MAGNETOFON ( reel to reel )

A fost odata ca niciodata
Post Reply
User avatar
nicumur
Posts: 340
Joined: 03 Oct 2008, 17:57

Re: MAGNETOFON ( reel to reel )

Post by nicumur »

Imi pare rau, dar am un aparat foto de toata jena, imi este imposibil sa pun o poza mai buna :evil:

http://yfrog.com/0zhpim0085j" onclick="window.open(this.href);return false;
"Forumul nu e o anexă a dormitorului sau a closetului de-acasă. E o ieşire în lume, cu tot ceea ce o asemenea ieşire presupune, de la veşmînt la discurs." - ANDREI PLESU

User avatar
LEKTOR
Posts: 1774
Joined: 05 Oct 2008, 16:08
Location: Audiofilsburg

Re: MAGNETOFON ( reel to reel )

Post by LEKTOR »

http://live.audiogon.com/cgi-bin/ces.pl ... RMF09&#OPH" onclick="window.open(this.href);return false;
... living a vi(ntage)king analog lifestyle in a digital world ...

User avatar
LEKTOR
Posts: 1774
Joined: 05 Oct 2008, 16:08
Location: Audiofilsburg

Re: MAGNETOFON ( reel to reel )

Post by LEKTOR »

F. RAR - Technics RS 1800 modificat - http://www.j-corder.com/Vader_1800.html" onclick="window.open(this.href);return false;

( RS 1800 ARE 3 VITEZE, inclusiv 76 cm/sec )
... living a vi(ntage)king analog lifestyle in a digital world ...

User avatar
LEKTOR
Posts: 1774
Joined: 05 Oct 2008, 16:08
Location: Audiofilsburg

Re: MAGNETOFON ( reel to reel )

Post by LEKTOR »

... in sfirsit de vinzare ... SONY super mag

http://www.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl? ... 1261882665" onclick="window.open(this.href);return false;

( de faptul il vinde tipul care reconditioneaza / upgradeaza magurile Technics )

Specs la acel mag - pe banda FECR - 20-47 KHZ !!!!

http://www.obsoletemedia.com/tapedecks/sonytc880.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
... living a vi(ntage)king analog lifestyle in a digital world ...

User avatar
LEKTOR
Posts: 1774
Joined: 05 Oct 2008, 16:08
Location: Audiofilsburg

Re: MAGNETOFON ( reel to reel )

Post by LEKTOR »

SUPER MEGA EXTRA RAR - http://cgi.ebay.de/Technics-RS-777-THE- ... 3357069f39" onclick="window.open(this.href);return false;
... living a vi(ntage)king analog lifestyle in a digital world ...

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14340
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: MAGNETOFON ( reel to reel )

Post by momolo »

Le-am pus si la sectiunea cu cass-uri insa contin si maguri:

http://www.tapeheads.net/showthread.php?t=1627" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.tapeheads.net/showthread.php?t=1627&page=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Linkul il consider just, drept, defapt trateaza masinile pe banda magnetica, chit ca sunt cass-uri, chit ca sunt maguri, sunt puse cele care se considera a fi top sunet.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Obelix
Posts: 1444
Joined: 19 Jan 2009, 13:01

Re: MAGNETOFON ( reel to reel )

Post by Obelix »

Ultima "achizitie" : un Sony TC-377 (poza e de pe Net, iar eu la job cu scula in portbagaj...)
Afara e "ca nou" in interior... habar nu am... :wink:
Image

User avatar
West
Posts: 504
Joined: 20 Nov 2008, 08:22

Re: MAGNETOFON ( reel to reel )

Post by West »

Pentru melomanii obisnuiti, magnetofonul era scula de piratat viniluri pe vremuri. Ca alta sursa de muzica pentru magnetofon nu era si nici acum nu este. Doar nu s-ar spurca magnetofonii la cd-uri. :mrgreen: Decit doar sa le scape de digitalita. :roll:
Ma intreb daca macar in State se considera pe vremea aceea ca piratezi la viniluri. :D

Obelix
Posts: 1444
Joined: 19 Jan 2009, 13:01

Re: MAGNETOFON ( reel to reel )

Post by Obelix »

"Piratajul" a inceput sa supere odata cu "digitalizarea" si Internetul, cand copia se raspandeste cu viteza gripei porcine si la un nivel calitativ (cvasi...) identic cu originalul din magazin...

