AUTO - Despre masini (si soferi)

Doar o vorba sa-ti mai spun
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 13952
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

MINI Citysurfer Concept - un concept care mi se pare grozav!

http://www.webcarblog.ro/mini-citysurfer-concept/" onclick="window.open(this.href);return false;
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 13952
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Chilipir! :D
O noua pacaleala face victime in Romania. Un lichid, care contine apa, coloranti, si gaz petrolier este vandut drept motorina in bidoane la colt de strada.
http://stirileprotv.ro/stiri/social/cea ... cunsa.html" onclick="window.open(this.href);return false;
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 13952
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Se produc tot mai puţine maşini
Afacerile americanilor de la Ford în România o iau la vale
....
În contractul de privatizare al fabricii de la Craiova, americanii şi-au asumat creşterea salariaţilor de la 3.900 la peste 7.000, dar şi un salt al producţiei la 300.000 de maşini. În prezent, la Craiova lucrează doar 2.500 de oameni iar producţia este undeva la 60.000 de maşini.

Oficialii Ford susţin că situaţia fabricii se datorează faptului că autorităţile române nu au fost în stare să-şi ţină partea de promisiuni în ceea ce priveşte infrastructura, cât şi producţia furnizorilor de piese cu care lucrează toţi producătorii auto din regiune. „Cei de la Ford Europe nu pot înţelege de ce într-o ţară din Uniunea Europeană nu se pot face autostrăzi, nici după cinci ani de scandal al societăţii civile. Nu pot înţelege. În Portugalia, când am investit într-o uzină, au venit autorităţile şi au construit o autostradă de 300 de kilometri într-un an. Într-un an! Nu putem pur şi simplu înţelege cum, la şapte ani de la investiţiile de la Craiova, autorităţile române nu sunt în stare să facă un drum expres, darămite o autostradă”, a spus Brassai.
http://www.cotidianul.ro/afacerile-amer ... le-265106/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ce pot sa vad de pe margine - Dacia a avut de castigat foarte mult cu primul model Logan remarcat prin fiabilitate si pret. A fost o lovitura data de Renault deoarece niste oameni destepti din conducerea companiei au prevazut cu mult timp inainte succesul unei masini low-cost simple, relativ mari (piata nu ducea lipsa de masini low-cost mici) produsa intr-o fabrica cu traditie unde dealungul vremurilor s-au calificat muncitori de calitate (si asta conteaza mult indiferent cati roboti bagi pe linie).
In timpul asta Ford-Craiova s-a nascut relativ in anonimat si in chinuri. La inceput a fost rasa cu totul uzina Oltcit care culmea, in ultimii ani de comunism capatase o apreciere mai mare decat Dacia Pitesti in ceea ce priveste calitatea si fiabilitatea. A fost o pierdere de traditie (buna!). Oltcit au fost in mod evident mai bine facute si mai rezistente decat Daciile comuniste in perioada comunista. Astfel, exista o traditie si la Oltcit insa era legata de banda de productie a modelului derivat de la Citroen. Ar fi fost ceva mai normal ca Citroen sa fi preluat fabrica de la Craiova dupa 1990. Insa au preluat-o koreenii de la Daewoo, au aruncat absolut toata banda Oltcit la gunoi (tabula rasa) si dupa o istorie nefericita din punct de vedere comercial (koreenii sunt oricum niste producatori de mana a doua si nu stiu ce naiba cautau pe aici?! ) a preluat-o Ford. Astfel, fabrica aia a fost facuta tabula rasa de mai multe ori, lucru care se repercuteaza inerent si in forta de munca, traditie, adica in cel mai important element pana la robotizarea completa.

O alta problema pe care o vad este marketingul pe care-l face Ford in Europa. Foarte slab, neinspirat, nereusit, evident prost condus. Lumea in Romania pur si simplu nu cunoaste masinile Ford chit ca unele sunt produse chiar la Craiova. Mai degraba rumanul cunoaste (mai bine) marcile VW si Skoda (nu mai spun de Dacia).

O alta problema cu Ford o vad in design. Nu mi se par prea reusite desi se vede ca au echipa puternica de design si au depus eforturi (degeaba). Cumva Ford ramane cam chinuit la design desi daca e s-o luam impartial Dacia pare mai putin evoluata (in design) insa, ciudat, piata o prefera. Pentru ca probabil au o mai buna perceptie a pietei.

O alta chestie la care li s-a dus vestea (cel putin asa mi s-au plans mai multi posesori) este service-ul scump. Probabil Dacia e mai scumpa la service dar are alternative, exista o piata paralela, o piata neagra si exista oferta foarte mare de piese. La Ford e mai subtire, mai rar, mai "exotic", te-au prins, te-au ars. Pai macar daca tot te arde service-ul in Romania, mai bine te arde unul de la un brand german cu reputatie, macar sti pe ce!

Greu de judecat, insa privit de la distanta Ford pare un brand lovit de ghinion.

