PICKUP (Turntable) VINTAGE
Re: PICKUP (Turntable) VINTAGE
Adevarata pomana !
http://www.ebay.de/itm/Sony-PS-X9-Turnt ... 1e77d008d4" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Sony-PS-X9-Turnt ... 1e77d008d4" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.
Re: PICKUP (Turntable) VINTAGE
KENWOOD KP-07
http://www.audiokarma.org/forums/showth ... p?t=206195" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=r-4qO7-0NLY" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/KENWOOD-KD-07-HI ... 3695043%26" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.audiokarma.org/forums/showth ... p?t=206195" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=r-4qO7-0NLY" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/KENWOOD-KD-07-HI ... 3695043%26" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.
Re: PICKUP (Turntable) VINTAGE
NAKAMICHI TX-1000
http://www.youtube.com/watch?v=q5O7ssQB4Y8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s299.photobucket.com/user/capita ... 4.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=q5O7ssQB4Y8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s299.photobucket.com/user/capita ... 4.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.
Re: PICKUP (Turntable) VINTAGE
arata impresionant, lucru.
my soul project - http://www.analogicsound.ro
cablurile cu sens.
cablurile cu sens.
Re: PICKUP (Turntable) VINTAGE
Doamne fereşte!, era să cad de pe scaun! Nu zic că acest monstru (probabil că dacă legi o locomotivă de platan şi porneşti pickupul, platanul va trage locomotiva, la ce motor are dedesubt) nu merită bani mulţi, dar 30.000 de euro mi se pare enorm. Deşi sunt convins că cineva îl va cumpăra până la urmă, probabil va face o ofertă gen 25.000 euro.momolo wrote:Adevarata pomana !
http://www.ebay.de/itm/Sony-PS-X9-Turnt ... 1e77d008d4" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: PICKUP (Turntable) VINTAGE
Citind cum au fost produse NAKAMICHI TX-1000 şi DRAGON CT, mi-am dat seama că Dragon a fost cel mai aproape de ideea de pickup perfect aşa cum eu unul mi-l imaginez: adică un pickup care să scaneze discul în întregime, iar apoi să-şi regleze automat absolut totul, greutate platan, poziţie braţ, reglaj doză etc., deci tot, în funcţie de discul respectiv. Adio probleme!
Re: PICKUP (Turntable) VINTAGE
Bijuterii gasite din intamplare... Cautam pe net sa vad cam pe la ce preturi se mai invarte un Naka CT si am dat peste http://www.aca.gr/index/resources/gallery?sel=41" onclick="window.open(this.href);return false; si http://www.topclassaudio.com/web/eng/photo_gallery.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;.
Minunate!!!
Minunate!!!
Re: PICKUP (Turntable) VINTAGE
O tabla exceptionala, CEC BD 2000 produsa de firma japoneza Central Electric Co. Ltd./Chuo Denki infintata in 1954. Cel mai bun model al brandului CEC si cel mai bine vandut in anii 1970.
Un exemplu al faptului ca nu putem spune niciodata care sistem este cel mai bun, belt drive, direct drive sau idler drive.
Din cate am citit, se pare, bratul este proiectat de SME.
Am varianta germana BD 2000 intr-o carcasa din lemn usor (cutia e foarte usoara), straniu e faptul ca aceasta cutie nu are picioare si nici semne ca a avut vreodata. In aceasta cutie sasiul pluteste pe 4 arcuri destul de banale si mici (de exemplu, arcurile de la Lenco L75/78 sunt mult mai mari si sofisticate dar nici pe departe nu fac treaba atat de buna). Sasiul este facut din tabla groasa si grea, cele aproape 8 kile sunt date de sasiu si motor, platanul fiind extrem de usor din dural si turnat cam "tiganeste" dupa care alezat si centrat la strung. Motorul este cu 4 poli, clasic, destul de greu si mare seamana cu unul de magnetofon; foarte silentios, practic asa cum sta agatat in suporti de cauciuc pe acest sasiu asezat pe arcuri, nu exista rumble.
Bratul este de o simplitate totala, axul greutatii este introdus intr-un tub subtire de cauciuc, dupa atatia ani acest ciot de brat (pe care se infileteaza contra greutatea principala) se desprinde din lipiciul original insa nu e nevoie de lipire, sta bagat.
