AUTO - Despre masini (si soferi)

Doar o vorba sa-ti mai spun
User avatar
remoteviewer1
Posts: 925
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by remoteviewer1 »

Da momolo, ai facut o radiografie perfecta a pulsului strazii de la noi. Ieri eram pe la carturesti pe Magheru si un maimutoi din asta parcheaza o namila de masina alba de provenienta americana, se coboara el mandru (la 1,6 metri inaltime) cu niste pantofi rosii de manelist in picioare, trage o flegma pe asfalt si intra cu un mers smecheros intro bomba de cazinou de pe maretul bulevard. E vina noastra, a tuturor pentru ca le permitem astora sa existe: a noastra ca ii toleram, a celor care i-a crescut pentru ca nu i-au batut indeajuns, a scolii si societatii care nu le-a oferit modele "adevarate", avem si vina autoritatilor slabe care nu le ridica magaoaiele parcate pe trotuare si care le permite tot felul de combinatii.

Paradoxal nu i-as lauda nici pe cetatenii din strainataturi pentru ca pe acolo de obicei cei bogati de gura lumii nu se afiseaza pe strada cu magaoaie din astea, mai ales in fata propriilor angajati(hiper carcotasi). Mai exista si o doza mult mai mare de bun simt, asta e adevarat. De exemplu in Italia, se plateste taxa pentru SUV, ar fi o idee buna si la noi nu sa taxeze motoarele peste 2001cm3 de 10 ori cat restul motoarelor. In plus, ei cheltuiesc sume enorme pe alte rahaturi, poate cateodata mai inteligente decat la noi, alte ori nu. Tot in Italia toate vanzatoarele de la supermarket (supermercato) au vuitoane si ochelari de firma (200-300 euro/bucata). Noi fiind mai primitivi, si avand drept modele niste maimutoi, avem o slabiciune pt autovehicule, eu nelucrand la o multinationala foarte bine platita, cunosc persoane ce au contractat credite de 20k euro pentru achzitionarea de autoturisme si stau cu mama la 30 de ani prin Capitala (albi, cu studii superioare nu manelari colorati). Cine vine din Occident pe la noi prin urbe, se mira de cantitatea de SUV-uri (95% loate la combinatii din state, daune totale, etc.). Cunosc si eu patroni cu firme de zeci de angajati din romanica ce vin la birou cu o Toyota Avensis (daca o parchezi in fata unui club de fitze ieftine, nici nu te lasa sa intri probabil...cu tigaia asta....).

Am cunoscut si cetateni din Vest propasiti pe aici cu niste firme semi-cinsitite, batrani fiind, si-au parasit nevestele din Franta si s-au combinat cu pipite de la noi din tara. Imediat a aparut si Touaregul V8 benzina, cu toate ca masina cu care venise "amaratul" din tara de origine era o amarata de Toyota initial. Strainii se obisnuiesc imediat cu mocirla noastra si la unii le si place si nu vor sa mai plece...
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 13975
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Ce spuneam mai inainte :lol: :
Fata, eu m-as combina cu Isarescu, zice Rujata din fata intrarii la Universitate. N-ai vazut cu ce masina umbla?, adauga ea inainte de a trage dramatic dintr-o tigara ieftina. "Tu te-ai combina si cu o bujie, daca ar fi de firma, ma leshi?", zice a doua fata, imbracata in niste jeansi atat de stramti ca ar fi pocnit si pantalonii Guvernatorului.
http://economie.hotnews.ro/stiri-finant ... ui-loc.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.