Un exemplu oarecare - de curand o prietena a vrut sa-si cumpere masina avand si un buget generos. ceva pana spre 20 si ceva de mii euroi. Initial s-a gandit la second hand (in final gasind o oferta exceptionala de la prima marca germana, cea cu stea in 3 colturi :D ) si veni si vorba de Ford. Toti i-au spus textual, "Nu-ti lua Ford, e de rahat!". Inclusiv oameni care aveau masini Ford noi la firma si le conduceau. Discutiile s-au invartit si inspre o masina luata de noua ca vorba aia, lucru nou e lucru nou, ajungand si pe la Dacia Duster sau chiar Logan. De data asta toti cunoscutii i-au zis de bine si i-au recomandat chiar sa-si ia un Duster ca arata bine, e ieftin si bun pentru drumurile si benzina/motorina (proaste) din Romania.

Astfel am vazut cum sunt privite de populatie cele doua branduri, imaginea firmei Ford fiind foarte proasta si chiar as spune, obscura pe cand imaginea Dacia fiind excelenta spre entuziasta.

Stiu si oameni care au Forduri si depinde de model. In general sunt lenese, lipsite de putere, unele consuma putin (daca nu le forjezi) insa toti s-au plans ca la service au fost jefuiti si nici unul nu mai vrea al doilea Ford. Stiu pe cineva cu Fiesta care a ramas in pana prin Spania deoarece i s-a rupt ambreajul pe autostrada la vreo 60.000 Km, altcineva care conduce un Focus in Bucuresti si nu a facut nici 40.000 Km si cloampane toate bucsaraia pe dedesupt, e super-lenesa dar consuma putin. Impresia la Ford-ul de Europa pare una de masina mediocra de care te poti lipsi si pe care o poti uita repede avand multe alte variante de ales. Sunt branduri/modele italiene care sunt nefiabile dar arata grozav. Alte branduri sunt urate dar fiabile si ieftine. Insa Ford parca nu reuseste sa iasa cu nimic in evidenta si chiar daca ar avea ceva deosebit (de exemplu un motor foarte reusit, ecologic, economic) nu stie sa-si faca reclama, nu stie sa-si puna in valoare ceea ce are. Intr-un final deduc un lucru simplu, poate pur si simplu Ford este o firma condusa prost.
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.

User avatar
remoteviewer1
Posts: 925
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini

Post by remoteviewer1 »

momolo privesti un pic lucrurile detasat si se cunoaste ca nu esti foarte pasionat de automobile. Ai auzit tu unele lucruri pe la oameni, intuiesti unele pe ici pe colo, dar esti putin departe de realitate dupa parerea mea, ai auzit multe stereotip-uri tipic pietii auto ca si in audio :lol: .

A nu se intelege ca sunt fan Ford, dimpotriva, insa nu se poate spune ca sunt masini proaste. Ford Fiesta este o masina ieftina facuta pt europeni si la flote se vinde de multe ori mai competitiv decat Golanul nou...iti dai seama ce performanta este. Cu privire la stereotipul (la romani biensur) ca Fordul ar fi un jaf, da-mi voie sa zambesc...sarcastic. Daca masina nu e Folswagan sau Skoda (cu piese de hAudi) e sigur un jaf pe piata noastra. BMW e masina de cocalar, Mercedes de Bulibasha, Jaguar de sange albastru, dar hAudi e pentru tot romanul. momolo asa cum te uiti tu la unii trancotari ce lauda lucruri sinistre din anii 90, asa ma uit eu (cu mila) deobicei la majoritatea cumparatorilor de masini noi sau vechi din romanica. Majoritatea is pasta, nu stiu ce vor, au niste imagini preconcepute gen Fiat se strica motorul, Alfa se strica instalatia, Reno e carutza, Opel-ul e pt muncitori, etc. Nimic mai neadevarat!

Fordul fabrica de multi ani la nivel mondial una din cele mai vandute masini, pe platforma lui Ford Focus, cam un milion de masini pe an...de 2 ori cat loganele produse in romania, maroc, rusia, brazilia, etc. Cine a condus Ford, stie ca este masina de sofer, adica are o directie faina si o suspensie buna, la care skodele si vw-urile nici nu viseaza. Problema lor este la design-ul interior la care lipsesc brizbriz-urile ce atrag deobicei nepasionatii de masini: gen plastic glossy, multicolor, ecrane jucause si colorate. Nici la design exterior nu pare ca Ford si-a gasit muza, cu exceptia noului Ford Mondeo ce arata demential dupa parerea mea, nu am mai vazut de mult atata masina la atati bani de...

In europa Ford a jucat in ultimii ani rolul de pretendent la podium, nu se poate compara cu grupul VW la vanzari, insa incepe sa-i sufle in ceafa. Intre Skoda, Renault, Peugeot,Citroen,Fiat, Alfa si Ford voi alege Ford fara sa gandesc! Nu ma impresioneaza design-ul bordului si al exteriorului (ca nu sofez masina admirand bordul) ci cum se conduce masina, cum sta pe strada, cum ia curbele, cat este de "compusa" pe drumuri, cum trage motorul, etc. Nimic mai urat ca la anumite brand-uri la care masina pare ca se dezintegreaza la un sens giratoriu luat mai cu avant...Service-ul Ford este la fel ca si toate service-urile din tara asta, nici cel mai rau si nu cel mai bun. Piesele au acelasi pret ca la toate firmele...sunt extrem de scumpe, explicatiile sunt multiple, nu mai dezvolt aici.

