fata celor neinformati, care nu cunosc personajul respectiv, cu un nivel redus de cultura si educatie.
De aceasta data este vorba despre o miza politica: decredibilizarea unui partid - al carui reprezentant este Paleologu, ...etc.- partid care in curand va avea un reprezentant la alegerile prezidentiale, etc....
Dar mizele nu sunt intotdeauna politice.
Pot fi, de exemplu, economice.
Pot fi organizate campanii de decredibilizare a unui om de afaceri concurent.
Ati uitat campania impotriva lui Popoviciu? Sau campanii impotriva unui sustinator al unui astfel de om de afaceri, samd.
Alteori sunt campanii in favoarea unor persoane.
Sunt exemple numeroase: de la Paula Iacob , la D. Patriciu sau A. Paunescu.
Campaniile pot fi in folosul acestor persoane direct, sau in folosul altora prin acestia.
Si sunt muuulti...putem face o ultime de studii concrete pe cazuri.
Formele de manipulare sunt multiple.
Pentru ca ele sa fie si cat mai eficiente este nevoie ca presa sa aibe la dispozitie toapele si toparlanii tembeli care sa "puna botu' " si sa poata fi manipulati.
De aici dezgustul meu pentru presa romaneasca.
Cum spuneam mai sus, ma simt jignit de faptul ca ma considera atat de tampit incat sa cred prostiile spuse de ei.
Re: marlanul si tzoapa de Bucuresti
Spam in primetime Cativa tot or sa puna botu'. Data fiind insa indiferenta si lipsa generala de implicare s-ar putea ca de fapt sa fie complet inutil si oamenii sa-si faca numarul doar pt ca asa scrie in manualul de operare. Cand e de rezolvat o problema concreta (vot de pilda) e mai eficient sa platesti direct marfa decat sa te complici cu subtilitati (ma rog...nu foarte subtile ), intr-o tara ca Romania e pacat sa strici orzul (tehicile de manipulare) pe gaste (boboru')...Constantin C. wrote: De aici dezgustul meu pentru presa romaneasca.
Cum spuneam mai sus, ma simt jignit de faptul ca ma considera atat de tampit incat sa cred prostiile spuse de ei.
Re: marlanul si tzoapa de Bucuresti
Din cite stiu eu miza este economica, Paleologu impotivindu-se declasarii caselor declarate monument istoric, astfel multi dintre cei care abia asteptau sa le rada pentru a planta cladiri de birouri au oarece dificultati.Constantin C. wrote: De aceasta data este vorba despre o miza politica: decredibilizarea unui partid - al carui reprezentant este Paleologu, ...etc.- partid care in curand va avea un reprezentant la alegerile prezidentiale, etc....
Ca membru de partid nu-mi este nici mie la pipota, dar asta este alta discutie...
Re: marlanul si tzoapa de Bucuresti
La jegul de oras care-a ajuns Bucurestiul stau si ma-ntreb daca mai conteaza. Mare ghinion a avut orasul asta, si inainte de '89 si dupa...West wrote: Din cite stiu eu miza este economica, Paleologu impotivindu-se declasarii caselor declarate monument istoric, astfel multi dintre cei care abia asteptau sa le rada pentru a planta cladiri de birouri au oarece dificultati.
-
- Posts: 205
- Joined: 13 Oct 2008, 17:28
Re: marlanul si tzoapa de Bucuresti
Daca se poate ataca in doua directii cu o singura lovitura, cu atat mai bine...West wrote:...
Din cite stiu eu miza este economica, Paleologu impotivindu-se declasarii caselor declarate monument istoric, astfel multi dintre cei care abia asteptau sa le rada pentru a planta cladiri de birouri au oarece dificultati.
Probabil una dintre cele mai celebre actiuni de manipulare prin presa este cea din 1938, cand Orson Wells a convins printr-un program transmis la radio ca martienii tocmai invadeaza Pamantul.
Aproximativ 1.000.000 (un milion) de americani s-au pus in miscare incercand sa salveze din calea invadatorilor.
Cand spun toapa si toparlan in contextul manipularii prin presa, termenii trebuie priviti oarecum nuantat.
Pentru a avea efect actiunea manipulatorie sunt necesare doua conditii principale
- subiectul manipularii sa fie insuficient informat asupra temei in discutie si
- mesajul , sursa si mijlocul de transmitere a mesajului sa fie credibile pentru subiect.
Astfel ca , in ceea ce ma priveste , caut sa ma informez cat imi este cu putinta de bine si decelez cu grija informatiile obtinute.
De asemenea, cum spuneam, nu am catusi de putin incredere in presa romaneasca si consider informatiile demne de luat in seama doar atunci cand sunt venite din mai multe surse care se confirma.
Daca cineva vrea sa se amuze, poate incerca sa compare informatiile din diferite surse (ziare sau posturi TV , ca e mai usor cu telecomanda) si va vedea cat de mult difera in functie de interese.Caragiale, spre exemplu, a facut-o.(Ex. articolele despre Nemirschi)
Cand interesele converg in anumite privinte, pot fi usor identificate campaniile concertate si atunci devine amuzant cum toate parerile coincid (Ex. articolele despre Ridzi).
Re: marlanul si tzoapa de Bucuresti
Asta-i moft pe langa show-ul din decembrie '89: 20 de milioane de romani au crezut ca-i revolutie.Constantin C. wrote: Probabil una dintre cele mai celebre actiuni de manipulare prin presa este cea din 1938, cand Orson Wells a convins printr-un program transmis la radio ca martienii tocmai invadeaza Pamantul.
Aproximativ 1.000.000 (un milion) de americani s-au pus in miscare incercand sa salveze din calea invadatorilor.
Re: marlanul si tzoapa de Bucuresti
Si tu ai scapat?bnt wrote: ....Asta-i moft pe langa show-ul din decembrie '89: 20 de milioane de romani au crezut ca-i revolutie.
Re: marlanul si tzoapa de Bucuresti
Pana si protestul ia forme jalnice: daca "la ei" cand un cetatean indignat arunca intr-un oficial cu oua o face ca sa atraga atentia presei si profita de ocazie ca sa spuna ce are pe suflet, "la noi" arunca oul si-o rupe vitejeste la fuga (vezi recenta intamplare de la Timisoara). Da' probabil ca omu' n-avea incredere in profesionalismul jurnalistilor si s-a temut ca va fi citat gresit si/sau scos din context...