Belt drive vs. direct drive...

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
hagiufa
Posts: 11
Joined: 08 Oct 2014, 16:39

Re: Belt drive vs. direct drive...

Post by hagiufa »

Salutare !
Am primit recent din canada un pick-up yamaha yp-d6 ( dd ) .
nu are selector de tensiune , asa ca sunt nevoit sa folosesc un traf de la 220v la 110v , dar frecventa este de 50hz . Este o problema ca nu am 110 v/60hz ?
Pentru controlul turatiei folosec partea de 50hz a stroboscopului . Problema am avut cu potentiometrele care nu erau de loc stabile ,probabil varsta isi spune cuvantul ( fabricatie '78/'79 )
dar la recomandarea mai multor persoane le-am curatat cu gaz de bricheta si acum sunt ok .
Citind pe forum am inteles de ce atunci cand l-am alimentat prima oara , fara platan , axul se invartea "sacadat" In prima faza am crezut ca a patit ceva pe drum .
Astept un raspuns la problema referitoare la frecventa !
va multumesc anticipat !

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Belt drive vs. direct drive...

Post by momolo »

hagiufa wrote:Este o problema ca nu am 110 v/60hz ?
din ce stiu eu nu e nici o problema, partea electronica nu depinde de frecventa retelei, doar (asa cum ai observat) stroboscopul afiseaza functie de frecventa retelei.
hagiufa wrote:Problema am avut cu potentiometrele care nu erau de loc stabile ,probabil varsta isi spune cuvantul ( fabricatie '78/'79 )
dar la recomandarea mai multor persoane le-am curatat cu gaz de bricheta si acum sunt ok .
era mai potrivit un spray de contacte dedicat, de calitate. Insa in timp, indiferent de gaz sau spray potentiometrele vor face din nou figuri. Indicat ar fi sa-l folosesti, daca l-ai depozita, dupa un an ar face aceleasi probleme. Potentiometrele ar trebui desfacute si curatate de un mester sau inlocuite cu unele noi.
hagiufa wrote:Citind pe forum am inteles de ce atunci cand l-am alimentat prima oara , fara platan , axul se invartea "sacadat" In prima faza am crezut ca a patit ceva pe drum .
daca insisti sa-l alimentezi fara platan o sa-l strici. Se poate strica partea electronica pentru regulator-motor. La majoritatea DD-uri chiar scrie pe sasiu sub platan sa nu alimentezi fara sa platan!

Dupa cum arata acest model e posibil sa fie un OEM, probabil comnadat la CEC sau/si Micro Seiki (oricum, bratul cam seamana a Micro Seiki anii '70)
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

hagiufa
Posts: 11
Joined: 08 Oct 2014, 16:39

Re: Belt drive vs. direct drive...

Post by hagiufa »

Salut !
L-am alimentat fara platan ca nu mai aveam rabdare , trebuia sa vad daca merge , mai ales ca a fost desfacut coletul la vama fara sa ma cheme cineva si pe mine .
Crezi ca se gasesc potentiometre sa se potriveasca 100% ( valoare , forma , dimensiune ) ?
Vreau sa inlocuiesc cablurile audio cu mufe , este indicat ?

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Belt drive vs. direct drive...

Post by momolo »

hagiufa wrote:Salut !
L-am alimentat fara platan ca nu mai aveam rabdare , trebuia sa vad daca merge , mai ales ca a fost desfacut coletul la vama fara sa ma cheme cineva si pe mine .
nu e nevoie sa te justifici. Ti-am spus doar ca sfat, sa te ajut, sa sti pe viitor.
hagiufa wrote:Crezi ca se gasesc potentiometre sa se potriveasca 100% ( valoare , forma , dimensiune ) ?
Vreau sa inlocuiesc cablurile audio cu mufe , este indicat ?
apeleaza la un mester profesionist (nu un Dorel) pentru potentiometrii. Probabil montajul electronic necesita si o inlocuire de electrolitici, aparatul e foarte vechi si in cazul acesta inlocuirea nu afecteaza sunetul (nu are cum) dar il poate salva de la un defect grav provocat de condensatori pe duca. Oricum, daca nu esti mester, nu te baga. Internetul iti poate da iluzia ca e simplu, dar nu e. Daca vrei o recomandare de mester (pentru care garantez) comunicam numai pe pm.
Cat priveste mufele, din nou recomand sa nu te bagi daca nu esti experimentat ca "surubar". Evident, este o idee buna sa-i pui mufe ("haurite") deoarece poti schimba cabluri phono, adica specia de cablu audio care conteaza cel mai mult din cate au fost inventate pe lumea asta. Diferentele (audio) date de cablul phono sunt chiar enorme. Defapt istoria "cablurilor audiofile" incepe din 1946 cand pentru prima oara a fost observat fenomenul in cazul unui cablu montat intre o doza si un preamplificator de semnal mic (evident!). Faptul ca din trancota atarna un "matz" te limiteaza la alegerea facuta de producator (in materie de cablu). Poate acea sarma e buna (si mai mult ca sigur, e buna) dar pot exista altele si mai bune (= potrivite) deoarece sarma depinde atat de doza cat mai ales de preamplificator. Si o sarma buna (= potrivita) in sistemul audio A nu e obligatoriu buna in sistemul audio B.
Evident, mufele trebuie sa fie "haurite" si nu ti-o zic ca stecherar sef ci chiar din punct de vedere tehnic/teoretic. In cazul dozelor avem deaface cu semnale electrice extrem de mici. Cu cat curentul si tensiunea sunt mai mici, cu atat influenta conductorului si contactelor este mai mare. Chestie perfect explicabila teoretic. Conteaza (evident) chiar si mufele "tata" care intra in mufele "mama" RCA.
In concluzie, nu te baga unde nu te pricepi, plateste pe cineva care se pricepe.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

