AUTO - Despre masini (si soferi)

Doar o vorba sa-ti mai spun
User avatar
Obi Wan
Posts: 419
Joined: 21 Mar 2011, 15:03

Re: Despre masini

Post by Obi Wan »

Creaţie pur românească: Dacia 1300 Concept 2014

http://www.promotor.ro/masini-noi/conce ... 4-11816015

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Alexandru Bogdan Mariş este student în anul IV la Universitatea Transilvania din Braşov, mai exact la Facultatea Design de Produs şi Mediu, secţia Design Industrial. Acesta este titlul oficial. Cu alte cuvinte, Alexandru a fost dintotdeauna pasionat de maşini, lucru care l-a motivat în ultimii ani în încercarea de a se afirma în lumea designului auto.
mi se pare foarte talentat, excelent conceptul! In curand va emigra si omul asta.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Lexus LFA, super masina in serie extrem de limitata finala, motor cu aspiratie naturala (fara compresoare/turbine care incetinesc viteza de reactie a motorului) proiectat de Yamaha, totul opera de arta japoneza, science fiction curat, fantastic! Motorul Yamaha este fabulos, viteza de reactie este cred unica in lume! Asamblarea manuala asigura ... o mai mare precizie si coeficienti de toleranta mai mici decat sunt capabili robotii!
http://www.youtube.com/watch?v=W2zGl7H67EQ" onclick="window.open(this.href);return false;

NISSAN GT-R, alta capodopera in serie limitata anuala, asamblata manual pentru o superioara precizie fatza de roboti. Motorul este creeat special pentru acest model, cel mai puternic al firmei Nissan, are turbine, V6 3,8 litri, fiecare exemplar asamblat 100% manual de catre un singur muncitor japonez! Numai cheia dinamometrica de strangere a suruburilor la blocul motor este un utilaj care costa 1 milion de euro! Caroseria are un coeficient aerodinamic uimitor, 0,26 desi arata patratos. Asta a fost conceptul japonez, sa plece de la o forma patratoasa si sa o faca cat mai aerodinamica reusind una din cele mai aerodinamice caroserii din lume!
http://www.youtube.com/watch?v=IlJa_zoEM64" onclick="window.open(this.href);return false;

McLaren, turul fabricii. Cladirea parca desprinsa din filmele SF este proiectata de Sir Norman Foster cu principalul scop de a-i face pe muncitori sa se simta bine!
http://www.youtube.com/watch?v=C13xOWe1r3Y" onclick="window.open(this.href);return false;

Toate aceste fabrici si tehnologii sunt creeate de oameni ca si noi. Intrebarea e simpla, ce ne face pe noi românii sa parem niste gorile tampite pe langa astia ?! De ce noi nu putem nici macar pe jumatate asemenea lucruri ?! Ce ne lipseste ?! Si alta intrebare, daca nu putem (nici in o mie de ani) avem dreptul sa fim atat de aroganti si sa ne credem buricul Pamantului ?! Nu cumva suntem mai degraba infinit de ridicoli ?! (mai ales atunci cand discutam dispretuitor despre "Marele Licurici", despre "UEmue", etc, etc).
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1769
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: Despre masini

Post by SOLO »

momolo wrote:ce ne face pe noi românii sa parem niste gorile tampite pe langa astia ?!
Nasol moment :roll:

Istoria poporului nostru poate ar trebui sa raspunda : Un popor mereu asuprit , cu capul plecat , care le stie pe toate ( prea tarziu ) .
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

Kostas
Posts: 1479
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: Despre masini

Post by Kostas »

O vizita la centrul de proiectare a lui Caterham :

http://www.youtube.com/watch?v=uE3EZTiQXKE" onclick="window.open(this.href);return false;

Tipii au printre cele mai puternice calculatoare din lume in proiectarea de automobile si de simularea conditiilor de rulaj.
Ultima lor creatie este Caterham AeroSeven care intra in curand in productie:

http://www.youtube.com/watch?v=BoUAMAcHsXw" onclick="window.open(this.href);return false;