Ajungem si la Craiova- e simplu ce se intampla acolo. Corporatistii minunati de la Ford in loc sa aduca un SUV la Craiova, au adus in secolul 21 un Monovolum! Fail! Voi credeti ca la Renault, se vinde Lodgy monovolumul facut in maroc? Vai de capul lui...de abia se taraie pe langa loganele si sandero ce rup piata. Au adus un model de masina ce nu mai este in voga, daca maine ar fabrica un SUV de succes (ca Duster-ul), fabrica va dudui! Daca nu e viziune la varf, baza sufera....

Eu personal, ca pasionat de masini, vad Ford in primii mari 3 fabricanti de volum, ce face masini sanatoase, insa un pic cam gresite la design. Ingineria este insa de calitate, ca orice firma americana pe piata europeana nu a prins inca spilul pentru a rupe suprematia VW (ce sunt mai slabi ca niciodata). Sa nu mai aud de parerile romanasului despre masini, prefer sa discut cu el despre Cotabitza si nu stiu ce fotbalist. Acu ceva ani toti radeau ca Mazda este un jaf de masina, cine a vazut noul 3 si noul 6 pe strada mai zice ceva? In piata mega-concurentiala orice fabricant ce a rezistat 100 de ani pe piata, nu e degeaba si nici luat in ras... Designul si brizbrizurile se cumpara, ingineria solida din spate (fiabilitatea) e mai greu de obtinut...hmm nu ziceti? Europa este o nisa pe piata auto mondiala, fiind sufocata de preturile scumpe ale benzinei si de drumuri inguste-masini mici si economice fac legea. Schimbati continentul si veti observa ca fauna auto este total diferita...

PS. Daca vreti masini cu adevarat proaste la banii lor, uitati-va la grupul francez PSA (nici ieftine si nici solide, facute numai sa iti ia ochii ca electronicele coreene-dar au un design asa dragut sa le manance mama, bleah! se conduc ca niste carucioare de auchan, insa ce stie taranul ce e sofranul?)
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

spitfire
Posts: 24
Joined: 07 May 2015, 11:42

Re: AUTO - Despre masini

Post by spitfire »

Am vazut ca Saab are ceva fani printre forumisti. Sunt unul dintre ei. Mai nou Saab, detinuta acum de National Electric Vehicle Sweden (Nevs), s-a relansat si produce masini electrice.
''On a journey to electric
In early 2015 the last Saab 9-3 of model year 2014 was sold out in Sweden. The feedback from customers is that it handles great, is quiet and comfortable, and that it is fun to drive. The kind of feedback you would expect from a Saab. We are happy to satisfy our Swedish customers. Now we take the next step in our journey, to develop new cars and deliver an exceptional driving experience to our global customers.''

User avatar
remoteviewer1
Posts: 925
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini

Post by remoteviewer1 »

Eu am condus o intruchipare a lui 9-3, nu cea din 2015, dar cea din 2008 sau 2009 parca(ultimul face-lift inainte de faliment), am mai scris pe forum. E o masina interesanta, are un mix bun intre comfort si sportivitate, insa mi s-a parut un pic prea moale...sa fi fost de vina vechea platforma de Opel? In schimb cred ca avea cele mai bune scaune pe care am stat vreodata la volanul unei masini, te cuprindeau ferm insa nu erau incomfortabile deloc. Directia mi s-a parut un pic prea de dama, usoara si fada, e singurul punct ce m-a dezamagit cu adevarat. Mi-ar placea realmente sa conduc un Saab adevarat din anii 90 cu motor benzina turbo, inainte de a fi preluati de GM.

Interiorul era full fara piele (glumeam, avea si piele crem) insa parca finisarile si designul nu erau 100% serioase, avea un aer de artist sa zic asa...O masina interesanta, insa nu indeajuns pentru mine personal pentru a starni o noua pasiune. Randurile de mai sus sunt hiper-critice, si eu cred ca este o masina buna cu un design exterior superb, adica pe gusturile mele, pacat ca nu se mai fabrica.
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

porto
Posts: 415
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: AUTO - Despre masini

Post by porto »

Eu ce pot sa spun in legatura de VW-ul meu este ca am depasit deja 40 000 km si sunt chiar mai multumit ca inainte de masina deoarece acum m-am invatat cu masina si stiu sa-i exploatez la maximum calitatile adica mai bine spus faptul ca are pozitia normala de condus si sport ( si nu mai spun poate fi folosita si ca manuala ) si masina ma ajuta enorm in trafic adica cand vreau sa fac o depasire mai rapida pun din mers in pozitia sport si atunci parca devine un alt animal cu totul...senzatie maxima si eficienta.
Schimb uleiul la 15 000 de km si pana acum am incercat Castrol si Mobil1 si s-a dovedit ca uleiul castrol este mult mai potrivit pentru VW.
Mentionez inca odata ca tinuta de drum este ceva ce inainte nu am mai simtit la nici o masina ce am avut-o. Atunci cand am luat-o am incercat si Nissan Altima si Mazda 3 si VW ma vrajit pur si simplu.
Pe aici prin America VW inca nu a prins la mase si e mai mult o masina pentru cei care vin din Europa sau mai cu dare de mana ca pretul incepe mai sus de medie.
Ford am condus vreo 4-5 zile cand am avut in reparatie o Honda si mi-au dat de la asigurari un Ford Focus si am ramas cu impresia ca masina e cam "badarana" daca pot sa ma exprim asa adica nu avea finete si gandindu-ma acum o vad sub Honda Civic ce am avut vreo doua editii.
Aici la noi cele mai vandute masini sunt Ford F150 care pentru mine sunt masinile pentru cei cu aia mica ca sa aiba si ei ceva mai mare...asa.....sa nu moara degeaba...sic !

