AUTO - Despre masini (si soferi)

Doar o vorba sa-ti mai spun
User avatar
_BGD_
Posts: 293
Joined: 09 Oct 2018, 13:56
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by _BGD_ »

bembeuri facute din bucati, sudate, si vandute "tzipla boss!"

resitent
Posts: 445
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

_BGD_ wrote:
09 Apr 2021, 12:02
bembeuri facute din bucati, sudate, si vandute "tzipla boss!"
Cotețul ăla nici întreg nu valorează nimic
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

User avatar
Obi Wan
Posts: 423
Joined: 21 Mar 2011, 15:03

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by Obi Wan »

Ce se poate face daca ai cap si ambitie. Mate Rimac un nebun frumos.

https://www.youtube.com/channel/UCazaXu ... GyBZ-HNlQg

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14590
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Un autoturism rar, găsit într-un container în Portul Constanța / Un model Fisker Karma Ecosport a fost trecut în acte cu valoarea de 10 mii de euro
https://www.g4media.ro/un-autoturism-ra ... -euro.html
Cele două motoare termice ce pun în mişcare puntea spate oferă în tandem 408 CP la care se mai adaugă motorul pe benzină cu 260 CP.
analfabetismul functional loveste din ce in ce mai des in presa online. Aproape nu mai gasesc articol fara tampenii si multe denota ca ala care a tastat este ignorant total, adica habar nu are si nu intelege ce scrie(de multe ori denota o incultura absoluta, adica zero cultura generala ...... ce am vazut si in real life mai ales la generatiile 20....30). Mai grav este ca ar trebui sa fie niste sefi care sa supervizeze la urma pana sa iasa "pe post". Faptul ca rar mai gasesc ceva scris 100% corect (din toate punctele de vedere) arata ca poate si sefii lor sunt din facuti din acelasi material maron.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

dervish
Posts: 16
Joined: 03 Nov 2021, 17:22
Location: Duisburg

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by dervish »

Citeam azi un articol din ceva ziar onlain ca un neamt din fosta DDR vrea sa vanda Dacia din 1975 a bunicului. Alba, volan alb, 7000km reali, fara rugina, functionala....cu doar 12500 euro sau pe acolo undeva. Sa-mi vand beamveul din 2016 s-o cumpar? :roll:

resitent
Posts: 445
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

Pai BMW 2016 e un coteț fata de o Dacie pristină. La modul cel mai sincer, mai întreabă.
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14590
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

resitent wrote:
13 Dec 2021, 14:07
Pai BMW 2016 e un coteț
la bunaciuni din astea (noi) scrie in cartea tehnica (sau ti se spune oficial) ca...... e normal sa consume ulei si trebuie sa-i mai pui din cand in cand! Ca la rable!
Deci, da, sunt cotețe pe roti! Dar la ce preturi!

https://adevarul.ro/life-style/auto/mas ... index.html
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

dervish
Posts: 16
Joined: 03 Nov 2021, 17:22
Location: Duisburg

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by dervish »

resitent wrote:
13 Dec 2021, 14:07
Pai BMW 2016 e un coteț fata de o Dacie pristină. La modul cel mai sincer, mai întreabă.
Cat m-ar costa sa-l transformi tu intr-un audi v8 romanesc ?

resitent
Posts: 445
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

Nu ai cum sa transformi un gunoi în V8. El e un gunoi de plastic gândit prost de la început. Mai bine daca dorești poți să îl vinzi unui cocalar și să îți cumperi o mașină.
Defapt există și BMW uri cu V8 (au existat) , M5 de odinioară avea un V8 de 4.4 sau 5 litri. Însă comparativ cu un M5, ceea ce conduci tu este un badge sinistru

Ba chiar există și BMW uri cu V12 , dar foarte puține , te las pe tine sa le descoperi.
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14590
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

In curand toate vor fi gunoaie tasate la compactor:

https://economie.hotnews.ro/stiri-auto- ... r-auto.htm
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

resitent
Posts: 445
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

Așa este, și toți oamenii mor, mor și câinii, și pisicile la un moment dat și totul e in zadar pentru că nimic nu conteaza pentru că nu există.
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

