AUTO - Despre masini (si soferi)

Doar o vorba sa-ti mai spun
Post Reply
puf
Posts: 428
Joined: 09 Oct 2008, 20:30

Re: Despre masini

Post by puf »

Head-unitul ala Alpine suna mai bine decat modelele noi din clasa sa.
La difuzoare eu nu ma hazardez sa recomand ceva precis, fiecare producator avand un sunet specific ca sa nu mai spun ca cea mai mare parte de calitate din zona de bas si medii este data de potrivirea cu volumul de aer din portiera, nu de calitatea nativa a difuzoarelor.
Boston nu am vazut/auzit prin Romania si chiar nu am nici o idee despre cum suna.
Din clasamentul finalei europene la SQ( sound quality) cel mai bine s-a clasat Pioneer la difuzoare urmata de DLS, etc.Problema este ca la astfel de competitii se folosesc modele speciale, sofisticate si scumpe care nu se vand in comert si relevanta este la fel cum Renault a castigat F1 in fata Ferrari, Mercedes si BMW.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Rio este inca o dovada de la Kia ca industria auto sud-coreeana vine tare din urma, mancand pamantul. E o masina care impresioneaza prin design, pret si dotarile foarte accesibile. Este un model care poate scutura din temelii clasa mica, cea in care Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Opel Corsa si Renault Clio detin suprematia. Deci Kia are acum masina, cu garantie 7 ani, dar… ii lipseste imaginea.
http://ro.news.yahoo.com/video-fotogale ... 07797.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Obelix
Posts: 1444
Joined: 19 Jan 2009, 13:01

Re: Despre masini

Post by Obelix »

Nu le lipseste numai imaginea, dar si reteaua de concesionari, stiind bine ca garantia "lucreaza" doar la masinile intretinute in reteaua lor proprie...
Nu stiu nici daca garantia e "transmisibila" unui al doilea proprietar, dupa mai mult de 3 ani.
Ori, sa locuiesti la 300 de km de garajul care iti face intretinerea, nu e genial...
Acestea fiind zise si exceptand unele detalii de design mai potrivite "ochilor oblici" decat pietei europene, par a fi masini bune si mai ales fiabile.
Nu corespund insa "stilului" de produs pe care-l visez eu, in special datorita lipsei de... masini la dezmembrari :mrgreen: si lipsei pieselor de schimb/consumabile din afara retelei "oficiale".
Pana la urma, nu stu daca garantia extinsa e benefica pentru client sau pentru constructor, care te "stoarce" timp de 7 ani.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Ford, an catastrofal în Europa: pierderi de sute de milioane de dolari
- ma gandesc la "marea afacere" de la Craiova....

http://ro.news.yahoo.com/ford-va-avea-u ... 59879.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

A fost lansat "Lastunul" capitalist:

http://www.gsp.ro/sporturi/auto/foto-vi ... 12804.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ford.ro/Autoturisme/Generati ... lFordB-MAX" onclick="window.open(this.href);return false;

Din spate seamana a SEAT, din fatza pare un Matiz refacut.
Pretul va decide soarta pe o piata in criza saturata de masinute mici. Rumanul nu e mare amator de masinute mici, daca nu va fi substantial mai ieftin decat Loganul, nu va avea mare cautare in Romania. Nu vad bine jucaria asta cu rotite mici in gropile noastre seculare.
Chiar rau nu arata, o chestia interesanta e si deschiderea usilor....in caz ca treaba asta nu afecteaza rezistenta caroseriei la impact (si logic, afecteaza).
Solutia usii glisante este complicata, scumpa si supusa defectarii precum si a uzurii premature. Mai ales intr-o tara plina de praf cu o clima extremista. Mi se pare o alegere de "ce-i lipsea chelului pe cap?". Iar in caz de accident si indreptarea caroseriei vreau sa vad cum mai functioneaza usa aia glisanta ?! Si evident, repararea va costa mult. Observ ca nici bara de protectie nu are masina asta intr-o tara unde tamponarea usoara e sport national.
Ar fi multe de zis, mie mi se pare gandita si decisa pentru piata mioritika de niste papagali de marketing din specia corporatiilor multinationale, din aia rupti complet de realitate. Cat priveste piata internationala, la ora asta e cam tragica situatia vanzarilor de masini mici, Asia vine ca un tsunami care matura tot.

