AUTO - Despre masini (si soferi)

Doar o vorba sa-ti mai spun
resitent
Posts: 326
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

Interesant este cum posesori de Logan exprima păreri despre mașini cu capabilități infinit mai mari.
Am vândut toate gunoaiele și am luat o mașină plugin hybrid. Nu mai suport logane , ligheane și mizerii sinistre
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

resitent wrote:Interesant este cum posesori de Logan exprima păreri despre mașini cu capabilități infinit mai mari.
Am vândut toate gunoaiele și am luat o mașină plugin hybrid. Nu mai suport logane , ligheane și mizerii sinistre
Gata, te-ai ajuns! Cine mai e ca tine acum, cel mai grozav pe strada in Hybrid?! Te-ai facut nobil, pazea mujicilor!
- La o parte din calea mea, pulime jegoasa in lighiane! Am masina de invingator! Tremura strada sub mine!

PS - bani de chiloti mai ai ? Hybridul ala are sistem automat de aruncat gunoaiele pe geam ?! Sa vada si sa-si bage loganarii unghia in gat ca trebuie sa le arunce manual !
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Messer
Posts: 103
Joined: 30 Jul 2020, 20:27

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by Messer »

Buna ziua ,resistent,o fi sau nu vreo aluzie la comentariile mele ,nu stiu dar ce stiu sigur ,eu la Loganul meu pot sa-i repar orice ,sigur,oriunde,oricând ,vreau sa vad daca poti face si tu acelasi lucru la Hybridul tau , cu loganul am parcurs multi km ,pe care altii nu-i vor parcurge intr-o viata,problema din ziua de azi e ca lumea nu intelege ca ,acelasi lucru il faci si cu Mercedes si cu Logan ,difera doar ,brandul,comfortul,dotarile si alte cateva chestii care pentru unii conteaza pentru altii nu.
Ca zici ca -s ligheane sau alte denumiri simpatice ,tigaile astea noi hybride au mai multe bube decât motoarele clasice ,consacrate pe care s-au facut nenumarate teste si le-au trecut ,inclusiv testul timpului.
P.s ,tu daca -ti lovesti hybridul,o sa-ti para rau cind vei auzi cât te costa sa l repari ,ori o masina reparata ,mai ales la noi ,e prastie ,eu daca -mi lovesc loganul sau imi crapa ceva la motor ,nu am costuri atât de mari ca la masina ta ,nu e frumos sa scrii despre ce si cum au altii ,poate,la vremea când am luat-o n-au avut bani pentru altceva, nou.
"Experienta,este direct proportionala cu cantitatea de echipament distrus."

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Messer, daca acum poate i-au mai ramas niste monede prin punga, daca i se strica jucaria hybrida sigur nu va mai avea bani de chiloti!

Pe ruman masina il transforma instant din lighian in nobil!

PS - pana in 2012 am avut Logan 1.4 productie 2005 (dupa Dacia Supernova 1.4, o masina romaneasca exceptionala! La accident mureai in ea direct, insa tinuta de drum minunata, usoara, consuma MAI PUTIN decat Loganul cu acelasi motor si desi mai mica incarcai in ea MAI MULT decat in Logan). Sa fim obiectivi, Loganul nu prezinta siguranta la viteze mari de autostrada (stabilitate si tinuta de drum foarte proaste - dar exista si mai proaste la bani mai multi!) si in general esti cam mort in Logan la un accident mediu banal.
Gogosarul romanesc din tabla are avantajul ca trage ca un Porsche de la stop (daca nu ai pasageri si sti sa-l f_ti e foarte capabil, abia pe la 60Km te ia Audi A6 automata), are avantajul ca se repara in orice pozitie si pe oriunde, relativ ieftin daca nu apelezi la sistemul oficial Renault care ESTE SCUMP, mai are avantajul ca este masina de teren, trece aproape pe oriunde, o data am lasat un Mitsubishi Pajero impotmolita si eu cu gogosarul am trecut (fiind mai usor) si are avantajul ca pur si simplu e fiabila, adica primele serii, acum nu mai sunt convins de asta la cele noi. Si mai are avantajul ca e mare la pretul ei de piata. De aia o cumpara lumea prin Vest, e mare la bani putini. Cu banii astia abia cumperi masini foarte mici.
Apropos de tinuta de drum, modelul "Sandel" are o tinuta ceva mai putin proasta decat Loganul clasic.