Kross
Posts: 416
Joined: 05 Apr 2017, 18:17

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by Kross »

O întrebare :
Se zice că aceste electrice nu poluează. Ok, în teorie așa e, nu bese în atmosferă. Deci nu lași gaze după tine ești eco, Green, verde, eco friendly, cum vrei tu. Teoretic așa este. E totul perfect.
Acum vine reversul.
Cât se consumă, poluează cu :
- Producerea de baterii? Mă refer la resursele cu care se produc bateriile( materie primă, combustibili in vederea producerii bateriei, procesare, etc?).
- Scoaterea din uz. Bateriile au viață finita. Cum se reciclează și cât se poluează și cu această reciclare și cât din baterie e reciclabil?
- Producerea de energie electrică necesară alimentării și încărcării acestor trotinete cu 4 roți. Din ce e produsă? Nu mă luați cu : fotovoltaice și eoliene că nu cred. Dacă mâine își schimbă toți posesorii din București mașinile termice cu electrice (să zicem cu dacia spring, că deh, e cea mai accesibilă ) și le țin toți peste noapte la încărcat. Să vezi black out.
- Vreau să ajung din București până în Viena. Cât fac cu o electrică?
Cred că impunerea mașinilor electrice și uciderea celor termice reprezinta noul mod de a îngrădi dreptul de a călători. Se înțelege că și aviația și marina sunt printre marile surse de poluare. Vor fi avioane electrice? Vapoare electrice?
Motorul termic nu are un grad așa mare de poluare atâta timp cât este folosit în regim normal. În București, chiar și cel mai ecologic motor va polua la maxim, motoarele cu ardere internă au eficiență foarte proastă la sarcini mari pe turații mici, unde nu dau putere, randament. De aici consum mare și poluare. În București practic stai la ralanti și doar treci benzină prin motor fără rost. Că și benzina din România e proastă, partea a doua.
1) Technics SU-V8K 2) SU-8080K
1) Linn Isobarik DMS 2) JBL LX-55
1)Technics SL-15 & SL-5300 2) Technics SL-B202 & Technics SL1500-C.
1)Technics ST-8044k 2) ST-8080K.
1) Sony CDP-X33ES 2) CDP-X55ES/philips n4504
1) Living 2)Dinning.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14590
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Cica in PNNR au semnat aia care l-au semnat ca Romania sa elimine minim 200.000 masini mai vechi de 15 ani pana in 2025 (care e maine!).

Deci statul va trebui sa caute metode sa ii lase pe minim 200.000 de rumani fara masina in 4 ani. Pe (doar) criteriul varstei masinii. Ca asa au scris si semnat aia asta vara!

Este cum i-ai impusca pe toti si vinovati si nevinovati la gramada deoarece nu esti in stare sa ii gasesti pe vinovati!

O masina de 15 ani poate sa polueze mai putin chiar si decat o masina de 1 an!

Poluarea nu este data de vechimea anilor de cand a fost cumpara masina (de noua)!

Poluarea sa masoara la tzeava de esapament! Nu in anii pe talon!

Poluarea e diferita intre masini functie de capacitate, tip motor si mai ales starea tehnica! (catalizator, etc, etc)

Nici starea tehnica nu se masoara in ani vechime masina! Starea tehnica nu este nici macar 100% rezultatul kilometrilor rulati. Conteaza cum a rulat acei kilometri, unde, conditiile de mediu atat la rulaj cat si in timpul stationarii, conteaza pana si soferul, modul cum conduce, chiar si calitatea combustibilului! Deci pana si numarul de kilometri nu e precis si nici 100% relevant pentru uzura (a se intelege poluare crescuta fata de starea initiala = rable). Poate vin unii si spun despre catalizatoare cu normele 1.......5.....6....etc. OK, s-au produs catalizatoare din ce in ce mai bune....cica! (erau cinstiti pana cand VW au fost prinsi cu ocaua mica dupa care au urmat si altii, deci se poate deduce ca gigantii sunt cam toti corupti pe o piata unde cerintele avanseaza cu viteze prea mari insa legile fizicii sunt tot alea si spun ca daca bagi rahat, tot rahat si iese pe partea ailalta). Bun, deci catalizatoare sub norme superioare, EURO cosihpe! Dar daca am presupune ca producatorii sunt cinstiti (si nu sunt) ar trebui sa ne gandim si cat functioneaza minunile astea?! Daca cumva o "racheta" de catalizator de generatie noua se duce naibii mult mai repede?!......ETC, probabil intelegeti, sper, logica! Deci pana in final ADEVARUL se afla NUMAI la teava de esapament. Si daca tot ne dam de ceasul mortii cu drepturile omului corect ar fi ca poluarea sa fie masurata direct la teava si taxata functie de ce iese pe acolo.