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 13952
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini

Post by momolo »

remoteviewer1, am condus Ford Fiesta model de acum 10 ani si model de acum vreo 4 ani. Nu-mi plac si nu mi se pare nimic la ele peste nivelul mediocru. De exemplu, Loganul 1.4 pe benzina ala vechiul din 2005 are mai multa vana in el la demaraje de la stop si daca sti sa-l forjezi, e surprinzator. Alta diferenta - cu Fiesta ramai in gropi pe orice drum de tara sau in padure, cu Loganul am trecut pe un drum unde in spatele meu a ramas in pana un SUV Toyota! A contat evident greutatea, Toyota cantarea probabil de doua ori si ceva in plus, chit ca tragea cu 4 roti. Nici nu as fi visat sa intru pe acolo cu conservele pe roti denumite Fiesta. Alta chestiune - persoana din Italia, experta in masini, intrebat ieri sa fiu si eu informat - mi-a zis ca Ford au o imagine proasta (Italia nord) si lumea (= service, baze second hand, dealeri) spune ca noile serii Ford sunt facute prost si sfatuieste pe cei care au Fiesta veche sa si-o pastreze decat sa ia una noua. Ford e vazut per ansamblu la fel de prost ca in Romania.
Alt Ford condus de mine, un Focus 1.4 benzina. Constatarea lui porto coincide 100% cu constatarea mea, o masina badarana. Am condus-o si noua si dupa 30 mii km, prima constatare involuntara....si parol ca asta am spus...."seamana cu un tractor sau autobuz comunist". Bonus e faptul ca nu trage, apesi degeaba pe pedala de acceleratie, doar daca ai norocul sa fi la vale si cu vantul in spate. Prin Bucale si pe centura nu se poate depasi cu masina asta tip "tractor pentru babe". Alta chestiune - lumea (= service, dealeri si bijnitari bine informati) spun ca la Ford nu trebuie luat Diesel, cele pe benzina sunt mai ok. Partea buna la Focus.... singura parte buna, este consumul incredibil de putin in oras, adica 7....8 litri. Numai fosta mea Dacia Supernova cu motor Renault (din primele facute in Franta si montate aici) consuma atat de putin in oras orice ii faceam. Dar Fiesta (ambele) sug ca nebunele daca te dai la ele. Ce-i drept alea trag mai bine ca Focus dar ca feeling la volan sunt la fel de "carute" ca fosta mea draga Dacia Supernova! Apropos, directia de la Supernova era net superioara fatza de ambele Fiesta, care la randul lor erau superioare la Focus, care asa cum am spus, e masina de baba ramasa in intersectie. Plus rablageala precoce la toate aceste 3 Ford. Loganul ca fiabilitate le da clasa de la mare inaltime deoarece nu ai ce repara la el.
Ca tot veni vorba, una din masinile care mi-au placut tare mult la condus a fost un VW Passat de a 3-a generatie in urma (fatza de azi). Apoi mi-a placut surprinzator de entuziasmant o Skoda Superb produsa prin 2013 (starea la 45.000 km era ca noua din cutie!). Asta masina de autostrada, o placere. Apropos, Loganul saracul nu e de autostrada, e de decor deoarece merge ca un gogosar dansator si te intrebi destul de des in ce decor vei ajunge. Idem si Focus cand bate vantul din spate iar Fiestele sunt la categoria lor, niste conserve in care obosesti de doua ori mai repede pe autostrada.
Cea mai buna directie si frane din tot ce am condus... evident, nu e nici o surpriza, Mercedes! Incredibile, fabuloase! Nu-mi aduc aminte exact indicativele, erau clase medii si nu de lux. Cu BMW am mers doar ca pasager si pot spune ca au arcuri tari, sunt incomode, te doare noada dar sunt masini de viteza foarte mare, poti fugi cu ele ca nebunul prin oras si pe oriunde, un fel de masini de curse deghizate. Insa ca pozitie la volan, feeling condus, prefer VW Passat si surata Skoda Superb care mi s-a parut pur si simplu superba! (nu neaparat ca design pe afara; ca feeling pe dinauntru si la volan). Cu o mica remarca, ambele cam taricele la scaune dar se accepta.
Am condus si Citroen C4 si nu e asa de proasta, chiar deloc. Silentioasa, motorul pornea in orice conditii, nu facea mofturi la benzina, destul de fiabila, directia bunicica. Nu as spune ca e o masina proasta si in mod cert o prefer fara ezitare peste Fiesta si Focus!
Am condus si multe alte conserve din clasa mica si medie. Cu brio dau premiu de prostie la un Chevrolet Kalos, un fel de torpila, un motor de avion in caroserie de hartie si pe roti de carucior de supermarket. O masina la care acul de la benzina scadea intre doua stopuri si la inceput am cautat-o sa nu aiba gauri in rezervor... insa asa consuma ea, vreo 12...14 in oras, era pentru printii petrolului. Unicul lucru tare era demarajul de racheta beata, un lucru dealtfel posibil mortal. La drum de autostrada peste 115....120Km/ora simteam ca decoleaza si nu mai are priza cu solul.
Apropos de autostrada, mi-a placut si un FIAT Marea de vreo 1,6 pe benzina. Asta parca era electrica, nu-mi dadeam seama ca merge motorul decat dupa becurile din bord. Pedale de jucarie ca la FIAT, trebuie sa ai picioruse mici si apropiate spre deosebire de Logan unde e invers, trebuie sa ai talpi de taran si picioare de neanderthal. Fiat Marea fugea ca nebuna pe autostrada si am proptit-o la 160 Km/ora unde se simtea cel mai bine daca nu batea vantul lateral si 145 Km/ora daca batea vantul lateral pe la campie. Faina masina ca motor si pozitia la volan destul de ciudata, parca jucam jocuri video cu joystick. Volanul putea fi miscat cu degetul mic si neavand feedback mi-a luat sa ma obisnuiesc insa cu torpila asta de Fiat depaseam in voie orice. Evident, nu se compara cu Mercedesurile sau VW Passat sau Skoda Superb toate cu motoare mai mari.
O masina se apreciaza in timp si in functie de necesitati. Evident, exista si pasionati (ca remoteviewer1) care au alte nivele de judecata, cumva e cazul ca si in audio. Eu de masini vorbesc ca un mp3-ist cu Lojitec in comparatie cu altii care in auto sunt "audiofili". Insa asa pe dinafara cum sunt, masina care mi-a provocat un zambet de la o ureche la alta si care nu-mi mai trecea a fost o Alfa Romeo cu motor pe benzina de peste 3 litri si turbo, model mediu nu mare si care era ceva absolut fabulos la condus, parca ma dadeam in montagne russe la parcul dsitractii pe panta maxima! Fabuloasa! Masina aia putea sa se strice si in fiecare zi ca daca as fi fost om bogat mi-o luam pur si simplu sa umblu ca zevzecul pe drumuri cu ea. Apropos, ca sa incerc sa descriu, in momentul cand accelerai, pe langa ca te lipea de scaun, zgomotul de la motor era de avion de vanatoare din al doilea razboi mondial! Pur si simplu o calcam numai sa aud cum face motorul! :D Fabuloasa! Dar era model dichisit, scaune din piele naturala, lucratura superba, fusese foarte scumpa si consuma pe masura. Directia de curse, numa' putin miscai timona si ajungeai in decor!
Nu exista nici o concluzie la mine.. :) Cert este ca Ford merge prost cu fabrica de la Craiova si azi dimineata m-am uitat pe drum sa numar cate Ford vad si nu am vazut nici unul....
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1748
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: AUTO - Despre masini

