AUTO - Despre masini (si soferi)

Doar o vorba sa-ti mai spun
puf
Posts: 460
Joined: 09 Oct 2008, 20:30

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by puf »

Totusi electronicele sunt in casa iar utilizarea nu ii afecteaza pe cei din jur, nici pe proprietar.
Un automobil circula pe drumurile publice iar efectul utilizarii este sesizat de oricine imediat.
Si acum se pot utiliza orice automobile de epoca, vechi si de 80 ani doar ca se supun unui regim special.
Nu se pune problema sa interzica direct vehicule dupa criterii de varsta dar vor pune conditii si taxe pentru utilizarea lor incat Tesla va parea pomana si doar Tiriac isi va permite sa mai foloseasca asa ceva.
La fel si antivaxerul, nu il obliga nimeni sa e vaccineze dar azi nu mai poate intra in institutii si magazine, maine nu va mai putea merge la servici, este optiunea lui ce face.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15252
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Deci..... la inceput, acum ceva vreme eram entuziast de ideea masinilor electrice "care sunt viitorul". Acum cand am vazut despre ce e vorba..... viitorul este maron (si pute)!

APLICATIE (cuvantul care deja imi provoaca bube pe piele!). Tradus direct din Licuriceasca! Ca si sinistrul, "-Sa ai o zi buna!"

Lumea se complica. Proshtii se complica. Iar prostia poate fi extrem de sofisticata. Imi bag p_la in ele de electrice!

Un rationament (dn pacate) logic, deci:

1) mergi din punctul A in punctul B cu electrica. Minunat! Insa cand ajungi in punctul B nu mai poti merge mai departe! Pentru ca trebuie sa o bagi in priza. Care culmea mai si costa! Practic, daca ai mers din A in B in timp de 1 ora, de fapt ai mers vreo 2 ore, pentru ca inca 1 ora ti-o petreci asteptand sa se incarce jucaria..... Asta in caz ca e libera priza. Dar daca e altul in priza astepti 3 ore. Valorile le-am ales simplificat pentru rationament, ca principiu.

In timpul asta din A in B merge un Trabant (sa zicem, pentru multumirea lui puf, dupa ce niste klingonieni i-au montat un catalizator special de Trabant)..
Trabantul se taraie cu 60Km/ora ca nu poate mai mult si e periculos (insa poate mai mult, dar hai sa-l penalizam un pic).
Trabantul ajunge in punctul B unde electrificatul asteapta bagat in priza.... sau asteapta rand la priza..... sau asteapta sa o incarce mai mult daca nu i-a "preincalzit" bateria. Nu toti suntem IT-isti!

Trabantul trece de punctul B (in timp ce electrificatul a ramas acolo, ca mai are de incarcat si numara watzii) si se indreapta voios catre punctul C. Cu aceeasi zeama in rezervor de cand a plecat din A (daca klingonienii i-au montat si rezervor suplimentar poate ajunge cu un plin si in punctul Z care e in capatul continentului).

Mai departe faceti si voi socoteala (avand in vedere ca la pompa Trabantului ii ia maxim 15 minute cu tot cu mersul la buda si pompa o viziteaza rar, la dublul sau triplul electricii) - cam ce se intampla in intrecerea cu electrificata daca discutam de punctele C, D, E, F...etc si punem mereu orele alea de bagat in prize?!?!........ Cred ca usor, usor capatam diferente in zile. In favoarea Trabantului!

2) dupa 5 ani nu se stie ce se intampla cu bateriile astea preincalzite si folosite? Dar sigur Trabantul inca functioneaza. Din pacate, daca aduna 15 ani pe talon stimabilul puf o va directiona catre compactor. O pot compacta aia in timp ce functioneaza, pentru un spectacol mai interesant.

In timpul asta electrificatul scoate o avere din buzunar (IT-istii au bani si nu platesc taxe) ca sa inlocuiasca bateria sau bateriile.

Inca sunt prea noi toate dar se ajunge in curand si acolo! Sa vedeti distractie!

Faceti socoteala si la costul curentului!