Din exemplele de mai sus rezulta un lucru - retorica proletara in care patronul e dusmanul muncitorului este desueta si ridicola.
Oricum astea sunt povestiri din alta lume...
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Indiferent de gradul de experienta acumulat la volan, conditiile de trafic specifice anotimpului hibernal ridica probleme pentru toti soferii. Nivelul de stres intregistrat atunci cand ne confruntam cu zapada, polei, viscol poate fi mult redus atunci cand aplicam conduita adecvata.
Plecand de la premisa ca masina este corect pregatita pentru iarna, este bine sa acordam atentie stilului de conducere. Conform statisticilor Politiei Rutiere, cele mai grave accidente sunt provocate de doua categorii de participanti la trafic: soferii fara experienta, care constientizeaza cu intarziere schimbarile meteo si nu stiu cum sa reactioneze si cei care percep modificarile vremii, dar se comporta ca si cand nu s-ar fi schimbat nimic, neadaptand stilul de conducere si viteza de deplasare la starea drumului. Sa nu uitam ca un carosabil acoperit cu zapada sau gheata nu va permite deplasarea cu viteza maxima legala pe acel tronson de drum. Situatiile intalnite in perioada de iarna impun atentie la conduita:
· Plecarea de pe loc este recomandat a se efectua cu accelerare usoara, dozand forta de apasare a pedalei. In cazul in care rotile se invartesc in gol, se va cupla treapta a doua a cutiei de viteze pentru a reduce cuplul transmis. Accelerarea puternica va determina patinarea rotilor, chiar daca utilizam anvelope de iarna.
· In timpul deplasarii, pastrati o distanta suficienta fata de autovehiculul din fata, astfel incat sa puteti frana in conditii de siguranta. Folositi cat mai mult frana de motor, retrogradand cu cate o treapta, pericolul ruperii aderentei fiind mult diminuat fata de utilizarea franei de serviciu. Pedala de frana trebuie actionata fin, completand frana de motor si evitand blocarea rotilor. In cazul in care conduceti o masina fara sistem ABS, apasati ferm pedala de frana pana la limita blocarii rotilor. Eliberati pedala si franati din nou. Daca masina este echipata cu ABS, nu trebuie decat sa apasati pedala de frana cu o intensitate corelata cu situatia de trafic, iar acesta isi va face simtita prezenta, permitandu-va sa evitati obstacolul atunci cand observati ca distanta de franare este insuficienta.
· Virajele pot reprezenta un potential pericol atunci cand carosabilul este alunecos. Reduceti viteza suficient inainte de intrarea in curba, astfel incat sa puteti trece in siguranta. Intotdeauna este mai usor sa franam in linie dreapta decat dupa ce am intrat in viraj. In plus, cu cat cuplul transmis rotilor directionale este mai mic, cu atat virarea se efectueaza mai usor. Pastrati viteza constanta si nu franati cat timp aveti rotile bracate, urmand ca, la iesirea din viraj, accelerarea sa se faca progresiv.
· Derapajul este o situatie cu care ne putem confrunta pe timp de iarna. Daca acesta apare pe puntea fata, eliberati pedala de acceleratie, manevrati volanul in sens invers deraparii, retrogradati in treapta inferioara a cutiei de viteze si apasati usor frana pana cand obtineti controlul. Deraparea spatelui apare mai des in cazul masinilor cu tractiune pe spate si este foarte periculoasa. In aceasta situatie eliberati progresiv acceleratia si rotiti cu calm volanul in sensul deraparii, pentru a evita rotirea masinii, dar fara a actiona frana. Mai exact, daca spatele pleaca in stanga este necesar sa viram stanga, iar daca alunecarea se produce in dreapta este necesar sa viram dreapta.
· La urcarea rampelor, utilizati cea mai mare treapta de viteza in care motorul inca trage, astfel incat sa diminuati puterea transmisa rotilor, reducandu-se astfel posibilitatea ca acestea sa se invarta in gol. Incercati sa pastrati o viteza constanta. La coborarea pantelor, utilizati cat mai mult posibil frana de motor.
· Adaptati viteza de deplasare la conditiile de iarna. Nu uitati ca aderenta anvelopelor pe un carosabil acoperit cu zapada sau gheata reprezinta numai 30% din cea inregistrata pe asfalt uscat. Cine merge prea repede are sanse mari sa ajunga in afara drumului.
· In intersectii, atunci cand puneti in miscare autoturismul la culoarea verde a semaforului, porniti incet si incercati sa va asigurati ca cei care ar trebui sa se opreasca, reusesc sa faca acest lucru, tinand cont de faptul ca asfaltul poate fi acoperit cu zapada sau gheata.
· Acordati o atentie sporita pietonilor aflati in apropierea caii de rulare, indeosebi in zonele intens circulate. Acestia pot aluneca si pot ajunge in fata masinii.
· Reduceti cat mai mult posibil orice alte activitati atunci cand va aflati la volan (discutii telefonice - chiar daca utilizati car-kit maini libere, setari sau reglaje Radio-CD, ceas, GPS, etc.) deoarece conditiile de iarna penalizeaza mult mai rapid si cu consecinte mult mai grave secundele de neatentie.

