AUTO - Despre masini (si soferi)

Doar o vorba sa-ti mai spun
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Noile Logan si Sandero analizate foto. Mie unul nu-mi place noul Logan, este lipsit de originalitate, pare mai butucanos, are prea multe ambutisari aiurea (linii impure...dar asa e moda actuala de prost gust) aduce din spate cu Skoda, la faruri si bot seamana cu VW, dintr-o parte parca e masina coreeana, etc.
Sandero insa imi pare schimbat in mai bine, cel de acum e tare uratel.
Bordul nou insa pare mai OK decat cel vechi desi eu unul m-am obisnuit cu ceasurile si cadranul LCD de la bordul actual. As fi vrut ceva in idee de continuitate desi cele 3 ceasuri rotunde dau binisor. Scaunele noi arata foarte bine in aceste foto dar nu cred ca ceea ce vedem acum este model standard, posibil numai varianta cea mai scumpa.
O imbunatatire care ar trebui adusa neaparat la modelul Logan actual este capacul portbagajului. La asta nou nu vad din foto cum se deschide; ar trebui sa se desfaca cu tot cu luneta spate ca degeaba ai portbagaj mare daca gura de incarcare e mica precum la actualul Logan. Din punctul asta de vedere Dacia Solenta/Supernova era foarte reusita. Cu astea am carat lucruri care nu pareau sa incapa intr-o masina normala (plinte, galerii, ditamai cutiile, etc, o data am carat cu o Supernova 17 saci de ciment si un snop de plinde de parchet!) in timp ce in actualul Logan nu incape nimic mai voluminos desi spatiul interior e mai mare.

In concluzie (opinia mea) nu dau pe spate de noile modele, par niste banalitati, niste mediocritati in designul actual de duzina cand nu mai recunosti o marca de alta (care sa fim realisti, se afla in era mediocritatii si prostului gust!) si astfel, cred eu, doar pretul le salveaza....sau nu...

Cand a aparut primul Logan piata nu oferea asa ceva, o masina simpla, ieftina si robusta. De aceea a avut mare succes. Dar momentul actual e diferit, concurenta s-a ascutit, multe branduri au invatat lectia si deja sunt multe oferte pe sectorul asta de piata.

Si deja faima de fiabiliatate a Loganului model actual a scazut in ultimii ani, adica nu le mai fac tot atat de bune ca primele.

http://0-100.hotnews.ro/foto/logan-2-vs ... sandero-1/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
MariusO
Posts: 133
Joined: 11 Oct 2008, 08:09
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Despre masini

Post by MariusO »

Niste oameni care iau detaliile in serios (pentru ca pentru multi posesori de masina, sistemul audio e un detaliu):

http://www.theabsolutesound.com/article ... e=email-20" onclick="window.open(this.href);return false;

bnt
Posts: 425
Joined: 10 Jul 2009, 21:21

Re: Despre masini

Post by bnt »

Interesant cum la altii politica de prevenire chiar functioneaza: "from 2000 to 2009, the death rate (...) decreased 25 percent for car wrecks, the study found. Improved traffic safety measures might be responsible for the decline in car-crash deaths."
http://vitals.nbcnews.com/_news/2012/09 ... ashes?lite" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Cum arata uzina Dacia dupa noi investitii. Vechile modele predau stafeta noilor Logan, Sandero si Sandero Stepway:

http://0-100.hotnews.ro/2012/10/22/vide ... o-stepway/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

http://ro.stiri.yahoo.com/b%C4%83sescu- ... 59152.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Opinia nemiloasa a unui strateg francez: Renault e o marca muribunda eclipsata de Dacia:
http://0-100.hotnews.ro/2013/01/22/opin ... -de-dacia/" onclick="window.open(this.href);return false;

Am avut in trecut deaface cu manageri, ingineri si arhitecti francezi si astfel am ajuns la unele concluzii personale (care, in timp, au coincis cu ale altor conationali):
- sunt aroganti, infatuati, umflati in pene cu nasul pe sus si surzi la ce le-ar spune "aia de jos" de care cauta sa se izoleze.
- stau izolati in birouri izolate, la usa secratara e un cerber de care nu trece nimeni, trebuie sa programezi intalniri chiar in cazuri urgente pentru care timpul e factor decisiv.
- toti stiu engleza, le spui ca nu sti franceza, le vorbesti in engleza si....continua sa-ti raspunda tot in franceza...noroc ca franceza seamana cu romana si o prinzi usor dupa ureche.
- au cerinte aberante care sfideaza logica, realitatea, bunul simt, realitatile locale, etc si vor sa le aplice cu o incapatanare incredibila. Neamul asta francez mi se pare ca dupa zgarcenie absurda e caracterizat de incapatanare absurda. In general esueaza constant in tot ce vor sa faca aici in Romania unde nimic nu merge ca in Franta dar nu se invata minte.
- aura care pluteste in jurul Frantei e falsa, de cele mai multe ori constati ca sunt niste tarani prosti ascunsi dupa un aer foarte pretios si arogant.
- tot ce se face pentru ei cere un efort mai mare decat in mod normal tocmai datorita observatiilor de mai sus. Neamul lor e stratificat foarte clar pe categorii sociale, aia de sus au "mai multe coaie" decat aia de jos care trebuie sa faca toata treaba dupa care primesc praful de pe toba. In Franta exista discrepante salariale mai mari ca in lumea anglo-saxona.