3) Trabantului i se rupe ca e frig afara. Electrificatul face calcule complexe sa gaseasca punctul optim la preincalzire si evident, totul trebuie minutios planificat intre doua prize, caci...... daca il prinde pana de curent in camp, ce poate face?!?!?......Ati ghicit, cheama platforma sau scoate o Honda pe benzina din portbagaj precum americanii aia din Texas care aveau inclusiv canistra de benzina plina (pentru Tesla, ati ghicit, sa puna in Honda de 230V !).

Cata prostie!

Masina electrica e o tampenie! Absoluta! Singurul lucru care ma face putin optimist (desi am un sentiment pesimist) este ca producerea de baterii si toata reteaua electrica necesara, bonus consumul imens daca vom discuta de o miscare de masa, sunt atat de problematice pentru resursele actuale incat prostii astia complicati se vor impiedica undeva pe parcurs. Nu e vorba numai de baterii pentru masini noi, dar o sa inceapa si cele vechi sa aiba nevoie! Sa vedeti balamuc cand planeta se va umple de fabrici de baterii si evident..... de baterii! Curat ECO!!!!

De fapt masina electrica e un telefon pe roti. Care ruleaza APLICATIA.

Merge perfect la generatia nascuta cu ochisorii in telefon, vor muri cu ochii tot intr-un telefon. Dar mai mare, si pe 4 roti. Apropos, ZOE a capatat 0 (zero) puncte la Euro NCAP, Lastunul indiano-chinez are 1 punct (remarcabil!) si sa vedem si altele?! ZOE pleaca din CLIO care e destul de bun la Euro NCAP. Insa, parerea mea personala, cand montezi un mare bolovan in podeaua unei masini conventionale o transformi intr-un ciocan aruncator. Legile fizicii, masa, inertia, etc.

Vedeti filmul asta pana la capat (dar si altele). Iar Tesla e un soi de varf tehnologic la ora asta. Dar ganditi-va la "Lastunul" scos de Dacia, proiectat in India si fabricat in China, cu o "autonomie"..... nu degeaba am pus ghilimele.
Deci, telefon pe roti care ruleaza APLICATIA special pentru IT-isti (foarte interesant, va rog urmariti pana la capat dar si discutiile scrise!):

https://www.youtube.com/watch?v=I-deGQbGhtk

https://www.youtube.com/watch?v=1VjLiQS2jsc

PS - vedeti in discutiile scrise, un CASCO pentru acea Tesla pe an costa 5.000 lei si altul spune ca e si 8.000 lei.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

kaav
Posts: 2077
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by kaav »

Toata tarasenia asta complicata pare a avea ''un singur scop'', demotivarea pe termen lung a omului de rand:
Sa existe in viitor doar transport in comun iar posesia unui autovehicul personal sa fie doar o amintire din trecut. Logica elementara ar spune ca se investeste in solutii diferite decat cele clasice, pentru ceva ''verde'', dar ce fel de verde este de fapt ca pe lumea asta mai exista si ''verde'' de Paris :mrgreen:
Scopul final pare a fi disparitia propietatilor personale de genul asta, ca prea ne-am boierit. Nu pare deloc a conta ca si cele mai inovatoare chestii sunt viitorii munti de deseuri. Nu conteaza deloc acest aspect, conteaza sa nu iti mai vina sa ai obiecte care circula pe strazi in viitor. Contra intuitiv, dar dupa optica mea, perfect coerent. Sa nu uitam ca daca ar fi existat simt etic real la nivel de corporatii, anumite efecte secundare nu ar mai fi exista acum sub nici o forma pentru ca inteligenta avansata si infrastructura tehnologica exista deja de multa vreme.

kaav
Posts: 2077
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by kaav »

