AUTO - Despre masini (si soferi)

Doar o vorba sa-ti mai spun
lucian adrian
Posts: 25
Joined: 29 Apr 2014, 17:07

Re: Despre masini

Post by lucian adrian »

:D Tarabostes, asta e conspiratie!!!
Sunt unul care mananca o paine din reparatii auto, nu exista asa ceva. Ca reprezentantele nu repara subansamble e alta discutie (ex, casete directie, alternator, demaror, diferential, ECU, etc etc). Reprezentatele si service-rile in general nu traiesc din manopera ci din adaos la asa zise "piese de origine" . In unele cazuri se ajunge la 500%, de regula nu mai jos de 200%. Producatori pe orizontala nu sunt multi, ambalatori insa, puzderie. :)

User avatar
hondaru
Posts: 314
Joined: 31 Oct 2010, 06:35
Location: La tara...
Contact:

Re: Despre masini

Post by hondaru »

Oricare organ de masini ce presupune o miscare de orice fel (rotatie, translatie, etc.) din proiectare porneste cu un anumit numar de ore de functionare. Apoi la dimensionare factorul de supradimensionare pentru siguranta a devenit aproape nul. Noile tehnologii de turnare, matritare, materiale au permis producerea de piese care sa tina aproape exact cat au fost proiectate sa tina. Altfel ar muri de foame toti. Este de notorietate internationala conflictul in care este implicat grupul Volkswagen in privinta caderilor exact la timp a unor piese. De-aia au inceput sa fie tot mai multe masini VW asa zis noi second hand aduse pentru ca consumatorii externi si-au furat-o in privinta vietii si a duratei de functionare fara probleme. Eu as zice ca masinile de pana in 2000 au fost construite inca dupa vechile standarde si principii si de aceea inca mai merg si azi insa comfortul si accesoriile si consumul sunt depasite. Cine vrea BMW sau Audi sau Mercedes ultimul racnet care consuma mai putin, are peste 250 CP din motor de 2L, te lasa sa-ti asculti flac-ul pe sistem 8+1, are faruri cu LED, gestiune electronica a tot ce misca in masina dar care cand te lasa doar pe trailer o mai misti si bagi mana adanc in buzunar s-o readuci in stare de functionare n-au decat sa se bucure de hi-tech! Eu as merge fericit cu o masina oldtimer in ciuda chiar a securitatii pasive mai slabe....iar in ce priveste poluarea oricum polueaza mai putin ca orice Dacie din '70....
◄◄ REW ► PLAY ▌▌PAUSE █▌STOP ►► FF
Daca nu ajungi sa te pierzi in muzica atunci muzica se pierde in sistemul tau

DAN_TM
Posts: 492
Joined: 15 Jan 2009, 11:03
Location: Timisoara
Contact:

Re: Despre masini

Post by DAN_TM »

Mi-aduc aminte de un amic caruia i s-a stricat iremediabil un hard disk fix in prima zi dupa ce i se gatase garantia de doi ani.Asta era acum vreo 10 ani.A mers la magazin sa i se dea ceva explicatii.A ramas cu el stricat si cred ca l-a aruncat ptr ca nu primise nici un fel de explicatie, adica i s-a spus ca nu au ce sa-i faca daca s-a gatat garantia.Reparatia probabil ar fi costat mai mullt decat unul nou.

User avatar
Tarabostes
Posts: 42
Joined: 02 Apr 2014, 20:35

Re: Despre masini

Post by Tarabostes »

Stiu ca suna a conspiratie. Si chiar asa si e. Designed to fail.
In familie am 2 masini aproape identice (una diesel una otto) acelasi model cu dotari identice cumparate la 8 luni diferenta. Dupa 4 ani au avut acelasi defect (electronica) in acelasi timp si dar conditii de exploatare toatal diferite. Nu cred povestea cu "asta e boala lor".
Cand decartez 40k eu cash la tejgheaua unei reprezentante am pretentia ca pe o perioada de 5 ani macar sa mearga impecabil.
Sa nu intram in zona de penal..viciu ascuns...inselaciune etc.
Btw, am mers cu ultimul x5.. plastice ieftine la interior.. dezamagire totala.
Din ce in ce mai proaste. Ca la audio.
"Fraged trancotar"

Kostas
Posts: 1479
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: Despre masini

Post by Kostas »

Da, am avut ocazia sa vad si eu la un amic bordul noului A6 luminat in noapte, un fel de Las Vegas.
In trecut mi-a placut A6 in anii 90, cel rotunjit, l-am si condus, o masina puternica, decenta, total diferita de noul model plin de insertii de aluminiu si lumini derutante. Ne rinocerizam - cum scria Eugen Ionescu.
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

DAN_TM
Posts: 492
Joined: 15 Jan 2009, 11:03
Location: Timisoara
Contact:

Re: Despre masini

Post by DAN_TM »

Gasesc pana in 3000 de EU masina second-hand decenta?Stiti voi ceva model mai rasarit,marca straina?Ca design, imi place Golf4 sau Passat 4.

User avatar
Tarabostes
Posts: 42
Joined: 02 Apr 2014, 20:35

Re: Despre masini

Post by Tarabostes »

Inainte sa te gandesti la design...ar trebui sa te gandesti la functionalitate.(Necesitati)
Ce drumuri folosesti (asfalt, forestiere) Cat? Cate persoane? Ce bagaje? Ce hobbyuri ai? Pe urma trebuie avute in vedere dotarile minime pe care trebuie sa le ai si abia apoi sa te gandesti la bugetul aferent...

Exemplu: daca..

- esti familist / ai caine /copii
- ai casa la tara cu drum forestier
- esti pescar/vanator
- mergi des la munte unde te dai cu bicla/schiuri
- mergi in camping cu cort sau rulota
- calatoresti des in afara dar si in tara
- vrei cat de cat confort...

> ai nevoie de un automobil break/suv inaltat 4x4 . Acum la bugetul asta... octavia 1 break 4x4 cu pachet de drumuri grele 1,9 tdi...

Daca esti vitezist... :) Fiesta 2005 Rs.

Ca fiabilitate... modele cat mai simple dpdv al constructiei..
"Fraged trancotar"

User avatar
hbi
Posts: 42
Joined: 12 Oct 2008, 14:01
Location: iasi
Contact:

Re: Despre masini

Post by hbi »

De acord cu Tarabostes, doar ca, la alegerea masinii, trebuie tinut cont si de cheluielele de intretinere. Ma refer la taxele anuale si la consumabile. Cel care isi poate cumpara o masina scumpa, dar nu isi permite sa o folosesca zilnic, se numeste sofer de duminica!

User avatar
Tarabostes
Posts: 42
Joined: 02 Apr 2014, 20:35

Re: Despre masini

Post by Tarabostes »

Din dureroasa experienta proprie am aflat masina care nu este folosita se strica mai repede ca cea utililizata in conditii normale si asta mai ales daca nu dispunem de un garaj in care sa o... conservam cumva.
Dar daca tot am dat banii pe fier..macar sa ne folosim de el la maxim.
Da, intr-adevar romanii isi iau masini pe care nu pot sa le intretina... Vecinul meu a mers cu roti de vara toata iarna la Mertzu ML din dotare...Nu vreau sa ma gandesc ce ravagii poate sa faca hardughia aia de masina scapata la 100 km/h de sub control. Dar asta e alta problema...Nu stiu ce masina ar putea sa-si cumpere colegul la banii aia... Un golf 4 din 2005 1,9 tdi din afara numai ca trebuie aspru verificat la un service bun. Ridicat pe rampa, verificat electrica, geometrie, suspensie directie, sistem de franare, schimbate consumabilele... etc.
Cel mai bun sfat pe care il dau in astfel de cazuri e sa ia o masina cu un plan de service complet. Ale mele au asa ceva. Asa vezi daca omul a intretinut masina cf. precizarilor producatorului daca a suferit vre-o avarie si cum a fost reparata eventual planul de service sa fie insotit si de facturi etc.
Cam atat... in rest bafta la cumparare!
"Fraged trancotar"

porto
Posts: 416
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: Despre masini

Post by porto »

As dori sa stiu daca este vreo cineva pe aici care are sau a avut VW Golf Wagon TDI 2L ( seria 6 ...pe aici seria 7 Wagon va veni la sf. lui 2015 ) cu cutie DSG de 140 cai.
Eu am aceasta masina de vreun an si tare m-am indragostit de ea.
Am avut multe masini pana acum ...si Honda Civic ( nou nouta 2007 ) si Toyota Corolla si o alta Honda Civic 2002 ....dar atat de fain ce merge aceasta masina ma face sa vreau sa o am cat mai multa vreme....si as dori si eu ceva sfaturi cum sa fac mai bine...ulei de care ....stil de condus economic...si in general mici trucuri daca exista.
Toate celelalte pe care le-am avut ( in afara de Toyota Corolla care este extrem de fiabila dar super plictiseala la condus ) dupa prima luna ma plictisisem de ele si incepeam sa ma gandesc cati bani mai am de dat la ele.
Ce am observant eu e ca primii 20000 de km economia de carburant e mai mica dar dupa acesti kilometri parcursi am inceput sa am pe autoruta si sub 5 ca medie ( pana la Toronto ).
Dar ce impresioneaza de departe aceasta masina este directia super precisa care da o extrem de mare siguranta la condus si ai senzatia ca de fapt poti fi si pasager in acelasi timp ( pe autoruta ).
Sunt multe de spus dar astept si alte pareri si sfaturi...