Post by SOLO »

Intr-adevar, Ford are un renume prost aici in Italia, francezii i-au intrecut la imagine desi dupa parerea mea sunt mai varza. Fiesta vechi intr-adevar au fost masini bune, inca le mai vezi pe strazi mergand fara probleme.
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

User avatar
remoteviewer1
Posts: 925
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini

Post by remoteviewer1 »

Sper sa nu va suparati pe mine, insa ascutitorile cu 1.4 nu sunt masini...degeaba vorbim aici pe forum, sunt niste ustensile de a te deplasa de la A la B, atat. In plus am trait aproape 4 ani in Italia in "Detroit-ul" lor(pot sa confirm ca nu am facut un survey, insa nu am auzit nimic rau de Ford, mai degraba rad de Fiat-uri si Alfe bietii italieni, apropos ce cumpara numai germane daca au ocazia si bugetul) si activez in domeniul auto(de ceva anisori, asta nu ma face expert) in viata de toate zilele, basca ca am casa plina ochi de reviste (de prin 2005 incoace), am condus de-a lungul anilor majoritatea brandurilor(dar nu si a modelelor) deoarece sunt pasionat...ma informez periodic in acest domeniu. Nu ar fi etic din partea mea sa ma contrez pe un subiect auto pe un forum audio, unde este un subiect off-topic. In acest caz, e normal ca fiecare sa aiba propria viziune despre acest domeniu, modele, important este sa nu fie una fixista, deoarece clasic, se ajunge sa se plateasca astfel de arogante direct din buzunar (si probabil multi ce citesc stiu la ce ma refer). Eu privesc masina cum ginecologul isi priveste nevasta, nu sunt deloc romantic sa zic asa, daca ma intelegeti. Deobicei gasesc foarte rar persoane ce pot vorbi la nivelul asta de detaliu, asa ca nu ma bagati in seama!