Toate constrangerile care se impun oficial vin si vor venii sub masca necesitatii :wink:
Ironia face ca ele sa fi juste intr-o anumita masura dar niciodata nu va fi o transparenta completa de la nici o institutie oficiala cand este sa ne prezentate motivele pentru care se hotareste ca lucrurile de acum sau pe viitor vor fi doar intr-un mod si nu altfel :!:
Daca demersul meu ar fi complet gresit cum se poate explica cu mintea omului de rand ca exista pe lumea asta informatii sensibile, secrete de nivel inalt si toate ingredientele astea complicate fac lumea asta o adevarata corabie a nebunilor care din diverse motive navigheaza pe vreme de ceata, tot timpul...
Stiu ca este extrem de facil ca ce scriu sa fie etichetat si ''stampilat'', dar cata vreme, cuiva ii pasa cu adevarat de relatia dintre cauza si efect, nici o eticheta nu poate reflecta corect realitatea.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15252
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

un alt telefon pe roti. Are si camera interna sa iti faci selfi! Se controleaza din telefonul (de mana) cu APLICATIA! Costa cat o vila (pleaca de la minim 81.000 euro si ajunge la peste 130.000 euro) si are "avantajul" ca mergi putin pana devine inutila. Numai sistemul audio ca dotare costa 5.000 euro si suna ca o beshina (B&W ca si altii au ajuns prostituate de parcare TIR-uri).
Ma ia voma de aspect insa trebuie sa tinem cont ca de vreo doua decenii BMW a devenit simbolul cocalarului suprem.
Nu are butoane mecanice. Simbolul saraciei de lux este datul cu degetul pe ecrane (si placi diverse pe care sunt imitate semnele = saracie). Butoanele mecanice apartin trecutului. Azi sunt un lux, in trecut erau pentru toti saracii. Ca si iaurtul vandut la mega in borcane superbe cu capac metalic auriu si superbe inscriptii la de 5 ori pretul normal pentru continutul ala care e de fapt (si 100% identic) cu iaurutul ceausist adus la 5 dimineata in navetele alea ruginite si borcanele cu capac de poleiala - cu care noi astia mai batrani am crescut - dar atunci era de saracie, acum este de lux si BIO!!! Saracia trecutului ajunge luxul prezentului. Insa bubulul inghite rahatul excitat?! Ce usor e de manipulat lumea! Are covorasele din plastic reciclat din oceane! Au salvat planeta cu SUV-ul asta! Fanii Gretei s-au umezit!
Cata ipocrizie! Ca si prostia, ipocrizia nu are limita!

Deci, uratenia asta costa cat o vila si e depasita de un Trabant pe distante mai lungi de 400...500 de Km:
https://www.youtube.com/watch?v=X-keqrQv0b4
https://www.youtube.com/watch?v=MvMr2SSLvTE

PS - volanul ala este o idiotenie aiuristica, habar nu ai daca ai rasucit si cat, rotile. La proiectare a ajuns generatia X !
......Si de cate ori ii vad cum dau cu degetul pe ecranase ma apuca voma!
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
_BGD_
Posts: 333
Joined: 09 Oct 2018, 13:56
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by _BGD_ »

Sunt acri strugurii? :mrgreen:

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15252
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

_BGD_ wrote:
19 Dec 2021, 14:37
Sunt acri strugurii?
ce banuiam. Bubulii au pus boticul la rahatel si il halesc disperati.

Cat sta bubulul bagat in priza, trece orice poluator pe langa el (si ajunge departe + fara griji). Dar creierasul de bubul nu poate procesa ca un drum din punctul A in punctul B ca timp (asta conteaza, in rest putem sa o luam si pe jos, in cateva zile ajungem) se socoteste din adunarea timpului de mers si timpului de stat in priza. La poluator se socoteste tot asa, timp de mers + timp de stat la pomba (= nimic) + bonus, o autonomie mult mai mare!
Cazul in care bubulul electric (si fudul) reuseste sa isi implineasca scopul de a ajunge electrificat din punctul A in punctul B de unde nu mai merge in alta parte si unde are priza sa lase electrica la incarcat - este un caz rar si ideal de viata. Dar viata de bubul este in general ideala! (doar in mintea lui).

In oras se poate cumva folosi electrica presupunand ca o zi de drumuri sunt asigurate de baterie...... Sper! Speram! Insa pe langa grijile (zilnice) cu bateria, dar sa nu fiu rau, au si altii griji, mai e si durata de viata a bateriei. Aici va avea bubulul surprize cu noua tehnologie! In vreo 5 ani...... daca suntem optimisti!