Deci nu e o masina proasta dar nici nu merita ridicata in slavi in afara de argumentul fiabilitatii la primele serii, caz remarcabil. Dar si pe noroc. Sunt posesori de Logan care au reparat mereu, altii nu au reparat nimic esential pana pe la 85.000 km.

Marea problema a gogosarului este siguranta rutiera! NU O ARE.
Deloc!
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Messer
Posts: 103
Joined: 30 Jul 2020, 20:27

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by Messer »

Buna ziua ,ai dreptate Momolo ,baiu al mare e ca masinile straine ajunse sub buci românesti ,in special BiAmWe ,Mertzan,Fierari,Bugãtu-i,Sarmelatti,Calfa Cromeo Sport ,sau altele acatarii care-s cu AMeGe ,FX,SX,JX sau minim si musai M5 in coada,asa cum ai ,is îi transforma in regii soselelor când majoritatea nu realizeaza câte herghelii au sub capota si ce puteri imense au aceste motoare si niste minuni de accidente de nu-i mai repara 20 de mecanici si 30 de doctori.
Se pare ca ,cam toata lumea ajunsa la o masina mai buna ,cam uita de unde a plecat ,cam uita ,cei care stim,inclusiv parintii nostri, cum erau daciile iarna când dadeam la automat si suflam in jiglöare sa le caruatam ,ce vremuri ,azi toata lumea vrea hyper masina,hyper viteza de parca asta si in jurul ei se invârte viata ,tocmai de asta uita oamenii sa traiasca ,materialismul acesta impins la paroxism.

P.s Intrebare la Radio Erevan : De ce are Dacia luneta incalzita ?
Raspuns : Sa nu-ti fie frig la mâini când o impingi . :))))
"Experienta,este direct proportionala cu cantitatea de echipament distrus."

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Messer, ai dreptate si ai atins un punct critic, factorul uman! (sau inuman). Daca ai o masina din asta mai modesta cum e Loganul (care e modesta dar nu foarte, altele cum e Dacia comunista sunt foarte modeste) "te atentioneaza" ca mergi cu viteza, simti viteza mai bine in asemenea masini si daca ai creier in cap nu calci pedala ca maimuta urlatoare de manele.
Insa masinile mentionate de tine, mertzane si bemveuri ciumege nu te atentioneaza deloc, mergi cu astea la 180Km/h...200Km/h si habar nu ai ce viteza uriasa e asta! Cobori la 100Km/h (viteza inca foarte mare) si pare ca te tarasti, parca stai pe loc! Sunt comode, nu fac zgomot, nu se chinuie masina deloc la 180, nu incepe sa pluteasca ca barca cum face Loganul peste 140Km/h, au stabilitate reala, etc, dar viteza e viteza si in realitate esti o racheta. De aia diverse primate sub aspect de oameni le calca bezmetici pe pedala si cand apare bleaua in fatza e prea tarziu. Dupa anumite viteze orice e prea tarziu. Chiar si un 120Km/h e o viteza FOARTE mare! Dar in masinile ciumege nu o simti deloc, e cum ai sta pe loc!
Peste o anumita viteza nu mai conteaza ce masina ai daca faci accident. Consider ca peste 120Km/h nu mai scapi cu nici o masina. Macar una modesta "te avertizeaza", simti viteza in ea, se chinuie, auzi zgomote, simti ca incepe sa pluteasca, in consecinta nu fortezi nota.

Un exemplu de viteza mare (apare Dorelul in fatza si esti mort):
Bebeluş decapitat după un groaznic accident pe A1. Şi mama micuţei a murit
https://adevarul.ro/locale/pitesti/bebe ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Parerea mea vazand asemenea accident - nu e de vina tara ca nu are sosele, etc, placa clasica. De vina e poporul si apucaturile lui. De vina este lipsa de educatie ELEMENTARA (cei 7 ani de acasa - constatam mereu ca sunt irecuperabili). Am vazut ca parte din acest popor e formata din imbecili care in mod instinctual (adica nu gandesc, asa le vine) o iau pe contrasens si pe oriunde nu trebuie. La mine in cartier am pe bucati mari de bulevarde niste piste de biciclete care sunt paralele cu trotuarele pietonale. Primaria a lasat vechile trotuare asfaltate (prost, dar exista!) ca pista de biciclete si a luat din spatiul verde la blocuri sa faca trotuare cu pavele, cele mai multe chiar late. Astea 2 cai sunt separate de multe ori de o fasie de spatiu verde. Ei bine, cetateanul majoritar desi are trotuarul (lat) complet gol, merge pe pista de biciclete (si e un efort deoarece cele doua sunt despartite de spatiu verde!). El/ea nu pot merge pe unde trebuie! Asa si la metrou, in pasajul Unirii intre statii sunt trasate cele doua jumatati de culoar pe directii. Multi nu pot merge pe unde trebuie, simt ei nevoia sa mearga pe contrasens. Peste tot in orasul asta vezi oameni care in mod intentionat si constient merg pe contrasens si pe unde nu au voie desi au pe unde merge in mod normal. Dar au ei un instinct asa care ii indeamna sa faca invers. Multi se aseaza sa discute exact acolo unde e trotuarul mai ingust, unde e calea publica mai gatuita, alt instinct, ala de a bloca, de a colmata, de a sta precum ca_atul pe carare!
Rumanul este INVENTIV si NU RESPECTA NIMIC, si asa ajunge sa intoarca ditamai TIR-ul pe autostrada. Cati nu sunt din astia?!?! Zilnic vad in trafic! Este o problema de educatie ELEMENTARA.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