Dupa o vreme de astfel de constatari am ajuns la concluzia ca Franta inca are nivelul de trai pe care-l are si nu-l merita, in special datorita coloniilor si neo-coloniilor printre care Romania se numara.
Nu-mi par sa aiba un viitor foarte stralucit iar noi ar trebui sa ne gasim niste "prieteni nationali" ceva mai de perspectiva. Problema este ca neamul nostru nu se preteaza nici pe managementul francez si nici pe ala anglo-saxon ci pe ceva oarecum hibrid. De aceea imi explic succesul austriecilor (in afaceri mari) si italienilor (in afaceri low level) in Romania.

Si in privinta DACIA succesul imi este explicabil prin calitatea romanilor de acolo. Este o bucatica care nu a fost demolata din fosta "industrie ceausista". In anii 90 toti tradatorii de neam care au condus aceasta tara ne indesau cu ideea ca suntem prosti, puturosi, inapoiati, ca toata industria romaneasca e un gunoi de fier vechi. Succesul actual al uzinei DACIA demonstreaza ce s-ar fi putut face daca tara nu ar fi fost condusa de tradatori, mincinosi si talhari.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
MariusO
Posts: 133
Joined: 11 Oct 2008, 08:09
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Despre masini

Post by MariusO »

Momolo, nu stiu care a fost expunerea ta vis-a-vis de francezi, dar, privind prin prisma unuia care a lucrat direct cu ei pentru mai mult de trei ani,nu cred ca puteam sa surprind caracteristicle mentionate mai sus, mai bine decat ai facut-o tu deja.Si da, 101% de acord ca nivelul lor de dezvoltare actual se datoreaza "coloniilor", fie ca acestea se numesc Algeria, Niger, Botrswana,Mali sau "guri de oxigen" precum Dacia,Brd,Orange,Veolia sau GDF Suez in Romania, care pompeaza puternic venituri pt grupurile-mama.

User avatar
Schindler
Posts: 393
Joined: 28 Oct 2008, 11:13
Location: Constanta

Re: Despre masini

Post by Schindler »

Sa nu uitam de ARO si de minunata privatizare a fabricii :
http://despreoamenisimelci.ro/?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;
E un film despre masini, despre francezi si despre cum se privatizeaza 99% din intreprinderile din Ro.
Desigur filmul e o fictiune , si personajele sint fictive - orice asemanare cu realitatea este pur si simplu foarte mare.
"Stop hearing music. Start listening to it."

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Schindler wrote:Desigur filmul e o fictiune , si personajele sint fictive - orice asemanare cu realitatea este pur si simplu foarte mare.
un rahat de film penibil, vulgar, tamp, stupid, pe alaturea cu orice realitate concreta, etc, in specificul cu care (cei mai multi) s-au obisnuit sa vada (daca au rabdarea) de la cinematografia autohtona de doi lei. Oricum, pentru ce se intampla in tara asta pana si o asemenea productie este o performanta!
Insa este o "evolutie" fireasca si aliniata cu restul lucrurilor - inainte de 89 aveam actori exceptionali in filme (impuse politic sa fie) proaste, acum avem si actori prosti, si filme proaste (in mod natural ca nu le mai impune nimeni, nimic!) dar si un public pe masura! Dupa 1990 vulgaritatea, primitivismul si prostia s-au dezlantuit ca o furtuna pe ecranele cinematografiei mioritice. S-au mai potolit in ultimii ani dar tot niste frustrati au ramas atat facatorii de filme cat si publicul consumator, oricum mult diminuat fatza de trecut. Sa nu se mai mire ca fenomenul cinema romanesc isi da ultima suflare in prezent.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

SonyES
Posts: 33
Joined: 01 Feb 2013, 08:48

Re: Despre masini

Post by SonyES »

ia uitati' aici minunatii de pe vremea se construiau masini
Preturile nu sunt chiar piperate

http://www.rdclassics.de/classic_cars_list.html?taal=DE" onclick="window.open(this.href);return false;

1960 Chrysler Imperial Custom South Hampton 2D Hardtop
Hubraum: 6.8 l. / 8 Zylinder Leistung: 350 PS

Image

Image

Image

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Asta nu e numai masina, este opera de arta.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
brighty
Posts: 899
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by brighty »

