VTP Ca veni vorba de amplificatoare: nu stiu de unde ideea ca un amplificator, ca e de putere mica, mare, SS sau VS, nu produce decat distorsiuni!!! Unii au aceasta obsesie. Un amplificator de 50W si unul de 500W, indiferent daca e SS sau VS, folosit corect, cu un headroom de 3 dB (utilizat la 1/2 din PUTEREA NOMINALA!) dece trebuie sa produca distorsiuni neaparat??? Indiferent de tipul sau, el NU VA PRODUCE MAI MULTE DISTORSIUNI decat cele specificate de producator. Daca aceste distorsiuni, in totalitatea lor (THD + TID) sunt sub pragul de 3%, urechea umana NU LE PERCEPE!!!!! (Din pacate e dovedit stiintific).
Daca produce mai mult de 3%, atunci sigur nu e un amplificator serios, e o gluma!
- daca masori pe osciloscop, vobuloscop, orice tip de masuratoare specifica standart la amplificatoare si iei doua diferite, de exemplu o trancota Sony de serie din vremea buna si un amplif audiofil de calitate, hai sa dam un exemplu ce nu implica "politic", un KRELL, vei avea placuta surpriza sa constati ca trancota Sony nu e cu nimic mai prejos decat KRELL-ul, ba daca si insisti, ai putea gasi KRELL-ul mai nefericit in masuratori THD si alte deastea despre care mentionezi tu cu 3%.
Problema reala apare cand le pui sa le asculti cu imperfectele noastre urechi. Atunci vei constata ca cele doua amplifuri suna atat de diferit, ca parca sunt aterizate din doua galaxii diferite.
Iar daca ar fi numai asta:
Daca aceste distorsiuni, in totalitatea lor (THD + TID) sunt sub pragul de 3%, urechea umana NU LE PERCEPE!!!!! (Din pacate e dovedit stiintific).
ar fi bine, sculele bune audio nu ar mai costa enorm, ne-am descurca cu orice amplif de 50W din mormanele de trancote. Insa, pe langa aceste "dovezi stiintifice" legate de THD + TID, mai exista fara indoiala multe lucruri scapate masuratorilor standart sau chiar si celor mai aprofundate.
Daca se putea masura si specifica pe o foaie tehnica CALITATEA AUDIO, pana acum nici nu am fi avut subiect de activitate, audiofilia se vindea in toate supermarketurile si costa 2 bani la kil.
Eu nu pot intelege daca nu intelegi sau te prefaci ca nu intelegi !?
Cat priveste controlul unor difuzoare, asa cum ai specificat si cred oricine ar fi de acord cu ideea, e nevoie ca amplificarea sa satisfaca anumite cerinte functie de difuzor.
Insa la un anume punct nu cred ca ne punem de acord - eu cred ca exista difuzoare bune atat din "specia" sensibila, eficienta si cu SPL mare, dar si din specia "insensibila" cu SPL mic. Cred ca pe orice alegere de difuzor se poate ajunge la o anume calitate buna in audio. Astfel, fiecare "specie" de difuzor are nevoie de o amplificare potrivita. In timp ce unul eficient se descurca cu cativa watzi nesimiti, altul mai ineficient are nevoie de "aparat de sudura" ca sa-si arate talentul. Eu nu cred ca adevarul este doar la una dintre parti
si mai cred ca secretul calitatii sta mai mult in detalii decat in marile principii. Lucrul asta mi-o dovedesc multe auditii de aparate care in ciuda unor logici tehnice pot suna bine sau pot suna prost. Insa THD+TID sub 3% nu dovedeste NIMIC. Deasemenea restul datelor tehnice si masuratorilor nu sunt decat ajutatoare si nu pot garanta CALITATEA.
Lucrul asta se aplica atat la difuzoare, cat si la amplificatoare.
Iar din ce am auzit eu pana acum, sunt mult mai multe sanse de calitate cu un amplificator relativ puternic decat cu unul anemic, atunci cand discutam de solid state. Daca discutam insa despre tuburi, discutia se schimba si nu ar trebui sa facem o ciorba teoretica.
doru daca ma gandesc bine, in conditiile tale acustice niste panouri electrostatice ar avea sanse foarte mari de potriveala iar loc ai destul. Problema lor cea mai nasoala este ca necesita amplificari extrem de zdravene si potente care sa faca fatza unor sarcini complicate, deci amplificari SCUMPE. Sunt multi care s-au bucurat degeaba la panouri gasite cateodata la preturi imbietoare ca ulterior sa afle ca le mai trebuie o carutza de bani pentru o amplificare potrivita (si potenta).
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.