User avatar
comanr
Posts: 517
Joined: 26 Apr 2013, 21:36
Location: galati
Contact:

Re: Despre masini

Post by comanr »

sant oarecum de acord cu anumite pareri de aici insa chiar nu stiu de ce ar trebui sa se faca ruptura asta de taxe la o motorizare ce depaseste 2000cmc.

la modul cum evolueaza treaba in curand o sa mergem cu motoare de un litru(deja mergem), niste ascutitori care nu sant nici ieftine de luat si nici ieftine de intretinut.

un propulsor mai mare ofera rezerva la modul general, este mai andurant datorita faptului ca nu este exploatat in regim maxim de lucru asa des iar cheltuiala omului amator de cilindree mare este si in carburant si in consumabile. punand biruri peste biruri pe aceste amarate de motoare de peste 2000cmc nu e o treaba in regula, pe motiv ca asa fac si europenii.

poate europenii au o problema la mansarda, nu stiu de ce trebuie si noi sa copiem aceasta panarama, statul poate castiga din acciza carburantilor.

problema e ca si statul si a dat seama ca la anumite regimuri de lucru un motor mai "mare" este mai economic decat un motor mititel si nu l intereseaza aspectul referitor la consum, el vrea taxe pe aerul care il respira motoarele.

un motor de 3000cmc nu este un motor mare, noua ni se arata ca este mare desi el e mic, mitititel chiar, iar daca imi permit sa merg cu el si sa il mentin in parametrii de lucru chiar nu vad de ce ar trebui sa platesc imens pentru asta.

hai s avem spor la mers cu matizuri.
my soul project - http://www.analogicsound.ro

cablurile cu sens.

User avatar
remoteviewer1
Posts: 925
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by remoteviewer1 »

Atentie comanr cu declaratii de genul asta :mrgreen: Te iau la fugarit flasnetarii cu 1.0 turbo cand afirmi ca motorul de 3 litri (un fel de sperietoare la noi in tarisoara prafuita) nu e motor mare. Ca sa fac o paralela cu lumea audio, impozitele aberante pe cilindree sunt la fel de stupide ca si cum am taxa watii de la boxe si amplificatoare. Daca ai avea un amplificator sa zicem de 200W, ar trebui sa platesti impozit de 12 ori mai mult ca unul de 50W, chiar daca ai asculta o ora pe zi sau 3 ore pe saptamana la el, in timp ce radio-ul la 5 W ar sta in priza toata ziua.

Daca am prelua modelelor tarilor "evoluate" cum ar fi Germania, unde se plateste un impozit auto mic in general (la un M3 de 4 litri, cateva sute de euro pe an) si taxele probabil sunt introduse in combustibil etc. Cine consuma mai multa benzina ala polueaza mai mult nu cine are cilindree mai mare. Un taxi logan de 1,5 dci polueaza pe un an la fel de mult ca un Porsche? Ma indoiesc, primul bate suta de mii de km pe an si al doilea daca face maxim 10 mii km in medie. RCA-ul ar fi trebuit calculat pe numarul de km strabatuti anual(la fel ca in alate state europene), un manager vanzari va avea riscuri mult mai mari de a face un accident prin drumurile drumurile din tara fata de un pensionar care se duce de 2 ori la munte pe an. In fine...detalii nesemnificative pentru prostii care guverneaza si au guvernat aceasta tara in care masurile "socialiste" prind bine la amarasteni. Au disparut macar Aro-urile de pe strada la care trebuie sa platesti impozit cam 4000 Ron pe an...(deh, masina de chiabur).
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

User avatar
comanr
Posts: 517
Joined: 26 Apr 2013, 21:36
Location: galati
Contact:

Re: Despre masini

Post by comanr »

santem praf, rar mai vad un om cu care ai ce vorbi, suprapui si saracia peste toate si nu iese prea bine.

asa e si afara mai nou, ma uitam la copiii englezilor, obezi, in carucior la 10 ani cu pampers la cur, le curge apa din gura de prosti ce sant.aia nu vor deveni niciodata oameni.

sanse de reabilitare eu zic ca sant pentru societatea noastra insa trebuie sa profitam cumva de ele, noi nu o sa mai avem ocazia sa vedem rezultatele insa poate copiii nostri au o sansa daca le aratam ce e ala un hobby, un sport, un gest frumos, un ideal, o pasiune.
my soul project - http://www.analogicsound.ro

cablurile cu sens.