PS1.Are lumea iluzia ca are de unde alege modele, furnizorii din lumea auto (100%) sunt aceasi, diferenta e numai la pret (cat isi pot permite sa puna pe masina) si la briz briz. Coaja este diferita (si lumea la asta se uita)-nu degeaba in lumea auto, exista conceptul de "calitate perceputa". In ultimi ani din anumite motive (nu as dori sa le mentionez aici, nu e loc indeajuns) toata industria a lasat calitatea pe locul secund. Totusi,nu poti judeca un producator dupa produsul low cost de baza si dupa motorul de 1.4 ce nu trage :lol: . Ar sfida legile fizicii daca are facea-o...
PS.2 Piata auto italiana (la fel cu cea franceza) este atipica (masini mici economice, ieftine-acolo luma isi cheltuie banii pe case si concedii...automobilul este o necesitate(99% din cazuri) ca la noi masina de spalat, nu prea se discuta despre masini de spalat prin romanica, nu e asa?). Vizitati Elvetia si uitati-va ce masini au pe strada(acum cu criza nu mai stiu cum e, nu am fost recent pe acolo) daca sunteti pasionati (sau germania poate)...nu los macaronaros(latinii astia,daca ar putea, si-ar lua Bentley cu motor de 1.6 diesel ca sa nu plateasca taxe si sa consume putin...putin de tot, sa aiba prestigiu maxim si costuri minime...).
PS3. Discutiile despre auto sunt foarte subiective(citesc in mod curent forumuri de profil straine), majoritatea venind cu argumente produse de marketing sau discutii "la bere" avute cu persoane terte. Am condus de multe ori modele laudate (de tot poporul), ce erau oribile si de multe ori invers...Incerc sa imi formez opiniile din experientele proprii si nu din "auzite", ar mai fi multe de spus...Bineinteles ca am si eu pareri preconcepute si probabil exagerez de multe ori, asta e viata...alegeti cu capul, nu cu ochii mai ales in auto!
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

User avatar
remoteviewer1
Posts: 925
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini

Post by remoteviewer1 »

Apropos de Ford, in revista AutoBild din Iunie 2015 exista un test comparativ (german) facut la 3 break-uri diesel, masini de familie: Opel Astra, VW Golf6 si Ford Focus, in care cel din urma castiga fara drept de apel. VW-ul are probleme cu DSG-ul, cu distributia la motoarele benzina, cu conductele de inalta presiune la diesel, scurgeri de ulei, frane blocate, etc. Astra are probleme cu descarcarea bateriei datorita unor probleme de soft, probleme cu cutia de viteze, rupere lant distributie, numai de bine! Fordul insa, inafara unor probleme de finisare la interior (ce deranjeaza romanul cel mai mult!) si niste zone cu rugina superficiala, ocupa primul loc la fiablitate in clasamentul compactelor din germania TUV avand foarte putine reclamatii! Inginerie, nu briz-brizeala....Trenul de rulare Ford este considerat de top(pentru cine conteaza) cel mai prost in top-ul TUV stand VW-ul cu cel mai mare numar de reclamatii. Opel-ul are cel mai mare portbagaj, Golf-ul cea mai mica depreciere, avand cele mai confortabile scaune si calitati bune de rulare, insa datorita reclamatiilor cititorilor ocupa ultimul loc in testul respectiv. Mentionez ca revista in cauza este destul de echidistanta, la testele de masini noi VW castiga intotdeauna, un fel de chestie clasica la revistele auto; deobicei nu ma uit niciodata la castigatorul acestor top-uri, deoarece acesta este dominat in Europa de un singur producator ce isi cumpara locul intotdeauna.
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 13952
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini

Post by momolo »

