Conspiratie 2010 - Toyota

Doar o vorba sa-ti mai spun
Kostas
Posts: 1480
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: Conspiratie 2010 - Toyota

Post by Kostas »

Cred ca cele mai bune pentru noi sunt camioanele Zil si Molotov, alea cu roti mari cat omul . :D
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

Obelix
Posts: 1444
Joined: 19 Jan 2009, 13:01

Re: Conspiratie 2010 - Toyota

Post by Obelix »

Pana cand vor patrunde masinile "Made in Putin-land" in tara lui Hagi Hussein, va mai trece ceva apa pe... Potomac... :mrgreen:

Kostas
Posts: 1480
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: Conspiratie 2010 - Toyota

Post by Kostas »

Dupa Toyota si Honda, Nissan este cel de-al treilea constructor auto japonez care a anuntat o rechemare importanta in service in ultimele saptamani.

Una dintre problemele identificate de Nissan este la axul pedalei de frana, care s-ar putea decupla si ar putea provoca probleme de franare. Aceasta problema vizeaza 204.785 de modele Titan, Armada, Quest si Infiniti QX56 comercializate in perioada 2008-2010, potrivit NewsIn.

Cea de-a doua problema vizeaza indicatorul de combustibil, care ar putea fi reglat incorect si ar putea arata un nivel mai mare decat in realitate. Problema vizeaza 472.118 autoturisme Titan, Armada, Infiniti QX56, Frontier, Pathfinder si Xterra comercializate intre 2005 si 2008, unele dintre acestea fiind afectate si de probleme de franare.

"Nu ne-a fost semnalat niciun accident si nicio ranire din cauza acestor defectiuni", a asigurat constructorul japonez in cadrul unui comunicat.

"Proprietarii autoturismelor care ar putea avea probleme la axul pedalei de frana vor fi primii carora li se va cere sa aduca masinile la un concesionar Nissan sau Infinity, pentru o inspectie vizuala simpla si rapida si, in cazul in care va fi necesar, pentru reparatii", a adaugat el.

Cea mai mare parte a atutoturismelor vizate se afla in circulatie in Statele Unite (178.916 cu probleme de franare si 418.865 cu probleme la indicatorul de combustibil), iar restul in Canada, Mexic, in unele tari din Orientul Mijlociu, in Rusia, Taiwan, Ucraina si Japonia.

Sursa , ziarul Wall Street
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

Obelix
Posts: 1444
Joined: 19 Jan 2009, 13:01

Re: Conspiratie 2010 - Toyota

Post by Obelix »

Si General Motors tocmai ce a facut-o, dar de asta nu vorbeste nimeni... :|

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Conspiratie 2010 - Toyota

Post by momolo »

Eu ma gandesc ca poate astia chiama oamenii in service ca poate le mai gaseste ceva la masina, mai o reparatie, mai un schimb de consumabile, omul merge gratis sa afle daca-i sare pedala de frana sau il minte nivelul de benzina, dupa care afla ca poate ar trebui schimbata cureaua de transmisie, fo cateva bucse, poate-i sta mai bine cu un filtru nou de motorina sau ulei, etc,etc, sau poate face vreun upgrade de deviceuri, eventual o resoftare, un chip nou la computer, orice. Macar si daca scapa pe gratis tot va cumpara o bere, o punga de pufuleti, poate face o programare la o revizie completa, etc.

Iar ecologistii nu s-au sesizat ca astia pun pe drumuri miloane de masini doar asa de florile marului ?

Eu ma intreb cum naiba sa greseasca astia balamaua la pedala de frana ?! Ce naiba, nici trancotele comuniste nu pateau nimic de genul asta, le duceai la groapa cu pedala originala, nici tata mare nu se uita la amarata aia de pedala prinsa cu un amarat de ax si fo doua sigurante inventate inainte de primul razboi mondial.