De exemplu acum 20 de ani ne incarcam telefonul o data pe saptamana si aveam semnal bun si in beci, acum incarcam super mega smartul cu 8 core in fiecare zi ca altfel il gasim mort (de nou!) si ne aplecam pe fereastra sa prindem semnal. Se numeste avansul negresit si liniar crescator al tehnologiei in care bubulul crede neabatut la modul imprimat direct pe creier. Viata reala il fierbe pe bubul precum broasca, la foc mic, incet, incetisor, si la urma nici nu-si va da seama.

Pentru oricine nu e bubul, este de bezna mintii sa mergi cu 130km/ora sa ajungi (WOW! Ce superb merge electrica asta! WOW! Ce acceleratie fulminanta are! WOW! Ce minunata e! = la ce foloseste?!?!?!) in punctul B ca acolo sa stai 1....2....3 ore sa incarci la priza. Aici e marea buba. Pana in ziua cand o sa iti schimbe bateria cu totul dar va fi atat de restrictiv, organizat, planificat totul, ca atunci mai usor, mai ieftin si mai eficient trimiti omul direct pe o teava intr-un borcan intre punctul A si B. Ca oricum totul atunci va fi planificat, fix ca trenul pe sine!

Cat priveste gusturile estetice..... aici e pe gusturi. Evident.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
_BGD_
Posts: 333
Joined: 09 Oct 2018, 13:56
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by _BGD_ »

sters - ai avertisment!

Imi doresc sa ajungi sa ai in viitor o masina electrica, si sa schimbi cablurile de incarcare sa vezi cu care se incarca mai bine :lol: :lol: :lol:

de acord, poate unele tehnologii sunt la inceput, au neajunsuri, dar trebuie plecat de undeva.
Vrei acces la informatie "in buzunar"? incarci telefonul zilnic? Nu, esti liber (nu dumneata, vorbesc in general acum, no offence!) sa treci la Nokia 3310 sau 6230i (care apropos, au inceput sa il fabrice din nou: https://www.gsmarena.com/nokia_6310_(2021)-11025.php )

Sau si mai bine, renunta complet la telefon. Ai putea? Eu imi doresc sa fac acest experiment, dar nu reusesc sa il pornesc....

Si legat de masinile electrice, treaba asta cu statul la incarcare nu e asa rea. O electrica decenta iti va oferi, in cele mai neprielnice conditii (frig/caldura extreme, clima pornita, masina incarcata, comsumatori - incarcarea celor 8 core-uri :roll: , lumini, navi, etc) autonomii realiste de 250-300km. Aici vorbind de masini tangibile finanicar, nu Taycan sau alte scumpaciuni. Si cu acesti 250-300km poti sa ii faci dintr-o bucata - daca te tin cele necesare; iar pauza mult meritata de dupa, o folosesti la o incarcare de 30-50 minute (fast charge).

Ok, daca nevoile tale sunt sa faci saptamanal drumuri Bucuresti - Austria, masina electrica este putin cam peste mana; dar pentru drumuri pe care majoritatea le fac (pana la munte, pana la mare, prin tarisoara noastra vai mortii ei), aceste autonomii mi se par mai mult decat suficiente.

In medie, tu, momolo, cat km faci cu autovehiculul intr-o luna, sa zicem? si din aceste medii, care este media per 1 calatorie? Poate esti dumneata un caz aparte, no problem, dar statistic, majoritatea fac drumuri de 15-20 km....foarte des. Drumurile lungi, rar.

sters - ai avertisment!

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15252
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

S-a umflat orezul in tine. Inevitabil pe oricare forum romanesc.
Am facut corectia. Data viitoare intri in pauza.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
_BGD_
Posts: 333
Joined: 09 Oct 2018, 13:56
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by _BGD_ »

_BGD_ ,citeste regulamentul!

PS de la moderator - ceea ce ti-ai pus in semnatura denota dispret pentru acest forum si inerent pentru ceilalti membri. Insa denota si nivelul tau de educatie si intelect. Posibil si carente in maturizare.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15252
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

In mod evident, fiecare are propria opinie. Eu mi-am expus opinia mai sus cu argumentele mele.
Oricine poate avea alta opinie pana la total opusa, no problem. Foarte recomandabil este si prezentarea argumentelor, altfel orice discutie se transforma in "ba pe-a ma-tii"

Insa orice expunere de argumente trebuie sa respecte regulamentul (chiar daca nu in litera lui - insa musai in spiritul lui) si mai ales este obligatoriu respectul de adresare directa (subliniez pentru cei care pricep greu, directa) fata de ceilalti colegi de forum. Cei care nu sunt in stare, nu sunt tolerati aici (deoarece este o incalcare atat directa a regulamentului cat si in spiritul acestuia). Consideratiile generale, de exemplu cea "despre bubuli" e una, insa adresarea directa e alta. Chestiuni diferite.