Este foarte important ca masina sa fie curatata complet de zapada inainte de a pleca la drum. Avem nevoie de vizibilitate prin toate geamurile, iar o atentie sporita este bine sa fie acordata degajarii oglinzilor retrovizoare de zapada si gheata. Stratul de zapada lasat pe capota sau acoperis va fi antrenat de curent pe masura ce viteza de deplasare creste si ne va incomoda atat pe noi cat si pe cei aflati in spatele nostru.

Daca sunteti nevoiti sa conduceti in afara localitatii, iarna, pe vreme nefavorabila, este bine sa verificati prognoza meteo si rapoartele privitoare la starea drumurilor. Codurile de avertizare au urmatoarele semnificatii:
Ø Cod Verde - nu sunt prognozate fenomene meteorologice periculoase.
Ø Cod Galben - sunt prognozate fenomene meteorologice specifice perioadei respective (averse, intensificari ale vantului, temperaturi scazute sau ridicate, ninsori), insa acestea vor avea caracter temporar. Nivelul de risc este mediu.
Ø Cod Portocaliu - sunt prognozate fenomene meteorologice periculoase, de intensitate mare (ninsori puternice, intensificari ale vantului, temperaturi scazute sau ridicate). Nivelul de risc este mediu spre ridicat.
Ø Cod Rosu - sunt prognozate fenomene meteorologice de intensitate foarte mare. Nivelul de risc este ridicat.
Inainte de a pleca la drum, alimentati rezervorul autoturismului si, periodic, in cursul deplasarii. Nu va urcati obosit la volan, verificati sistemul de ventilatie si luminile inainte de plecare. Este bine sa purtati haine calduroase, dar care sa nu va restrictioneze miscarile. Asigurati-va ca aveti in masina lichide si mancare neperisabila si verificati ca bateria telefonului mobil sa fie incarcata. Anuntati o persoana cunoscuta asupra rutei pe care urmeaza sa o parcurgeti si a orei la care estimati sosirea. In timpul deplasarii, folositi pe cat posibil drumurile principale si adaptati viteza de deplasare la conditiile de drum si trafic. Nu in ultimul rand, este bine sa va inarmati cu rabdare, sa va pastrati calmul, sa anticipati situatiile de trafic si sa fiti toleranti fata de ceilalti soferi.

In situatia in care conditiile meteorologice nu va mai permit deplasarea si ramaneti inzapeziti, incercati sa aflati daca exista o localitate in apropiere unde sa va puteti adaposti. Daca sunteti nevoiti sa ramaneti in masina, nu intrati in panica si folositi telefonul mobil pentru a cere ajutor. Verificati ca zapada sa nu blocheze teava de esapament, existand pericolul intoxicarii cu gazele emise. De asemenea, in perioada in care motorul este pornit, deschideti din cand in cand geamul. Incercati sa va miscati permanent, in special extremitatile, pentru a tine circulatia in miscare si a evita degeraturile. In masura in care in masina sunt mai multi pasageri, dormiti pe rand, daca sunteti singur este imperativ necesar sa ramaneti treaz.

Daca va blocati in zapada, eliberati zonele din fata si din spatele rotilor. In masura in care autoturismul este echipat cu sistem de control al tractiunii, este indicat sa il decuplati, astfel incat sa puteti tura motorul atat cat este necesar. Incercati sa realizati un balans fata-spate pentru a inainta putin cate putin si nu virati rotile. Daca sunteti insotit puteti incerca, pe langa clasicul impins, sa solicitati pasagerului sa se aseze pe capota, deasupra uneia dintre rotile motrice, greutatea suplimentara putand rezolva, in unele cazuri, situatia.
Indiferent de solutia aleasa, nu turati foarte mult motorul, intrucat frecarea realizata de catre rotile fara aderenta va topi zapada sau gheata si va veti impotmoli si mai rau. Daca introduceti obiecte sub roti pentru a castiga aderenta, nu stati in spatele masinii pentru ca acestea pot fi aruncate, riscul de a fi lovit fiind unul foarte mare.