Din pacate nu exista teorie de reglaj pentru contragreutatea laterala si nici pnetru micuta greutate la dispozitivul anti-skating, in manual scrie ca acestea sunt stabilite din fabrica. Ori e posibil ca dupa atatia ani sa fi umblat diversi Dorei la surubele.
Modelul german vine cu un cablu cu mufa DIN, sarma pare de buna calitate.
Eu am schimbat acest cablu cu 2 mufe RCA infiltate in spatele cutiei din lemn (furnir negru, un fel de vinyl gros si rezistent). Am avut noroc de faptul ca firele din brat sunt lungi si astfel le-am lipit direct la mufele RCA. Bineinteles, eliminarea mufei DIN duce la eliberarea contactului de masa care trebuie pus pe un surub cu filet ca la toate tablele cu RCA. Desi am preuri cu DIN, urasc aceste mufe. Schimbarea a adus un plus insa nu asta e important ci cum suna tabla aceasta, adica grozav!
Am constatat ca orice modificare a tablei inrautateste sunetul. Este facuta sa sune asa cum este, probabil au muncit mult desi nu pare, nefiind un mecanism complicat deoarece automatismele lipsesc complet, bratul se pune si se ia cu mana, nu are auto-stop, este simplificata la maxim.
Am testat-o cu 6 doze. Din ce am constatat, e recomandabila cu doze MM clasice, medii, perioada anilor 70-80. Nu recomand doze usoare sau grele. Mi-a placut cu o doza AudioTechnica VM-8 cu un ac vintage NOS care nu este original AT insa e facut de elvetieni prin anii 80. Acesta doza destul de banala suna excelent si nu are acel specific sound AT (de tip "japonache") pe care-l gasesc mai degraba la dozele moderne. Dar se poate pune si doza MC cu succes daca are greutate 5...6 grame si compliance mediu.
http://www.hifi-studio.de/hifi-klassike ... D-2000.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Un exemplu al faptului ca nu putem spune niciodata care sistem este cel mai bun, belt drive, direct drive sau idler drive.
Din cate am citit, se pare, bratul este proiectat de SME.
Am varianta germana BD 2000 intr-o carcasa din lemn usor (cutia e foarte usoara), straniu e faptul ca aceasta cutie nu are picioare si nici semne ca a avut vreodata. In aceasta cutie sasiul pluteste pe 4 arcuri destul de banale si mici (de exemplu, arcurile de la Lenco L75/78 sunt mult mai mari si sofisticate dar nici pe departe nu fac treaba atat de buna). Sasiul este facut din tabla groasa si grea, cele aproape 8 kile sunt date de sasiu si motor, platanul fiind extrem de usor din dural si turnat cam "tiganeste" dupa care alezat si centrat la strung. Motorul este cu 4 poli, clasic, destul de greu si mare seamana cu unul de magnetofon; foarte silentios, practic asa cum sta agatat in suporti de cauciuc pe acest sasiu asezat pe arcuri, nu exista rumble.
Bratul este de o simplitate totala, axul greutatii este introdus intr-un tub subtire de cauciuc, dupa atatia ani acest ciot de brat (pe care se infileteaza contra greutatea principala) se desprinde din lipiciul original insa nu e nevoie de lipire, sta bagat.
Din pacate nu exista teorie de reglaj pentru contragreutatea laterala si nici pnetru micuta greutate la dispozitivul anti-skating, in manual scrie ca acestea sunt stabilite din fabrica. Ori e posibil ca dupa atatia ani sa fi umblat diversi Dorei la surubele.
Modelul german vine cu un cablu cu mufa DIN, sarma pare de buna calitate.
Eu am schimbat acest cablu cu 2 mufe RCA infiltate in spatele cutiei din lemn (furnir negru, un fel de vinyl gros si rezistent). Am avut noroc de faptul ca firele din brat sunt lungi si astfel le-am lipit direct la mufele RCA. Bineinteles, eliminarea mufei DIN duce la eliberarea contactului de masa care trebuie pus pe un surub cu filet ca la toate tablele cu RCA. Desi am preuri cu DIN, urasc aceste mufe. Schimbarea a adus un plus insa nu asta e important ci cum suna tabla aceasta, adica grozav!
Am constatat ca orice modificare a tablei inrautateste sunetul. Este facuta sa sune asa cum este, probabil au muncit mult desi nu pare, nefiind un mecanism complicat deoarece automatismele lipsesc complet, bratul se pune si se ia cu mana, nu are auto-stop, este simplificata la maxim.