catacore
Posts: 111
Joined: 22 Nov 2014, 06:00

Re: Belt drive vs. direct drive...

Post by catacore »

momolo wrote:daca insisti sa-l alimentezi fara platan o sa-l strici. Se poate strica partea electronica pentru regulator-motor. La majoritatea DD-uri chiar scrie pe sasiu sub platan sa nu alimentezi fara sa platan!

momolo, in cazul asta cum as putea sa verific apasarea (daca se "pupa" cu ce scrie pe potentiometru) la un JVC QL Y5F? Pentru ca la modelele astea ultra-sofisticate nu ai apasare fara rotatie.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Belt drive vs. direct drive...

Post by momolo »

catacore wrote:momolo, in cazul asta cum as putea sa verific apasarea (daca se "pupa" cu ce scrie pe potentiometru) la un JVC QL Y5F? Pentru ca la modelele astea ultra-sofisticate nu ai apasare fara rotatie.
modelul acesta de JVC il are un prieten care intamplator este si forumist. JVC-ul asta l-am vazut/auzit la el (defapt am mers impreuna sa-l cumpere de la un grec). Manuale gasesti aici la liber:
http://www.vinylengine.com/library/jvc/ql-y5f.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu am retinut daca are buton de oprit motorul platanului in timp ce bratul este activ. Eu am avut un singur pickup cu brat electronic, Denon DP-47F si acela avea posibilitatea sa opresti platanul dintr-un buton in timp ce bratul electronic era activ si astfel il puteai pune unde vrei (pe platan, pe un cantar electronic).
Daca JVC-ul asta nu are buton de oprit rotatia platanului (in timp ce bratul este activ), nu ai cum masura apasarea cu un cantar (electronic). Asa cum am spus (defapt nu stiu sigur daca la toate, insa asa e logic) daca scoti platanul la un DD si dai drumul la motor, poti arde electronica (evident, cea care se refera doar la motorul DD. Partea electronica a bratului e alta poveste).

Image
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

catacore
Posts: 111
Joined: 22 Nov 2014, 06:00

Re: Belt drive vs. direct drive...

Post by catacore »

nu are buton de oprit platanul.

eu avand probleme cu el la partea de apasare/antiskating, l-am deschis si am incercat sa-i curat potentiometrele cu spray de contacte (cu ulei - ca asa mi-a zis la magazin ca-i mai bine). Asa incat am scos rotitele de plastic din potentiometre, iar cand le-am pus inapoi am constatat ca cursa potentiometrului e mai mare decat intervalul 0-3 grame de pe potentiometru. Acuma nu mai sunt sigur de corelarea corecta intre potentiometre si rotitele lor. Probabil ar trebui masurat "zero"-ul potentiometrului (cu voltmetrul?) si infipta rotita in pozitia aia. Sau zero-ul potentiometrului e intotdeauna la capatul din stanga al cursei potentiometrului?

manualele le-am descarcat si eu depe vinylengine.

cum ti s-a parut ca suna pickup-ul?

hagiufa
Posts: 11
Joined: 08 Oct 2014, 16:39

Re: Belt drive vs. direct drive...

Post by hagiufa »

Salutare !
Se intampla ceva cu http://www.vinylengine.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ? sau am eu probleme cu calculatorul , ca nu mai pot accesa site-ul ?
stiti pe cineva in constanta care poate face o revizie / service ? am spus mai devreme ca intentionez sa inlocuiesc cablurile cu mufe plus ca am fost sfatuit sa sa inlocuiesc si condensatori . Un electronist bun stiu dar asi vrea pe cineva care are cunostinte in domeniul TT , ma gandesc ca ar fi nevoie si de ceva verificari la brat , mecanica de autoreturn .partea de cueing am impresia ca e putin cam " brutala " pe coborare .
Multumesc !