Romi

atyclb
Posts: 650
Joined: 29 Jul 2009, 10:10

Re: Despre masini

Post by atyclb »

Despre muzica si masini (Ferrari) cu Eric Clapton
https://www.youtube.com/watch?v=0BaJF1E ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Aston Martin:
https://www.youtube.com/watch?v=voN3B2IxcHA" onclick="window.open(this.href);return false;
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Koenigsegg:
https://www.youtube.com/watch?v=2pqQNef1ITc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Un Bugatti vechi de 90 de ani a fost descoperit într-un hambar din Franţa.

Un autoturism foarte rar, care a stat 40 de ani într-un hambar din Franţa, a fost scos la vânzare la Paris, pentru suma de 180.000 lire sterline, scrie Daily Mail.
Bijuteria pe patru roţi, un model Bugatti Brescia fabricat în 1925, este unul din cele 12 exemplare care au supravieţuit timpului şi a aparţinut unui singur om, care nu i-a adus nicio modificare din 1953 până astăzi.

Automobilul vechi de 90 de ani a fost unul din cele patru modele Bugatti ale actualului proprietar, Bernard Terrillon. În 1970, acesta a vândut trei dintre maşini, în timp ce Brescia a rămas în hambar, deoarece, în mod misterios, nimeni nu a cumpărat-o. Anul acesta, modelul rar a fost descoperit de rudele lui Terrillon în hambarul acestuia.

Dincolo de un cauciuc dezumflat, Brescia se află într-o stare perfectă, chiar dacă a stat nemişcată timp de 40 de ani. Maşina va atrage atenţia numeroşilor pasionaţi auto care vor participa la licitaţia Artcurial din 22 iunie 2015.

Aceeaşi casă de licitaţii a vândut cea mai celebră colecţie de maşini vechi găsită vreodată într-un hambar, cunoscută ca Baillon Collection, alcătuită din 59 de autoturisme istorice, printre care şi un Ferrari California Spider, fabricat în 1961.

Maşinile - care au stat "ascunse" timp de 50 de ani - au fost vândute în februarie. La începutul anilor '30, Bugatti a devenit un rival de temut pe circuitul de curse, dar şi pe piaţa auto de lux. Maşinile sport Bugatti sunt denumite "pur sânge" şi după Primul Război Mondial, Bugatti a capitalizat succesul la curse cu Type 13 Brescia.

Modelul Brescia a fost botezat după fabrica din Brescia în care au fost construite maşinile Bugatti câştigătoare ale Grand Prix-ului italian din 1921.
http://www.gandul.info/auto/un-bugatti- ... i%2Bgandul" onclick="window.open(this.href);return false;

Ce fain merge!
Oare ce masina din ziua de azi va mai functiona peste 90 de ani si o sa-i mai porneasca motorul dupa o depozitare de 50 de ani ?! :lol:
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Grupul britanic Jaguar Land Rover, deţinut de indienii de la Tata, a testat piaţa românească în vederea construirii unei fabrici, având discuţii în acest sens şi cu reprezentanţi ai mediului de afaceri din Braşov. Indienii sunt deja prezenţi la Braşov prin preluarea în urmă cu ceva timp a americanilor de la Cambric, care au aici centru de dezvoltare, scrie bizbrasov.ro.

Investiţia, cifrată la sute de milioane de euro şi care urma să creeze 8.000 de locuri de muncă, a fost mutată în Slovacia, potrivit presei din această ţară.

Slovacia este una dintre ţările cu cea mai mare producţie de automobile din Europa, cu aproape un milion de maşini asamblate anul trecut, cele mai multe de către Grupul Volkswagen urmat de Kia Motors şi PSA Peugeot-Citroën.

Mai mult, în timp ce preţul mediu al maşinilor asamblate în România nu depăşeşte 15.000 de euro, slovacii produc maşini de zeci sau chiar sute de mii de euro, de la VW Touareg la Porsche Cayenne (parţial asamblat), şi vor produce (tot parţial) şi viitorul SUV Bentley Bentayga, al cărui preţ va sări de 200.000 de euro.

„În România, dacă nu se remarcă din partea investitorilor potenţiali o politică încurajatoare, se duc în Slovacia, Polonia sau Ungaria, care sunt practic sufocate de investitori din toată lumea. De asemenea, investitorii se uită la 'reuşita' lui Ford de la Craiova (care la nici opt ani de la preluare nu a beneficiat de nicio modernizare a infrastructurii din regiune – n.r). Investitorii se uită la mediul de afaceri, la perspective. În România se sprijină industria prin declaraţii“, a spus Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

În opinia sa, una dintre cele mai mari probleme ale industriei auto româneşti, în special la nivelul producătorilor de componente, o reprezintă lipsa de productivitate. Dacă în România lucrează aproape 111.000 de angajaţi în cadrul producătorilor de componente, fiind depăşiţi numai de Polonia, unde sunt peste 116.300 de salariaţi, în ceea ce priveşte cifra de afaceri a componentiştilor România este pe ultimul loc după Cehia, Polonia, Ungaria şi Slovacia
http://www.gandul.info/stiri/indienii-d ... i-14382900" onclick="window.open(this.href);return false;
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Post Reply