Cat priveste subiectul asta care mi se pare foarte interesant (masini electrice), adica trecerea la masinile electrice, am mai scris asta, la inceput eram super entuziast. Pana am inceput sa vad practic cum este. Dupa care am avut propria revelatie expusa pe larg mai sus. Adica nu mi se par deloc ok din mai multe puncte de vedere esentiale.

Din punct de vedere mecanic masinile electrice mi se par net superioare celor cu motoare pe combustie. Mult mai eficiente, mult mai simple si deci teoretic mai fiabile, motoarele electrice pot fi incorporate in roti ceea ce este efectiv ideal. Condusul si controlul acestora e mult mai simplu, mai ales in comparatie cu masinile clasice care au cutie de viteze manuala. Totul este efectiv minunat la electrice...... pana ajungem la sursa de curent, bateria! Acolo se rupe filmul!

Masina electrica e chiar mai veche decat masina cu motor pe combustie. Deci e cat istoria perioadei moderne. Insa parerea mea, discutia nu este despre masini electrice in sine (ele erau minunate si acum 100 de ani) ci despre...... baterii!

Pentru cei care nu stiu, iata istoria super scurta a masinilor electrice si cat de vechi sunt:
https://www.instalnews.ro/energie-regen ... -electrice
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15252
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Probabil nu peste multa vreme tot ce am scris eu va fi depasit. Deocamdata e doar un experiment costisitor.
Pentru treaba asta vad 3 mari cerinte de indeplinit:

1) bateriile sa poate duce o autonomie (auto) tripla decat cea medie azi. Estimez ca acum o autonomie (electrica) medie pe piata este de 300....350 km (reala, nu povestile producatorului - evident ca zona high-end la masinilor electrice e mai mult..... dar cu ce pret?!). Estimez ca o autonomie garantata la minim 800....1000 Km (la masinile in zona de pret mediu) va duce la marele pas. Exact legat de teoria mea de mai sus este o chestiune de proportii - deci daca electrica pleca din punctul A si ajunge in punctul B unde trebuie sa incarce, si am nevoie sa merg mai departe, problema este ca timpul real necesar de deplasare din A in B este format din timpul in care merg + timpul in care stau bagat in priza. Insa daca distanta intre punctul A si B este foarte mare, de exemplu 800....1000Km, problema devine irelevanta deoarece omeneste e deja obositor sa conduci continuu o distanta foarte mare (ai nevoie de pauza = timpul necesar de incarcare a bateriei). Chestiunea ar trebui apreciata mai degraba ca timp decat ca distanta, eu de aceea vad acum o mare problema (pentru ca vad distanta ca timp). Evident, nici asa (cu 1000Km garantati intre doua bagari in priza) nu e ok pana la capat deoarece daca discutam de curse lungi, de exemplu TIR cu doi soferi sau masina cu doi soferi, problema ramane. Dar asta deja e o situatie rara si putin relevanta -si pe distante mari transportul feroviar electric e cel mai eficient. Deci e o problema de proportii. Daca o masina electrica ar putea merge 1000 km cu o baterie incarcata, in cazul asta timpul de incarcare nu se mai aduna cu timpul de mers din ratiuni practice si omenesti.... si de bun simt practic.