Am testat-o cu 6 doze. Din ce am constatat, e recomandabila cu doze MM clasice, medii, perioada anilor 70-80. Nu recomand doze usoare sau grele. Mi-a placut cu o doza AudioTechnica VM-8 cu un ac vintage NOS care nu este original AT insa e facut de elvetieni prin anii 80. Acesta doza destul de banala suna excelent si nu are acel specific sound AT (de tip "japonache") pe care-l gasesc mai degraba la dozele moderne. Dar se poate pune si doza MC cu succes daca are greutate 5...6 grame si compliance mediu.
http://www.hifi-studio.de/hifi-klassike ... D-2000.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.
- remoteviewer1
- Posts: 952
- Joined: 14 May 2011, 11:13
- Location: Bucuresti
Re: PICKUP (Turntable) VINTAGE
Foarte nice, sa te bucuri de el momolo. Arata foarte bine dupa parerea mea, bratul parand simplu (ca design) si solid. Apropos bratul este ca si greutate mediu catre usor?Ce sa zic...salivez un pic, mai ales ca sunt un fan(in acte, caci nu am nimic prin casa de la ei) al firmei CEC. Ca si comparatie (de dragul discutiei, daca imi permiteti si o generalizare) cum se compara aceste table entry level(CEC, Pioneer, Luxman, Technics,Micro Seiki, Kenwood,etc.) japoneze din anii 70 fata de concurentii europeni (Dual par exemple)? Stiu ca nu se poate generaliza, depinde de la model la model, insa sunt curios de diferente la modul general.
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche
Re: PICKUP (Turntable) VINTAGE
Multumesc, remoteviewer1.
Tabla de la DUAL nu am avut pana acum inafara de doua bucati din modelul "tanc" DUAL 1019 (nefunctionale si care necesita punerea la punct) pe care nu le-am folosit ca sa-mi dau seama de calitatile audio ( http://goldenageofaudio.blogspot.ro/201 ... -base.html" onclick="window.open(this.href);return false; ). Dar 1019 e din "scoala veche", probabil ai intrebat de cele din perioada anilor 70-80. Din astea nu am avut ocazia si nu pot sa ma pronunt insa am vazut pe la altii si ma deranjeaza sistemul head-shell (oribil si gresit) cat si finisajul, executia fiind sub calitatea produselor japoneze. Adica mai din topor. Si am auzit ca sunt si foarte stricacioase.
Uite ai o baza de date cu "tablele" DUAL:
http://www.dual-reference.com/tableinx.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu exista aprecieri folositoare la modul general. Trebuie discutat punctual, modelul A in comparatie cu modelul B. Chiar si asa e greu de tras concluzii cat de cat obiective avand in vedere numarul enorm de variabile la un pickup (doza, preu, sistem amplificare, sarme, probleme de reglaj, probleme mecanice, uzura, etc, etc).
Tabla de la DUAL nu am avut pana acum inafara de doua bucati din modelul "tanc" DUAL 1019 (nefunctionale si care necesita punerea la punct) pe care nu le-am folosit ca sa-mi dau seama de calitatile audio ( http://goldenageofaudio.blogspot.ro/201 ... -base.html" onclick="window.open(this.href);return false; ). Dar 1019 e din "scoala veche", probabil ai intrebat de cele din perioada anilor 70-80. Din astea nu am avut ocazia si nu pot sa ma pronunt insa am vazut pe la altii si ma deranjeaza sistemul head-shell (oribil si gresit) cat si finisajul, executia fiind sub calitatea produselor japoneze. Adica mai din topor. Si am auzit ca sunt si foarte stricacioase.
Uite ai o baza de date cu "tablele" DUAL:
http://www.dual-reference.com/tableinx.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
intai spui ca nu se poate generaliza (ceea ce este adevarat) si apoi doresti sa sti... diferente la modul general....remoteviewer1 wrote:Stiu ca nu se poate generaliza, depinde de la model la model, insa sunt curios de diferente la modul general.
Nu exista aprecieri folositoare la modul general. Trebuie discutat punctual, modelul A in comparatie cu modelul B. Chiar si asa e greu de tras concluzii cat de cat obiective avand in vedere numarul enorm de variabile la un pickup (doza, preu, sistem amplificare, sarme, probleme de reglaj, probleme mecanice, uzura, etc, etc).