O maniera de conducere anticipativa, adaptata la conditiile de drum si pastrarea unei marje de siguranta sunt conditii esentiale pentru a ajunge cu bine la destinatie. Traficul in conditii de iarna este dificil pentru noi toti, insa daca manifestam intelegere si ne ajutam reciproc, ne putem face viata mai usoara.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
Gabriel_Wo
Posts: 899
Joined: 14 Sep 2010, 19:56
Location: Iasi

Re: Despre masini

Post by Gabriel_Wo »

Se implinesc 10 ani de cand la Pitesti se produce modelul Logan. De atunci au fost introduse in fabricație Sandero, suv ul Duster. S au exportat in draci. S au produs peste un milion de Dacii. Din care vreo 70% au plecat la export, daca nu mai mult. Pe drumuri mult mai proaste decat astea de acum. Unde s a vrut, s a putut! La cat mai mare. :)

Ce bine ne ar fi prins acum un ARO 244 D! O masina numai buna ptr conditiile romanesti. Nu voi intelege defel, ce s a petrecut la uzinele din Campulung Muscel. Acolo s au produs aproape 400.000 de unitati, incepand cu 1957..Mein Gott !
"Este intotdeauna de preferat compania oamenilor care cauta adevarul, fata de a celor care l-au gasit deja" Terry Pratchett

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Preşedintele Traian Băsescu afirmă că România riscă să piardă linia de asamblare de la Uzinele Dacia Piteşti, iar principalul motiv este faptul că nu se conectează în timp util la sistemele rutiere europene. Şeful statului a spus luni seară, la postul de televiziune Look TV, că la Tanger, în Maroc, s-a trecut deja la a doua fază de extindere a Uzinei Dacia, iar ţara noastră riscă să piardă multe investiţii dacă infrastructura nu se dezvoltă.
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Econo ... astructura" onclick="window.open(this.href);return false;

Fara indoiala, Basescu beneficiaza de niste informatii fiind in functia in care este....
Si ma tem ca este prea tarziu.
Incet, incet vom avea ceea ce meritam conform optiunii majoritatii poporului. Toti marii investitori gandesc strategic, altfel nu pot supravietui intr-o piata din ce in ce mai "globalizata".

ARO ?! = povestea cu cocosul rosu. Ca si magnetofoanele sovietice. Ramura amputata a unei evolutii pe directie gresita.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Kostas
Posts: 1479
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: Despre masini

Post by Kostas »

O sa ramana aici productia de motoare, subansamble, partea de cercetare-implementare de la Titu si probabil ceva productie locala de montaj.
Marocul e mult mai bine pozitionat, infrastructura foarte buna, costuri mai mici, dar se va face acolo ansamblare.

Prin absurd, va dati seama ca daca pleaca Renault si ne lasa de capul nostru vom mai produce Loganul inca 40 de ani ?! :D
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

Kostas
Posts: 1479
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: Despre masini

Post by Kostas »

Tipii aia de la Maclaren au mai construit o fabrica uluca in uluca cu fabrica proiectata de Norman Foster, In noua fabrica se construieste urmasul lui F1 si anume P1, o masina de 600 kg, cu un motor de peste 900 cp twin turbo + electric pentru mersul in mod eco in oras.
Se produc doar 365 de bucati, la pret de peste 1 mil. dolari bucata. Toate masinile au fost precomandate. In fabrica "mai veche" continua sa se produca modelele entry level MP4 care costa numai 300 000 dolari.
Maclaren P1 incorporeaza foarte multa cercetare si tehnologie, toate reperele fiind produse special pentru aceasta masina la cel mai inalt nivel de performanta.
Priviti noua fabrica si noul model prezentate de Jay Leno:

http://www.youtube.com/watch?v=ddU4tcGIF6k" onclick="window.open(this.href);return false;
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

VTP
Posts: 369
Joined: 28 Nov 2008, 22:18

Re: Despre masini

Post by VTP »

momolo dixit:
Fara indoiala, Basescu beneficiaza de niste informatii fiind in functia in care este....
Si ma tem ca este prea tarziu.
Incet, incet vom avea ceea ce meritam conform optiunii majoritatii poporului. Toti marii investitori gandesc strategic, altfel nu pot supravietui intr-o piata din ce in ce mai "globalizata".