resitent
Posts: 326
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

Oameni buni, problema cea mai mare a mașinilor ieftine este că ruginesc, am luat un Logan nou și în câțiva ani era o sită. Imputim pământul cu gunoaie.
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

Messer
Posts: 103
Joined: 30 Jul 2020, 20:27

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by Messer »

Buna ziua,sa-ti spun o chestie Bolovanul meu din 2008 si pâna azi nu are nici macar un fir de rugina ,nu a fost modificat nimic ,cum l-au lasat din fabrica ,asa il am si acum .Ce scrii dumneata ca sunt site de rugina sau alte cele ,asa devin toate daca nu ai grija de ele ,ia in calcul ca este foarte important si unde traiesti,nu la fel va rezista daca stai la mare de exemplu ,unde umiditatea,salinitatea aerului e permanenta si mare sau in Bucuresti unde poluarea de asemenea este foarte mare ,sunt doua chestii pe care le-am dat exemplu si care afecteaza nu numai caroseria,inclusiv hybridul dumneatale va avea de suferit ,nu azi ,nu maine dar va avea daxa traiesti intr-un mediu asemanator descris mai sus.
"Experienta,este direct proportionala cu cantitatea de echipament distrus."

resitent
Posts: 326
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

Mașina a devenit din senin coaptă de rugină , era fabricație 2008, făcuseră la un moment dat o rechemare pentru că deja după 6 luni aripile spate erau ciuruite de rugină. Mașina deși avea AC nu avea filtru de praf pentru habitaclu. Toate noxele și praful le am înghițit. Pur și simplu Loganul nu avea filtru!
O mizerie, am înțeles că acum au pus
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

resitent
Posts: 326
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

În alta ordine de idei părerea mea e următoarea: la bani multi șansele să cumperi un gunoi există și ele nu sânt mici insa la bani putini ceea ce cumperi este un mare mare gunoi.
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

Messer
Posts: 103
Joined: 30 Jul 2020, 20:27

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by Messer »

Eu am zis peste ,dumneata ai inteles bocanc ....fiecare cu ce are . :)))
"Experienta,este direct proportionala cu cantitatea de echipament distrus."

resitent
Posts: 326
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

Eu am înțeles că există persoane foarte mulțumite de Logan. Pai daca înghițind (toate) particulele de afara e o mulțumire eu nu mai zic nimic, va urez sănătate de fier!

Dar mai gândiți va, posibil sa vă aflați Intr o gravă eroare.
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

User avatar
pisiculverde
Posts: 71
Joined: 01 Aug 2014, 13:28
Location: Bucuresti / Ilfov

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by pisiculverde »

Am avut Logan productie 2006, luat de nou, si am fost multumit de el. Pot sa confirm ca la un moment dat a fost o rechemare in service la care i-au bagat un fel de ceara lichida prin aripi si portiere daca imi aduc bine aminte, probabil cu efect anticoroziune.
Era modelul cel mai chel, fara aer, fara servo, si bineinteles fara filtrul de polen (intrau frunze in masina, fara exagerare), dar am inteles ca lacasul pentru filtru exista si ca acel filtru se putea monta ulterior, gasisem parca si un clip pe Youtube care arata cum se face.
Am avut cu ea si un accident (mediu sa zicem), iar in urma reparatiei a ramas cu niste mici probleme pe partea electrica.
Am decis sa o schimb cu altceva mai confortabil si mai sigur, in primul rand datorita faptului ca nu avea aer conditionat (devenit absolut necesar la temperaturile din ultimii ani), dar iar pe parte de siguranta nu oferea prea mult (sunt notorii niste cazuri, nu mai dezvolt).
Dupa ce am luat cealalta masina, Loganul a stat ani de zile nefolosit, si l-am vandut acum 1-2 ani. Nu a ruginit, desi a stat in fata gardului, fara prelata, pe ploaie si pe ninsoare (insa la distanta de sarea care se da iarna pe drumuri).
Nu pot spune ca a fost o masina rea, insa era cam spartana, asigurarea CASCO si costurile de intretinere (la reprezentanta) nu erau mici raportate la valoarea masinii, iar consumul de benzina era cam mare (motor de 1.4).
"Music is feeling" - Salvador Sobral