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.
Re: PICKUP (Turntable) VINTAGE
o tabla deosebita, veche, japoneza, clasica, pe mine nici nu ma mai intereseaza cum suna, aud deja ca sunetul e la el acasa, in japonia anilor 70 le era rusine sa scoata gunoaie.
banuiesc ca nu o tii ca tabla de zi cu zi, pare acel lucru la care asculti ocazional, care nu merita sa il banalizezi, special.
sa o stapanesti sanatos.
banuiesc ca nu o tii ca tabla de zi cu zi, pare acel lucru la care asculti ocazional, care nu merita sa il banalizezi, special.
sa o stapanesti sanatos.
my soul project - http://www.analogicsound.ro
cablurile cu sens.
cablurile cu sens.
- remoteviewer1
- Posts: 952
- Joined: 14 May 2011, 11:13
- Location: Bucuresti
Re: PICKUP (Turntable) VINTAGE
momolo de dragul discutiei dar si deoarece experimentez cateva lucruri in perioada aceasta, intrebarea era urmatoarea: deoarce exista fani inraiti ai modelelor europene din perioada respectiva (Lenco, Dual, etc.) dar si fani inveterati ai modelelor japoneze as dor sa aflu care este parerea voastra cu privire la tablele(populare) europene vs japoneze din anii 70-80, bineinteles dupa experienta fiecaruia.
Eu de expemplu am avut destul de multisoare DUAL-uri prin mana in ultima perioada si dupa ce am experimentat cu ele diferite combinatii, as putea sa declar ca suna nesperat de bine in ciuda cosntructiei mai dubioase a headshell-ului si a bazelor (unele de plastic ieftin). Au in ele o naturalete in modul in care canta in combinatie cu o doza decenta. Cele japoneze mi se par cosntruite ca niste tancuri si la sunet inca sunt in teste nu pot sa ma pronunt deoarece nu am testat prea multe.
Eu de expemplu am avut destul de multisoare DUAL-uri prin mana in ultima perioada si dupa ce am experimentat cu ele diferite combinatii, as putea sa declar ca suna nesperat de bine in ciuda cosntructiei mai dubioase a headshell-ului si a bazelor (unele de plastic ieftin). Au in ele o naturalete in modul in care canta in combinatie cu o doza decenta. Cele japoneze mi se par cosntruite ca niste tancuri si la sunet inca sunt in teste nu pot sa ma pronunt deoarece nu am testat prea multe.
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche
Re: PICKUP (Turntable) VINTAGE
eu cred ca a fi un fan de europene sau fan de japoneze sau fanul unui brand este pura prostie. In opinia mea pozitia de fan in aceste sensuri denota prostie. De multe ori in trecut genul asta de atitudine (fan) a dus si la conflicte, vedem ce se intampla in domeniul footbalului. Dar probabil e in firea omului sa simplifice, sa reduca realitatea si ii mai sta in fire sa-si gaseasca idoli la care sa se inchine.remoteviewer1 wrote:momolo de dragul discutiei dar si deoarece experimentez cateva lucruri in perioada aceasta, intrebarea era urmatoarea: deoarce exista fani inraiti ai modelelor europene din perioada respectiva (Lenco, Dual, etc.) dar si fani inveterati ai modelelor japoneze as dor sa aflu care este parerea voastra cu privire la tablele(populare) europene vs japoneze din anii 70-80, bineinteles dupa experienta fiecaruia.
Cred ca ar trebui judecat functie de modelul de pickup DUAL sau alt brand japonez, functie de doza cu care se potriveste, etc.
In ce ma priveste, fara sa am vreo experienta cu o tabla DUAL, nu ma pot pronunta. Cat priveste tablele japoneze am gasit diferente enorme, nu le-as putea incadra in nici un atribut general, global. Adica sunt mult prea diverse.
Nici Kenwood nu am avut sa ma pot pronunta in ceea ce probabil te priveste.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.
