As dori sa va prezint inca un reportaj din raiul trancotelor vintage, cu aceasta ocazie as dori sa ii multumesc lui
comanr pentru ajutorul dat in acest mic proiect inceput acum cateva luni. Ceea ce a inceput ca o tzeapa tipic romaneasca, cu un pick-up vandut ca perfect functional de un samsar generic dintr-un judet considerat polul trancotelor vintage la preturi exorbitante(a fost ultima oara cand am cumparat pick-up pe incredere), s-a transformat pana la urma intr-un pick-up functional la limita cu multe lucruri de imbunatatit pe viitor.
Va las ma intai sa va clatiti ochii la lucratura lui.
Este vorba de un DD Pioneer automatic din anii 70(motor curent continuu brushless) cu brat in forma S de constructie simpla si robusta. Plinta este de lemn pick-up odihnindu-se pe o suspensie cu 4 arcuri. Calcatura pe pamant este de peste 11 kg, constructia fiind de o robustete tipica anilor 70. Platanul este facut din aluminiu si are o greutate sanatoasa.
In momentul in care a ajuns la mine in batatura mai nimic nu functiona, bratul statea sa cada, sistemul de oprire automata nu actiona, multisoare piese lipsa (greutate auxiliara, brat-ul de actionare al auto-stop-ului, arcurile suspensiei, etc.), suspensia fiind inlocuita cu un surub de tip bricolaj ce tintuia pick-up ul de plinta, headshell-ul rupt si lipit cu superglue,capac anti-praf si balamale lipsa, azimut-ul era stramb, mai grav...motorul Direct Drive nu tinea turatia si gonea ca un nebun.
In aceste conditii, a fost trimis in urgenta catre colegul
comanr, ce l-a pus pe picioare pe scurt, as dori sa ii multumesc pe aceasta cale deoarece nu e usor sa faci un DD sa mearga din nou atunci cand a innebunit (nu vreau sa se considere reclama totusi, este un gest sincer din partea mea...) turatia. Am uitat sa mentionez, pana si mecanismul antiskating nu functiona, sunt mirat si acum in ce stare tehnica jalnica era, nu m-am mai intalnit cu un asemeni exemplar degradat.
Bratul cu o constructie simpla si robusta este on the light side si accepta doze cu compliance maricel.
Pus in priza (nici acum nu imi vine sa cred ca functioneaza) este un pick-up interesant (a venit cu o doza entry level AT),ce te face sa savurezi muzica in still old-school. Are un sunet specific al lui, cu o prezentare realista a scenei sonore, pianul si vioara fiind redate decent parand ca au dimensiunea care trebuie (unele combinatii doza/pick-up prezinta cateodata o imagine exagerata dimensional a instrumentelor). Am reglat overhang-ul conform manualului la 15,5 mm si suna bine dupa umila mea parere in ciuda cablului rca de duzina(de teste la mine in casa) cu care este conectat la preamplificator-ul phono. Este usor de reglat in stilul pick-up-urilor japoneze avand un mecanism de ridicare/coborare pentru brat de tip lift.
Ca si pozitionare in catalogul Pioneer din anii 75, se afla sub modelul PL-71 impartind acelasi motor si capac de praf, in rest pare a fi total inferior ca si constructie.
In acest moment, detin un numar de 3 pick-up-uri in casa(in diferite stadii de restaurare), am ajuns la un numar maxim se sloturi ocupate in comoda din sufragerie(incluzand si cd-playerul si amplificatorul), sper sa ma opresc aici, colectionarea de pick-up-uri avand tendinta sa se transforme la mine intr-un viciu din pacate... :mrgreen:Am mai multe decat pot sustine in apartamentul de bloc destul de limitat ca spatiu si trebuie sa ma opresc pentru moment, chiar daca am incercat sa salvez de la pieire tot felul de vechituri. Sper ca nu v-am plictisit cu prezentarea mea si va urez noapte buna!