Cam asa ceva zic si eu. L-am luat la ochi in momentul cand indirect am aflat chestiuni care nu se spun in presa noastra corupta si incompetenta. Apoi vazandu-l cum este impins din spate (de nu se stie cine, posibil sa le fi venit unora de la un partid ideea sa se ascunda in spatele lui), mi-am dat inca o data seama (ca si in alte cazuri) cat de mult este distorsionata si masluita realitatea in imaginile prezentate de presa scrisa si televiziuni.
Jocul democratic in Romania arata mai degraba ca un teatru din evul mediu destinat balciurilor de la sate si unui public aflat la nivelul cel mai scazut de evolutie (intelectuala, morala, umana, etc). Am vazut in filmele istorice cum arata asemenea balciuri si ce "spectacole" aveau succes in vremurile alea. Tot asa e si acum, insa impachetat intr-un ambalaj modern si sofisticat. Tehnologia nu poate masca metehnele omenesti mostenite de mii de ani.
La noi "democratia" este oloaga, ii lipsesc parte din membre si organe. Practic, "democratia" noastra mimeaza doar partea cu alegerile.
De aceea e foarte important pentru toti (banditii) care viseaza sa primeasca cheile vistieriei sa faca orice (circ) le sta in putinta pana castiga alegerile. Asta e unicul lucru important si unica data cand au deaface cu gloata (poporul).
Dupa alegerile de orice fel "democratia" noastra intra in hibernare si astfel nu mai exista nici o comunicare intre gloata (poporul) care a votat si cei alesi. Dupa vot toti cei castigatori (de obicei ajutati de frauda, toti fraudeaza in fel si chip) se ascund in feude (castele ferecate dupa zidurile imense si de netrecut ale birocratiei si legislatiei aberante, stufoase, incalcite, scrisa in limba de lemn).
Din interioriorul feudelor alesii se pun pe faptele la care tanjeau (furt din vistierie. Aceasta se afla in interiorul feudei, ferita de ochii gloatei, este premiul cel mare, este scopul pentru acestia candideaza prin spectacole de balci colorat).
Si astfel, intreg spectacolul "democratiei" se petrece numai intre feudali. Gloata (poporul) care i-a ales nu mai participa din diverse motive - oamenii de rand nu mai sunt lasati nefiind instrumente de participare a publicului sau exista instrumente dar sunt nefunctionale si facute in asa fel incat sa nu poata fi eficiente; mai e si motivul simplu, acela ca poporul nu doreste sa participe, pe scurt, i se rupe, cei mai multi neavand nici macar cunostinta de drepturile lor care zac uitate scrie pe niste hartii incuiate prin diverse sifoniere apartinand feudelor si feudalilor. Respectivele documente sunt aratate mai mult strainilor, precum si "instrumentele" democratiei romanesti care sunt defapt nefunctionale (defapt impaiate cu ochi de sticla colorata) dar vopsite si expuse in asa fel incat sa para reale.
Genul asta de orianduire (feudala si neo-feudala) creeaza o prapastie de netrecut intre gloata (popor) si clasa feudala.
Nu exista nici un feed-back intre partile izolate in fapt, dar unite doar in vorbe si declaratii sforaitoare (unite numai in gargara).
De aceea lucrurile merg ca in evul mediu si sunt caraterizate de:
- lentoare (totul dureaza peste masura, unele chestiuni la infinit, mai nimic nu se termina niciodata si cam totul este provizoriu).
- neputinta (nimic nu se poate schimba, totul pare imposibil de facut/schimbat, exista chiar o stiinta feudala care explica doct de ce nu se poate face nimic, si in acest sens se consuma multa energie si timp pentru a explica imposibilitatea cvasitotala a totului, apar chiar universitati care au ca scop explicarea si justificarea imposibilului! Dupa o vreme imposibilitatea cvasitotala de a construi, evolua, imbunatati, inova, indrepta, pare ceva la fel de firesc ca si lumina zilei! Astfel toate deciziile care se iau sunt in cvasitotalitate cele mai proaste variante, insa lucrul asta devine un fapt firesc, de viata ... normala! Intr-un final se produce falimentul general.)
- nedreptate (instituita ca fapt de viata si onorata cu celebra zicala, "
-Asta e!" Nedreptatea devine ceva normal ca si aerul pe care mujicul il trage in plamani in timp ce trage injugat la jug in locul boului demult taiat si bagat la salamul feudalilor)
- stagnarea pe toate planurile. Aceasta devine o a doua natura pentru gloata (popor) asimilata ca fiind linistea cea binecuvantata. Astfel lucrurile se aseaza (inerte sub stratul de praf) si orice posibila schimbare este perceputa de gloata (popor) ca pe un mare pericol. Revolutionarii si cei care vor sa schimbe sistemul sunt priviti cu dusmanie de gloata (popor) care aplauda frenetic cand sunt sunt prinsi si rastigniti sau spanzurati in piata publica de catre ostenii feudalilor. Astfel, stagnarea intra in firescul cotidian si creeaza mujicul temator de schimbare. INSA, in momentul cand gloata incepe usor sa forfote nemultumita (de balciul monoton si lipsit de noutate), feudalii scot noi papusi colorate din scena. Astfel, exista si cazul in care sunt aratate papusele in haine "revolutionare" pentru linistirea gloatei (poporului) cu speranta ca aceste papusele o data alese (cu speranta,
ma, Chi vive sperando muore cagando 
) vor face ce viseaza mijcul. Insa asa cum am spus, "democratia" (democratura) noastra e oloaga, dupa alegeri intra in hibernare.
- lipsa de creativitate, lipsa de inovatie. Societatea in cel mai bun caz stagneaza si nu poate evolua decat partial si neuniform doar prin contactul cu alte civilizatii evoluate de la care preia (partial, selectiv, aiurea) diverse elemente de civilizatie aplicandu-le in mod "original" (mai mult partile rele, doar cele care convin talharilor de vistierie pentru a le spori delapidarea, a le acoperi pe veci potlogariile si a se pune la adapost de a fi prinsi vreodata).
In final genul asta de societate (neo-feudala) nu poate produce valoare, nu poate merge inainte prin propriile forte si este in general doar remorcata (tarata) de alte civilizatii evoluate, puternice, afladu-se la mila acestora.
De obicei genul asta de societate este specifica coloniilor imperiale care nu au nevoie nici macar de ocupatie militara ca sa se supuna si sa plateasca biruri. Ceea ce foarte multe secole a fost defapt cazul tarilor romanesti in relatia cu Imperiul Otoman. Nu a fost nevoie sa fie transformate in pashalac turcesc deoarece din cauza inapoierii endemice si tipului de societate descrisa mai sus, s-au supus singure, in mod pasnic, benevol si eficient puterii straine care le-a muls de resurse dupa pofta.
Asta se continua si azi. Si unica speranta a gloatei si feudalilor cuprinsi impreuna in ceea ce la alte neamuri se numeste popor, este ca noul Stapan sa dea cu biciul mai cu mila si sa mulga biruri mai cu delicateta, lasand ceva (firimituri si zgarciuri) si pentru gura poporului vesnic flamanda.
Astfel, avand in vedere genul asta de societate, este nevoie de noi marionete pentru teatrul de papusi feudal care se joaca in balciuri si iarmaroace intru distractia gloatelor.
Cei mai sofisticati tzarani (mujici, iobagi, etc, dupa caz) se vor lua intre ei la discutii si la hartza, fiecare tinand partea cate unei papusi divers colorata, trasa de sforicele de o tabara sau alta tabara (a feudalilor). Dar cand spectacolul tine de prea multa vreme cu aceleasi marionete spre plictiseala gloatei care incepe sa-si piarda interesul, se scot noi papusi divers colorate spre inviorarea mujicului majoritar.
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.