User avatar
Micky
Posts: 116
Joined: 04 Oct 2008, 11:49
Location: Eugene, OR, US

Re: Belt drive vs. direct drive...

Post by Micky »

hagiufa wrote:Salutare !
Se intampla ceva cu http://www.vinylengine.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ? sau am eu probleme cu calculatorul , ca nu mai pot accesa site-ul ?
Eu pot intra pe vinylengine

catacore
Posts: 111
Joined: 22 Nov 2014, 06:00

Re: Belt drive vs. direct drive...

Post by catacore »

Micky wrote:
hagiufa wrote:Salutare !
Se intampla ceva cu http://www.vinylengine.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ? sau am eu probleme cu calculatorul , ca nu mai pot accesa site-ul ?
Eu pot intra pe vinylengine

Si eu pot intra acum, insa am avut vreo doua zile, acum 2-3 saptamini, cand nu am putut intra deloc.

hagiufa
Posts: 11
Joined: 08 Oct 2014, 16:39

Re: Belt drive vs. direct drive...

Post by hagiufa »

Eu nu pot intra nici pe http://www.vinylengine.com" onclick="window.open(this.href);return false; nici pe http://www.hifiengine.com" onclick="window.open(this.href);return false; :(

User avatar
remoteviewer1
Posts: 926
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: Belt drive vs. direct drive...

Post by remoteviewer1 »

In ultima vreme nu le-au mers site-ul, mai mult a fost cazut, eu am incercat si de la birou si aceasi problema. Cam nasol ca vinilist fara vinilengine...
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Belt drive vs. direct drive...

Post by momolo »

Si eu am constatat aproximativ acum o saptamana (nu tin minte precis) ca vinylengine nu mergea (la mine). Acum merge.

catacore, ar fi indicat sa apelezi la oameni care se pricep. Din cate estimez (cazul e clasic), posibil sa reusesti pana la urma sa distrugi acel JVC si dupa aceea va fi mai greu (si mai scump) de restaurat de catre un profesionist (in caz ca nu esti din cale afara de harnic sa-l strici irecuperabil - aceste aparate pot avea CI dedicate care nu se mai gasesc).

hagiufa, iti pot recomanda un specialist din Bucuresti (care stie sa repare asa ceva). Din cate deduc (pentru ca nici unul nu scrieti locatia la profil) nu esti din Bucuresti. Caz in care ai putea expedia trancota prin posta.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

hagiufa
Posts: 11
Joined: 08 Oct 2014, 16:39

Re: Belt drive vs. direct drive...

Post by hagiufa »

momolo , multumesc ! incerc sa gasesc pe cineva in constanta . vreau sa evit transportul prin curier , mai ales dupa "analize" . ar fi pacat sa patesca ceva pe drum . stiu pe cineva in constanta care este foarte bun pe difuzoare ( bobine ) si din cate-mi amintesc a pomenit ceva si de TT . Trebuie doar sa recuperez un telefon unde am ( sper ) agenda

User avatar
remoteviewer1
Posts: 926
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: Belt drive vs. direct drive...

Post by remoteviewer1 »

Un articol interesant despre motoarele electrice gasiti mai jos. Motoarele fara santuri in stator si perii, de Curent Continuu par a fi cele mai potrivite pentru aplicatiile unde se doreste a evita efectul de "cogging"-mici fluctuatii de cuplu provocate intrepatrunderea celor doua campuri magnetice ale rotorului si statorului la motoarele fara perii (utilizate in aplicatii in care se pune accentul pe longevitatea utilizarii-invariabil periile se uzeaza dupa o anumita perioada).
Regardless of any cost differential, however, for many applications,
slotless brushless DC motors will be the preferred choice to resolve
specific requirement issues. While advances in electronics are
beginning to be applied that promise to reduce normal cogging in
slotted products as a step toward making these motors more smoothrunning
and quiet, the industry is not there yet: slotless motors
remain the best alternative where cogging and life are defining
performance issues.
Pentru cine are rabdare sa citeasca intregul articol:
https://www.servo2go.com/support/files/ ... NOLOGY.pdf

Pick-up-ul meu Kenwood DD are exact acest tip de motor(fara perii/sloturi stator in CC) si are un sunet organic, carnos fata de alte DD avute prin casa. Pentru posesorii/iubitorii de Direct-Drive-uri, asta e cel mai bun tip de motor de avut dupa parerea mea, cu fluctuatii cat mai reduse.

La belt drive constanta de elasticitate a curelei pesemne filtreaza aceste mici variatii de cuplu, diferenta dintre high-end si hi-fi constand probabil in lipsa de compromisuri in locurile unde conteaza cu adevarat in sunetul final din constructia unui pick-up. My 2 cents.
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

Post Reply