Va readuc in memoriam:
- "nu se impune constructia de autostrazi in Rromanika" - minstrul transporturilor din aceiasi Rromanika, "d-l" Traian Basescu;
- in cei 10 ani de presidentie si implicare directa in conducerea tarii impreuna cu excelentii sai colaboratori, avand informatii de la un morman de servicii secrete, NU si-a adus aminte de necesitatea legarii Mioveniului de granita de WEST?????? Ipocrizie de tip licuricios!
- evident ca prostia multimii, ce s-a increzut in TOATE JAVRELE care formeaza (in totalitate) clasa asa zis politica, va avea repercursiuni de lunga durata.
Dar nu va faceti probleme! Vin alegerile! Lucrurile se vor repeta! In definitiv cine ar putea da un raspuns la intrebarea cetateanului turmentat?????

User avatar
Gabriel_Wo
Posts: 899
Joined: 14 Sep 2010, 19:56
Location: Iasi

Re: Despre masini

Post by Gabriel_Wo »

Mie imi reiese clar, faptul ca toate in aceasta tara se intampla premeditat, la comenzi si recomandari..speciale, provenite din toate zarile ! Pana nu vor reaparea in panoplia memoriei colective, un gospodar precum Stefan cel Mare, un razboinic genial ca Ioan Voda cel Cumplit, un vizionar precum Mihai Viteazul, un indraznet ca Vlad Dracul sau un om al norodului, ca Tudor din Vladimiri, TOATE vor sta zadarnice !

Sau un nou popor..islandez ? :lol:

Sa nu uitam, ca toti acesti oameni enumerati, au facut fata celui mai vertiginos imperiu din Europa, cel Otoman..a presiunilor uneori devastatoare ale hoardelor tataresti, ale viclesugurilor seculare ale conducatori maghiari, habsburgi, polonezi sau taristi. Parca, toate seamana si se aduna.. :wink:
"Este intotdeauna de preferat compania oamenilor care cauta adevarul, fata de a celor care l-au gasit deja" Terry Pratchett

VTP
Posts: 369
Joined: 28 Nov 2008, 22:18

Re: Despre masini

Post by VTP »

Mie imi reiese clar, faptul ca toate in aceasta tara se intampla premeditat, la comenzi si recomandari..speciale, provenite din toate zarile ! Pana nu vor reaparea in panoplia memoriei colective, un gospodar precum Stefan cel Mare, un razboinic genial ca Ioan Voda cel Cumplit, un vizionar precum Mihai Viteazul, un indraznet ca Vlad Dracul sau un om al norodului, ca Tudor din Vladimiri, TOATE vor sta zadarnice !


Asa ceva este inacceptabil! NEDEMOCRATIC! Vrei sa-ti intre racheta LICURICI 43 pe fereastra, cu acordul mUEie???? Astia au fost niste banditi dictatori protocomunisti!!!! :shock: Nu au inteles ca pupatul in cur este solutia corecta, altfel, am fi, acum, o provincie turceasca (spre disperarea bulgaribelor! :shock: ), poate mai bine decat sa luam mUEie!!! :mrgreen: ( mai bine'n dos decat in bot! - clar mai democratic :mrgreen: )
Un alt bobor??? Greu! :oops: Cine ar trebui sa contribuie la asta, telectualii, sunt ceea ce au fost si pe vremea "comunismului", CURVE!
Si iata ca am ajuns, din nou, la ce-i place cuiva, nu spun cine! De vina, e clar e comunistii, f-t--le mamitzica lor!

"suntem saraci, domnule, suntem proshti, suntem saraci, domnule!" - tot casa loco

User avatar
Gabriel_Wo
Posts: 899
Joined: 14 Sep 2010, 19:56
Location: Iasi

Re: Despre masini

Post by Gabriel_Wo »

Ilustre VTP, in Romania nu va fi nevoie de nici o raketa LICURICI XL 69 sa fie cucerita sau pedepsita! Credeti ma, nu meriti sa strici aici nici o grenada ofensiva !
Este de ajuns sa imparti ici colo, cateva comisioane in euro sau niscaiva dolari dositi prin buzunare, si o promisiunea ferma a vacantelor in paradisurile fiscale sau rapirea de extraterestrii, ca vei avea all time..o tara prietena. :lol: :mrgreen:

Sultanii si strategii militari otomani nu ne au cucerit, ca interesul lor a fost tot timpul zona de sud a Dunarii, in drumul lor catre Viena ! Dovada ca pe cine a vrut, a cucerit in Balcani..Ungaria, Serbia, Grecia, samd au fost transformate toate in pasalacuri. Si toti astia aveau armate serioase... :wink:
"Este intotdeauna de preferat compania oamenilor care cauta adevarul, fata de a celor care l-au gasit deja" Terry Pratchett

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Pentru cei doi defazati:

1. la topicul despre masini ati ajuns la ce va roade.