Kostas
Posts: 1479
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: Despre masini

Post by Kostas »

Lotus Evora - o lectie de inginerie si design. Enjoy :

https://www.youtube.com/watch?v=Pl1U15Q212k" onclick="window.open(this.href);return false;
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

puf
Posts: 418
Joined: 09 Oct 2008, 20:30

Re: Despre masini

Post by puf »

http://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/r ... 21772.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Istoria ARO foarte interesanta, ironia este ca exact acelasi scenariu l-au urmat 90% din fabricile ramase din vechiul regim.Eu am lucrat in o astfel de fabrica cativa ani dupa "90 si pot confirma ca asta se intampla.

User avatar
Obi Wan
Posts: 406
Joined: 21 Mar 2011, 15:03

Re: Despre masini

Post by Obi Wan »

Daca in ziua de azi, automobilele se bucura de o tehnologie moderna, fiabilitate si siguranta deplina, designul perfect a ramas undeva in anii '30. Si asta pentru ca acum aproape 100 de ani, existau carosieri care au reusit sa construiasca masinile eterne, cu un design care nu s-a invechit niciodata. Pune orice masina scumpa lansata azi la Geneva, langa un automobil fabricat inainte de Razboi si ti se va parea o conserva ruginita. Pune un Ferrari F50 langa un La Ferrari si ti se va parea o vechitura. Insa Figoni & Flaschi au facut altceva in anii '30: au realizat masini cu design vesnic, automobile care vor fi la fel de moderne si incredibile si peste alti 1000 de ani. Iata povestea lor.
http://www.4tuning.ro/old-school-cars/f ... 21796.html

panzer
Posts: 115
Joined: 05 Jan 2009, 16:21

Re: Despre masini

Post by panzer »

Orice lucru este mai intai "futurist" apoi "mainstream" apoi "demodat" si apoi "vintage".

Kostas
Posts: 1479
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: Despre masini

Post by Kostas »

O vizita la fabrica Aston Martin - sau cum sa faci masini de peste 1,5 mil. $ bucata.
Cel mai complet si inteligent reportaj care l-am vizionat pana acum:

https://www.youtube.com/watch?v=LIH4fzj6Ykw" onclick="window.open(this.href);return false;
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 13975
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Ferrari FF:

https://www.youtube.com/watch?v=3S_Es3FTWQs" onclick="window.open(this.href);return false;

Bugatti Veyron:

https://www.youtube.com/watch?v=Fm-CArAmWk8" onclick="window.open(this.href);return false;

Din toate eu "votez" cu Ferrari. :D
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.

User avatar
doru
Posts: 248
Joined: 16 Oct 2008, 14:28

Re: Despre masini

Post by doru »