User avatar
West
Posts: 504
Joined: 20 Nov 2008, 08:22

Re: MAGNETOFON ( reel to reel )

Post by West »

Dracu i-a pus sa scoata digital? :lol:

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14340
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: MAGNETOFON ( reel to reel )

Post by momolo »

Pai (si) din cauza asta a decazut industria muzicala. Nimic de calitate nu se face fara bani.

Vinilul nu poate fi piratat decat in caz ca ai masina de taiat matrita si presa de facut LP-uri. Copierea pe banda necesita timp real, ori noi traim in epoca vitezei si a grabei. Ne grabim sa facem 100 de lucruri proaste si superficiale in loc de unul singur de calitate.

Vinilul si banda magnetica dadeau de munca si deci paine la multi. Cauzele sunt simple:

-piratarea e un chin, tre' sa stai sa pazesti traconta/ele copietoare pe banda in timp real (un CD de 80 min il copiezi in digital in 5 minute, un fisier il poti lua si in 10 secunde daca ai "tzeava", faceti socoteala timpului !)

-LP-ul se uzeaza, se sparge, se zgarie avand o durata de viata extrem de scurta daca nu e tinut la pastrare. Asta face ca sa poti vinde acelasi LP la acelasi om de mai multe ori. Asta face ca sa existe motivul permanent de reeditare, restantare dupa o anume perioada de vreme cand toate copiile vandute au acumulat vechime si deci putine au mai scapat intregi. Asta face ca intr-un final industria copierii legale sa aiba tot timpul de lucru, deci mereu sunt vanzari si in rezultat, bani, iar daca sunt bani apare si marfa de calitate in serie mare.

-LP-urile si benzile sunt grele raportate la informatia continuta. Pe drepturi de autor defapt se plateste doar informatia, astfel ca trebuie sa transporti tone de material pe putina informatie (care devine pretioasa) si deci nu trebuie sa inventezi "tone" informatie ca umplii suportul digital foarte incapator, care este ca material, putin si lipsit de valoare.

Se adauga castigul mult mai mare al transportatorilor pentru ca echivalentul unei dube pline cu CD-uri audio este un TIR-uri plin cu viniluri. Apoi intervine descarcatul in depozite si magazine, etc. Toti au mai mult de lucru cu vinilurile si benzile decat cu digitalele, deci mai multi bani rulati si mai multa lume implicata dar si mai multe familii cu o paine de mancat.

-sculele analogice sunt nefiabile. Acul la doza se uzeaza sau se duce intr-o clipa de apasare cu degetul :lol: sau cand femeia de serviciu sterge praful, capetele la tape-machines se duc, se uzeaza curelele, axele, parghiile, motoarele, tot timpul trebuiesc re-reglate, reparate, aliniate, azimutate, surubarite, etc. Exista si un comert cu piese de schimb, deci alte joburi pentru alti oameni.

-sculele analogice inghit mult material si multa manopera. Au de lucru mai multi oameni. Nu numai electronistii ci si ing. mecanici sau alte specialitati. Proiectarea lor necesita o munca foarte elaborata si complicata, dand un job la mai multi proiectanti, deci mai multe familii cu o paine de mancat.

-datorita copierii 1/1 este necesara mai multa munca de arhivare, deci alte joburi pentru alte specializari si putem ajunge pana la spatiul imobiliar mai mare care inseamna alti bani, alte joburi si alte familii care au de mancat o paine.