Practic este o cretinie sa consideri ca masinile de peste 15 ani sunt automat cele mai poluante. Si este o nedreptate sa actionezi pentru eliminare, restrictionare, taxare, etc, doar pe criteriul vechimii. Ba mai mult, consider ca acest criteriu nu ar trebui sa existe deloc daca am dori o situatie dreapta si corecta.

Unica metoda de a masura poluarea este la teava de esapament. Avand in vedere ca masinile pot fi atat de diferite din toate punctele de vedere, orice alt criteriu in afara de asta e auxiliar si neimportant, cel mult indirect si garantat imprecis. Chiar si de exemplu daca dereglezi o masina noua care avand un "EURO" avansat cica polueaza (cica) mai putin, e foarte posibil sa o faci sa polueze mai mult doar umbland in soft sau si in mecanica. Insa daca ne uitam in talon si la "EURO"....... va polua mai putin???? Tipic gandire birocratica de incompteneti care aleg calea pentru ei cea mai usoara dar asta inseamna pentru cetateni calea cea mai grea si in final, nedreptate.

Deci toata aceasta politica "ecologica' incepe din ce in ce mai mult sa loveasca mai ales in populatia saraca si ii va face pe saraci si mai saraci iar pe bogati si mai bogati.

Iar masinile electrice doar muta poluarea din oras in afara lui. Ar fi foarte interesant de facut un studiu (e foarte complex) in care sa fie luati in calcul absolut toti pasii de la materie prima pana la finalul vietii produsului. As pune in socoteala totul incepand cu extragerea minereurilor necesare, pana la transportul necesar pentru tot, transport minereu, materie prima, piese, combustibili, etc, fabrici, energie consumata acolo si evident carbon aruncat in atmosfera pentru absolut tot ce tine de producerea unui automobil cu motor termic si unuia electric pana la, evident, carbonul folosit in exploatarea vehicolului in trafic pe o distanta aleasa doar pentru comparatie, de exemplu pentru 100.000Km. S-ar putea sa avem surpriza ca pe electric sa gasim acelasi rezultat din punct de vedere al carbonului aruncat in atmosfera...... sau sa fie si mai rau! (evident, trebuie pus totul, inclusiv reciclarea).

Politica asta ECO imi pare o isterie si o ticalosie, mai ales o imensa ipocrizie avand in vedere ce am vazut ca se intampla in vest. Deocamdata problema carbonului aruncat in atmosfera nu poate fi rezolvata. Problema se va amplifica o data cu cresterea populatiei planetei, crestere care se petrece cu mare viteza. Problema se va rezolva numai cu o energie alternativa viabila 100% care sa poata inlocui combustibilii fosili si arderea lemnului.

Panorile fotovoltaice si moristile de vand sunt niste basini si nu reprezinta decat o mica alternativa doar in conditii speciale (exemplu - fotovoltaicele nu produc noaptea cand fix ai mai multa nevoie de curent - care nu poate fi stocat! Sau se poate stoca cu un pret chiar si in poluare, urias! Dai mere pe pere! Iar moristile se invart cand vor ele si nu cand vrei tu!), deci nu pot substitui ceea ce avem acum de baza.