Ford de "bune" ce sunt au disparut de pe strazile din tara. Intre timp si intamplator (fara sa caut) am mai auzit pareri chiar de la oameni care au avut Ford-uri. Toate parerile foarte negative.
Revistele cu masini sunt ca si alea "haudiofile". Depinde cine plateste publicitatea. Au cu toatele nesimtirea sa scoata review-uri de laude (mai mult sau mai putin camuflate) printre pagini de publicitate cu taman obiectele laudate. Probabil Ford a simtit ca se duce la fund si a plusat mai mult in revista aia.
Oricum, in ultimii ani automobilul a ajuns un consumabil. Clientul este mai captiv ca niciodata marilor corporatii multinationale. Masinile de azi nu mai sunt nemtesti, frantuzesti, englezesti, etc, sunt defapt multinationale, facute cu piese din toata lumea. Campaniile de marketing sunt din ce in ce in ce mai mincinoase si agresive. Am senzatia ca si ultimele zvacniri de bun simt au disparut, se minte si se manipuleaza cu un tupeu si o nesimtire absolute, fara pic de jena. Majoritarul e buimacit de oferta extrem de mare si desi toate "divaisurile" moderne teoretic sunt facute sa castigam timp, in realitate rezultatul pare invers, parca dispare timpul intr-un vartej. Omul de rand, mujicul consumator de la mega-corporatie nu mai are nici timp, nici chef si nici vlaga sa mai caute, compare, sa aleaga, si astfel se lasa parca dus de val. Asa ca in ziua de azi orice masina ti-ai alege esti la fel de f_tut (de compania producatoare si de stat). Practic suntem niste soricei care ne invartim intr-o roata dand repede din picioruse sa nu cadem. S-au dus vremurile masinilor fiabile pe care le lasai mostenire la nepoti. Acum masina e un consumabil ca si dvdplayerul chinez de 600 grame, mic si argintiu, luat de pe raftul din supermarket. Il cumperi cu garantie 1 ani si daca nu esti vreun somer maniac inchis in casa (sa-l si folosesti), dupa un an ii crapa mecanica chineza la al treilea disc bagat, dupa care il arunci la pubela. Poti sa-ti iei azi Mercedes, VW, Volvo, BMW si orice minune de brand (si oricum toate arata urat ca niste galusti ranjite de tabla) ca vor tine atat cat trebuie sa tina si nu mai mult. Lumea ne vrea CONSUMATORI ! Consumatorul bun nu e omul care isi pastreaza masina 12 ani ci omul care isi cumpara una noua la 3 ani in lumea simandicoasa si la 5 ani in coloniile de est. Pana si marcile japoneze si-au bagat picioarele in ceea ce produc inafara Japoniei. Oricum, nu e usor de cumparat la noi in UE masina produsa in Japonia. Toti le fac teribil de complicate, pline de senzori si plasticutze; crapa unul din ala mic, ai ramas in pana, te uiti la ea, suni la tractare si in final MARCI BANUL sa mearga economia! Daca ti-ai repara-o singur cu ciorapul de dama, altii nu ar manca o paine. Stiu persoana care a ramas pe DN1 cu Audi A8 in pana deoarece i se dusese o siguranta si un releu pe circuitul de bricheta.
Si apropos de asta, Dacia Logan este un exemplu de masina simpla care se dovedeste, logic, ceva mai fiabila tocmai pentru ca este simpla. Si un succes de piata pentru ca este (sau a fost) ieftina. E logic! Insa nesanatos! Daca faci masini prea simple si prea fiabile risti sa falimentezi. Uitati-va la cifrele ametitoare de productie in industria auto. Problema este ca sunt prea multi producatori si productia e prea mare iar viteza de productie creste pe an ce trece o data cu robotizarea din ce in ce mai completa. Nu mai spun de poluare si de spatiu. Lumea occidentala a ajuns la saturatie inca de acum zeci de ani si astfel au adoptat o alta strategie, masina sofisticata (asta da de lucru la multa industrie!), facuta sa tina exact cat e obligatoriu legal (in garantie) si vanduta in numele tehnologiei, inovatiei, designului, adica pentru orice alt motiv inafara de fiabilitate si echilibru practic (adica sa ai masina exact cat si pentru ce iti trebuie, in conditiile in care iti trebuie). Plus fudulia, ca si asta conteaza mult pentru vanzare. Masina e inca un accesoriu de statut social, cum era pe vremuri caleasca cea mai haurita cu cei mai multi cai, asa si acum. Toata povestea e o morisca fara viitor pentru ca lumea daca va merge tot asa in directia asta va avea soartea viermelui din mar care mananca marul pana cade din pom si ajunge hrana la pasari. In sistemul asta bolnav exista o dependenta malefica intre nevoia de accelerare a consumului si bunastare, asa cum e considerata azi in stil occidental, adica unicul model al planetei la ora asta cand toti oamenii de pe Pamant viseaza stilul de viata occidental. Chinezii si indienii viseaza fiecare sa aiba masina, negrii din Africa la fel, bastinasii din insulele Pacificului vor si ei masina si aer conditionat, deja au televizor si calculator. Dar cu totii se impuiaza fara masura, fara sa existe nici mai mult pamant, nici mai mult aer si nici mai multa apa potabila. S-au dus vremurile alea frumoase cand o cincime din populatia globului consuma si huzurea cu peste 80% din rezervele globului. Acum s-a rupt gardul si au poftit si ceilalti, cele patru cincimi la ceea ce deja vad la TV si pe calculator. Astfel, datele problemei economice se schimba radical. Astfel s-au dus vremurile alea "medievale" in care masina era obiect de arta si mandrie pentru mesterul german de la BMW si mesterul american de la GM sau Ford. Acum nu mai exista nici masina germana si nici americana, toate sunt masini multinationale intr-o mega economie globala DE CONSUM in care nu mai conteaza decat banul,, profitul, contul in banca cu care poti cumpara absolut orice, de la masini si vapoare pana la organe umane si viata unor sclavi moderni. Li se flutura acum la CEO si actionarii marilor corporatii ca mersul in Mercedes seamana cu mersul in Fiat sau ca Ford e mai bun decat Renault. Conteaza PROFITUL si posibilitatea de a mentine harabaia in functie, sa aiba muncitorii (neo-sclavi) salariu ca altfel i-au foc strazile si se tulbura apele in politica "democrata" dupa care nu le mai tihneste lor orgiile pe yahturi la Miami intre mosi burtosi de 60 de ani si fatuci subtirele de 20 de ani (un exemplu ca oricate milioane si miliarde ai avea, tot lucrurile simple, naturale si vechi conteaza cel mai mult in scurtul drum al viermelui uman catre moarte! Ce valoare mai are yahtul ultra mega modern de 100 de milioane daca nu ai o fatuca subtire si tatoasa sa ti-o suga la matineu!? Culmea, fatuca e cel mai ieftin "lucru" de pe yaht! Iar ca burtosul ala de 60 de ani sa ajunga sa acumuleze averea aia au trebuit defrisate sute de mii de hectare de jungla amazoniana si exterminate sute de mii de specii de vietuitoare, poluate milioane de tone de apa si otravit aerul in cantitati de nemasurat! Bonus, mii de sclavi marunti tranformati in harciogi de supermarket adormind seara la tv cu mancarea plina de euri in gura).
In concluzie, absolut irelevant ce marca e mai buna, Ford sau altele. Toate sunt o mare tzeapa pentru soricelul care avand nevoie de mijloc de deplasare marca grauntele la oricare dintre aceste concerne imense si toate la fel (de tepuitoare). Daca dispare maine Ford de pe piata (ceea ce e foarte posibil) nu se va intampla nimic, or s-o duca naspa amaratii de soareci care depind de aceste fabrici si cam atat, niste someri in plus, poate daca-s si mai saraci nu or sa se mai impuieze la fel de mult! (adica poate exista chiar un beneficiu pe langa mai putine gaze de esapament arse in Ford-uri si energie + resurse consumate sa produci viitoarele ruginaturi de peste 5 ani!). Iar oferta ramane la fel de prea mare! Vor fi niste galusti ranjite mai putin pe strada. S-au dus vremurile cand recunosteai de la distanta un BMW, un Mercedes, un Volvo. S-au dus vremurile acelor masini facute sa tina o viata, cu stil, caracter, personalitate. Azi, niste "galusti" in minus sau in plus nu mai impresioneaza pe nimeni ca oricum nu mai faci distinctia intre ele, vezi o koreeana de la spate si zici ca e Opel sau Renault, vezi un Renault dintr-o parte si poti foarte bine s-o confunzi cu una germana sau alta tampenie ranjita cu forme incalcite si de prost gust complicat pentru ghertoi si manelari tampiti. De cand au inceput sa deseneze designerii pe calculatoare si e totul robotizat au aparut din ce in ce mai multe forme inutile si fara rost, gandire estetica, zero, concept unitar estetic, zero (sau forma pentru ghertoi, sa fie complicat si cu sclipici ca pentru ciori, ca asa ne compenseaza gaunosenia din cap), fudulie si prostie maxime. Ma uit la noile caroserii, culmea, pentru modele scumpe si marci celebre si am aceeasi senzatie de mi se strange pielea pe mine la ascultatea unei manele tanguite! BMW cu lighean infipt in cur, Mercedes cu galusti crescute pe laterale, VW cu ranjeli sinistre, Volvo cu stopuri spate inutil si stupid de complicate de parca ar fi pantaloni evazati cu franjuri portocalii, Renault cu scobituri si umflaturi degeaba de parca ar fi fost ciuma bubonica drept model la designeri! Sau Toyota ca un cap de berbec jupuit! Sau Nissan care a luat complet razna ca mi-ar fi rusine sa umblu cu asa ceva! Unele au geamurile laterale mici si meschine de parca nu le-a ajuns sticla, dar e de design, ce stim noi?! Te bagi in ele ca intr-o copaie tiganeasca, pline de galme si bombeuri inutile! Ditamai Range Rover cat o piscina pe roti (si consumand tot atata benzina) in care ai doar o gaura in care sa-ti infigi curul, in rest nu e loc de nici un fel! O harabaie de multe tone ca sa care un cur de om (umflat si flescait) de colo-colo cu pretul unor resurse din care faceai motorete cat pentru un intreg orasel indian! Etc.
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.