Re: PICKUP (Turntable) VINTAGE
Dau un exemplu europeano-japonez. Am o tabla Nordmende sistem direct drive, nu scrie unde este fabricata insa in realitate este un JVC fabricat in Japan prin 1980-1983 (si arata in consecinta). Sasiu clasic epoca anilor 80, sistemele DD, plastic argintiu, automatisme la greu (au facut chiar si o setare de repeat cu selectare de piese, adica super-automatica si chiar imi place mult treaba asta), bratul clasic S cu headshell infiletat standard SME arata foarte bine. Ei bine, trancota cu pricina se potriveste "suspect" de bine, de minunat si chiar uimitor cu o doza extrem de dificila, un Acutex vintage, o doza scumpa la vremea ei si foarte dificila, as spune cameleonica pentru faptul ca "vrea" anumite brate, de regula usoare (desi nici o regula din asta nu e 100% regula). Ei bine, nu stiu cat de usor este bratul JVC mai ales ca are o contragreutate mare si grea insa potrivirea cu aceasta superba dar dificila Acutex este pur si simplu "de iubire". Abia dupa ce am pus doza pe alte vreo 6 table mi-am dat seama de acest fapt. Intamplarea a facut sa pun doza Acutex prima oara pe trancota Nordmende.
Asa ca, e foarte dificil de discutat, table europene versus japoneze. La modul general, foarte general, europenii le-au avut mai bine cu sunetul decat japonezii insa nu exista nici o regula, cu atat mai mult criterii generale. Sunt convins ca si intre tablele DUAL exista diferente foarte mari. De exemplu, am si am avut multe amplificatoare produse de DUAL si nu pot sa le incadrez la aceeasi categorie, diferentele fiind notabile. Poate, hai daca m-as screme sa scornesc o apreciere generala as spune ca firma DUAL a fost artista la preurile phono puse in integratele lor. Dar nici asta nu-i regula deoarece au mai dat si gherle.
Asa ca, e foarte dificil de discutat, table europene versus japoneze. La modul general, foarte general, europenii le-au avut mai bine cu sunetul decat japonezii insa nu exista nici o regula, cu atat mai mult criterii generale. Sunt convins ca si intre tablele DUAL exista diferente foarte mari. De exemplu, am si am avut multe amplificatoare produse de DUAL si nu pot sa le incadrez la aceeasi categorie, diferentele fiind notabile. Poate, hai daca m-as screme sa scornesc o apreciere generala as spune ca firma DUAL a fost artista la preurile phono puse in integratele lor. Dar nici asta nu-i regula deoarece au mai dat si gherle.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.
- remoteviewer1
- Posts: 952
- Joined: 14 May 2011, 11:13
- Location: Bucuresti
Re: PICKUP (Turntable) VINTAGE
Eu intre timp am renuntat la pick-up-urile Dual (le-am imprastiat pe la prieteni/cedat din colectia personala ), mai am un mic DD cu doza originala Dual cu care ma joc in aceasta perioada, salvat de prin vechituri. In aceasta perioada am prin casa un cadavru de Pioneer de prin 76, cu un brat firav (fata de kenny cel putin) si o doza low level vintage(made in Japan). E construit ca un tanc (are peste 13 kg), fier ca ala nu am vazut decat la mertzanele din anii 70-80 si plinta tapana furniruita. Saracul a fost ciobanit de multitudinea de dorei ce l-au avut in posesie, are piese lipsa, etc. Mie mi se pare sincer overbuilt si de exemplu Dual-urile par destul de firave in comparatie. Suna decent bagat direct in priza, reglat rudimentar in starea lui cadaverica si cred ca are potential de mai mult in ciuda starii deplorabile in care se afla(macar motorul tine viteza care trebuie, verificata cu stroboscopul din dotare). Nu are fir incorporat de iesire catre phono, ci mufa rca pentru interconect si impamantare (de stimat avand in vedere ca era un model popular).
Din umila mea experienta(a nu se extrapola la multitudinea de table de pe toate continentele), cele japoneze par mult mai bine construite fizic, insa aceasta treaba nu se vede neaparat 100% in sunet fata de cele europene ce suna foarte bine. Ca si surpriza pe care am avut-o era cat de decent suna doza vintage low level cu un ac semi-ruginit.
Din umila mea experienta(a nu se extrapola la multitudinea de table de pe toate continentele), cele japoneze par mult mai bine construite fizic, insa aceasta treaba nu se vede neaparat 100% in sunet fata de cele europene ce suna foarte bine. Ca si surpriza pe care am avut-o era cat de decent suna doza vintage low level cu un ac semi-ruginit.
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche