AUTO - Despre masini (si soferi)

Doar o vorba sa-ti mai spun
User avatar
Gabriel_Wo
Posts: 899
Joined: 14 Sep 2010, 19:56
Location: Iasi

Re: Despre masini

Post by Gabriel_Wo »

Rectific, RX 400 avea 207 cp..capacitate 3300 cmc
"Este intotdeauna de preferat compania oamenilor care cauta adevarul, fata de a celor care l-au gasit deja" Terry Pratchett

User avatar
brighty
Posts: 957
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by brighty »

O curiozitate despre batranul Oltcit rosu, gasita pe net:

Image
Istoria legata de culoarea rosie, celebrul rosu "vale lunga": vopsea extrem de scumpa la care s-a renuntat din motive lesne de inteles. Pigmentul era de fapt praf de corali (pe bune!), foarte scump, de import (furnizor unic era STANDOX), iar la vremea aceea o singura firma mai folosea aceasta nuanta si implicit pigment (tineti-va bine !....), si anume Maserati (citez din memoria unui mare om si director de calitate la uzina, printre primii angajati ai uzinei OLTCIT). Dupa cativa ani, aceeasi nuanta a fost preluata si de Volkswagen si pusa pe Golf 2 (tot din spusele celui citat intre paranteze).

User avatar
Gabriel_Wo
Posts: 899
Joined: 14 Sep 2010, 19:56
Location: Iasi

Re: Despre masini

Post by Gabriel_Wo »

Apoi aiasta o fost prima mea masina..un Oltcit bleu..mie mi a placut, se angaja din prima, daca o forjai, in primii 50 m nu avea rival! :) . Consumatoare! Pret de achizitie, 200$ in 99..
"Este intotdeauna de preferat compania oamenilor care cauta adevarul, fata de a celor care l-au gasit deja" Terry Pratchett

User avatar
brighty
Posts: 957
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by brighty »

Un scurt filmulet cu prezentarea unor machete ARO 243/244 bricolate ca masini de service ACR:

http://arin.panait.net/film-aro-244243-acr-romania/" onclick="window.open(this.href);return false;

Cuvintele autorului reprezinta intocmai si punctul meu (manios...) de vedere:
Ruşine guvernelor care au distrus aceasta minune! Nu pentru asta au murit tinerii in revolutie. Mai aveti de distrus industria locomotivelor si gata! Ati vandut tara pe nimic si ati ingropat istoria tehnologica romaneasca! Acest ARO a facut inconjurul lumii si mai traieste inca in licentele din Slovacia si Peru. Noi, creatorii de drept, nu mai avem nici macar piese de schimb! Le importam! RUŞINE!
Personal, am fost familiarizat inca de mic (anii '80) cu aceasta masina, in special cu modelul 244. Data fiind natura meseriei lui, mergeam adeseori cu tatal meu, de placere, in ARO 244 pe terenuri off-road, mai mult ori mai putin dificile. ARO le "rezolva" de fiecare data cu succes si ne aducea inapoi la baza... nu tin minte sa se fi defectat vreodata, asa rudimentar mecanic cum era el!! Ca sa nu mai zic ce forta avea, lua fara probleme niste pante abrupte, aproape de 45 grade!

Am un mare respect pentru marca asta, vanduta de taranisti unui aventurier american (?!) si apoi pusa intentionat pe butuci si nici macar nu bag in seama actualele SUV-uri si gipane koreene si germane, lacuite in negru, pline de electronica si care cred ca n-ar face fata unor situatii pe terenuri accidentate in aceeasi masura precum batranul 244.

User avatar
Gabriel_Wo
Posts: 899
Joined: 14 Sep 2010, 19:56
Location: Iasi

Re: Despre masini

Post by Gabriel_Wo »

Cred ca stiti, cele mai bune masini din lume sunt cele care au vazut frontul si au virat printre obuzele naziste, coreene si vietnameze...Afganistan, Cecenia, Mongolia, Siberia..Doamne! ..amintim aici celebrul Jeep Willys, Lada Niva :wink: , GAZ ul sovietic ... regina junglei si a deserturilor lumii, legendarul Land Rover Defender. Un loc secund i l ocupa Toyota Land Cruiser, la capitolul celor mai frecate masini planetare, practic astea doua amintite pot merge pe orice teren si cotloane. Adaug printre preferatele mele, Cadillac Escalade Hybrid si Mercedes G, masina seicilor. Lamborghini SUV, ce i aia? :mrgreen: :x
"Este intotdeauna de preferat compania oamenilor care cauta adevarul, fata de a celor care l-au gasit deja" Terry Pratchett