2) bateriile sa poata fi schimbate la statii de schimbare care vor fi noile "benzinarii" ale viitorului. Asta teoretic si tehnologic e usor posibil si acum, dar implica cerinte extrem de greu de indeplinit. Standardizarea masinilor (locul de baterie, modul de schimbare) si a bateriilor (acum din cauza concurentei agresive, nici vorba sa se inteleaga intre ei - si-o dau unul la altul la temelie, ceva firesc atunci cand tehnologia e noua si in dezvoltare - abia la maturitatea tehnologiei se poate discuta de standardizare mondiala, adica atunci cand oricine va putea produce baterii). Si dupa standardizarea bateriilor construirea de retele de statii de schimbare. Dar asta acum e inca SF. Insa daca va fi posibil pe viitor, timpul de "incarcare" va fi redus la zero! In cazul asta nici nu mai e nevoie de punctul 1) (autonomie ridicata), se poate si cu bateriile actuale. Insa standardizarea nu e inca posibila pentru ca tehnologia e inca in dezvoltare iar investitiile in statii de schimbare sunt enorme si nu merita cand tehnologia nu e finalizata la o forma stabila si eficienta.

3) bateriile sa devina ieftine. Probabil va fi interesant abia cand costul lor va scadea sub jumatate cat e azi costul mediu. Ei bine....... se pare ca in curand va fi posibil, vedeti acest video foarte interesant:

https://www.youtube.com/watch?v=Jlt8_z86F-o

Deci, deocamdata, mi se pare o prostie (fitze). Insa probabil peste mai multi ani va deveni o alternativa viabila. Estimez ca totul va incepe serios cel devreme peste 10 ani. Atunci vom renunta de buna voie la motorul termic, pentru ca pur si simplu electricul va fi mai ieftin, mai practic, mai bun. Marea problema si cheia sunt asa cum am tot spus bateriile. Insa inca din trecut masinile electrice sunt din toate punctele mecanice de vedere, net superioare. Deja masini electrice de fitze (zona high-end) depasesc la demaraje, acceleratie, control si cuplu concurenta directa pe motoare termice...... insa bateria.....

Cat priveste cele ZERO puncte la Euro NCAP la Renault Zoe si un singur punct pentru "lastunul" chinez de la Dacia.... e firesc, acum sunt la inceput, toate astea sunt incropite din ceea ce aveau (un model de la zero-zero costa enorm) dar in scurt timp o sa le faca mult mai sigure. Cand va renta economic vor fi la fel de sigure sau si mai sigure.

Insa o alta problema o sa apara - electricele sunt silentioase, prea silentioase. Majoritatea (sau toate) au difuzoare sa baraie, sa auda cetateanul turmentat. Insa nu la toti le convine sa mearga cu bazaitoarea pornita si faptul ca sunt silentioase e un mare avantaj la orase. Asa ca ceteanul turmentat pe viitor ori invata sa nu mai umble ca vaca pe strada, ori moare calcat de electrica fara sa stie nici ce a dat peste el. Iar soferul de electrica va trebui sa invete sa nu mai fie porc pe roti in raport cu biciclistul. Bonus piste de biciclete - astea nu pot fi intrecute cu nimic la eficienta si ecologie! (cand nu ploua sau nu ninge afara).
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15252
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Dacia, cea mai vândută maşină din Franţa în 2021
https://adevarul.ro/news/eveniment/daci ... index.html
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15252
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Taxa auto revine. Cât vor achita statului proprietarii de maşini vechi

Controversata taxă auto, numită de-a lungul timpului taxă de primă înmatriculare, taxă de poluare, timbru de mediu, ar putea fi din nou introdusă, dar într-o formă inedită, cea a impozitării pe principii de mediu. Concret, ministrul Mediului, Tanczos Barna, a arătat că în pofida „efortului uriaş” din punct de vedere financiar făcut de statul român prin implementarea programelor Rabla Clasic şi Rabla Plus, în România numărul maşinilor vechi nou înmatriculate este mai mare decât cel al autoturismelor noi şi că la negocierea Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Comisia Europeană a impus României să scoată din circulaţie, până în 2026, un sfert de milion de autovehicule vechi şi poluante.

„În continuare sunt mai multe maşini second-hand înmatriculate în România decât maşini noi, în ciuda efortului uriaş făcut anul acesta de minister şi de Administraţia Fondului pentru Mediu. Noi am pornit anul acesta cu 440 de milioane de lei buget pentru Rabla Clasic, faţă de 400, am avut o majorare de 10%. De atunci suntem deja la peste 600 de milioane de lei, adică peste 50% în plus faţă de anul trecut la Rabla Clasic şi am triplat la maşinile electrice bugetul. Bugetele s-au consumat, am suspendat Rabla în decembrie şi reluăm programul în februarie 2022. Deci, degeaba investim noi foarte mult şi venim din partea statului cu acest sprijin către cei care cumpără maşini noi, dacă pe partea cealaltă înmatriculările se fac la liber. De aceea propun şi colegilor mei din coaliţie să avem în balanţă cele două măsuri: de stimul pentru maşinile noi şi de descurajare. Descurajarea se face ori prin majorare de taxe, ori prin taxă nouă. Guvernul a spus că nu vom introduce taxe noi, rămâne varianta ca anumite taxe existente, în cazul maşinilor vechi şi foarte poluatoare, să fie majorate. Noi va trebui să avem un parteneriat cu autorităţile publice locale, că acolo se plătesc taxele pe autoturisme, şi să găsim o modalitate de a descuraja înmatricularea maşinilor mai vechi”, a afirmat ministrul Mediului.
Acum e clar pentru toata lumea de ce a fost nevoie in coalitia USL2 de UDMR ! Pentru numarul de voturi nu era nevoie deloc !
Ei bine, iata motivul !
Incet iese la iveala ce au semnat asta vara labele alea cu Comisia UE!
Executia saracilor la zid!
Oricum, noi in RO le stam in gat. Nu putem fi asa usor facuti sclavi deoarece avem cele mai multe proprietati ca numar pe cap de locuitor (si deci e greu sa ne faca chiriasi), mai avem ceva de mancat de prin gospodarie! E inca "prea mult" pamant la "astia micii" si culmea, avem si masini!
Asa ca incet, incet cu ajutorul tradatorilor si vanzatorilor de tara care sunt la putere, ne vor fierbe ca pe broasca!
Trebuie sa fim adusi la conditia sclavului vestic, chirias pe viata (de exemplu in Elvetia esti chirias in propria casa!), trebuie sa NU avem de unde manca decat de la supermarket-urile lor (ca toate sunt ale lor!), trebuie sa cumparam numai masinile noi ale lor (ca toate sunt ale lor - apropos, DACIA nu este romaneasca, este Renault - pentru cine crede alte povesti!), intr-un cuvant, prin saracirea majoritatii, prin cresterea dependentei majoritatii, prin modul parsiv cum vor se ne aduca, scopul este sa ne faca sclavi tacuti, neputinciosi, aliniati si fricosi cu "regulile" impuse de sus!

E o modalitate extrem de parsiva de a inrobi un popor! Incet, incet, parsiv si pas cu pas rumanul majoritar trebuie sa depinda din ce in ce mai mult de Marile Corporatii eminamente vestice, trebuie sa ajunga ca frunza in vant, sa nu mai aiba nimic de ce sa se agate ca soarecele pe furtuna! Si avand in vedere factorii, vor reusi! Poate mai curand decat credem! Oricum, clasa politica actuala e formata eminamente din marionete in slujba Stapanilor. Care NU iubesc poporul, il urasc, il dispretuiesc si il vor redus la stadiul de sclavie.

Cat priveste ideea asta cu masina veche = automat poluanta, am scris mai sus argumente fara numar, e o nedreptate. Unica poluare adevarata se masoara la teava de esapament! Si este legata de cilindree, de starea tehnica, de multi factori dar oricce criteriu care nu se bazeaza pe masuratori, este nedrept!

"Mirarea" acestor vanzatori de tara este cum de somalezii nu vor sa consume icre negre daca le dam subventie 1 dolar la polonic?!?! Nenorocitii de somalezi, continua sa consume radacini si balegar desi noi le oferim icre negre la polonic subventionate prin programul "rabla icrelor negre"! :shock: Niste nenorociti! Le dam si ei nu vor!!!! Atunci ii ardem, le bagam IMPOZIT pe radacina si taxa la balegarul bagat in gura!

Rumanii sunt saraci. Punct!

Si saracii nu pot sta la masa cu bogatii. Ca sunt specii diferite! Mai ales cand bogatilor le vin idei!

Majoritatea rumanilor, sa spun 99% viseaza sa aiba masini noi..... dar pot?!?! Au bani de asta ceva?!?!