Probabil unica solutie care va opri nebunia aruncarii carbonului in atmosfera va fi fuziunea nucleara. Apropos de asta, solutia clasica nucleara e o alternativa mai buna decat panourile fotovoltaice si moristile (pentru ca e constanta si nu tine cont de noapte-zi si nici de vreme) insa nici asta nu poate inlocui petrolul si gazul. Plus ca e foarte periculoasa si cu cat se inmultesc centralele nucleare de orice tip, cu atat si probabilitatea unor accidente creste!
Deci numai fuziunea va putea opri procesul..

........ Si cu toate astea, nu putem fi siguri 100% ca incalzirea globala (care e reala!) e provocata numai de civilizatia umana! In trecutul planetei sunt dovezi ca au fost perioade bruste de schimbari dramatice si pe atunci noi nu existam. Sau de exemplu, trecem toti la bicicleta si caruta si panouri solare si moristi, noaptea mai punem o patura pe noi si nu mai avem dupa ce ne caca de foame, dar respiram aer curat....... si brusc, BUM! Pocneste un supervulcan si ala baga in atmosfera de 100 de ori cat baga toata civilizatia noastra la un loc! In momentul ala am spune ca mai bine muream satui si la caldurica decat chinuiti de politica ECO!

Ce este acum "politica verde" este doar o fudulie pentru oameni bogati, imbuibati si plictisiti care se uita lacrimand (obezi si ingrijorati) la niste ecrane (made in China = cea mai poluata tara din lume - ca sa avem noi ecranele alea!) pe care ruleaza Greta! :lol:
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Kross
Posts: 416
Joined: 05 Apr 2017, 18:17

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by Kross »

Politica eco mai rău generează poluare.
Îți dau un exemplu.
La electronice, s-a dat directiva de a nu se mai utiliza aliajul de PB-SN, cunoscut de către toți ca și fludor sau cositor. S-a folosit metoda lipirii. Care ghici ce? Nu e rezistenta, în timp se dezlipește și produsul se duce. Dar asta după ce iese din garanție. Te duci să repari, costul de reparații e idem unui produs nou. Arunci produsul defect la gunoi (oricum la noi reciclarea e 0 barat) și iei altul eco la fel de (sau mai) prost. Cu ce am salvat planeta? Pe când aparatele de acum 40 ani foloseau PB-SN la greu. Și merg multe și azi. Plumbul ăla dacă îl lași în pace e total inert. La fel și becurile astea LED. Am avut surprize, să mă țină sub un an (unele mureau de tot, altele făceau ca un stroboscop de discotecă) . În condițiile în care am avut becuri incandescente, folosite în aceleași condiții, care au durat peste 2 ani.

Din păcate și industria auto a fost lovită de consumerism. Momentan doar designul evoluează, mecanic majoritatea generațiilor sunt la fel, doar mici chestii în plus, care ar trebui să se poată retro adapta și la generația anterioară. Durata medie de viață a unui autoturism este cam de 10 ani. Iar piesele originale trebuie să se fabrice (poată fabrica) încă 15 ani din momentul încetării fabricării ultimului exemplar, indiferent de țară (dacă acel model se face în mai multe țări). Se spune că în general cam după 15 ani de la fabricarea ultimului exemplar din gama respectivă, generația respectivă (seria respectivă) este considerată defunctă. Oricum, pe lângă uzură fizică (nu doar la motor, ăla chiar duce mult, ne gândim la alte elemente - suspensie, direcție, frâne, electrice care au elemente ce îmbătrânesc), generează costuri mari de întreținere , apoi mai apare și uzură morală. Noi încă suntem o țară care nu își permite o mașină nouă din 5 în 5 ani (nici măcar din 10 în 10).

De exemplu o mașină care în 10 ani a făcut doar 50.000 km poate fi în stare mai precară decât una care a făcut 150.000 în 10 ani. Mașina se strică și stând. În special rulmenții de la roți, amortizoarele (care atenție au durată finita de viață indiferent de cum exploatezi mașina). O mașină rulată constant se ține mult mai bine.

