AUTO - Despre masini (si soferi)

Doar o vorba sa-ti mai spun
User avatar
comanr
Posts: 517
Joined: 26 Apr 2013, 21:36
Location: galati
Contact:

Re: Despre masini

Post by comanr »

intodeauna un bizniss are un apogeu apoi se stinge sau intra pe o linie dreapta, asta e natura lucrurilor, eu nu imi imaginez ca o sa iasa intr o zi o chizda de la pompa sa mi zica, gata, s a terminat benzina pe pamant, am inchis, lucrurile nu stau de loc asa.

sistemele vor migra, vor merge in paralel pentru ca exista zone unde nu poti sa le implementezi datorita temperaturilor sau a altor factori de mediu/sociali.

sincer nu sant asa entuziasmat la auzul motorului electric fata de motorul pe benzina sau diesel.
e fix aceiasi treaba ca trecerea de la vinil la flak uri, va fi acceptata insa old school is old school si in auto si peste tot, imagineaza ti formula1 cu motoare de aspirator, penibil.

nu as aduce in discutie capitolul poluare pentru ca nu are relevanta, am si zis de ce, cel a costurilor are, insa datorita pretului actual mare al aspiratorului piata va fi destul de limitata, trebuie totusi sa fim deschisi la nou fara a arunca cu noroi in ce a fost si este bun si frumos.

cu ce se compara senzatia condusului unui supercar cu multi cai, cu nimic, este o placere fenomenala pe care multi nu o inteleg pentru ca nu au avut ocazia sau pentru ca nu i pasioneaza, insa nu au drept sa desconsidere motorul clasic pentru ca este ceea ce trebuie din punctul meu de vedere.

gastele, de acord, sa se duca la munca in masinute electrice, sa bage soft sau alte alea pana le da sangele pe nas...
my soul project - http://www.analogicsound.ro

cablurile cu sens.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

:lol: :lol: :lol:
Discutia intre noi seamana cu aia intre un audiofil si un calculatorist, audiofilul sustine cauza LP-ului, calculatoristul (adica eu) spune ca ceva mai fantastic decat mp3-ul si FLAC-ul nu mai exista in timp ce pickupul este pentru muzeul tehnic si fraieri ! :lol: :lol: :lol:

PS - am condus si eu super masina o data..... :D , culmea, o Alfa Romeo suparata tare, motor de avion, sunet de avion, aveam un ranjet de la o ureche la alta ! Zici bine ca cine nu a condus asemenea masini nu poate intelege! O Alfa ca aia poate sa se strice saptamanal, sa repar la ea o zi ca sa merg o ora si tot fabuloasa ramane !
...Asa ca te inteleg.... :D , insa viitorul apartine tot mp3-ului si FLAC-ului :lol: :lol: :lol: (oricat ne-am zbate noi, dinozaurii cu LP, magnetofoane si casetofoane)
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
remoteviewer1
Posts: 926
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by remoteviewer1 »

Ok, asa ca sa ma laud, ca de asta is bune forumurile, am prin "familie" o masina vintage sa zic asa, cu motor in 6 cilindri in linie care are un zgomot demential, nu se compara nici ultimile mertzane cum sun aia (doar de la V8 in sus poate). Motorul nu are vibratii la pornire si nici la oprire, nu consuma foarte mult, daaar chiar si ca masina secundara incepe sa devina o povara din cauza costului megaridicat al benzinei. Eu in teorie nu m-as desparti niciodata aceasta masina deoarece nu are valoare comerciala datorita impozitelor mari si a motorului benzinar, insa mi-ar place sa pot avea in posesie un full electric(daca as avea the cash) cu un range de cateva sute de km cu care sa imi fac treaba (drum la serviciu si in oras plus cateva drumuri scurte pana in 50 km, ceea ce reprezinta 90% din km pe care ii fac anual).