2. v-a facut Varanul in sos de limba. Politica astora ("corifei" ingrasati din jaful fostului regim si noului regim, cei care va spala pe creier cu televizorul, exact preocuparea fostei Securitati romanesti, ramura a KGB-ului care avea sarcina sa se ocupe cu diversiunile) se bazeaza pe principiul, "Daca noi nu putem, sa nu-i lasam nici pe altii care pot!". Primul reprezentant al lor, Iliescu-Ilici, cel pe care l-ati votat cu toate cele 4 membre si azi nu mai recunoasteti nici unul, el spunea in fruntea minerilor eliberatori, "toti suntem patati". E un principiu al coruptilor sa corupa totul in jur pentru a nu mai exista nici macar credinta in cinste si moralitate. Au reusit de minune sa dezbine, sa murdareasca si sa scufunde in noroi bruma de intelectualitate care mai exista in Romania pentru ca, pe deoparte omul sarac este ieftin de cumparat si pe de alta parte, prostii si ghertoii sunt intotdeauna in cantitate mai mare decat cei cu bun simt si inteligenta. Asa s-a ajuns azi ca Propaganda care spurca sa creasca precum buruiana mare si sugrumatoare din propriul cadavru putrezit.

3. mortul de la groapa nu se mai intoarce, asa ziceau stramosii nostrii, oricum mai destepti ca noi cei de azi. Ca daca nu ar fi fost destepti, acum umblam cu turbane si burka. Insa mai este un aspect, e posibil ca Stefan cel Mare si Mihai Viteazul sa fie un pic depasiti de evenimente in lumea globalizata de azi. Mai mult ca niciodata se ascute lupta intre prosti si destepti (o lupta nedreapta deoarece desteptii castiga intotdeauna). Problema care se pune e de moralitate in tabara desteptilor, cati sunt bine intentionati si cati sunt rau intentionati. Deoarece lumea si-a pierdut inocentza asa cum si omul si-o pierde dupa ce trece de prima tinerete.

4. de comunisti aveti parte de vreo 25 de ani deoarece ei si odraslele/rudele lor ne conduc, ei au dat la fiare vechi industria "ceausista" si acum se preocupa sa vanda si acareturile ramase (adica ce mai este prin sol si subsol). Comunistii (adica aia care au activat in conducerea fostelor sisteme bolsevice) o data ce au scapat de structura stalinista clasica si s-au trezit bagati in "clubul vestului" (adica actori principali in serialul Dallas la care salivau dar nu puteau ca nu-i lasa doctrina) au devenit mai de dreapta decat sunt oricare altii, mai degraba se poate spune ca din comunism am ajuns intr-un fel de feudalism nazist si mafiot-oligarhic.

In fostele state comuniste europene, politicieni care se denumesc de stanga sunt in realitate cei mai bogati feudali si cei mai de dreapta in fapte si gandire, jupani serviti si stersi la cur de slugi, ferecati intre garduri ca niste ziduri de bastion feudal, ascunsi in masini de lux dupa geamuri fumurii (si iata, acum sunt la subiectul topicului despre masini :D ). Astia sunt politicienii deghizati in "stanga" plangand cu lacrimi de crocodil de grija "celor multi" in timp ce sunt infipti cu bratele pana la umar in buzunarele celor multi.

Insa unicul mod de a-i ajuta pe cei multi nu este pomana ci sporirea mijloacelor de creeat plus-valoare, de productie, de munca. Ori la asta nu se pricep COMUNISTII, ei sunt buni numai sa dea cu gura, sa suceasca mintile defazatilor, sunt buni sa preia puterea, sa-i dea pe concurenti la o parte sau sa-i innece in noroi, sa se manance intre ei imediat ce au ajuns in fruntea mesei, sa-i demonizeze pe concurenti, sa distruga concurenta, sa puna la cale intrigi si sa sape gropi. E simplu sa detectam COMUNISTII - sunt aceia care NU construiesc ! Dar si aceia care nu-i lasa pe altii sa construiasca !
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Post Reply