Altă problemă este rugina. Am văzut destule mașini de peste 15 ani ruginite. Nu doar dacii logan, ci și alte mașini, mai respectabile. Majoritatea producătorilor dau garanție 8-12 ani, cu condiția ca vopseaua să fie menținută intactă și garanția se dă la perforarea tablei.
Cam după 10 ani, orice mașină ruginește. Nu aparent. Dar pot sa îți spun că am văzut mașină de 13 ani, în stare bună, întreținută, era vorba de un vw, motorul bun, mașină peste 140000 km. Deși arăta bine pe afară, deja începea să aibă...rugină, pe dedesubt . Iar rugina când începe să sape, apoi nu prea se mai oprește. La mașinile exploatate în orașe de pe malul apelor sau mărilor( gen Constanța, Mangalia, Brăila, Galați, Tulcea) e cu atât mai riscant. Ca și în zonele unde există exploatare de sare sau orașe poluate chimic. Poluarea, împreună cu ploaia, se pot dovedi destul de agresive pentru tabla mașinii. Aparte de oboseala materialului, care oboseală oricum determină și apariția ruginii. Nu mai zic de ceea ce se dă pe șosele iarna. Tot felul de soluții, dar preponderent sare. Care sare nu e prietenă bună cu oțelul.

Așa că în concluzie :
O mașină de 15 ani, indiferent că are 50.000 sau 500.000 km, tot o rablă este. Am spus mai sus de ce. O și dacă o ții 15 ani sub cerul liber tot ruginește, indiferent de cât de bine e protejată. Și dacă o pui în garaj 15 ani și nu o miști, tot se uzează stând . Mai e câte unul care are și garajul încălzit. Cea mai mare prostie. Deci, mai mult asta cu 15 ani, se referă și la starea mașinii. Poate fi în stare bună pentru o mașină de 15 ani, dar în niciun caz ca una nouă. Nu se limitează doar la poluare, ci și la starea tehnică, cauzată de trecerea anilor peste acea mașină, cu tot ce implică.

Și omul se rablagește.

E adevărat că pe vremuri, mașinile erau mai poluante. Dar numărul lor era mic. Nu toată lumea avea mașină. Acum în București sunt câte 4 mașini la un apartament. Ei bine, gândește-te dacă acum 35 ani, erau tot atâtea Wartburg uri și trabanturi. Tot atâtea Moskvich, Rabe, Skode S100/1000mb, 105/120, dacii 1300, etc. Dacă numărul acestora era acum 35 ani (când aceste mașini erau încă în gloria lor) egal cu numărul mașinilor de azi din București, era o bombă chimică. Mă refer în București.
1) Technics SU-V8K 2) SU-8080K
1) Linn Isobarik DMS 2) JBL LX-55
1)Technics SL-15 & SL-5300 2) Technics SL-B202 & Technics SL1500-C.
1)Technics ST-8044k 2) ST-8080K.
1) Sony CDP-X33ES 2) CDP-X55ES/philips n4504
1) Living 2)Dinning.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14590
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

E o chestie de principiu ce spun eu mai sus. Asa cum antivaxerul nu vrea sa fie intepat ("ca vrea sa faca ce vrea cu corpul lui", inchei citatul din antivaxeri), tot asa poate eu vreau sa-mi pastrez o Volga din anii 60 pe care am dadacit-o si conservat-o cat am putut mai bine sau sa-mi pastrez un Volvo din anii 80 ca asa masina nu se mai fabrica acum. E cum te-ar obliga pe tine statul sa duci trancotele audio la reciclare dupa ce au implinit 15 ani! Ti-ar place?! Ca oricum, toti producatorii de aparate audio garanteaza trancota cat garanteaza si dupa aia te priveste, deci daca aplic la trancote audio ce scrii tu mai sus despre masini, e acelasi lucru. Si poate tie ti-ar place sa dea statul o lege ca trancotele audio mai vechi de 15 ani sunt considerate deseuri toxice si esti obligat sa duci la reciclare! Ti-ar place sa te amendeze daca ti in casa aparate de 40 de ani pe motiv ca depozitezi deseuri toxice?? Sa sti ca daca luam acum legislatia, daca ai o firma si vrei sa scapi de niste aparatura, nu e legal sa le arunci la tomberon, trebuie sa apelezi la o firma de reciclare.
Ceea ce am scris mai sus e un principiu.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Post Reply