resitent
Posts: 326
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

Da Intr o zi când am pornit ventilația mi a intrat o frunza in gura :lol:
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Si al meu de care am scris mai sus (benzina 1.4 productie 2005, luat de nou) consuma MULT. Venea dupa Dacia Supernova care avea acelasi motor Renault. In timp ce Supernova manca maxim 8 litri in oras, violata, Loganul nu cobora sub 10 litri in oras nici daca mergea la vale cu vantul in spate. In afara orasului insa consuma putin, probabil cam 7 litri media. Deci Loganul 1.4 suge mult. Nu conteaza stilul de condus ca la altele care au variatii foarte mari functie de stilul de condus. Asta sugea fix 10....10,5 litri in oras. Dar la stop era Porsche.
Nu am avut aer conditionat pe ea si habar nu am daca avea filtru polen sau nu ca nu folosesc ventilatoarele din bord. Eu nu suport aerul conditionat in masini, pe unde il vad il opresc ca ma termina. Am mers cu Loganul in calduri naucitoare, mereu cu geamul deschis si am supravietuit. Parerea mea, e o chestiune de adaptare. Mie aerul conditionat imi face rau!
Ca defect major, la 67.000 Km a crapat pompa de apa pe drum in Bucuresti undeva prin Baneasa. Brusc si total. Era vara si canicula. A trebuit totusi sa merg cu ea pana la service, distanta mare. Ii urca temperatura foarte rapid pe rosu, opream, deschideam capota, ii faceam vant cu un carton, asteptam, mai mergeam o vreme, opream si ventilam iar, etc. Setul motor cu pompa de apa era garantat la Logan 65.000Km, deci a murit la fix. La service Cobalcescu au violat-o, i-au furat (schimbat) fulia de la pompa (ceva de genul) de la servodirectie, o chestie care nu se vinde separat ci cu intreg ansamblul si cu care masina merge la groapa (cu fulia respectiva), adica e pe viata. Au pus o fulie care batea (descentrata, probabil de la un Logan busit) si ca sa mearga au scos intinzatorul de curea. Mi-am dat seama mult prea tarziu. A fost cu premeditare, dovada fiind anularea/slabirea intinzatorului de curea.
Alt defect avut cu ea pana la 87.000 Km cu care s-a dus la alt proprietar, senzorul de volanta. La un moment dat pateam ceva nasol, din senin. Numai calda si parcata, lasata putin, ma intorceam si dadeam la cheie, nimic, parea defect electric. Pornea aleatoriu dupa o vreme, cateodata dupa 10 min, cateodata dupa 30 minute. O facea numai calda si nu rece. Mi-am dat seama ca era ceva legat de temperatura. Vara facea mai rau... ca vara e cald. Fenomenul era foarte rar, de exemplu in iarna in care a inceput a fost de vreo 3 ori, apoi vara a inceput mai des insa tot rar, cel mult o data pe luna. Am reparat-o singur dupa ce am citit pe net, pe forumuri si am vazut cum se schimba senzorul. La magazin piesa costa ceva de genul 120 lei dar intai l-am scos pe ala, l-am curatat si pus inapoi si a mers perfect fara sa fie nevoie de un senzor nou. Se incarca cu pilitura de "fer" si fiind ceva pe baza de magnetism, este afectat. Si facea figuri numai la cald, la inceput.
Alt defect nu a avut niciodata. Iar uleiul a fost schimbat aiurea, saraca! Motorul era foarte bun (ca si cel de la Supernova, acelasi) insa suspensiile se dusesera din cauza de Bucuresti.
Tabla nu a avut niciodata rugina din 2005 pana in 2012. Nicaieri!
Probabil au fost unele serii cu probleme la tabla. Nu si a mea.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Post Reply