Atentie! Nimeni nu arunca cu noroi in istorie, dar orice situatie are o limita, si nu sunt genul de hipster care militeaza pentru bicicleta si salvarea pinguinilor roz din Alaska. Pretul actual al combustibilului este total nejustificat si posesorul de masina (nu ma refer numai la cel din romania) a devenit o vaca de muls pentru guverne, corporatii, etc. Din acest motiv sunt pro masina electrica deoarece energia electrica inca este destul de ieftina si foarte disponibila.

P.S. comanr Alfa 4c mentionata de tine are motor in 4 cilindri daca nu ma insel, chiar daca e super dopat si pozitionat central, acest motor este "neaudiofil" sa zicem... :mrgreen:
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

User avatar
comanr
Posts: 517
Joined: 26 Apr 2013, 21:36
Location: galati
Contact:

Re: Despre masini

Post by comanr »

@momolo
stiu ca santem pe cale de disparitie, face parte din ceea ce trebuie sa se intample, ce putem face, sa ne tinem gunoaiele in priza si sa ne rugam sa nu vina curentul cu noduri pentru ca oricat de mult te ai pricepe la trancote ele pot sa iti demonstreze ca nu se pot repara! :lol:

@remoteviewer
asa este, insa pentru magnati exista 8C :lol:

personal am o alfa cu tractiune integrala permanenta, crosswagon q4 insa imi tarai basinile cu un renault modus "acvariul" iar pentru timp neprielnic si off road am o kinezarie kinezofilo-plagiat, un GWM Hover, modificat cu autoblocant spate, reductor si suspensii de nissan terrano 2 plus o pereche de pneuri BFGoodrich de 31" mud-terrain, un minin necesar pentru inundatii ca cea din bulgaria, exista sanse reale sa scapi cu kinezaria modificata din asa ceva iar daca nu scapi poti sa te sui pe plafon prin trapa sa strigi tare " chemati tancurile"!
my soul project - http://www.analogicsound.ro

cablurile cu sens.

atyclb
Posts: 656
Joined: 29 Jul 2009, 10:10

Re: Despre masini

Post by atyclb »

Fabrica BMW din America

http://www.youtube.com/watch?v=6Iwbohx4ZN4" onclick="window.open(this.href);return false;

Si a sa fim echitabili (oarecum)...si un film din fabrica Mecedes
http://www.youtube.com/watch?v=pAuzMD7UUYY" onclick="window.open(this.href);return false;

kane
Posts: 41
Joined: 23 Nov 2008, 15:38
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by kane »

Saab 9-3 Aero HOT MKI (cel adevarat) convertible. Am detinut unul timp de 2 ore. Am si acum actele. Mai am din ea doar emblema de pe capota pentru ca m-a ajuns politia din Swansea (hi, Chris!, I'm safe now, I mean abroad). La volanul ei noaptea te simti precum Exubery in al sau zbor nocturn. Singura masina (25 de ani de condus, peste 20 detinute si multe alte zeci de marci sau modele duse la pascut sau incalecate cu diferite ocazii) in care nu iti dispare zambetul niciodata. Acum toate celelalte mi se par niste glume ieftine, asta daca nu vrei altceva decat sa ajungi cumva, oricum, din punctul A la B sau esti vreo educatoare sau hairstilista (parca asa e politically correct acum, se supara daca le spui frizerite) fericita cu asorte-ul cromatic si suportul pentru sticla cu apa, de 0,5.
Nu vreau alta. (Ok, am un Coupe, aceeasi generatie dar noaptea, dupa ce activez Night Panel vreau sa nu mai fie nimic intre mine si stele...)

User avatar
comanr
Posts: 517
Joined: 26 Apr 2013, 21:36
Location: galati
Contact:

Re: Despre masini

Post by comanr »

lasand la o parte performanta, mie saab urile inclusiv cel despre care vorbesti tu mi au lasat impresia de lucru din topor, din maciuca, fara gust si cu un look penibil.

masinile stiu ca au motoare turbo pe benzina destul de faine insa arata ca porcu.
my soul project - http://www.analogicsound.ro

cablurile cu sens.

User avatar
remoteviewer1
Posts: 926
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by remoteviewer1 »

comanr omul are un moment de sinceritate combinata cu entuziasm si vii tu si dai cu bata in.... Sa stii ca daca intrebi lumea de alfele tale preferate, sigur se lasa cu epitete ce nu i-ar face cinste marcii italiene de traditie distrusa de fiat intre timp :? . Fiecare cu preferintele lui si chiar daca fiecare brand are slabiciunile lui majore (industria auto are in spate mii de furnizori mai mult sau mai putin comuni ce fabrica pesele asamblate doar de marii constructori; unii se mai ocupa si de design si de partea de proiect, cam atat in general, partea nevazuta a masinii care conteaza cel mai mult e facuta de aceasi...), preferintele in general nu se discuta. Noi romanii avem un stil aparte de a crea stereotipuri gen bemweu-cocalar cu numere de bg, masina italieneasca-caruta cu motor prost (si design fain) ce se va strica mai devreme sau mai tarziu, reno-masina de gay, skoda-masina de chioscar, haudi-masina de chioscar cu bani, mertzan-masina de ghertoi, vw- n-a avut bani de audi, mini- masina de femeie, toyota-masina chinezeasca cu tehnologie antica, etc. Cand iesi din granitele patriei, observi ca aceste sterotipuri nu au valoare si cat am trait de exemplu prin Italia/Franta am observat ca se poate sa motorizezi o natiune mare fara skoda/vw de exemplu, fara suv-uri imense pe strazi inguste, fara balene de peste 5 metri pe toate drumurile conduse de proprietar, ca in romanica unde strivesc trotuarele din fata bodegilor de doi bani.

Eu nu am condus SAAB (nici alfa), insa pot sa spun ca am un amic de prin orasul natal ce a avut cateva zeci de masini in ultimii ani (toate benzinare si inclusiv V8 de 5 litri) si are prin curte (printre alte masini) un 9-5 din ala vechi (nu retin anul, oricum de prin anii 90) cu motor 2 litri turbo de 150 cai si spune ca nu s-ar desparti de el niciodata. Inafara ca a reconditionat turbina, nu i-a dat nici o emotie (negativa) masina respectiva si chiar daca nu este racheta, s-a atasat binisor de ea.

In momentele de glorie a SAAB-ului eu eram cu suzeta in gura, de cand sunt pasionat de masini, acest brand trecand dintr-un faliment in altul(in ultimii ani ajungand o clona a grupului GM, 9-3 folosind o platforma crappy de Opel Vectra parca). In ciuda acestor lucruri, cei ce au intrat cu ele in contact au ramas fascinati sau contaminati, eu nu am inteles totusi foarte bine conceptul acestui brand de masini in perioada lor de glorie. Ei aveau pe vremuri motoare (relativ) mici incarcate cu turbo (cum au toti fabricantii de volum din ziua de astazi, sa traiasca marketingu') si modele cu tenta premium/sportiva ce faceau concurenta teutonilor (nu stiu selling point-ul lor, cum era la mertzane exclusivitatea si la biamweu sportivitatea eleganta). Cand au inchis fabrica, mie sincer mi-a parut rau, am considerat ca industria auto a pierdut ceva in acea zi (hairstilistele castigand ceva in ziua respectiva, un suport de sticla de 1.0 litru egal cu motorul (ascutitoarea) premiat a lui Ford de anul asta :roll: ).
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

User avatar
comanr
Posts: 517
Joined: 26 Apr 2013, 21:36
Location: galati
Contact:

Re: Despre masini

Post by comanr »

adevarul e ca "ambalajul" pacaleste, mai pui si niste gargara si ai reteta sculei perfecte sau a masinii perfecte, si aici ma refer in special la alfa romeo dar, exista un mare dar in toate astea , daca acea masina, scula, ce o fi ea iti da tie ca om impresia ca suna bine sau ca te simti foarte bine in ea, reuseste sa transmita acea emotie atunci o iei, insa la masini ambalajul a fost intotdeuana totul, omul e atras de forme in primul rand.

saab ul si volvo sant niste masini cinstite, oneste, cu performante bune, nu sant supercaruri sau avioane desi exista o legatura :D, dar sant plate, nu ti inspira nimic, is niste masini atat de sobre, deloc elegante pe alocuri, de parca zici ca majoritatea au fost facute pentru inmormantari, vezi modelele lor inclusiv acela despre care vorbesti.

mereu la sufletul meu va sta un anume tip de audi si anume audi 200 quattro 20v, o masina foarte eleganta, clasica si sigura, mai frumoasa decat multe saab uri si volvo uri ale vremii, alfa am ales o doar pentru ca mi a placut, a fost see it& buy it, nu ma intereseaza daca o sa cada int ro zi iremediabil, eventual o sa o duc in dunare daca o sa ma lase aiurea pe undeva insa tinuta de drum a oricarei alfe e una foarte sportiva, simti drumul asa prost cu totul, sta pe viraje foarte bine datorita suspensiei, e legatura mea cu tineretea care teoretic inca nu a trecut, daca ma babacesc promit solemn sa mi iau un dric si sa inchei socotelile cu masinile, o sa ma uit mai atent la un saab sau un volvo.
my soul project - http://www.analogicsound.ro

cablurile cu sens.

User avatar
comanr
Posts: 517
Joined: 26 Apr 2013, 21:36
Location: galati
Contact:

Re: Despre masini

Post by comanr »

o sa va prezint in cateva imagini alfa mea.

Image

Image

Image

Image

Image

Image
my soul project - http://www.analogicsound.ro

cablurile cu sens.

User avatar
comanr
Posts: 517
Joined: 26 Apr 2013, 21:36
Location: galati
Contact:

Re: Despre masini

Post by comanr »

o sa pun si poza mea de suflet cu alfa, daca observati pe acel drum neasfaltat, prin camp exista o borna kilometrica, ceausescu urma sa asfalteze acel drum, eu am luat o pe aratura(de cand ma stiu) pentru ca zapada era prea mare pe drum.

avoiding the roads - Alfa Romeo Crosswagon Q4

Image
my soul project - http://www.analogicsound.ro

cablurile cu sens.

User avatar
remoteviewer1
Posts: 926
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by remoteviewer1 »

Ar fi multe de spus, insa aici nu e forum de masini...Insa eu cred cu tarie, ca orice pasionat de masini are un model de care este atasat in functie de trairile lui anterioare si probabil de situatiile in care a fost impresionat in copilarie/tinerete in “perioada de aur” a vietii. Un model/brand se poate transforma in obsesie personala atunci cand simpatia este insotita si de confirmarea ratiunii mai tarziu cand apare si potenta financiara. Eu am fost marcat in copilarie de doua masini cu care am intrat in contact fara sa vreau datorita sortii. Prima a fost un Opel Calibra in anul 1999, cand colegul si amicul meu de pe atunci a primit cadou de la parinti o calibra rosie benzina 2 litri fabricata in 1989 in stare stock foarte ingrijita fara “tuning”, fiind adusa de niste samsari din germanica. In vremea in care ne plimbam prin modestul oras natal cu ea, ne simteam regi, sunetul motorului aspirat (ce era si montat pe vectra) simtindu-l si acum in urechi. Mai tarziu, sa zic dupa un an cam, varul meu a primit de la parinti un bmw 316i compact inmatriculat in italia intr-o stare impecabila(in acea vreme ai mei aveau o Dacie 1300 alba). Tin minte si acum interiorul deschis la culoare, acele portocalii de la cadranele de bord si cd-player-ul de ultima generatie, pe atunci, kenwood. Dupa acea perioada am avut contact cu multe masini (aparuse moda diesel cu passat si a4) insa nicuna nu m-a impresionat ca primele doua. Anii au trecut si am ajuns barbat in putere si am strans din buci sa achizitionez prima masina si cat de destept am fost am luat o masina superba(o regret si acum in unele puncte de vedere) insa cu un motor diesel de 2 litri, epic fail! Nu am avut probleme cu ea majore, insa dupa ce am invatat sa conduc mi-am dat seama ca motorul diesel nu e pentru mine (nu sunt regele soselelor sau ceva de genul). La un moment pe parcurs insa am fost contaminat de sunetul celor 6 cilindri in linie pe benzina, si in momentul in care am gustat sunetul si aviditatea de a se tura pana peste 6 mii de ture am ramas blocat in bucla asta. Confortul si siguranta pentru masina visurilor sunt chestii secundare, sunetul motorului si placerea curbelor fiind tributare. Intre timp guvernele romanicii mi-au pus gand rau cu taxe peste taxe si preturi “decente” la combustibil, ca si multumire pentru plata lunara a taxelor si impozitelor la stat. Cine a zis ca viata e dreapta?
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

kane
Posts: 41
Joined: 23 Nov 2008, 15:38
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by kane »

Nu m-am gandit niciodata ca un Aero HOT pana in 2002 arata ca porcul :), mie imi place de mor. De gustibus. GM a cumparat Saab tocmai ca sa o falimenteze pentru ca americanii erau fascinati de aceasta marca in anii 90. Cunoscatorii stiu conflictul notoriu dintre managemantul GM si inginerii de la Saab dupa preluare, primii au facut presiuni pana in ultima clipa pentru folosirea de piese si subansamble GM, in detrimentul calitatii, pe care nu i-a interesat niciodata. Ultimul Saab adevarat s-a construit in 2002.
Despre fiabiltate...coupe-ul are aproape un sfert de milion de km si in afara de consumabile si placute nu a fost schimbat ABSOLUT nimic si se comporta ca o masina veche de cateva luni. Nu exagerez. Orice posesor de Saab poate confirma. Este o masina incredibil de subevaluata pentru ca nu a pus accent pe marketingul agresiv.
Eu sunt fericit cu a mea si imi doresc inca una. Am avut si Volvo insa intr-adevar, sunt plictisitoare.

User avatar
comanr
Posts: 517
Joined: 26 Apr 2013, 21:36
Location: galati
Contact:

Re: Despre masini

Post by comanr »

@remoteviwer
asa este, urletul celor 5 cilindri in linie ai motorului 2.2 turbo 20v nu il voi uita niciodata, un mic film, nu e al meu, eu nu sant atat de taliban dar merita vazut sa ti faci o idee de masina aia care m a marcat si pe mine in tinerete.

https://www.youtube.com/watch?v=pZbkKbwF7iU" onclick="window.open(this.href);return false;


candva o sa iau una, nu ma intereseaza nimic nou, nimic scump, doar acel audi sa il am de suflet, deocamdata ma multumesc cu alfa care are motor de 1.9, mult mai potrivit pentru birurile din zilele noastre, e o masina faina, mai precisa insa nu la fel de masiva,robusta si puternica, poti stanjeni cu ea niste audi uri de 3 litri dizel , oricare ar fi ele, mai ales pe drumuri virajate insa daca "le faci" asta se intampla din cauza ca cel care e la volan e mai prost ca tine, toate diselurile de 2 litri is mai slabe decat cele de la alfa romeo de 1.9.
acelasi motor a fost pe saab, opel preluat de la fiat

@kane
stiu masina foarte bine, nu mi place botul, e de la tigani, exact dintr un film cu tigani, in rest jos palaria.
Last edited by comanr on 29 Jun 2014, 11:21, edited 3 times in total.
my soul project - http://www.analogicsound.ro

cablurile cu sens.

User avatar
remoteviewer1
Posts: 926
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by remoteviewer1 »

kane nu cred ca GM a vrut intentionat sa falimenteze Saab-ul, au venit cu know-how americanesc gen suspensii pe foi si butoane de reshou pentru aeroterma din masina, din acest motiv industriile auto japoneze si europeane sunt vazute ca niste zeitati in lumea Noua.

comanr prima mea masina a fost un break, cea mai buna caroserie posibila pentru utilizarea cotidiana! Si acum o regret...
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

Post Reply