AUTO - Despre masini (si soferi)

Doar o vorba sa-ti mai spun
User avatar
hbi
Posts: 42
Joined: 12 Oct 2008, 14:01
Location: iasi
Contact:

Re: Despre masini

Post by hbi »

Doresc sa particip si eu la aceasta discutie si vreau sa va arat o bijuterie, parcata in curtea unei case din Borsa. Fabulos este faptul ca proprietarul, un italian batrin a venit cu ea pe roti, din tara natala. Mosul cu esarfa alba la git si sapcuta in carouri, era mindru tare, iar eu bucuros sa gasesc in concediu o asa aratare.
http://i44.tinypic.com/azasf7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Toate bune!

User avatar
brighty
Posts: 899
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by brighty »

hbi wrote:Doresc sa particip si eu la aceasta discutie si vreau sa va arat o bijuterie, parcata in curtea unei case din Borsa. Fabulos este faptul ca proprietarul, un italian batrin a venit cu ea pe roti, din tara natala. Mosul cu esarfa alba la git si sapcuta in carouri, era mindru tare, iar eu bucuros sa gasesc in concediu o asa aratare.
http://i44.tinypic.com/azasf7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Toate bune!
SUPERB automobil, excelent intretinut din cate se vede din poza!! Nu-mi dau seama de marca, la prima vedere pare a fi un Ford (poate ne spui tu mai multe), dar dupa aspect este cu siguranta fabricat in anii '20, ultima jumatate. Probabil cei mai frumosi ani in materie de automobile retro!

User avatar
hbi
Posts: 42
Joined: 12 Oct 2008, 14:01
Location: iasi
Contact:

Re: Despre masini

Post by hbi »

Batrinul a observat ca am aparatul foto in mina, eu fiind in masina si a venit catre mine. M-am fisticit si m-am rusinat de faptul ca am fotografiat masina fara acordul dinsului, iar dupa ce l-am felicitat, am plecat repede. Ulterior sotia, mi-a spus ca am plecat ca un hot prins in timpul actiunii. Nu stiu ce marca este, cred ca este vorba de o productie a anilor '30.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Cred ca poate fi ori un Oldsmobile (emblema rotunda cu scris pe diagonala aplicata pe chederul mastii radiatorului seamana cu emblema Oldsmobile din anii 1920) sau mai poate fi Dodge Brothers anii 1920, mai precis, undeva intre 1927....1930. La Dodge totusi nu am vazut statueta cu emblema, aceea rotunda ridicata pe busonul radiatorului desi in rest, masca radiatorului si caroseria seamana destul de mult cu Dodge Brothers. Am zumuit poza descarcata si nu sunt destui pixeli sa citesc emblema.
Posibil ca rotile, mai precis jentile metalice sa nu fie 100% originale, poate modelul original avea spite groase.
http://www.allpar.com/cars/dodge/dodge-cars.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
brighty
Posts: 899
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by brighty »

Un superb model de Packard

Image

kane
Posts: 41
Joined: 23 Nov 2008, 15:38
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by kane »

Dupa o lunga absenta am regasit acest forum interesant si de vreo 2 zile il tot rasfoiesc cu placere, chiar daca multe posturi sunt mai vechi. La un post despre masini nu ma pot abtine sa nu intervin, este un domeniu care, impreuna cu cel hi-fi ne fac viata mai frumoasa, cel putin noua, barbatilor.
Conduc masini din 1989. Prima pe care mi-am permis-o a fost in 1994, un Golf II, cumparata si adusa personal din Germania, o revelatie fata de clasica Dacie a parintilor de pana atunci.
Intre timp am schimbat peste 15, nici nu mi le amintesc pe toate, nemtesti, frantuzesti, o japoneza...
Ca si in hi-fi, cu timpul am devenit destul de elitist sau purist, daca vreti. Masinile din ziua de azi (majoritatea, nu toate) sunt o adevarata jignire la adresa ochiului, a calitatii, a buzunarului. Cum spuneati, fenomenul de manelizare se regaseste din plin si aici. In ceea ce ma priveste, spre deosebire de anii 80 sau 90, greu o masina ma mai face sa intorc capul dupa ea.
Am fost foarte incantat de masinile nemtesti la inceputuri, cand credeam ca e normal sa intepenesti in scaunele lor tari si stramte, cu motoare fiabile dar extrem de politicoase (ca sa nu spun plicticoase)...nu vreau sa ponegresc anumite marci sau categorii, in general ok, este doar experienta personala de-a lungul anilor.
Asa ca anul trecut am luat taurul de coarne si mi-am realizat visul, pornit dintr-o pasiune secreta si excelent intuitiva. Urmarea...? Zambet permanent behind the wheel, regret ca am si ajuns la destinatie, indiferent ca am facut zeci sau mii de km, fara griji ca m-ar putea lasa ceva (da, exista asa ceva!, dar numai la modelele pana in 2002 cand au fost inghititi si ingropati de GM)...Am cumparat masina cu 230 000 de km la bord si acum are 245 000. In afara de uleiuri, filtre si placute pana acum nu s-a schimbat ABSOLUT NIMIC, unicul si fostul proprietar m-a asigurat de asta si am primit confirmarea de la mecanicul meu, un geniu in domeniu. Bucse, amortizoare, ambreiaj etc etc...NOTHING!!! Sunt convins ca pentru cei mai multi asa ceva pare utopie insa este purul adevar. Masina a fost fabricata in 2002 (din pacate nu mi-am permis una mai veche, poate cu timpul), este ultimul coupe al marcii si are tot ce poate visa un purist (bugetar :D ). Pacat ca nu mai locuiesc in tara si nu ma pot bucura decat cand revin pe aici cateva saptamani pe an, restul timpului stand prafuita in garaj :( Va spun ca atunci cand conduci asa ceva realizezi ca majoritatea celorlate sunt o gluma proasta
Iat-o: (nu am putut incarca o poza originala asa ca am gasit una identica pe net, inclusiv culoare, jante)

http://www.netcarshow.com/saab/2002-9-3 ... per_03.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

kane
Posts: 41
Joined: 23 Nov 2008, 15:38
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by kane »

Erata: in entuziasmul meu s-a strecurat o minciunica, discurile pe fata sunt sever uzate dar faptul ca au rezistat un sfert de milion de km spune multe despre calitatea materialelor folosite.

User avatar
brighty
Posts: 899
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by brighty »

@kane: s-o stapanesti sanatos si...s-o conduci cat mai des!! :D Masina arata splendid, ai gusturi elevate din ce vad, SAAB fiind o marca suedeza mai putin cunoscuta si apreciata pe la noi. Auzisem ca SAAB ar fi avut ceva probleme financiare, cu risc de faliment, insa sper sa nu fie adevarat, sa fi depasit totusi hopul... Ei fabrica, de asemenea, si avioane de atac! 8)

De la SAAB mi-a ramas intiparita in memorie imaginea unui superb model decapotabil de lux din 1989, care putea rivaliza pe atunci cu orice Mercedes Benz. Era atat de fain incat producatorii unui serial TV nemtesc gen saga din acel an il utilizau in cateva secvente, pentru a arata opulenta traiului membrilor unei dinastii nobile! 8)

User avatar
brighty
Posts: 899
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by brighty »

P.S. Iat-o aici... SAAB 900 Cabrio

http://i.auto-bild.de/ir_img/6/5/4/8/6/ ... 0684a8.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
MariusO
Posts: 133
Joined: 11 Oct 2008, 08:09
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Despre masini

Post by MariusO »

http://adevarul.ro/life-style/auto/fabr ... f56fe01a6/" onclick="window.open(this.href);return false;

kane
Posts: 41
Joined: 23 Nov 2008, 15:38
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by kane »

Despre asta vorbeam ca inca nu mi-o pot permite, cabrio-ul sau coupe-ul 900 in variantele de top, bine intretinute se vand cu 5 000/ 10 000 de euro. Indiferent de evolutia sau disparitia marcii, masinile create de ei sunt adevarate opere de arta, intr-un respect total fata de client, la nici o alte marca nu am intalnit o asemenea grija pentrru siguranta, confortul si in special (politica notorie a marcii) placerea suprema de a conduce.
Pentru ca nu au avut niciodata un marketing agresiv masinile Saab sunt sever subapreciate, spre deliciul cunoscatorilor, vanatori de chilipiruri (ca mine, am urmarit piata europeana 2 luni pana am pus mana pe a mea, la un pret ridicol, mai putin decat amplificarea din sistemul audio din casa.
Si nu in ultimul rand, e distractiv cand vad fete de cocalari cu audi, bmw, mercedes sau alte marci comune cand ii depasesc exact cand ei pun frana inaintea curbelor pe care eu le iau cu dublul vitezei lor... :twisted:

User avatar
brighty
Posts: 899
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by brighty »

Pe vremea Impuscatului, cu constrangerile care erau atunci, nu prea aveai de ales... te multumeai cu oferta locala (Dacia, Aro, Oltcit) sau cu cate ceva din import, in special din tarile socialiste "pretine" (Lada, Skoda, Moskvich, Trabant). Unii aveau si ceva marci vestice (Renault, Fiat, Mercedes, Ford) dar acestea erau destul de vechi (anii '60-'70), modele total depasite...

Ca o curiozitate (si inca n-am aflat motivele!), din Polonia nu s-a importat niciodata nimic, desi aveau si ei modele destul de bune (Polski Fiat, Polski Polonez 1500). Cand vedeam vara turistii polonezi in tranzit prin Romania spre Bulgaria (in cazul meu), cu acele masini minuscule (Polski Fiat) cu tractiune pe spate, ori cu rulote atasate de maiestuoasele Polonez 1500, ma minunam si ma opream sa le privesc! :)

De cele mai multe ori, puteai vedea, de-adevaratelea, masini vestice ultimul racnet (sau pe aproape...) in parcarile hotelurilor din marile orase sau de pe Litoral. Atunci, in verile petrecute pe Litoral in concedii, mi-am imbogatit cunostintele de pasionat de automobilism si de marci auto :P :mrgreen: Acolo am vazut primul model Fiat Tipo in viata mea, ori de Citroen BX, Fiat Ritmo, Lada Samara, Lancia Delta, VW Scirocco si altele. Pt un pustan, cum eram eu atunci, era o placere desavarsita sa descopar modele auto reale in voga, pe care initial le cunosteam datorita pozelor din revista ACR-ului "Autoturism" :D

Tin minte ce fascinat am fost cand am vazut, pt prima data in viata mea, un Porsche 911 Cabrio, in fata hotelului International din Mamaia! Parca-l vad si acum: gri metalizat, descoperit, superb proportionat...

User avatar
West
Posts: 504
Joined: 20 Nov 2008, 08:22

Re: Despre masini

Post by West »

Imediat dupa 1989 eram uimit si coplesit de acele uriase Mercedes-uri parcate linga Hotel Continental. :mrgreen:
La fel de adevarat este si ca in 1995, cind au aparut primele Cielo, acestea mi se pareau masini adevarate. 10 ani mai tirziu, Loganul mi-a placut foarte mult. Cielo pareau atit de prapadite linga ele... 8)

User avatar
brighty
Posts: 899
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by brighty »

Doua frumuseti sportive ale anului 1982:

DeLorean DMC-12

Image

si

Audi Quattro

Image

User avatar
brighty
Posts: 899
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by brighty »

Nimic nou sub soare: acum 80 de ani, stramosii nostri aveau si ei cocalarii lor :P :lol:

Acesta este un Duesenberg SJ Mormon Meteor Speedster din 1935 si surprinde privirea neplacut tocmai pentru ca vestita companie americana, infiintata de fratii Duesenberg imediat dupa primul Razboi Mondial, si-a construit prestigiul fabricand automobile de lux somptuoase si de un rafinament aparte, considerate ca fiind cele mai bune in epoca! Criza financiara de pe la inceputul anilor '30 posibil sa-i fi ars si pe ei rau la buzunare de au ajuns, in disperare, sa fabrice asemenea "minuni" destinate parvenitilor de conjunctura cu gusturi grobiene :twisted: Intocmai ca si astazi! :roll:
La 2 ani dupa aceea, in 1937, firma a intrat in lichidare...

Image

Image

Remarcam, cu un imens ranjet de 'deja-vu', supradimensionatele aripi, fara nici o logica, pragul de inox imens si gros, ca un burlan, teava de esapament amenintatoare precum un tun usor, dar si designul cocalaresc stil omleta intinsa si umflata :lol:

Ca sa nu va faceti totusi o idee deformata despre Duesenberg, va propun si cateva modele frumoase, din perioada lor infloritoare:

1929
Image

1933
Image

1920
Image

Post Reply