c_andrei wrote:Apradgicu, ai putea sa detaliezi diferentele sonice dintre cele doua amplificatoare ?
Accuphase ramane brand-ul meu de suflet si imi doresc ca la un moment dat sa detin din nou un amplificator accu.
O sa fac o incercare, insa nu am mari competente de-astea. Si nici restul de sistem "referenz classe". Insa, pentru mine, saltul dela lampash la Accu E-308 a fost o revelatie din punct de vedere transparenta si detaliu. Shindo suna "dens" si "mieros" (de la miere, nu stiu cum astfel sa zic), corect timbral (ziceam eu) insa dupa ce l-am ascultat pe E-308 am acum impresia ca ceea ce placea urechii cand canta lampashul erau, de fapt, distorsiuni. Asa cred eu, acum, dar nu am cum demonstra. Deci Accu a adus acuratete, transparenta, detaliu, micro-detaliu/nuanta si muuult "realism" (adica senzatia aia ca - cel putin vocea - e in camera cu tine. Sau senzatia ca tobele chiar is lovite de un bat si ele sunt facute din piele). Plus - era sa uit - oo (adica cojones) - Shindo suna destul de "moale" (aproape ca puteai adormi pe Master Of Puppets). Asta a fost E-308.
Acum, intre E-308 si E-600 mi se pare un salt aproape identic dpdv detaliu, nuanta, transparenta. E ca atunci cand zici ca ai sunet bun si ca "mai bine nu se poate". Ei, E-600 m-a contrazis fara menajamente. Muzica suna mult mai real, mai "in camera". Si, comparativ cu E-308, E-600 e mai extins si "in sus" si "in jos". Sincer, imi lipseste uneori/putin "densitatea" aia data de lampash, insa e ca vorba englezului: nu se poate si cu nevasta beata si cu sticla plina.
O mare schimbare in bine, la E-308, am observat-o cand am inlocuit cablurile XLR Accu ALC (alea albastre) cu VdH Orchid. Sincer, a fost un "punct de cotitura", de acolo a inceput E-308 sa-si etaleze din calitati. Si tocmai de aia mi-am propus sa-i dau "curent de calitate" lui E-600, poate il conving sa-si mai arate si alte talente (adica sa se dea pe brazda).
Trebuie sa mai zic ca, dpdv acustica camerei, nu cred ca stau foarte bine, in sensul ca nu am camera dedicata pentru audio, astfel ca boxele (bass reflex, portul pe fatza) sunt foarte aproape de perete. Iar locul de auditie e aproape ce peretele opus. Plus rack-ul (care nu e rack, de fapt) cu scule e intre boxe (idem si TV-ul). Iar camera e patrata, 5x5m, iar boxele destul de mari pentru asa un spatiu (boxele au peste 300 de litri), plus ca fiind si sensibile, eu nu ajung cu potentiometrul de volum la ora 9 (potentiometrul pleaca dela ora 7).
Ce vreau sa subliniez e ca, probabil, in camera asta, nu voi reusi niciodata sa-i valorific intreg potentialul amplificatorului.
Si inca o treaba pe care am uitat s-o mentionez: diferenta de calitate intre inregistrari/albume/uneori chiar cantecele de pe acelasi album (probabil masterizate in locuri diferite) e devenit din ce in ce mai evidenta odata cu trecerea Shindo --> E-308 --> E-600.
Nu stiu ce-as mai putea sa zic, poate mai ai tu intrebari punctuale.