Se pot gasi multe atribute insa e cert un lucru - "lumea analogica" da o paine de mancat la multa lume iar in final pana si muzicienii sunt platiti mai bine pentru ca e de ajuns sa faca un album de 40 minute de calitate, nu trebuie sa umple 80 de minute cu tampenii.
Culmea, pana si consumatorii sunt mai multumiti pentru ca suna pur si simplu mai bine iar cei pasionati .... :D au mereu de lucru! (curatat discuri, reglat brate pickup si capete tape machines, arhivare, scris liste cu pixu', uns motoare, schimbat curele, etc,etc).

Ideea e simpla, faceti o statistica cat timp consumati pentru a asculta exclusiv muzica (fara alte activitati). O sa vedeti ca foarte putin. In conditiile astea capacitatea enorma de stocare a digitalului cat si facilitatile de accesare/copiere si utilizare sunt in mod real neimportante (pentru cei normali, nu cei invalizi).

Practic digitalul face ca putini oameni sa vanda la multi oameni. Asta da putere celor putini contra celor multi. Vedeti astazi pe ce aparate (digitale) se cer sume fabuloase, banii de o masina buna, de o casa, etc. Uitati-va sub cutii si veti vedea niste circuite care au fost produse de roboti in cateva secunde, au consumat infim de putina materie prima si au dat ....o paine la foarte putini oameni (cateodata o paine foarte buna, dar la putini). Asta duce la un soi de monopol iar preturile ajung sa fie aiuristice. Dar duce si la o devalorizare morala, muzica e vanduta la tona, e piratizata la tona, aparatele tip "scobitoare" chinezeasca sunt si ele vandute la tona si au devenit consumabile, costa putin astfel ca daca se strica direct la pubela, altul!
Asta face sa lase fara paine inca o categorie, depanatorii electronisti.

:D Fara indoiala, Obelix ar spune ca e mai buna lumea fara smecherii care iti repara TV-ul pe lampi toata viata din luna in luna. Dar totusi, trecand la subtilitati trebuie sa observam ca din ce in ce mai putini au din ce in ce mai multa putere si bani. Asta nu-i de bine, iar daca observam si devalorizarea morala nu stiu care e viitorul..... :roll: Deja muzica comerciala a ajuns un gunoi "furajer" varsat cu tonele, ieftin, prost si mult, asta fiind deviza. Artistii de alta data care incepeau creatia si munca muzicala pe instrumente clasice (pian, chitara, etc) dispar pentru ca se formeaza greu (ani de mers la scoala cu vioara in spinare, ani de zdranganeala si multa repetitie) si produc putin, nu mai prezinta interes si sunt depasiti intr-o lume grabita, superficiala si care are acces facil la tone de informatie si muzica. Artistii traditionali sunt inlocuiti cu cei care produc muzica pe computer asa cum produc chinezii teneshi pe banda rulanta, orice pustiulache invata sa utilizeze niste softuri si apoi cu un PC "produce" muzica stand pe scaun la el in dormitor. Se poate spune ca e foarte bine, e concurenta mai mare, se pot gasi mai repede cei talentati.....intrebarea este, talentati la ce ?!

Digitalul e comod, facil, ergonomic, stocheaza imens pe o infima grauntza de siliciu insa intrebarea apare, ce sa stocheze ?! Daca ieftinesti muzica "la kilogram" (pentru ca orice handicapat o poate "produce" pe doi lei) oare ii va creste valoarea sau poate doar ucizi calitatea si valorile autentice ? (sufocate si ingropate sub tonele de gunoi)

Mai este un mic argument, vinilul si banda fac ...educatie! Nu mai merge cu skip, daca vrei alta piesa trebuie sa derulezi sau sa misti bratul la pickup, asta implica efort. Astfel ca in loc de o "derulare" pe skip in care stai imbecilizat pe canapea cu telecomanda in mana, tre' sa stai sa asculti tot albumul si deci nu mai este posibil cazul in care ascultand primele 10 sec din piese (pe "derulare skip") sa dai dupa aia "verdictul" albumului, de cele mai multe ori complet gresit. Iar un astfel de "verdict" gresit duce la viitori autori gresiti si apoi la un viitor consumator gresit. E un lantz.