Daca pretul nu va fi socant de mic as spune in limba falimentarului producator auto american, to late.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Dacia Lodgy face furori la Salonul Auto de la Geneva
http://ro.news.yahoo.com/livetext-dacia ... 01618.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.adevarul.ro/financiar/auto/D ... 36863.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Asta e visul rumanului !(si nu numai, va merge perfect in lumea a 3-a). Este exact ce trebuie. Buna miscare din partea Renault ! Se cunoaste ca au multi de-ai nostrii (baieti destepti) in echipa de proiectare. Bravo lor!
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Obelix
Posts: 1444
Joined: 19 Jan 2009, 13:01

Re: Despre masini

Post by Obelix »

"MASINA ROMANEASCA" proiectata 99% in Franta si produsa 100% in Maroc... mandria natiunii, deci... :mrgreen:

Obelix
Posts: 1444
Joined: 19 Jan 2009, 13:01

Re: Despre masini

Post by Obelix »

Fordul ala cu "Suicide doors" e destinat "saracilor" din... lumea "bogata" si nu... "bogatilor" din lumea "saraca" :mrgreen:
Au ales sa-l produca in "regiunea chinezeasca din UE" pentru a reduce costurile la mana de lucru, exact cum VW a facut uzine in Spania si Portocalia acum 20 de ani.
Oricum, Fordul nu e "masina" :mrgreen: iar despre laudele lor marketing cuprinzand de 20 de ori pe fraza cuvantul "revolutionar"... va reamintesc ca ultuma revolutie "adevarata" a fost in 1848 iar in industria auto "clasica" (tractiune benzina-motorina), nu se mai inventeaza nimic de 50 de ani, totul este optimizare (mai ales) cu ajutorul electronicii.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Obelix wrote:"MASINA ROMANEASCA" proiectata 99% in Franta si produsa 100% in Maroc... mandria natiunii, deci...
cunosc pe cineva care lucreaza la Renault, proiectare. Am aflat mai multe lucruri interesante. Face naveta Romania-Franta. Intradevar, facilitatile sunt in Franta dar acolo e un amestec teribil de toate neamurile. Modelul nou e in mare parte gandire romaneasca, multi de-ai nostri care lucreaza acolo. Sunt ceva mai ieftini si foarte muncitori ca si altii din lumea a 3-a. Francezii sunt cam cu nasul pe sus si au pretentii, de aceea in timp au cam fost inlocuiti cu baietii saraci din est. E foarte interesant procesul de proiectare si mai ales cum este condus precum si cum se iau deciziile. Se pot trage unele paralele cu mica industrie (mestesugareasca) de scule audio "hiend". Deciziile care duc la produsul final nu sunt nicidecum alea pe care ni le imaginam noi. Profitul este rege, conteaza si ultimul cent cheltuit pe o saiba. Iar durata globala de viata a produsului si componentelor sunt cu grija calculate fiind o strategie economica. Tehnologia a progresat mai ales pentru lucrul asta. Acum se stie cu mare precizie din faza de proiectare cat va rezista o piesa. Munca cea mai grea in proiectare sta exact in treaba asta. Daca ar vrea ar putea sa faca o masina incredibil de fiabila... insa nu vrea nimeni, nu este economic, ar insemna faliment. O mare parte din profit iese si din industria de piese de schimb si service/intretinere.
A face o masina in ziua de azi inseamna in primul rand capital, calcul financiar si management. Creativiatea inginereasca si tehnologia sunt pe planul doi. Ai bani, cumperi tot ce vrei pana la roboti, inclusiv oamenii necesari in proiectare, orice este necesar. Iar in ziua de azi e mai greu sa vinzi decat sa fabrici.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Obelix
Posts: 1444
Joined: 19 Jan 2009, 13:01

Re: Despre masini

Post by Obelix »

Eu NU (mai) cunosc pe nimeni lucrand direct cu Renault, dar stiu ca divizia low cost (a lor, ca si firmele "populare" ale altor grupuri) folosesc in mod exclusiv "banca de organe comune" a firmei, deci motoare, transmisii, etc, din generatia N-1 sau chiar N-2, a caror conceptie si proces de productie/masini unelte sunt deja rentabilizate.
"Conceptia" este de fapt "lipirea" acestor componente, astfel iesind pe piata struto-camile ca si Rreno' Symbol, urate ca limba rusa si depasite tehnic.
Cat despre vesnica comparatie "descurcaretul estic plin de geniu latent" versus "infumuratul occidental"... pana in Ro diplomele se dau asa cum se dau in (probabil) majoritatea cazurilor... eu asi pune un pic batista pe tambal, fara suparare.
Oricum, discutia va deveni obsoleta odata ce chinezii vor intra pe piata (deja au venit in "tari pilot" eu am auzit de Slovacia)

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Il cunosc pe baiatul asta; a invatat, se pricepe, nu e dintre cei cu diploma cumparata; l-au recrutat chiar daca nu stia franceza. Defapt nu prea conteaza nationalitatea la Renault, conteaza sa sti sa faci ceea ce trebuie. Iar proiectare chiar se face pe bune, nu e cum zici, nu e colaj de vechituri. Orice este refolosit e si imbunatatit. Urmasul Loganului este in mod categoric superior, era chiar foarte multumit de ce a iesit; pe bune, fara bulshit de marketing, ce spun este din interior. Oamenii aia chiar sunt pasionati de ceea ce fac. Cica Loganul a avut multe greseli si au invatat din ele.
Cred ca oricat ar fi de automatizata linia din Maroc nu va scoate calitatea de la Pitesti. Oamenii conteaza. Ai nostrii au traditie, sunt muncitori buni.
O dovada e Turcia. Desi Renault are cea mai moderna uzina acolo, totusi ceea ce iese de la turci nu e calitate top.
Dar in ziua de azi profitul si banul dicteaza. O asemenea mega companie are resurse suficiente sa-si acopere diverse decizii nu foarte inspirate.
Piata auto e foarte ciudata si vremurile sunt grele.
De acord cu problema chinezesca. Astia sunt in stare sa faca o super concurenta companiilor europene pe care nu le vad bine. Asia e viitorul, Europa e in cadere libera.
Batalia principala se va duce pe piata masinilor ieftine. China are resurse enorme iar Europa de Est are mana de lucru ieftina si destul de calitativa (in ciuda dispretului tipic venit din vest :wink: )
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Explozie intr-un laborator General Motors dupa ce baterii pentru masini electrice au fost supuse la teste extreme
http://0-100.hotnews.ro/2012/04/12/expl ... e-extreme/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

glucica
Posts: 435
Joined: 03 Nov 2009, 15:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by glucica »

Masina mea are un sistem care detecteaza si afiseaza presiunea din fiecare pneu. S-ar putea ca in curind sa devina inutil... :D
http://clayzmama.com/2012/02/28/hope-yo ... read-this/" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Scamander - prima masina adaptata perfect drumurilor din Romania produsa in UK !

http://ro.stiri.yahoo.com/scamander-pri ... 00124.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.motorward.com/2012/05/harry- ... s-vehicle/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://jalopnik.com/5291181/scamander-r ... es-to-life" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.cochesmas.com/scamander-rrv- ... eeler.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
Schindler
Posts: 393
Joined: 28 Oct 2008, 11:13
Location: Constanta

Re: Despre masini

Post by Schindler »

Obelix wrote:"MASINA ROMANEASCA" proiectata 99% in Franta si produsa 100% in Maroc... mandria natiunii, deci... :mrgreen:
Foarte multe piese auto pentru fabrica din Maroc se produc in Romania ... Din cite am inteles se vor trimite si mai multe piese din Ro spre Maroc .
"Stop hearing music. Start listening to it."

Post Reply