Vad ca unii in comentarii mai scriu ca programul rabla e tampit, ca nu da voie sa acumulezi tichete fara numar cu care sa iti cumperi masini noi! Pai si asta ce rezolvare ar fi?! Simpla, de evul mediu, mujicii dau rablele si boierii isi iau calesti noi. Nici o rezolvare....pentru mujici!

Deci, singura dreptate e masurarea la teava de esapament! Restul e nedreptate! Omul sa aiba voie sa umble si cu masina produsa in 1910 daca la teava poluarea arata X rezultate! Asa arata o dreptate...... Insa ramane ticalosia si aberatia asta cu politica ECO.

Vad zilnic masini in trafic care fumega groaznic. In general second hand aduse de dincolo. Ce pot sa fac??? Am cautat pe net, nu pot nici macar sa reclam undeva! Nu ma baga nimeni in seama! Statul e orb si surd. Dar pune la cale cum sa ma arda! Pentru ca statul e de cand ma stiu dusmanul meu!

Intrebarea este cum au trecut RAR-ul aceste cazane pe roti??? Ca pana si dupa legislatia actuala se poate pastra o limita decenta. ....Daca legea ar conta mai mult decat shpaga!

Dar dragutii de guvernanti nu sunt interesati de rezolvarea problemei poluarii, in substrat e vorba de a face din acest popor unul eminamente format din sclavi civilizati care sunt integrati ca soriceii in tubul lor unde trebuie sa dea permanent din picioruse ca altfel li se opreste viata!

Asta e substratul. Iar politica asta UE cu poluarea e un ambalaj pervers al acestui scop! Pentru ca si popoarele alea spalate cu apa calda din Vest, trebuie si ele facute si mai sclave! Si mai cuminti, si mai cu grija existentei, si mai fara resurse proprii si fara nimic propriu cu mana intinsa vesnic la Stapani! Deocamdata i-au cocosat bine pe ai lor! Acolo in Vest le e frica sa mai deschida gura pe anumite subiecte. Noi aici in est, mai barbari, mai jegosi, inca avem gura mare! Ei bine, cand o sa stam cu mana intinsa sa apucam si ziua de maine, nu o sa mai avem gura la fel de mare!

Deci asa ne pot inchide gura! Prin program pervers de saracire! In timp ce ne prelucreaza pe la spate, in mass-media cumparata 100% de ei ne arata numai "cazurile de succes" si "povestile frumoase" (din ce in ce mai minoritare) si noi cu privirea pierduta la basmele lor nu vom sti cum incetisor-incetisor ne vor trage covorul de sub picioare!

Cel mai parsiv si ticalos sistem unde sclavul nici nu mai striga, ca nu mai e nimeni sa-l auda si isi pune singur lanturile in fiecare zi, le incuie chiar el si pune cheia in propriul buzunar dupa care trage la galera cu zambetul impus pe fatza, ca asa e politic corect! Un adevarat paradis!
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

puf
Posts: 460
Joined: 09 Oct 2008, 20:30

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by puf »

Era evident ca toate lucrurile converg catre reducerea dramatica a parcului auto.
Automobilele electrice nu reprezinta o alternativa cum se tot disputa, discuta, ele nu vor inlocui automobilele actuale, vor fi accesibile doar unei categorii sociale.
Cine se plange ca electricele nu sunt suficient de bune se amageste, nu vor fi niciodata accesibile, indiferent de performante.Acum sunt promovate dar in curand vor fi taxate.

Treaba se face treptat, ba o taxa, ba o restrictie, ba o inzecire a asigurarii, a inmatricularii, a impozitului, a locului de parcare.Incet, incet va deveni evident ca la un venit mediu din EU, nu va fi posibil sa detii si utilizezi un automobil, privilegiul asta va fi rezervat unei minoritati.Chiar vorbeam cu un amic care locuieste in Austria si imi spunea ca a vrut sa isi cumpere electrica pentru ca sunt tot felul de restrictii dar a a vut un soc cand a aflat ce cheltuieli presupune asta.
S-a enervat atat de tare incat si-a luat un Doge Ram sa il folosesca ostentativ.

Post Reply