Dar cu nivelul de benzina sunt chiar magari. Noroc ca mioriticul mediu care merge vesnic cu becul rosu aprins (are nivelul real in cap, la ochi), nu are bani saracu de asa masini. :D

Eu cred ca e o noua gaselnitza de marketing.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Kostas
Posts: 1480
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: Conspiratie 2010 - Toyota

Post by Kostas »

Si eu merg vesnic cu benzina la minim, cand se aprinde becul prima data ca avertisment alimentez, dar... am prieteni cu Mertz si cu Skoda Superb care-s cu becu aprins tot timpul si i-am alimentat de vreo doua ori . :D

Intradevar, pedala aia e ultima care se strica, exista "regulations" ale RAR-ului din orice tara care nu aproba iesirea pe piata a masinii daca pedala de frana si altele nu sunt suuuper sigure :wink:
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Conspiratie 2010 - Toyota

Post by momolo »

Eu am avut o singura mincinoasa din asta, Dacia Supernova cu primul motor de Renault 1.4.
O masina eroina, ce-a vazut aia la viata ei, putine au vazut, incapeau chiar si 18 saci de ciment, plinte intregi, galerii de perdea, tevi de canalizare, orice! Buna masina, nu se strica niciodata infara de fazele cand nu mai pornea la cheie fara nici un motiv. Foarte rar, cam de 3 ori pe vara. Insa daca aveai rabdare si nervii tari (si baterie), o lasai fo 10 minute si apoi o lua din prima. O data pornita nu se mai oprea niciodata, doar in lipsa de benzina. Iar la capitolul asta era o mincinoasa. Am scapat de pana prostului din pur noroc, asta fiind prima oara dupa care am invatat-o de frica; mi-a dat bec rosu pe Stefan Cel Mare, eu am zis ca mai am benzina pana in Otopeni, dar cum era in drum amarata aia de benzinarie de la Dorobanti, si cum am prins-o fara coada, am oprit in spatele unuia care lua la pompa. Cand sa-i dau iar la cheie, ciuciu benzina, era goala, asa ca i-am dat vant doi metri si am invatat lectia cu becul rosu care te informa dupa ce nu mai era nimic in rezervor inafara de cativa vapori cu care mai dadeai o tura in jurul blocului. Dupa aia o stiam din simturi extrasenzoriale pentru ca bagam benzina numai de 500 de mii. Consuma putin, a naibii, buna masina, de 500 de mii te plictiseai mergand, de multe ori ma intrebam cu ce naiba merge ?! Daca luam de la pompele bune (alea care fura mai putin) chiar ca mergeam o saptamana cu 500 de mii.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
akaiofil
Posts: 305
Joined: 18 Nov 2008, 23:16

Re: Conspiratie 2010 - Toyota

Post by akaiofil »

eu cu o dacie din aia (nova, nu supernova) am avut alt soi de minciuna: indicatorul de benzina statea la maxim vreo 350km (prima oara am crezut ca o sa mearga toata viatza ei cu un plin :) ) dupa care in urmatorii 20 scadea instantaneu :)
It's the music, stupid!

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Conspiratie 2010 - Toyota

Post by momolo »

akaiofil aia era Dacie cu buffer de benzina. Facea ripp din rezervor in buffer. Asa ca era perfect normala.

Supernova aia a mea era anormala pentru ca sugea incredibil de putin in oras. Defectul cu pornirea buclucasa l-am aflat abia inainte s-o dau. Un mecanic de la Pantelimon mi-a zis, dupa ce nu a vrut sa-mi spuna - cica asta era buba lor clasica, multe faceau figura si cauza era un surub care lega masa electrica undeva sub motor. Nu l-am vazut pe unde este, omul s-a bagat tot pe dedesupt si dupa aia nu a mai facut figura. Surubul in timp oxida si se slabea, adica era afectat acel contact de masa. In rest, masina care nu se strica niciodata, facuta in prima serie cu motorul de la Renault.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Obelix
Posts: 1444
Joined: 19 Jan 2009, 13:01

Re: Conspiratie 2010 - Toyota

Post by Obelix »

Alea nu erau masini ci locomotive cu aburi... :twisted:
Fiabilitatea masinii scade exponential cu numarul de piese, o masina "moderna" medie are circa 10 mii, un Lighean circa 5000, iar Dacia avea circa 1700...
trageti concluziile singuri...

Kostas
Posts: 1480
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: Conspiratie 2010 - Toyota

Post by Kostas »

Momolo, la Matiz am un semnal care se aprinde din vreme cand nu mai ai benzina, se aprinde palpaie iar apoi dupa un minut se stinge, la Opel e computerul de bord care-ti spune. Dar acul la ambele masini e pe zero. Si eu bag benzina tot de 500 de mii, dar am bagat si de 150 de mii :D . Doar cand merg la drum bag plin, pentru ca mi-e lene sa alimentez pe drum.
La masinile americane mai era o problema. Se deschideau airbagurile cand ti-erea lumea mai draga, iar impactul era puternic, ca un pumn in bot. De atunci au intervenit "safety regulations" si se deschid in doua faze, se deschid la impact si nu la frana, etc.
O problema timpita pateai la Olcit cand daca te lasai tare in volan riscai sa il indoi modificandu-i unghiul fata de singura axa care-l sustinea. la extremis daca te tineai tare in el la o frana ramaneai cu el in mana, il rupeai. Am avut 2 prieteni care au patit-o. :D
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Conspiratie 2010 - Toyota

Post by momolo »

Obelix, tu ai atins o problema foarte interesanta. Lumea se complica. Inutil, evident. Am o senzatie de strangere de inima cand o masinarie atat de complicata ca un auto de ultima generatie, care inglobeaza atatea piese si evident atatea resurse naturale si energie risipita pentru a functiona fara probleme cativa ani, cat este in garantie si cat nu devine uzata moral, iar apoi in vreo 5...7 ani sa devina si uzata fizic si apoi sa sfarseasca la casat in cimitir. Iar asta pentru ce ?! Ca sa te duca din punctul A in punctul B unde ai ajunge la fel de bine si cu 1700 de piese in loc de 10.000 de piese. Diferenta o constituie resursele si energia risipite. Motivul, sa aiba oamenii slujba si salariu, sa aiba industria ce face. Consecinta = moartea naturii, poluare, epuizarea resurselor naturale limitate, distrugerea viitorului copiilor nostrii. Realitatea cruda = fericirea si bunastarea pasagerilor din autoturism nu depinde de numarul de piese si gradul sofisticat de tehnologie inglobata in vehicul. Cel mult, in privinta masinii ceea ce conteaza e siguranta pasagerilor, insa treaba asta o poti obtine si cu cele 1700 de piese in loc de cele 10.000 de piese. E ca la software, acum 10 ani anumite softuri ocupau de 10 ori mai putin loc pe HDD si mergeau chiar mai rapid si mai bine insa ultimele versiuni care nu mai incap decat pe 2 DVD-uri, se instaleaza intr-o jumatate de ora si merg ca un cur verde, pline de inutilitati si cretinii elaborate si sofisticate inutil, necerute de nimeni, rodul armatelor de sclavi moderni bagati in cutiutele lor ca sa aiba job si salariu, ca sa mearga economia asa cum este ea in prezent conceputa.

Opinia mea, lumea e mai nefericita in 10.000 de piese decat in cele 1700 de piese din trecut, defapt fericirea oamenilor nu depinde de asta iar lumea azi e mai stresata in noul mediu puternic tehnologizat si artificial, departat crunt si in timp prea rapid de la mama natura, azi nu s-a castigat nimic din punct de vedere uman si esential, iar natura si resursele limitate ale planetei sunt in pericol de epuizare si otravire peste gradul suportabilitatii generale, atat din punct de vedere uman cat si ca ecosistem al biosferei. Asta pentru ce ?! In primul rand pentru ca se poate, apoi ca sa mearga economia si societatea capitalista asa cum este ea construita azi, ca sa aiba lumea joburi si salarii. Cred ca s-a sarit pragul dupa cele 1700 de piese, e vorba de pragul bunului simt care spune ca legea suprema e necesitatea. Sarindu-se pragul s-a ajuns la inventarea necesitatii. Nu aveti nevoie ?!... Nu-i nimic, nevoia se creeaza, se inventeaza, cu putin marketing va facem sa intelegeti ca defapt aveati nevoie dar nu stiati, asa ca va spunem noi. Iar omul simplu e o boaba in masina de tocat, nu poate face nimic, il duce spirala spre tocator. Diferenta e totusi, azi cu 10.000 de piese esti mai otravit, mai chimicalizat, mai departat de natura si firesc, in final mai nefericit si sclavul iluziilor induse de propaganda creatoare de nevoi.
Nu vrei sa consumi, nu vrei sa-ti spuna computerul de bord cate grade are bricheta electrica si daca ploua afara ?!...Hmmm....Pai inseamna ca nu vrei binele societatii, inseamna ca esti retrograd, primitiv, bizon, inseamna ca nu esti modern, ca nu esti cool! Asemenea specimen oricum ar fi eliminat, ce ciudatenie!!! Sa nu-ti doresti ceea ce nu ai nevoie ?!..... :roll:
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Kostas
Posts: 1480
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: Conspiratie 2010 - Toyota

Post by Kostas »

A propos de complicatenie, cred ca in curand va aparea si toaleta electronica, ce sta cu capacul bine inchis si nu te lasa sa o folosesti decat dupa parcurgerea unui meniu foarte stufos si plin de optiuni. De asemenea robinetul, a ramas mult in urma el trebuie sa fie electronizat astfel ca daca nu ai setat corect jetul de apa el te poate opari si stropi pe haine ! :D

Cea mai timpita complicatenie a fost iDrive , varianta 1, de la BMW, unde ca sa pornesti muzica sau sa reglezi aerul conditionat trebuia sa ai Massechussets Institut of Tehnology + London School of Economics. Se pare ca niste mafioti mari iubitori de astfel de masini au trimis chiar amenintari la firma (asa scria presa de scandal germana) dupa ce au dat cu piciorul in aripa masinii de nervi :D iar proiectantii au schimbat modul de programare si au rechemat si masinile vandute pentru a reprograma softul.
Am un cunoscut cu un Citroen C4, dupa aproape un an nu a reusit sa regleze convenabil aerul conditionat fata si spate. La service au dat din umeri, cu aerul ca ei repara chestii grave, nu finetzuri de domnisoara. :D
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

kaav
Posts: 1721
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: Conspiratie 2010 - Toyota

Post by kaav »

Kostas wrote:...Citroen C4, dupa aproape un an nu a reusit sa regleze convenabil aerul conditionat fata si spate
Chestia asta poate fi utila daca un sef/patron/om de vaza, vrea sa puna la punct subalternii neascultatori (in spate sa dea jet constant de suflu rece ca sa priceapa odata ca el vorbeste serios :D ). Aspectul asta cuplat cu tehnologie din generatzia ''Massechussets Institut of Tehnology + London School of Economics'' (nu stiu ce este, daca este ceva - dar ''suna'' foarte academic) cred ca o sa faca sa se lase cu schelaituri in comunicarea fatza-spate in habitatul masinii :mrgreen:

Kostas
Posts: 1480
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: Conspiratie 2010 - Toyota

Post by Kostas »

Scoala asta trebuie sa o ai ca sa conduci unele masini contemporane:

http://en.wikipedia.org/wiki/MIT_Media_Lab" onclick="window.open(this.href);return false;

Tota acolo este localizata si

http://www.cambridgesoundworks.com/stor ... about_main" onclick="window.open(this.href);return false;

avand ca angajati numerosi studenti din cadrul M.I.T .
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

Post Reply