User avatar
brighty
Posts: 957
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by brighty »

Gabriel_Wo wrote: regina junglei si a deserturilor lumii, legendarul Land Rover Defender
Nu uita nici de batranul IMS M461 romanesc, care a traversat Africa de la Est la Vest, insotit de doua TV-uri, in celebra expeditie Transafricana din '71, si care i-a adus faima la nivel international!

http://ro.wikipedia.org/wiki/Prima_expedi" onclick="window.open(this.href);return false;ție_românească_transafricană

Image

User avatar
comanr
Posts: 517
Joined: 26 Apr 2013, 21:36
Location: galati
Contact:

Re: Despre masini

Post by comanr »

Nu vreau sa fiu rau dar trebuie sa zic ca aro , o copie executata pe genunchi de romani fara nici un standard de calitate trebuia sa se duca.
Hai sa fim seriosi nu poti sa te mandresti cu asa ceva. Am facut un citroen axel , un reno 12 si un land rover , copiate in anii 70 si duse asa intr o prostie pana in 2000. Industria auto romaneasca nu exista deoarece noi, cu mare parere de rau, nu am fost in stare sa facem vreun automobil din varii motive cum ar fi regimurile politice si inapoierea noastra ca natie.Degeaba rasare unul destept intr un grajd cu animale proaste, e socotit nebun.

Din pacate nici acum lucrurile nu stau altfel, mai ales fiind subjugati economic e chiar mai greu ca oricand sa faci un brand national din cauza dumping ului care poate fi generat la comanda pentru a te scoate de pe piata.
my soul project - http://www.analogicsound.ro

cablurile cu sens.

User avatar
Gabriel_Wo
Posts: 899
Joined: 14 Sep 2010, 19:56
Location: Iasi

Re: Despre masini

Post by Gabriel_Wo »

Nu l am uitat, chiar ma gandeam ca o sa l pomeniti, dar l am pus inainte pe acel GAZ..este stiu faptul ca, IMS ul e o copie identica a sovieticului amintit, GAZ 64, de fapt facut dupa o licenta americana Ford ! :) . Alte razboinice au fost Hummer 1, o aparitie inedita calit si el pe teatrele de razboi din Irak, Afganistan, posibil si prin Siria :wink: ..Mitsubishi off road, e o alta firma extrema ce a dat cateva modele de top ce fac fata cu brio aventurii Paris Dakkar..sa nu uitam ca acest gigant japonez a nascut si unul dintre cele mai bune avioane de vanatoare, faimoasele 0 uri din WWRII, pe langa Spitfire si Messerschmitt Me 262, ultimile cat pe ce sa castige razboiul, daca ar fi fost cu reactie :!: . Remarc ca inginerii germani, au inventat primul avion spion militar, de unica folosinta. :idea: Waw!
"Este intotdeauna de preferat compania oamenilor care cauta adevarul, fata de a celor care l-au gasit deja" Terry Pratchett

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

comanr wrote:Nu vreau sa fiu rau dar trebuie sa zic ca aro , o copie executata pe genunchi de romani fara nici un standard de calitate trebuia sa se duca.
Hai sa fim seriosi nu poti sa te mandresti cu asa ceva. Am facut un citroen axel , un reno 12 si un land rover , copiate in anii 70 si duse asa intr o prostie pana in 2000. Industria auto romaneasca nu exista deoarece noi, cu mare parere de rau, nu am fost in stare sa facem vreun automobil din varii motive cum ar fi regimurile politice si inapoierea noastra ca natie.Degeaba rasare unul destept intr un grajd cu animale proaste, e socotit nebun.

Din pacate nici acum lucrurile nu stau altfel, mai ales fiind subjugati economic e chiar mai greu ca oricand sa faci un brand national din cauza dumping ului care poate fi generat la comanda pentru a te scoate de pe piata.
excelent punctat, perfect sintetizat, ma alatur 100% opiniei tale !