Si apropos de banda magnetica, Iosif Sava intrebat ce face el cand nu asculta muzica (clasica), raspunde "- Cand nu ascult, derulez!" :D
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Kostas
Posts: 1479
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: MAGNETOFON ( reel to reel )

Post by Kostas »

Venind in Romania in 1990 Celibidache este intrebat de ce este asa pornit impotriva inregistrarilor si raspunde - Pentru ca sunt o conserva, un gunoi! , iar un tanar il intreaba "Atunci inregistrarile digitale ce sunt ? la care maestrul raspunde - Si mai rau, sunt raul absolut !

Ca sa interpretez, este binestiuta pozitia lui Celibidache impotriva inregistrarilor deoarece sterlizeaza realitatea muzicala, multidimensionala, cu traire, atmosfera, comunicare, greu de reprodus. Pe un singur maestru de sunet l-a felicitat la Munchen, pentru ca acesta intervenise minimal in inregistrare, reusind sa nu o sterlizeze. Cel putin pentru muzica de tip clasic lucrurile sunt foarte delicate iar digitalul este "mai mult informativ", cam cum ai citi ziarul.
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

Obelix
Posts: 1444
Joined: 19 Jan 2009, 13:01

Re: MAGNETOFON ( reel to reel )

Post by Obelix »

West wrote:Dracu i-a pus sa scoata digital? :lol:
*
Pai la origine a fost scos TOCMAI pentru ca nu se putea copia... :mrgreen:
(nu ma refer, evident, la copia pe banda...)

User avatar
West
Posts: 504
Joined: 20 Nov 2008, 08:22

Re: MAGNETOFON ( reel to reel )

Post by West »

Kostas wrote:Venind in Romania in 1990 Celibidache este intrebat de ce este asa pornit impotriva inregistrarilor si raspunde - Pentru ca sunt o conserva, un gunoi! , iar un tanar il intreaba "Atunci inregistrarile digitale ce sunt ? la care maestrul raspunde - Si mai rau, sunt raul absolut !
Ti se pare atit de relevanta povestea aceasta? Pentru cine? Pentru fanii vinilului? Ce crezi, i-a uns la suflet pentru ca Celibidache le-a spus ca asculta din conserva si gunoi? Adica dintr-o conserva culeasa din gunoi? :mrgreen:
Si in 1990 vinilul inca era puternic.
Probabil ca digitalul i se parea vulgar in conceptie, de aceea l-a urcat la nobilul rang de rau absolut. Il speria, ca tot ce este nou pe unii virstnici.
Eu sint sigur ca daca ar mai fi trait si dirijat, ar fi inregistrat pe ruptelea, fara sa mai intrebe daca banutul ii vine din 1si0 sau din sinusoide. :lol:

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14340
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: MAGNETOFON ( reel to reel )

Post by momolo »

Probabil ca digitalul i se parea vulgar in conceptie, de aceea l-a urcat la nobilul rang de rau absolut. Il speria, ca tot ce este nou pe unii virstnici.
Eu sint sigur ca daca ar mai fi trait si dirijat, ar fi inregistrat pe ruptelea, fara sa mai intrebe daca banutul ii vine din 1si0 sau din sinusoide.
ti-ai pus vreo clipa problema ca exista si combinatia de ureche buna insumata cu experienta reala in a asculta (cu adevarat) ceea ce trebuie si merita ?! (analog si digital).
Iar daca pe vremea aia digitalul era inapoiat, de ce azi ne minunam cum suna unele modele de CDplayer fabricate in anii 80 sau unele inregistrari digitale dinainte de 1990 ?!
Nu crezi ca Celibidache intrase in diverse studiouri profy ca sa auda ce trebuie ? Si nu crezi ca avea dreptul sa-si dea cu parerea ?!

...Problema lui era ca traia muzica.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Post Reply