remoteviewer1 wrote: Daca am prelua modelelor tarilor "evoluate" cum ar fi Germania, unde se plateste un impozit auto mic in general (la un M3 de 4 litri, cateva sute de euro pe an) si taxele probabil sunt introduse in combustibil etc. Cine consuma mai multa benzina ala polueaza mai mult nu cine are cilindree mai mare
Taxa asupra autoturismelor (mijloacelor de transport) nu este legata de gradul de poluare al respectivelor masini ci este un impozit pe proprietate (ca impozitul pe cladiri si terenuri). Baza asupra careia se calculeaza impozitul (capacitatea cilindrica) este, desigur, arbitrara, dar, pe undeva logica. Lasand la o parte exceptiile de la regula (din ce in ce mai numeroase ce-i drept, o data cu dezvoltarea permanenta a tehnologiilor), o cilindree mai mare inseamna o masina mai puternica si mai scumpa. De fapt cred ca asta ar fi trebuit sa fie baza de calcul, valoarea masinii, la fel ca in cazul cladirilor si terenurilor, asa ar fi fost probabil mai corect. Dar acest lucru este mult mai dificil de stabilit in cazul autoturismelor. Valoarea lor de piata se depreciaza rapid, au loc multe tranzactii de vanzare-cumparare a caror valoare (intre persoane fizice)nu poate fi urmarita de fisc (nu se declara ca la vanzarea de case si apartamente).
Ceea ce este greu de inteles, este diferentierea foarte mare a cuantumului taxei, in functie de capacitati cilindrice destul de apropiate si, asa cum s-a spus, care nu sunt ceva de “speriat” (vezi un motor de 3000 cmc – care in ochii fiscului pare a fi un adevarat tanc).
Astfel taxa auto creste mai mult decat dublu la motoarele cuprinse intre 1600 – 2000cmc, de aproape 10 ori la motoare intre 2001 – 2600 cmc si peste 30 de ori la motoare peste 3000 cmc! Probabil insa ca acest lucru face parte dintr-o strategie mult mai complexa, legata si de productia de autoturisme, care stimuleaza tendinta de “downsizing” a motorizarilor la majoritatea categoriilor de autoturisme ce detin ponderea in structura vanzarilor, ceea ce inseamna producerea de motoare de capacitate cilindrica mica dar cu randament mare, performante si economice, diferentiind astfel si producatorii auto, obligati sa se adapteze la noile cerinte sau, poate invers, obligand ei (marii producatori) piata sa se adapateze la noile tehnologii!
Most people use their stereos to listen to music. Audiophiles use music to listen to their stereos.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 13975
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Ar trebui sa va interesati cate taxe plateste in USA un detinator de automobil ! O sa aveti un soc ! Mai ales daca aflati si pretul asigurarilor pentru auto de acolo. E aproape gratis ! Am socotit in cifre directe, adica dolari/RON pretul detinerii unui automobil in USA fatza de Romania este de.....cel putin 7 ori mai mic ! Deci in USA ca sa deti un automobil te costa de 7 ori mai ieftin decat in Romania ! Iar daca mergem si mai departe, de exemplu cat te costa in Italia sa deti un automobil, este mai scump decat in Romania, estimez, de doua ori.

Taxele pe care le plateste cetateanul in Romania sunt mari raportate la venitul mediu dar in valoare absoluta sunt mici raportate la restul UE, tarile din vest (subliniez, in valoare absoluta).

Apropos de UE, aceasta are deja o armata de birocrati la Bruxelles, isi alege presedinte si o hoarda de sefi toti infoiati cu salarii grase, plimbatori de hartii si emitatori de vorbe goale (care cateodata mai fac si rau unor tari exterioare). Adica vorbe nesustinute de fapte din simplul motiv ca UE nu este definita, nu este o uniune ci o gramada, o adunatura.

Daca ar fi o uniune ar fi existat reguli unitare pentru impozitarea automobillelor, reguli unitare pentru piata auto second hand, reguli unitare pentru poluarea din cauza masinilor, reguli unitare ale pietelor de asigurari si mai ales reguli unitare in ceea ce priveste legislatia muncii, sistemele de sanatate, raportul intre venitul mediu si impozitarea cetateanului mediu, legi bancare unitare, etc. Pai ce valoare sa aiba UE daca cu mine, cetatean din Romania se poarta ca o ciuma in timp ce cu altul, exemplu, cetetan din Olanda se poarta ca o muma ?!

Problema este ca nici astia din vest nu se inteleg intre ei in ce priveste chestiuni fundamentale, exemplu, impozitarea proprietatii, legislatia muncii, legislatia si organizarea sistemului de sanatate, etc, culmea, nu este reglementat unitar nici cum functioneaza democratia ! In linii mari e cam aceeasi treaba insa luata la bani marunti observ ca democratia e foarte diferita in Germania in comparatie cu Romania. De aceea se ajunge la aberatie dar mai ales la nemultumire in asa hal incat românilor le-au trebuit 7 ani sa cunoasca toti, de la gradinita la azil termenul de "UE-mue".