Apropos de Oltcit (Citroen Axel), am condus o vreme unul imprumutat prin anii 90, culoare alba cu motorul cel mai mare, numele "Club" (parca) fiind varianta cea mai "de lux" de la Oltcit dinainte de 1989. Sugatoare masina, avea probleme tainice cu pornirea pe timp rece, trebuia sa cunosti niste secrete sa-l poti pune in miscare. Fatza de batrana Dacie comunista era mai reusit desi prea putin incapator.
Toate masinile comuniste romanesti au fost niste gunoaie. Pe o piata auto dramatic concurentiala si in conditiile in care aproximativ 20% din productia auto mondiala (de orice fel) nu are cumparator, industria depasita moral a Romaniei nu avea cum sa reziste. Au cazut in Lumea Civilizata firme mari si serioase care nu au dat niciodata gherle, daramite sandramalele noastre afumate si pline cu muncitori "educati" in socialismul " multilateral dezvoltat" al lui Ceausila !
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
brighty
Posts: 957
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by brighty »

Gabriel_Wo si comanr, trebuie sa va contrazic: asa cum erau ele, masinile romanesti au avut mare cautare in alte tari iar asta consider ca deja o stiti prea bine, nu mai este nevoie sa vin cu amanunte!... Ca erau sau nu copiate, in saracia in care era tara dupa WWII si dupa jaful practicat de "tara sora si pretina" URSS (despagubiri de razboi) a fost un act de mare indrazneala productia autohtona de autovehicule, cu bani ff putini si cu posibilitati tehnice (cercetare, dezvoltare, linii moderne de montaj) reduse. IMS-ul, din folclor, stiu ca initial era fabricat in conditii extrem de precare, se facea tinichigeria lui direct pe butuci de lemn! Si totusi A MERS, a rezistat, a satisfacut pe multi, a contribuit la aparitia acelui viitor ARO! ARO care oferea licente de fabricatie si altor tari, in afara de export! Camioanele, de asemenea: pasionatii isi amintesc cu mandrie de celebrele SR-uri "Bucegi" si "Carpati" cu care practic s-a modernizat tara, in diversele lucrari si constructii. "Dacia" si "Oltcit" de mai tarziu, cu controversele lor legate de calitate si fiabilitate, iarasi un act de mare curaj, intr-o biata tara inca in curs de dezvoltare, mai degraba agrara decat industriala. Se exporta "Dacia" in draci, trebuia sa astepti pe lista cativa ani buni ca s-o obtii, Canada, tarile latino-americane, africane, cele est-europene o cereau intr-o veselie! Ai mei, in '88, cand si-au reinnoit "Dacia" au capatat una refuzata la export de unguri, ca nu-i mergea un stop, oricum ceva minor, altfel era functional perfecta! Pentru romani, abia de se mai gaseau, in asa masura erau apreciate dincolo... Daca era sa compari "Dacia" cu celelate masini produse de tarile socialiste, noi si rusii eram cei mai tari pe felie, cehii, polonezii, RDGistii erau vai mama lor!... Ba, tin minte ca in '88-'89 iesisera niste Dacii 1310 de-ti era mai mare dragul si mandria, in culori metalizate splendide, cu spoilere, trapa de plexiglas fumurie, faruri moderne stil bloc dreptunghiular... A, ca erau moral depasite, da, insa din cauza contractului cu Renault, care nu lasa portite prea largi de dezvoltare a modelului, se putea doar imbunatati. La fel si la Oltcit.

Ca aveau altii traditie in auto gen Jeep, Hummer, Mitsubishi, Toyota si altele expuse mai-sus, da, insa au avut si bani plus alte conditii social-politice. Mie unuia imi pare rau ca astia ai nostri, cu exceptia Dacia, n-au fost in stare de nimic dupa '89, au distrus si falimentat iar de construit altceva, ciu-ciu! De bine, de rau, comunistii aia din anii '50-'60 au avut tupeu si initiativa, asa cum erau desculti si fara prea mare stiinta; cat s-au priceput, au realizat cate ceva! Astia de acum, cu 1001 de "figuri" europene in cap dorm in cizme, fura tot ce misca si conduc harabai cocalaresti negre precum gandacii de bucatarie.