User avatar
remoteviewer1
Posts: 925
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini

Post by remoteviewer1 »

momolo
Revistele cu masini sunt ca si alea "haudiofile".
Tocmai, testele sunt castigate intotdeauna de masina cea mai audiofila, adica VW in 99.99% din cazuri, Ford iese pe podium de obicei, insa statisticile TUV sunt mai greu (mai scump?) de masluit! Testul respectiv era la fundul revistei la rubrica SH, pe care nu o citeste nimeni...nu pe coperta acolo nu incapi de marele concern european!

Loganul nu este fiabil, doar asa la povesti la bere o fi (pe langa discutii cu romanii ce is cei mai buni olimpici, romancele cele mai frumoase femei, romanii cei cei mai buni in gimnastica, alaturi de rusi au cel mai mare pitic..., etc.). Statisticile TUV (poate masluite, dar nu cred in totalitate daca il toaca tocmai pe audiofilul cu 5 stele din lumea auto, adica vovagan) il prezinta pe ultimile locuri alaturi de Duster.

Eu personal, me, myself as cumpara (cu banii mei) Ford (nu fiesta si ka si alte ciudatenii iesite prin partea din dos a unei uzine) oricand in fata lui Vw, Opel si toate marcile Italiene si Franceze. Cumparati cu capul si nu cu ochii!

Cu restul sunt total de acord, dar nu cred ca trebuie sa fim asa pesimisti in general, orice industrie este nemiloasa, orientata pe castig si nu are nicio componenta emotionala. In ritmul asta nu mai cumparam nimic in lumea asta, nici mancare, nici calculatoare, nici sosete, caci sigur se polueaza mediul sau se sclavageste o persoana pe un colt de pamant. Scoatem stecherul din priza, luam o pastila si gata lasam pamantul liber si nepoluat. Orice industrie ofera vitei furajate ce doreste, industria auto nu e mai speciala, ofera galuste, ligheane, tablete, led-uri, clime bizonice, sa se laude clientul la o bere alcolizata artificial.
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

User avatar
brighty
Posts: 897
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini

Post by brighty »

Cinci fotografii din arhivele orasului german Freiberg, cu imagini dintr-o excursie prin Carpati, spre Sinaia, in octombrie 1939. Pozele color, extrem de rare in Romania interbelica, sunt facute in pasul Bratocea de catre fotograful german Willy Pragher. Masina sa, proprietate personala, este un Adler 1.7-Liter Karmann, din 1937.

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
remoteviewer1
Posts: 925
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini

Post by remoteviewer1 »

Frumos...insa vad ca unele lucruri nu se schimba niciodata...dupa aproape 100 de ani avem aceleasi drumuri :lol: .
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

Post Reply