Pe mine, sincer, ma scarbesc cumplit automobilele ultimilor ani... Si nu ma refer la motorizare si performante cat la designul stupid, iesit parca din minti sleite si bolnave, precum si la culorile predominante. Astfel, la moda sunt rotunjimile exagerate, aspectul voluminos "umflat cu pompa" (sa stie melteanu' pe ce-a dat banu'! :twisted: ) si in general geamurile fumurii, led-urile tip "geana de pisica" (direct din fabrica!) si portbagajul amenintator in stil "taiat din topor". Senzatia este ca manelismul s-a impus si in domeniul acesta; smecherii cu bani, traficantii de droguri, evazionistii fiscali si spalatorii de bani dau tonul renumitilor producatori de automobile (inclusiv nemti, inclusiv Mercedes, Audi si BMW!!!) care proiecteaza modele menite sa topeasca simtirile celui mai ghiolban dintre ghiolbani. Si de-ar fi numai la noi, as mai zice, dar sunt modele proiectate pentru intreaga piata internationala! :shock:

Cat priveste culorile, uneori am impresia ca sufar de tulburari de vedere: pe strazi, bulevarde si autostrazi, numai janghine in alb, argintiu metalizat si negru, de parca la atat s-ar reduce spectrul culorilor frumoase (pentru unii). Dar deh!, asta-i moftul soferului, sa se dea mare guster interlop pe sosele, conducand un automobil amenintator dupa design... Probabil ca moda asta vine din indepartata Asie, unde mafiile locale au dictat moda auto, ca pe bune daca nu zic ca unele gipane par proiectate pentru Yakuza! :twisted: Rar mai vezi cate una rosie, galbena... Despre albastru, verde sau bleu, ce sa mai spun?!...

User avatar
brighty
Posts: 899
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by brighty »

Tot good ol' timerele, saracele!... :)

Cadillac De Ville Convertible (1966)
Image

Tot un Cadillac De Ville
Image

un model MG
Image

Mercedes Benz 250 SE
Image

un model Morgan
Image

un alt model MG
Image

Jaguar 3.4 Automatic MK2
Image

Ford Thunderbird (1963)
Image

Ford Speedster (1912)
Image

SonyES
Posts: 33
Joined: 01 Feb 2013, 08:48

Re: Despre masini

Post by SonyES »

pur si simplu bijuteriii

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

brighty wrote:Pe mine, sincer, ma scarbesc cumplit automobilele ultimilor ani... Si nu ma refer la motorizare si performante cat la designul stupid, iesit parca din minti sleite si bolnave, precum si la culorile predominante. Astfel, la moda sunt rotunjimile exagerate, aspectul voluminos "umflat cu pompa" (sa stie melteanu' pe ce-a dat banu'! ) si in general geamurile fumurii, led-urile tip "geana de pisica" (direct din fabrica!) si portbagajul amenintator in stil "taiat din topor". Senzatia este ca manelismul s-a impus si in domeniul acesta; smecherii cu bani, traficantii de droguri, evazionistii fiscali si spalatorii de bani dau tonul renumitilor producatori de automobile (inclusiv nemti, inclusiv Mercedes, Audi si BMW!!!) care proiecteaza modele menite sa topeasca simtirile celui mai ghiolban dintre ghiolbani. Si de-ar fi numai la noi, as mai zice, dar sunt modele proiectate pentru intreaga piata internationala!

Cat priveste culorile, uneori am impresia ca sufar de tulburari de vedere: pe strazi, bulevarde si autostrazi, numai janghine in alb, argintiu metalizat si negru, de parca la atat s-ar reduce spectrul culorilor frumoase (pentru unii). Dar deh!, asta-i moftul soferului, sa se dea mare guster interlop pe sosele, conducand un automobil amenintator dupa design... Probabil ca moda asta vine din indepartata Asie, unde mafiile locale au dictat moda auto, ca pe bune daca nu zic ca unele gipane par proiectate pentru Yakuza! Rar mai vezi cate una rosie, galbena... Despre albastru, verde sau bleu, ce sa mai spun?!...
cred ca nu ziceam mai bine ca tine! ....Deci nu sunt nebun, ca si eu gandesc la fel !!!
Ma uitam la ultimele modele de Mercedes sau BMW, masini respectabile din punct de vedere ingineresc dar ce design !.... Niste "galushti" ranjite care parca spun, "Da-te mai pulica la o parte din calea mea, eu sunt Gigi Durul, regele asfaltului si nu e manelar mai mandru ca mine!". Ma uitam cum le-au umflat caroseriile cu tot soiul de forme inestetice puse aiurea unde nu-si aveau rostul sau cat s-au complicat cu designul aiurea sau cum arata portbagajul la BMW ca un lighian infipt in curul masinii ! Putin spus prost gust ! Ma gandesc, aia care le proiecteaza sunt totusi oameni civilizati, nu-i zgarie pe ochi cand se uita la ele ?! Unica explicatie este cea data de brighty, produsele sunt desenate pentru ghertzoi, astia au banul in ziua de azi si trebuiesc atrasi !
Dar mai este o tendinta mondiala, caroserii desenate ca parca sunt desprinse din jocurile de calculator. Acum fiind proiectarea 3D asistata complet de PC se poate desena orice forma zgubilitica si oligofrena, nu mai este ca pe vremuri.....Si cand te gandesti ca toate acele bijuterii pe care le vedem mai sus au fost desenate cu creionul la planseta si cu rigla de calcul ?!?!
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Post Reply