In ce priveste impozitarea automobilelor, de departe cel mai avansat, cel mai drept, cel mai corect si cel mai democratic sistem l-am vazut in Elvetia..... care nu face parte din UE :D
Nu mai trebuie inventat altceva, se poate prelua sistemul de calcul al impozitului pe masina din Elvetia exact asa cum este. Calculul lor este destul de complex aritmetic (in ecuatie se pun cilindree, ecartament, an, greutate, numar pasageri, etc, etc) insa permite cea mai corecta si cea mai dreapta impozitare a unui automobil.
Nu ca la noi unde detinatori de conserva ruginita 4x4 ARO s-au trezit cu impozit pe lux ! :lol: La noi calculul impozitarii auto este nedrept, cei saraci platesc mult, cei bogati putin (raportat la puterea financiara a fiecaruia). Dar este rezultatul firesc al politicilor "de stanga" tipic romanesti. In contrapartida, politica "de dreapta" romaneasca este pereche, saracul este strivit cu bocancul precum gandacul, bogatul se pisa cu bolta pe mujicii pusi in genunchi. Dar asa e impozitarea in (neo)evul mediu, e ceva normal.
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.

User avatar
doru
Posts: 248
Joined: 16 Oct 2008, 14:28

Re: Despre masini

Post by doru »

momolo wrote: Nu ca la noi unde detinatori de conserva ruginita 4x4 ARO s-au trezit cu impozit pe lux ! :lol: La noi calculul impozitarii auto este nedrept, cei saraci platesc mult, cei bogati putin (raportat la puterea financiara a fiecaruia).
In ce priveste impozitele, in general, la noi cei saraci nu numai ca platesc mult (raportat la nivelul veniturilor) dar chiar PLATESC, spre deosebire de cei bogati, ale caror venituri cu greu pot fi justificate daca i-ar scutura cineva cu adevarat si care, de regula, sunt si cei care NU PLATESC impozitele.
In cazul particular al impozitului pe autoturisme, cel cu ARO e totusi o exceptie. Cred ca mai exista putine astfel de autoturisme in circulatie, eu nu tin minte sa mai fi vazut cam de mult o asemenea vechitura “vintage” pe strazi. Cam de pe timpul cand ARO era masina institutiilor de partid si de stat, fiind o “expresie” a nomenclaturii (comuniste) din acea vreme. Iata ca acum, li s-a recunoscut proprietarilor de ARO, cati or mai fi, statutul de “nomenclaturisti” din epoca raposatului si sunt impozitati ca atare! :D
Lasand gluma trebuie totusi sa recunoastem ca la noi impozitul auto este mic in majoritatea cazurilor.La masinile cu capacitatea cilindrica pana in 1600 cmc unde se incadreaza majoritatea Daciilor vechi si noi, inclusiv SUV-ul Duster care are motorul Diesel de 1.5 lt., impozitul maxim este de 64 lei, adica nimic.
Daca socotim si motoarele de pana la 2000 cmc, unde impozitul maxim ajunge la 180 lei, ceea ce reprezinta o suma mica raportata chiar si la veniturile noastre medii modeste, cred ca “acoperim” vreo trei sferturi din parcul auto intern (vorbim de persoane fizice).
Cu adevarat trist este insa daca incepem sa vorbim despre pretul carburantilor. Mai bine lasam pana dupa introducerea accizei majorate…
Most people use their stereos to listen to music. Audiophiles use music to listen to their stereos.

User avatar
remoteviewer1
Posts: 925
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by remoteviewer1 »

doru
Probabil insa ca acest lucru face parte dintr-o strategie mult mai complexa, legata si de productia de autoturisme, care stimuleaza tendinta de “downsizing” a motorizarilor la majoritatea categoriilor de autoturisme ce detin ponderea in structura vanzarilor, ceea ce inseamna producerea de motoare de capacitate cilindrica mica dar cu randament mare, performante si economice, diferentiind astfel si producatorii auto, obligati sa se adapteze la noile cerinte sau, poate invers, obligand ei (marii producatori) piata sa se adapateze la noile tehnologii!
Guvernele romanesti ce se succed in ultimii an sunt pline de nehaliti, plagiatori, hoti, exact la downsizing se gandesc ei toata ziua....sunt sigur... si la nu stiu ce strategii, randamente, etc. Daca esti fericit cu un 1.2 asta e treaba ta, pentru mine downsizingul este exact ce reprezinta china pt audio...un mare FAIL. In cativa ani o sa uite toate lumea de el(motorul de cilindree mica si supralimentat) mai bine trecem la motoare electrice cat de curand.
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

Post Reply