User avatar
comanr
Posts: 517
Joined: 26 Apr 2013, 21:36
Location: galati
Contact:

Re: Despre masini

Post by comanr »

si mie imi plac aceste gunoaie mai ales ca am avut dacie noua refuzata la export in RDG in 1986. avea niste picatele negre pe ea care s au luat la spalat in cateva saptamani.

situatia absolut uluitoare in care s a trezit industria auto romaneasca dupa 89 a fost ceva tare de tot , e ca si cum ai fi cu o barca gonflabila de la Metro (un jeg) in mijlocul oceanului atlantic noaptea pe furtuna.

nimic , absolut nimic nu mai era de actualitate, nu mai putea fi inbunatatit sau ieftin de produs.
totul trebuia topit, totul era din alta era, daca ma fac inteles , pur si simplu din alta era, inclusiv personalul.
my soul project - http://www.analogicsound.ro

cablurile cu sens.

User avatar
brighty
Posts: 957
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by brighty »

comanr wrote: situatia absolut uluitoare in care s a trezit industria auto romaneasca dupa 89 a fost ceva tare de tot , e ca si cum ai fi cu o barca gonflabila de la Metro (un jeg) in mijlocul oceanului atlantic noaptea pe furtuna.
...si cate piete s-au pierdut dupa "lovilutie"! :(

User avatar
comanr
Posts: 517
Joined: 26 Apr 2013, 21:36
Location: galati
Contact:

Re: Despre masini

Post by comanr »

Pai romania exporta in tari comuniste, tari din lumea a 5 a noi fiind lumea a 3 a.Normal ca din moment ce la noi a picat comunismu probabil ca acei oligofreni au sistat importul.

Pacat, nimic de zis dar cand faci revolutie trebuie sa te gandesti si la consecinte. La noi poporu niciodata nu s a gandit la consecinte , ghiolbanu venea tzapan acasa si lua la impins pe marghioala iar apoi cauta loc de chiuretaj.Asta facea de vreo 20 de ori intr o viata. Multi dadeau vina pe regim de parca venea nea Nicu cu cucu lui in locul ghirtzoiului.
my soul project - http://www.analogicsound.ro

cablurile cu sens.

User avatar
comanr
Posts: 517
Joined: 26 Apr 2013, 21:36
Location: galati
Contact:

Re: Despre masini

Post by comanr »

pun pariu ca daca nea nicu murea de moarte buna/bautura/inecat cu un sambure tot iliescu venea :lol:
my soul project - http://www.analogicsound.ro

cablurile cu sens.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

comanr wrote:situatia absolut uluitoare in care s a trezit industria auto romaneasca dupa 89 a fost ceva tare de tot , e ca si cum ai fi cu o barca gonflabila de la Metro (un jeg) in mijlocul oceanului atlantic noaptea pe furtuna.
exceptionala metafora!
comanr wrote:pun pariu ca daca nea nicu murea de moarte buna/bautura/inecat cu un sambure tot iliescu venea
pai era programat inca din 1982. Ceausescu stia dar nu putea sa-l gatuie deoarece Iliescu era "garantat" de Moscova. In plus, Ceausescu era fudul si trufas, il desconsidera pe Iliescu (ca amenintare potentiala) crezand ca el, Geniul Carpatilor detine puterea vesnica si adulatia poporului. Inca din 1985-1986 Gorbaciov i-a spus-o in fatza ca ori face perestroika, ori va fi inlocuit! Ceausescu era lovit puternic de boala (diabet si prostata) si o luase razna, devenise si mai incapatanat. Se spune ca o data Gorby si Ceausescu erau inchisi intr-un birou de unde se auzeau numai zbierate dupa care au iesit rosii la fatza, nu a avut voie nici unul din anturaj sa asiste la discutie. Umbla din 1986 zvonul ca Gorby i-a promis lui Ceausescu ca-l da jos de la putere, chiar in fatza si direct !...Si pana la urma a facut-o! Evident, a urmat cel programat, Ilici. Dupa aia caderea URSS a venit neprogramata si a dat totul peste cap, Iliescu fiind legat in primul rand mental de URSS a franat mersul Romaniei catre inevitabilul Vest (alta directie nu mai exista). Romania in anii 90 a pierdut vremea in timp ce ceilalti fosti comunisti vecini (deveniti capitalisti peste noapte) au inceput renovarea. Romania a luat-o prin maracini pana UE a inceput sa se preocupe si pana situatia Europei era de asa natura ca nu aveam de ales.....cum dealtfel nu am avut niciodata de ales. Defapt, ma tem ca si daca am avea, nu am sti sa alegem calea cea mai buna, tot pe cea mai paguboasa si proasta am lua-o....
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Post Reply